Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Overvejer B&W ASW825... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Rumkorrektion er en smart ting, men jeg vil påstå at det ikke er lige så nødvendigt til film som musik. Jeg kan også se at barnebarn har et skråt tag, og det er også med til at dæmpe behovet for korrektion. Jeg har vært hjemme os en her på forumet som hadde en loftsbio med skråt tag, og selv uden korrektion målede jeg en paddeflad kurve hos ham.

Dog som jeg har sagt tidligere så er rumkorrektion symptombehandling, hvor flere subs heller eliminerer problemet. Selv så skal jeg i løbet af kort tid have (hi hi) 3 subs i stuen hos mig, og da vil jeg nok komme til at fjerne Behringeren fra mit setup.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

jeg har bare prøvet en del subs uden rumkorrektion, og det var MEGET svært at få dem til at spille pænt. Du har ret at man ikke lå så meget mærke til det ved film at der ikke var rumkorrektion. Efter at have prøvet sub med rum korrektion vil jeg ikke have andet. Man får så meget mere ud af ens sub, den blir meget mere integreret med resten af ens højttalere og setup. Også ved film. Den meget buldrene og ukontrollerende bas er væk, dog stadig ved scener hvor det er meningen at den skal spille ukontrolleret og buldrene.

Jeg vil ikke påstå at andre ikke kan få det til at lyde og det er umuligt. Men får mig står det helt klart at jeg ikke kan få det samme resultat med en sub uden rumkorrektion!

Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Tak for alt jeres feedback indtil videre.

Må nok sige at jeg lige pt. hælder mest til SVS pb12-plus/2 (og kun 1) efter at have læst en del af de forskellige meninger og reviews - men kan man ikke købe den her i landet? Jeg har ikke kunne finde den i et dansk katalog eller er jeg bare blind?

Jeg får nemlig paranoia af at skulle købe over nettet - specielt hvis det skal fragtes fra udlandet, hehe ;)

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Så skal du nok til lægen og få en recept på nogle anti-paranoide

En del af konceptet med SVS er direktesalg, så de findes ikke i nogle butikker. Lsound der holder til i Norge er eneforhandler for Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Østerrike. Det har selvfølgelig en fordel, at prisene er lave, lidt som det HFK en gang var, bare på steroider

Det er dog ikke noget at være bange for. Service niveauet er meget højt, de besvarer mails til de underligste tider på døgnet og kunden har altid ræt.

Plus/2 er ikke noget dumt valg. Som jeg ser dit behov så er den et totalt overkill, men det skader ikke med lidt kræfter i baghånd. Sammen med PB12-NSD er den også den modellen der leverer flest db pr krone. Dog, om du ikke skal have subben i dag, men kan holde ud med at vente til august/september så er der også den her:

http://www.svsound.com/products-sub-box-pb13ultra.cfm og den her:

http://www.svsound.com/products-sub-cyl-pcultra_new.cfm

Jeg ved ikke nøjaktigt hvordan den vil komme til at yde, men om du skriver til

post@lsound.no eller

edm@svsound.com eller

tomv@svsound.com

så vil nok de kunne svare på det.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Plus/2 er ikke noget dumt valg. Som jeg ser dit behov så er den et totalt overkill, men det skader ikke med lidt kræfter i baghånd. Sammen med PB12-NSD er den også den modellen der leverer flest db pr krone. Dog, om du ikke skal have subben i dag, men kan holde ud med at vente til august/september så er der også den her:

http://www.svsound.com/products-sub-box-pb13ultra.cfm og den her:

http://www.svsound.com/products-sub-cyl-pcultra_new.cfm

Totalt overkill lyder godt for mig. Det er bedre at skulle skrue ned for subben end ikke at have kræfter nok ;)

Den nye pb13 ser vild ud - men problemet er at man jo altid kan vente på noget nyt... Men jeg har ikke super travlt - og i øjeblikket venter jeg alligevel til efteråret/vinter på de nye forforstærkere og effektforstærkere fra diverse producenter i håb om at de nye HD-lydformatter kommer med dem - så at vente på subben til den tid og få det hele samlet vil ikke betyde alverden for mig, hvis jeg så sammentidig kunne få en bedre sub ud af det.

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

ja den ser godt nok vild ud!!! men jeg kan godt lide de bruger fremad rettet porte, det gør gør det trods alt lidt nemmere at placere de djævelske store banditter!! Så er det superfedt at de har valgt at lave forstærker med indbygget PEQ at det kun er 1-bånds er hvad det er... mine tidligere kappa sub'er var også kun 1-bånds og dem kunne man sagtens få til at spille rigtig, rigtig pænt!! Om jeg så kan finde ud at indstille sådan en 1-bånds uden videre er så en helt andet sag, hehe 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes