Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: potmeter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 April 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

mn1974 skrev:
boholm skrev:

Der er en tredie løsning, men den kræver adgang til servicemanual.

hej boholm, tak for ordene. Jo jeg mener at jeg går lidt op i mine kabler. Jeg er pt også endt på Rothwell løsningen.
Jeg synes måske bare at 69 pund for et sæt XLR "dæmpere" er en sjat penge når man ser at et par modstande ellers koster 50 øre, eller i hvert fald ikke ret meget.
Mit problem er at jeg ikke har den tekniske viden til at rette sådanne ting og endvidere at jeg ikke helt ved hvor jeg står stillet i forhold til garanti på mit ret så nye setup.

Hvad er den tredie løsning???

Den tredie løsning kunne være at ændre nogle modstande internt i forstærkeren. Det ville umiddelbart være den bedste løsning, men det kræver at du kan få forhandleren til at gøre det, da du mister garantien hvis du selv gør det. Desuden kræver det en servicemanual som Boholm skriver.

Jeg kan se at Vassago annoncerer med den forstærkerkombination endnu og at han tilsyneladende har solgt flere sæt. Har I prøvet at sammenligne med et andet sæt i butikken ? Hvis I er enige om at det er et problem på dem alle, synes jeg da at du skal vente på at han finder ud af noget med leverandøren.

der er taget kontakt til forhandler der vil gå videre med det. Ved ikke om der er samme problemstilling på andre forforstærkere. Har ikke prøvet en anden endnu.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 April 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
janils skrev:

Du er løbet ind i det klassiske problem ... ALT for høj gain i din liniedel (forforstærkeren). Du skal have et dæmpeled på udgangen af din forforstærker eller på indgangen af din effekt. En nem udgave er at bygge det ind i kablet mellem de 2. Det kræver 2 små modstande, som med lidt fingerfærdighed kan sættes ind i stikket (f.eks. modtagestikket ved effekten).

Dæmpeled på udgangen af forforstærker påvirker udgangsimpedansen og dermed dynamik især i basområdet ikke tilrådeligt. Det gør mindst skade i indgang på effekt men heller ikke her er det uden omkostninger.

Det du beskriver, er da nøjagtig det samme.... dæmpeled i udgangen af pre - eller i indgangen af effekt.. hehe
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Diamagnetic skrev:
janils skrev:

Du er løbet ind i det klassiske problem ... ALT for høj gain i din liniedel (forforstærkeren). Du skal have et dæmpeled på udgangen af din forforstærker eller på indgangen af din effekt. En nem udgave er at bygge det ind i kablet mellem de 2. Det kræver 2 små modstande, som med lidt fingerfærdighed kan sættes ind i stikket (f.eks. modtagestikket ved effekten).

Dæmpeled på udgangen af forforstærker påvirker udgangsimpedansen og dermed dynamik især i basområdet ikke tilrådeligt. Det gør mindst skade i indgang på effekt men heller ikke her er det uden omkostninger.

Det du beskriver, er da nøjagtig det samme.... dæmpeled i udgangen af pre - eller i indgangen af effekt.. hehe    NEJ, vis man dæmper i forforstærker går der meget signal tabt, gør man det i forstærkeren dæmper man det støj fra kabler og forforstærkeren, giver en rener lyd så har man også den fordel at man kan bruge lange signalkabler.    
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes