Emne: Nye og billige Nordost ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
THomas ls:
Jeg ved ikke om det er usagligt at skrive: efter min mening er NO kabler ikke pengene værd... Det er min oprigtige mening. Jeg har været der. Jeg har prøvet dem. Det er muligt, som dige skriver, at alle mulige konstruktører anvender dem i deres konstruktionsarbejde, men det gør altså ikke at de lyder bedre hjemme hos mig. Og hvis dige finder at "de gør det rigtige" så er jeg uenig med ham. Jeg synes generelt de lyder forfærdeligt i mit anlæg. Netop dette gør jo også, at jeg slet ikke forstår al den salgs-hype, der er omkring NO´s kabler.
F. Christians: Jeg skriver såmænd bare at det ikke lyder godt hjemme hos mig og at jeg ikke forstår deres reputation og deres priser. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om deres indflydelse på lyden.
De billigere kabler, der ret beset har spillet bukserne af NO hjemme hos mig er følgende:
Hjemmeviklet kabel baseret på rene sølvledere med teflon som dielektrikum. Flettet som Kimber. Er Blue Heaven langt overlegen.
Silk mk I: Er som signalkabel langt bedre end Red Dawn i mit opsæt.
Art sound i basis versionen. Er også langt bedre.
Men ved i hvad: der er lidt fundamentalisme i dette her. Svarene kommer som skidt fra en kalv - og jeg skal sateme nok omvende dig eller fortælle dig at du ikke er rigtig klog....
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jonas bojer skrev:
Jeg forstår til stadighed ikke den interesse for NO kablerne for de gange jeg har testet det på forskellige anlæg er det det samme retning disse kabler trækker imod og det betyder at hvis der er HIFI man går op i så kan man logisk nok ikke bruge denne ensretning/fravning til noget, men syntes man at HIFI er en smagssag som mange gør så brug No kablerne de er fortrinlige til at "male" med hvis man gerne vil lave om på lyden og klangen efter egen smag.
Underligt at folk gerne vil sætte sit personlige præg på Musik og lyd jeg kender STADIG ingen der køber et maleri f.eks. en Rembrent og sjasker noget extra maling på fordi de ikke bryder sig om farverne / klangen i HIFI øje.
Det overrasker mig en del, at du ikke forstår folks interesse for NO. Det er gantagne gange blevet påpeget, at mange oplever en klar forbedring ved brug af disse kabler...................Det er så enkelt..........................
At din logik så bandlyser NO i HiFi-sammenhænge, står naturligvis for dig frit for, men at tro du dermed har patent på HiFi-forståelse, siger en hel del om din selvoplysthed.
Jeg er en af dem som har opgraderet gennem mange år, og har prøvet MIT , Transparent, taraLabs, Siltech, etc. men er pt. meget tilfreds med NO. De maler ikke et k....hår mere end alle de andre, snarere tværtimod..............
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mikke
Så er vi ret enige, det er meget tro i hifi, ikke ment som en joke.
Vi lytter forskelligt, osv.
Godt med nogle erfaringer.
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja folk må lige hvad de vil. Men det der bekymre mig meget er følgende.
De 2 linn setup, Cyrrus setup og Ml setup jeg har hørt No over hvade nogle klare ting tilfælles noget som kom EFTER kablet blev tilføjet. DERFOR er jeg meget bange for at det er noget kablet tilføjer musikken og hvis det er HIFI man går op i så tror jeg ikke man kan bruge det til noget.
Hvis NO kablet virkeligt var neutral så ville vi få forskellige resultater med det med forskellige anlæg men fælles for dem som har NO kablerne er at de går op i cirka de samme klang ting over anlægget, lige meget om det er den ene type eller ande type anlæg de har.
GLjas næste gang du kommer til århus så nøjes ikke kun med at besøge Kurt kubik med dine kabler så kom forbi mig også så vil du kunne se hvad jeg mener.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke - på Gl Jas vegne, undskyld - at der er noget han ikke forstår, som du tror du forstår.
Du har prøvet 3 forskellige setups og så sger du at da NO kommer på som kabel sker der de samme ting ved alle tre setups? Det betyder jo netop - for syttende gang - at NO er den eneste stabile faktor i ethvert HIFI anlæg. Kvalitet fornægter sig aldrig og kan altid sætte sig igennem uanset hvad det bliver sat sammen med.
Kan du ikke snart se det????
Du siger "de havde nogle klare ting til fælles", ja for eksempelvis hurtighed, transparens, bredt stereobillede, rum omkring de udøvende, etc.
Og jeg giver HansC helt ret; kan man ikke lide lyden af sit set up, skal man ikke købe NO. Det afslører ALT!
Så derfor til MIKKE: det er ikke NO kablerne der er noget i vejen med. Det er resten af dit anlæg der ikke swinger sammen. Det er sikkert rigtigt at du oplever andre kabler "lyder bedre", men det der sker er at de andre kabler kompenserer heldigt for nogle af dit anlægs uheldige sider.
SÅdan er det, om du kan lide det eller ej
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
De 2 linn setup, Cyrrus setup og Ml setup jeg har hørt No over hvade nogle klare ting tilfælles noget som kom EFTER kablet blev tilføjet. DERFOR er jeg meget bange for at det er noget kablet tilføjer musikken og hvis det er HIFI man går op i så tror jeg ikke man kan bruge det til noget.
Hvis NO kablet virkeligt var neutral så ville vi få forskellige resultater med det med forskellige anlæg men fælles for dem som har NO kablerne er at de går op i cirka de samme klang ting over anlægget, lige meget om det er den ene type eller ande type anlæg de har.
GLjas næste gang du kommer til århus så nøjes ikke kun med at besøge Kurt kubik med dine kabler så kom forbi mig også så vil du kunne se hvad jeg mener.
|
|
|
Hvad skal han så Jonas, sætte NO på dit Linn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Intet fungerer på Linn, udover Linn om man kan lide det eller ej. Men at sætte NO på Linngrej er i mine øjne/ører altså at kaste perler for svin. Af den simple grund at man ved på forhånd at det ALDRIG vil fungere.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
kender STADIG ingen der køber et maleri f.eks. en Rembrent og sjasker noget extra maling på fordi de ikke bryder sig om farverne / klangen i HIFI øje.
[/QUOTE]
Et maleri kan alle forholde sig til - det skal ikke spilles til eller vinkles ind! Det er som man ser det, om man kan lide det eller ej. Du kan ikke sammenligne et billede med hifi-grej - det er det samme som at blande biler og kvinder ind i det! Det vigtigste argument for ikke at blande hifi og malerier sammen er da at ingen kender det endegyldige facit på et hifi setup og da absolut fordi ingen lytter ens til tingene - uanset hvordan man vender og drejer det er et hifi anlæg en absolut personlig ting der er tilpasset nøjagtigt de preferencer og indgangsvinkler man har til tingene. Det kan ikke sammenlignes med et maleri på nogen måde fordi maleriet er som det og det bliver ikke anderledes, og det skal da bestemt ikke formidle lyden!
Det er utroligt at det er så svært for dig at forstå på trods af at dit eget grej selv er pejlet ind efter den filosofi det er konstrueret efter! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Hvad skal han så Jonas, sætte NO på dit Linn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Intet fungerer på Linn, udover Linn om man kan lide det eller ej. Men at sætte NO på Linngrej er i mine øjne/ører altså at kaste perler for svin. Af den simple grund at man ved på forhånd at det ALDRIG vil fungere.
|
|
|
Ja, helt enig. Og at sætte NO på Linn grej giver bestemt ikke Jonas mulighed for at vise noget som helst om hvad han mener - det er modstridende interesser, personlige præferencer og holdninger samt ikke mindst vidt forskellige produkter som umuliggør den sammenligning og det specielt fordi den foregår bag "fjendens" linier, nemlig hjemme hos Herr Bojer hvor intet andet pr. definition kan eller vil fungere!
Jeg kan ikke forstå at diskutionen om NO skal prygles igennem igen - der er stadig forskellige holdninger som iøvrigt også gælder alt andet, og endnu en gang mudderkastning ændrer altså ikke på det faktum! Dem der kan lide NO lytter videre til dem og dem der ikke kan lide NO daffer bare hen og lytter til det der er NO overlegent og så er den vel ikke længere!
Og iøvrigt handlede tråden vist kun om priserne på NO..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Jeg tror ikke - på Gl Jas vegne, undskyld - at der er noget han ikke forstår, som du tror du forstår.
Du har prøvet 3 forskellige setups og så sger du at da NO kommer på som kabel sker der de samme ting ved alle tre setups? Det betyder jo netop - for syttende gang - at NO er den eneste stabile faktor i ethvert HIFI anlæg. Kvalitet fornægter sig aldrig og kan altid sætte sig igennem uanset hvad det bliver sat sammen med.
Kan du ikke snart se det????
Du siger "de havde nogle klare ting til fælles", ja for eksempelvis hurtighed, transparens, bredt stereobillede, rum omkring de udøvende, etc.
Og jeg giver HansC helt ret; kan man ikke lide lyden af sit set up, skal man ikke købe NO. Det afslører ALT!
Så derfor til MIKKE: det er ikke NO kablerne der er noget i vejen med. Det er resten af dit anlæg der ikke swinger sammen. Det er sikkert rigtigt at du oplever andre kabler "lyder bedre", men det der sker er at de andre kabler kompenserer heldigt for nogle af dit anlægs uheldige sider.
SÅdan er det, om du kan lide det eller ej
Mvh
Dige
|
|
|
Hej Dige! Det kalder jeg da videnskab der rykker. Dige har konstateret, at hvis ikke NO kabler lyder godt, så er det set-uppet der er noget galt med - no matter what. Hvis du vil kende lyden af dine kabler og KUN den, så skal de indsættes i en kæde, uden at der fjernes noget. Kan du overhovedet ingen ændring høre, så har du fundet: enten det perfekte kabel, eller også er du nået til grænsen af dit set-ups opløsningsevne. Sådan tester man om det er kablet eller noget andet der giver egenlyd. Det har jeg gjort med adskillige NO kabler. De kabler er ganske enkelt ikke neutrale, de er heller ikke hurtige, transparens er heller ikke noget de lider af og værst af alt, så er sammenhæng ikke lige den stærke side. De besidder egentlig alle de former for forvrængning jeg nogensinde har hørt fra kabler i rundhåndede mængder. Det gøres meget bedre og så behøver det ikke engang nødvendigvis at være dyrt. Bevares, der findes masser af andre kabler, som heller ikke hører til i HIFI, men der har sjældent været et set-up omkring dem som med NO. Enorme avancer og så lige en omgang billige (måske endda gratis) kabler til Sven Bilén fra HF, det er opskriften på udbredelsen. I sin tid skete det samme med Tara. HIFIklubben havde BÅDE Tara og Audioquest indtil Tara folkene lovede de ansatte et sæt topkabler fra Tara, såfremt de kunne øge omsætningen på mærket indenfor bestemte rammer. Det kunne de og det kostede AQ pladsen hos Hifiklubben. Alt andet ufortalt i den sammenhæng. Men det er altså det der er sket med NO, og længere håber jeg aldrig vi kommer ud i hampen.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ...............Bulls Eye............. 
Du har fortjent en af Gl.Jas`s havanesere HC.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er god nok, men din sammenligningstest er lidt tvetydig, for hvis du så kører dit eget setup med NO og sætter andre kabler ind får du jo samme resultat, nemlig en påvirkning af lyden, men alligevel skal NO have skylden, selvom det ligeså godt kunne være dit eget der giver den forskel. Den sammenligning er overhovedet ikke holdbar, for hvem siger iøvrigt at den klang dit eget har er den korrekte ud over hvad du selv synes?? MAn kan/skal ikke blande to kabler sammen og forvente et godt resultat uanset hvad der proppes ind først, og det er absolut heller ikke sådan man hører forskellen på kabler - de skulle helst høres mod hinanden og ikke blandet sammen!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Hej Mikke
Jeg ved ikke, om det var mit indlæg du hentydede til, men jeg efterspørger bare en saglig diskussion.
Der er helt sikkert meget voodoo i kabler, men hvis man tager Nordost, så er deres dokumentation jo ret overbevisende på hjemmesiden Der er absolut ingen dokumentation på hjemmesiden, NO´s kabler bygger overhovedet ikke på en sagligt prioriteret videnskabelig fremgangsmåde. Du kan bide dig selv i næsen på, at kabler der skal overføre små signaler ikke vil ligne de kabler der skal overføre store, men hos NO er de fleste flade - you get? Det kan man også erfare, hvis man læser indlæg her på siden, hvor el-ingeniører diskuterer data. NO´s kæphest er propagationshastigheden, som der ingen dokumenteret begrundelse for at prioritere overhovedet. Det er rent gimick.
Jeg er ikke Nordost fan, men ting bliver ikke sand af, at nogle få medlemmer bruger hårde og ubegrundede argumenter. Hvis det er ens smag som gør, at man ikke kan lide Nordost, så skriv det, i stedet for bare at svine det til. Indsat i kæden fejer man heldigvis smagen til side. Prøv at indsætte f.eks. et sæt signalkabler fra NO i dit anlæg i forlængelse af de bestående kabler, så hører du øjeblikkeligt hvad det gør.
En stor del af signal transmission kan jo gøres til fakta - og her er Nordost godt med. Nej! De tilsidesætter stort set alt, som koster noget og som gør, at et kabel ikke kan være fladt. I HT kablerne er kapacitet og DC modstand et problem, og der findes næppe noget mere veldokumenteret end behovet for lave værdier på disse parametre.
Smag og følelser er også en del af hifi-branchen. Det er den måde hifi sælges på. Læg mærke til, at dem der forsvarer NO med næb og kløer, enten sælger eller køber disse kabler.
Og det er jante-loven åbenbart også. En stor del af kritikken af Nordost minder mig om 'du skal ikke tro'. Her tror jeg, at du tager helt fejl. For mit eget vedkommende, er det alene et forsøg på at få bare en smule snusfornuft ind i debatten. Hvis enhver anden end NO kom og præsenterede et HT kabel til kr. 81K, så ville de fleste være ganske skeptiske. Men nu har Bilén blåstemplet det, ligesom alle andre der har fået ét foræret har gjort, og forhandlerne gnider sig hver gang nogen ikke kan lade være med at købe det. Tjah! Jeg spørger bare, kunne 81K give mere valuta anvendt andetsteds i kæden? Kunne det tænkes, at NO lider samme skæbne som stort set alt kabelgejl, der har været markedsført herhjemme (hvor er Monster, AQ, MIT) som alle har været storsællerter. Duer de ikke mere eller hur? I sdamme HF nummer som Bilén tester Valhalla, da tester de også Supra Sword. Jeg kender ikke dette kabel, men du kan læse mellem linierne, at Peter der tester Sword også har hørt Valhallaerne. Prisforskellen er 74.000 Kr. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Ad 1. Hvorfor har du travlt med at bekymre dig på andres vegne ?´
Ad 2. Kabler tilføjer ikke en pind. Mange kabler reducerer, men NO reducerer ikke mere end andre ( på forkanten ) kabler.
Ad 3. Det holder ikke. Jeg har haft Denon, Arcam, Morgan, og senest Burmester, og med NO på "alles zu sammen" , og klangen var bestemt ikke ens. Men som den kære DIGE nævner, opnår man hurtighed, åbenhed, etc.
Ad 4. Problemet er at du vil bekræftes. Din åle-glatte flexibilitet giver jeg ikke meget for. Læs lige din sidste sætning igen, grundigt, med åben pande, og du vil måske forstå. ( intet personligt, men klare fakta ). P.s. besøget hos Kubiccen var en præsentation for klassisk musik og ikke NO.................................
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Ideen er god nok, men din sammenligningstest er lidt tvetydig, for hvis du så kører dit eget setup med NO og sætter andre kabler ind får du jo samme resultat, nemlig en påvirkning af lyden, men alligevel skal NO have skylden, selvom det ligeså godt kunne være dit eget der giver den forskel. Den sammenligning er overhovedet ikke holdbar, for hvem siger iøvrigt at den klang dit eget har er den korrekte ud over hvad du selv synes?? MAn kan/skal ikke blande to kabler sammen og forvente et godt resultat uanset hvad der proppes ind først, og det er absolut heller ikke sådan man hører forskellen på kabler - de skulle helst høres mod hinanden og ikke blandet sammen! |
|
|
Hej Ronin! Indsætningsmetoden virker, og jeg kender desværre ikke andre metoder der fungerer bedre. Hvis du har en tapesløjfe på din preamp, så prøv dette. Hvis ikke, så køb et sæt hun/hun bøsninger og sæt det nye kabel ind i forlængelse af det gamle og lyt, pil det ud igen - mange gange. Pil også det gamle af og bliv fortrolig med metoden. Bedst er det også om du kan forlænge dine bestående kabler på samme måde, men med et af samme slags som du bruger i forvejen, så får du det fulde overblik over resultatet af forlængelsen og de yderligere stik/bøsninger. Så bliver du altså svær at snyde, om du får styr på den metode, og tro mig NO ville ihvert tilfælde ikke tjene penge på dig. Jeg har her hos mig gjort dette forsøg med 2 forskellige NO signalkabler. Begge har en let genkendelig indflydelse på lyden. I øvrigt har jeg haft disse Neutric stik som NO bruger på et sæt af mine egne - ud med dem. Tillige har jeg én aften hørt på Valhalla HT kablet - ikke signalkablet. Alle disse kabler har samme grundlæggende kendetegn, omend jeg ikke har prøvet andre NO HT kabler end Valhalla, så disse kan jeg ikke sige noget om. Der er dog en helt klar tendens imod markering, som det er et hestearbejde at komme af med in the first place. Sér og Tér, som folk tror skal stå som razorblades i lydbilledet (det skal de også, når de er helt ude af kontrol), ja de starter med en flot markering. Det får mange til at tro, at de er hurtige - faktisk forholder det sig 100% modsat. Det hurtige kabel (lav kapacitet) trækker ikke syballiance så unaturligt frem (prøv et korværk af f.eks. Mozart på tysk - Hvis det var englene der sang der, så glæder jeg mig godt nok ikke til den onde ham selv), her vil der istedet være ubarmhjertig kontrol, som resulterer i, at hele stemmen hænger sammen på de bedste optagelser. Her tillades overhovedet ikke, at læbelyde Sér, Tér, Fér m.v. træder frem i lydbilledet, de bliver hvor de hører hjemme. I øvrigt dukker der en hel del flere informationer op, når man piller de NO kabler af igen, og det er ét af de aller sikreste tegn på høj kapacitet. Faktisk er det muligt helt at få orkesterstøjen til at forsvinde, når man hører indspilninger af et 70 mandsorkester. På andre kabler sidder der musikere og hoster og piller og hvad ved jeg, men det er nok noget mine kabler finder på, skal du se.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Ad 1. Hvorfor har du travlt med at bekymre dig på andres vegne ?
Min kærlighed er HIFI og musik og derfor bekymre jeg mig, jeg mener det bliver en ørken vandring hvis ikke nogle tager sig sammen. Tak for din altid gode tone 
Ad 2. Kabler tilføjer ikke en pind. Mange kabler reducerer, men NO reducerer ikke mere end andre ( på forkanten ) kabler.
Jeg er enig i at alle kabler mister informationer og nogle er bedre en andre og NO er ikke af den gode slags.
Ad 3. Det holder ikke. Jeg har haft Denon, Arcam, Morgan, og senest Burmester, og med NO på "alles zu sammen" , og klangen var bestemt ikke ens. Men som den kære DIGE nævner, opnår man hurtighed, åbenhed, etc.
Jaaa det er det. Du opnår og hold nu fast Hurtighed og åben hed altid. Læs det igen og så igen. Nogle plader er altså langsomme og andre er lukkede og når du farver med ÅBENHED og HURTIGHED Altid mister du forskelle specielt de stemningsforskelle og udsving i melodi som ligger sig op af disse kvaliteter. Se kabler skal ikke tilføre noget efter min mening og du indrømmer de tilføre åbenhed og hurtighed.
Ad 4. Problemet er at du vil bekræftes. Din åle-glatte flexibilitet giver jeg ikke meget for. Læs lige din sidste sætning igen, grundigt, med åben pande, og du vil måske forstå. ( intet personligt, men klare fakta ). P.s. besøget hos Kubiccen var en præsentation for klassisk musik og ikke NO.................................
Ikke forstået ?? jeg har ikke nogle skjulte glatte dagsordner jeg er vist bare en alimindlig HIFI nød.
Jeg kan bare bedst lide at Kalde en spade for en spade og HIFI for HIFI og derfor syntes jeg blot du skal sige.
JEG GL.jas kan lide Åbenhed og hurtighed på mine plader så meget åbenhed og så meget hurtighed jo bedre, det er mit mål. Se så ved jeg hvad du vil og så er det meget nemmer at rådgive.
Jeg siger jeg vil have så mange forskelle som muligt på alle parameter i musikken og jo flere forskell jo gladere bliver jeg. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Så derfor til MIKKE: det er ikke NO kablerne der er noget i vejen med. Det er resten af dit anlæg der ikke swinger sammen. Det er sikkert rigtigt at du oplever andre kabler "lyder bedre", men det der sker er at de andre kabler kompenserer heldigt for nogle af dit anlægs uheldige sider.
SÅdan er det, om du kan lide det eller ej"
"Kan du ikke forstå det eller høre det, ja så må du lære det udenad, for jeg ved jeg har ret!" Sådan læser jeg din sidste sætning, som virkelig er en sand fundamentalists sætning.
Jeg har gennem 25 år været aktivt involveret i hifi. Der er gået mange forskellige produkter gennem min stue, i mange forskellige sammenhænge og med mange forskellige kabler. At NO skulle være de eneste kabler, der skulle kunne gengive den rene og usminkede virkelighed, det er noget ukvalificeret vås.
Jeg fastholder at de NO kabler jeg har anvendt i mit setup, som ret beset ikke i øjeblikket er det rene skrammel, på intet tidspunkt har været overbevisende, men tværtimod ikke har haft en chance mod i hvert fald fire andre kabler fra fire andre producenter - og til en noget lavere pris. Og pris for NO var vist udgangspunktet for denne tråd.
Hvad er din interesse i NO? Skal du retfærdiggøre et køb af prohibitivt dyre kabler over for dig selv eller er du forhandler? Det lyder unægteligt sådan.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
"Så derfor til MIKKE: det er ikke NO kablerne der er noget i vejen med. Det er resten af dit anlæg der ikke swinger sammen. Det er sikkert rigtigt at du oplever andre kabler "lyder bedre", men det der sker er at de andre kabler kompenserer heldigt for nogle af dit anlægs uheldige sider.
SÅdan er det, om du kan lide det eller ej"
"Kan du ikke forstå det eller høre det, ja så må du lære det udenad, for jeg ved jeg har ret!" Sådan læser jeg din sidste sætning, som virkelig er en sand fundamentalists sætning.
Jeg har gennem 25 år været aktivt involveret i hifi. Der er gået mange forskellige produkter gennem min stue, i mange forskellige sammenhænge og med mange forskellige kabler. At NO skulle være de eneste kabler, der skulle kunne gengive den rene og usminkede virkelighed, det er noget ukvalificeret vås.
Jeg fastholder at de NO kabler jeg har anvendt i mit setup, som ret beset ikke i øjeblikket er det rene skrammel, på intet tidspunkt har været overbevisende, men tværtimod ikke har havft en chance mod i hvert fald fire andre kabler fra fire andre producenter - og til en noget lavere pris. Og pris for NO var vist udgangspunktet for denne tråd.
Hvad er din interesse i NO? Skal du retfærdiggøre et køb af prohibitivt dyre kabler over for dig selv BULLSEYE eller er du forhandler? Det lyder unægteligt sådan. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Ideen er god nok, men din sammenligningstest er lidt tvetydig, for hvis du så kører dit eget setup med NO og sætter andre kabler ind får du jo samme resultat, nemlig en påvirkning af lyden, men alligevel skal NO have skylden, selvom det ligeså godt kunne være dit eget der giver den forskel. Den sammenligning er overhovedet ikke holdbar, for hvem siger iøvrigt at den klang dit eget har er den korrekte ud over hvad du selv synes?? MAn kan/skal ikke blande to kabler sammen og forvente et godt resultat uanset hvad der proppes ind først, og det er absolut heller ikke sådan man hører forskellen på kabler - de skulle helst høres mod hinanden og ikke blandet sammen! |
|
|
Hejsa Ronin
Jeg har forstået Kurts metode således.
Du har dit anlæg med kabler og dit eget anlæg kender du jo godt. Hvis man skal teste hvor neutralt = hvor lidt kablet gør ved musikken skal men sætte kablet i forlængelse at de eksisterende signal kabler man har i anlægget og det mest meutrale kabel er det som man kan høre MINDST når det indsættes.
Dette metode fungere måske langt hen af vejen, jeg har dog noget tanker omkring hvor denne metode ikke dur så godt. En af dem er at hvis du ikke kan høre at kablet indsættes kan det skyldet 2 ting. 1 kablet farver virkelig ikke eller som jeg har størst tilbøjelighed til at tro at du har nået dit anlægs begrænsning. Hvis dit anlæg farver meget så kan man jo ikke høre forskel omkring det ene kabel eller andet farver.
Jeg har det lidt omvendt jeg vil vælge det anlæg som viser størst forskel på at indsætte et kabel da en ændring af singalvejen jo er en ændring og et ufarvet system skal afsløre dette.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad for sjov og lavede sammenligningen med et NO Red Dawn 2X3m ht kabel.
KT Radio 15.800
www.xxxland.com (link virker ikke) $1.279, dog svarede de tilbage pr. mail at kunne handles for $1.100 incl. fragt svarende til 6.501 (kurs 5,9126)+ evt. moms 1.625 i alt 8.126 - besparelse kr. 7.674 (50%+ af DK pris) og det er jo ikke hver gang at pakken hænger i tolden.
Den danske faghandel brokker sig så ofte over den "hårde" markedssituation, men ovenstående viser noget andet.
MVH
Morten
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|