Emne: CDafspiller som fforstærker ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| sikkert men Krell'en koster også 250k, så vidt jeg husker, sååh |
|
|
ja fra ny , men der er også 20il .
Men sådan en krell 25 koster nu ikke mere end 90k hvis man bare søger de rigtig stedre .
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
GLI:
"Der er ingen CD med indbygget volumen, som ikke presser dynamikken, når der skrues ned så derfor skru op og sæt en hi-end forforstærker ind, ellers får I ikke det fulde udbytte ud af jeres investering i legetøjet."
Jeg har svært ved at se at en forforstærker ikke ville gøre det samme. Om CD-outputtet driver en pre- eller en poweramp er vel ligegyldigt, hvis impedanserne er de samme?
En preamp er vel måske sværere at drive en en poweramp, da nogle har potmeteret direkte på input, men jeg har svært ved at se at det ikke skulle virke.
Men enig i at mange variable output CD'er er elendige, men en snild selvbygger kommer langt med simple midler.....ingen grund til at investerer masser af penge på netop denne ting, hvis de øvrige kvaliteter i øvrigt er i orden og CD er den eneste kilde
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
HOLBERG skrev:
|
Jeg har selv en Audio Aero Capitole mkl !
Jeps ! Her kan du både spare preamp, og få alt den dynamik, finesse og musikalitet du måtte ønske dig. Og så er den ovenikøbet dejlig analog i spillestilen. Det er nok noget af det det nærmeste man kommer plov.
Preampen er et overflødighedshorn, når det er Capitole vi taler om.
Andre afspillere har muligvis glæde af en fed preamp, ala Lamm !
|
|
|
Jeg var selv af samme opfattelse mht. Capitole MKII, og faktisk overrasket over at den rigtige forforstærker kan give et bedre flow i musikken, uden at miste de ellers gode egenskaber ved Capitolen.
Karsten
|
|
|
Hej Karsten !
Hvilken/hvilke forforstærkere har du afprøvet sammen med Capitole, med positivt resultat ?
Jeg vil mene at der skal markante forbedringer i lydgengivelsen, før end man kaster penge, efter en god forforstærker, som kan leve op til de positive dyder fra Capitole´s indbyggede preamp.
Lyder interessant ! 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
StudioSound skrev:
HOLBERG skrev:
|
Jeps ! Her kan du både spare preamp, og få alt den dynamik, finesse og musikalitet du måtte ønske dig. Og så er den ovenikøbet dejlig analog i spillestilen. Det er nok noget af det det nærmeste man kommer plov.
|
|
|
Jeg var selv af samme opfattelse mht. Capitole MKII, og faktisk overrasket over at den rigtige forforstærker kan give et bedre flow i musikken, uden at miste de ellers gode egenskaber ved Capitolen.
Karsten
|
|
|
Hej Karsten !
Hvilken/hvilke forforstærkere har du afprøvet sammen med Capitole, med positivt resultat ?
Jeg vil mene at der skal markante forbedringer i lydgengivelsen, før end man kaster penge, efter en god forforstærker, som kan leve op til de positive dyder fra Capitole´s indbyggede preamp.
Lyder interessant ! 
|
|
|
Det er en Joule Electra LA-150, som faktisk er blevet en "obligatorisk" komponent i mit system, og det er ligemeget om jeg bruger solid state eller rør forstærkere, der er en ret markant forbedring.
Du er naturligvis velkommen til at komme forbi og lytte en dag, hvis du har lyst.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
HOLBERG skrev:
StudioSound skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Karsten
|
|
|
Hej Karsten !
Lyder interessant ! 
|
|
|
Det er en Joule Electra LA-150, som faktisk er blevet en "obligatorisk" komponent i mit system, og det er ligemeget om jeg bruger solid state eller rør forstærkere, der er en ret markant forbedring.
Du er naturligvis velkommen til at komme forbi og lytte en dag, hvis du har lyst.
Karsten
|
|
|
Hej Karsten !
Tak for indbydelsen ! 
Jeg regner med at tage en hifi-tourné én af de kommende mrd. til det københavnske.
Vil meget gerne lægge ører til et setup bestående af: Capitole, Joule samt Merlin........ GUF, GUF ! 
Er meget spændt på at høre Capitole uden brug af den indbyggede preamp !!
Du hører nærmere når jeg vender snuden over imod det Sjællandske ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej Karsten !
Tak for indbydelsen ! 
Jeg regner med at tage en hifi-tourné én af de kommende mrd. til det københavnske.
Vil meget gerne lægge ører til et setup bestående af: Capitole, Joule samt Merlin........ GUF, GUF ! 
Er meget spændt på at høre Capitole uden brug af den indbyggede preamp !!
Du hører nærmere når jeg vender snuden over imod det Sjællandske !
|
|
|
Du skal være meget velkommen, det er altid hyggeligt at have ligesindede Hi-Fi t**ser på besøg
Bortset fra jeg normalt bruger Orpheus CD drive-D/A kombination, er det faktisk det set-up jeg typisk har kørende i lytterummet. Så det bliver ikke noget problem.
Du må meget gerne kontakte mig før du dukker op, som du jo nok ved, så skal Capitolen lige lunes en dags tid, før den er på toppen.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|