| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
:-):-) skrev:
|
Hej Allan !
Er du ved at skaffe dig et disko anlæg 
|
|
|
Buuuuuuh   
De NAD amps sparker fandme røv kan jeg fortælle dig, og hvem bruger Snell til disko anlæg eller tænker du på de små 1200 watt mit setup kan levere (hihi)
|
|
|
Hej igen !
Bare du er glad så er det godtnok, jeg kenner udemærket NAD, men over toner og uner toner har du ikke mere det er det rør kan og spille musik 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Hej Allan !
|
|
|
Buuuuuuh   
De NAD amps sparker fandme røv kan jeg fortælle dig, og hvem bruger Snell til disko anlæg eller tænker du på de små 1200 watt mit setup kan levere (hihi)
|
|
|
Hej igen !
Bare du er glad så er det godtnok, jeg kenner udemærket NAD, men over toner og uner toner har du ikke mere det er det rør kan og spille musik 
|
|
|
Hej igen
Nu er det sådan at jeg kun bruger de 2 stk. NAD til at drive bunden med, mellem/top varetages af en Onkyo M-508........
Så ja jeg er en glad mand.......
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
Allan skrev:
|
Hej Allan !
|
|
|
Buuuuuuh   
|
|
|
Hej igen !
Bare du er glad så er det godtnok, jeg kenner udemærket NAD, men over toner og uner toner har du ikke mere det er det rør kan og spille musik det gæller også Onkyo det er jo også trænsister 
|
|
|
Hej igen
Nu er det sådan at jeg kun bruger de 2 stk. NAD til at drive bunden med, mellem/top varetages af en Onkyo M-508........
Så ja jeg er en glad mand....... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
Allan skrev:
|
Hej Allan !
|
|
|
Buuuuuuh   
|
|
|
Hej igen !
Bare du er glad så er det godtnok, jeg kenner udemærket NAD, men over toner og uner toner har du ikke mere det er det rør kan og spille musik det gæller også Onkyo det er jo også trænsister 
|
|
|
Hej igen
Så ja jeg er en glad mand.......
|
|
|
|
|
|
Til RØR-manden, som udtaler sig for døve ører...
Der er vist ingen tvivl om, at du ikke følger med og udvikler din smag, så længe du udtaler dig for døve ører! Det er jo blot fordomme og tomme fraser, du bøffer rundt i her.. Jeg har hørt Kaptajnens opsætning i dag - og har aldrig hørt så smækker-fed en lyd, der sivede ud af de AIII-i. Lyd er en smagssag, lige som mad, kvinder, tøj og biler. Der er ingen facitliste! Så, lad nu være med at nedgøre en begejstret Kaptajns Snelle glæde, for at have fundet en løsning der passer til hans smag... (og min) 
VENLIG hilsen
PeKo __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med grejet...... Har netop læst din tråd igennem. Flot setup i ordets bedste forstand __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Det er unægteligt et stort spring fra OVC (rør) til NAD og Onkyo - var det i erkendelse af at rørne ikke havde nok power (som du ved har jeg selv været der) - da jeg havde kun 22 watt Kl.A til rådighed.
Spørgsmålet er så om du oplever den samme "musikalitet" med det nye grej ?
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Tillykke med grejet...... Har netop læst din tråd igennem. Flot setup i ordets bedste forstand  |
|
|
Tak for roserne Holberg, er også en meget glad mand.....
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Allan
Det er unægteligt et stort spring fra OVC (rør) til NAD og Onkyo - var det i erkendelse af at rørne ikke havde nok power (som du ved har jeg selv været der) - da jeg havde kun 22 watt Kl.A til rådighed.
Spørgsmålet er så om du oplever den samme "musikalitet" med det nye grej ?
|
|
|
Ja der var simpelthen ikke strøm nok til de store Snell A, det med musikaliteten vil jeg lige vente med at svare på et par dage, har kun lige haft det bye setup et par timer eller 6..........
Men umiddelbart er der mere kontrol på bunden, og Onkyo´en har faktisk en lidt "rør-agtig" lyd, det er jo også den jeg bruger til toppen....... men mere senere..
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver skam ikke undskylde, de er købt ved Danbo Møbler i Sønderborg, ved ikke om de har filialer andre steder.
Takker! Dem vil jeg lige prøve at få fat i
Mvh Maitreya __________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PeKo !
Jeg vil ikke kritisere Allans nye lyd, men jeg har selv haft rør før men gik så over til transistor forstærker i nogle år men der manglede sku noget så derfor har jeg købt rør igen, nu mangler jeg bare og finde en rør konverter, har prøvet et par stykker men mit nuværende cd system er bedre en det jeg har prøvet.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Hvordan har du fået niveauerne tilpasset med 2 forskellige forstærkersæt, og har du bare brugt en splitter til signalet eller hvordan gør man ??
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Hej Allan
Hvordan har du fået niveauerne tilpasset med 2 forskellige forstærkersæt, og har du bare brugt en splitter til signalet eller hvordan gør man ??
Mvh.
|
|
|
Hejsa
På Onkyo´en har jeg mulighed for at justere output, derfor har det været let at tilpasse niveauet.
Nej jeg har ikke brugt en splitter, min Rotel forforstærker har udgange til flere effekttrin, men hvis din forforst. ikke har det kan du bruge et y-led, eller splitter om du vil.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay..tak for svaret
Kan så læse du har de 2 ting jeg ikke har. Ekstra pre out og mulighed for at justere output. Jeg har nemlig en 216 til at stå. så det kunne da have været sjovt lige at prøve at få den til at hjælpe lidt, lige høre hvordan det ville lyde. Mht mit problem er det jo forholdsvis nemt at få lavet eller købe et y-split, men lidt værre med output justeringerne. Sjovt at læse i manualen om bi-amping med 2 identiske effektforstærkere. De anbefaler at lade den ene forstærker trække venstre højtaler og den anden forstærker højre højtaler. Ikke noget med den ene til bassen og den anden til mellemtone diskant. Det havde jeg sgu ikke hørt om før..Har du prøvet at bi-ampe dine snell på den måde ??
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Okay..tak for svaret
Kan så læse du har de 2 ting jeg ikke har. Ekstra pre out og mulighed for at justere output. Jeg har nemlig en 216 til at stå. så det kunne da have været sjovt lige at prøve at få den til at hjælpe lidt, lige høre hvordan det ville lyde. Mht mit problem er det jo forholdsvis nemt at få lavet eller købe et y-split, men lidt værre med output justeringerne. Sjovt at læse i manualen om bi-amping med 2 identiske effektforstærkere. De anbefaler at lade den ene forstærker trække venstre højtaler og den anden forstærker højre højtaler. Ikke noget med den ene til bassen og den anden til mellemtone diskant. Det havde jeg sgu ikke hørt om før..Har du prøvet at bi-ampe dine snell på den måde ??
|
|
|
Hej igen
Nu skal du bare høre, jeg har 2stk. NAD 216 THX som er brokoblet en til hver HT, de trækker bunden, så har jeg en Onkyo Integra M-508 på 2x200 watt til at trække toppen, så jeg kører rent faktisk bi-amping.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja  ved det godt. Jeg har da læst det meste af tråden. Det var nu en anden mulighed, jeg mente om du havde prøvet. Jeg ville gerne ha hørt dine erfaringer omkring det. Men tror nok jeg med lidt held får prøvet den mulighed imorgen. Det er altså Bi- amping hvor 1 stereo forstærker trækker hver side. Henholdsvis højre og venstre højtaler, og ikke bund og top. Jeg kan se i manualen til højtalerne at snell anbefaler denne fremgangsmåde hvis man har 2 identiske stereo-trin.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
VAUW - sikke da et ordentlig herreanlæg, ht'er og cdsamling - det ser yderst potent og stort ud
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Ja ja ved det godt. Jeg har da læst det meste af tråden. Det var nu en anden mulighed, jeg mente om du havde prøvet. Jeg ville gerne ha hørt dine erfaringer omkring det. Men tror nok jeg med lidt held får prøvet den mulighed imorgen. Det er altså Bi- amping hvor 1 stereo forstærker trækker hver side. Henholdsvis højre og venstre højtaler, og ikke bund og top. Jeg kan se i manualen til højtalerne at snell anbefaler denne fremgangsmåde hvis man har 2 identiske stereo-trin. |
|
|
Det har jeg ikke prøvet, hvilken forskel skulle det give ?
Jeg kunne jo evt. prøve at sætte en NAD til hver side, men jeg vil da gerne høre om dine erfaringer først, så er jeg også fri for at slæbe rundt på det tunge grej hvis det ikke er godt...............
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
VAUW - sikke da et ordentlig herreanlæg, ht'er og cdsamling - det ser yderst potent og stort ud  |
|
|
Ja, jeg kan garantere dig for at det er potent, og stort er det også (ifølge fruen)
Om lyden kan jeg kun sige at jeg er godt tilfreds, men det er jo en smagssag, min cd-samling rummer ca. 1100 cd´er, derudover har jeg ca. en 2000 vinylskiver.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
Guldkysten skrev:
VAUW - sikke da et ordentlig herreanlæg, ht'er og cdsamling - det ser yderst potent og stort ud  |
|
|
Ja, jeg kan garantere dig for at det er potent, og stort er det også (ifølge fruen)
Om lyden kan jeg kun sige at jeg er godt tilfreds, men det er jo en
smagssag, min cd-samling rummer ca. 1100 cd´er, derudover har jeg ca.
en 2000 vinylskiver.
|
|
|
huh - man kan jo ikke andet end blive imponeret
Og vedr. fruer - ja - alt udover et mini eller mikro anlæg er stort iflg. dem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
et har jeg ikke prøvet, hvilken forskel skulle det give ?
Jeg kunne jo evt. prøve at sætte en NAD til hver side, men jeg vil da gerne høre om dine erfaringer først, så er jeg også fri for at slæbe rundt på det tunge grej hvis det ikke er godt...............
[/QUOTE]
Det der står i papirerne til snell´erne er, at hvis man har 2 identiske forstærkere, mener de den måde skulle være bedre. De skriver ikke om det er bedre med 2 identiske forstærkere, fremfor den måde du gør det på nu. Du har jo en del flere kræfter til rådighed som du har det opstillet nu. Lækkert jo .
I Manualen er der et hjælpe afsnit til hvordan man nu vælger at tilslutte sine højtalere. alt efter vilket udstyr man nu har stående. Hvis man har 2 identiske effektforstærkere. står der det her som overskrift, før de fortæller hvordan man så forbinder det rigtigt.
BI-AMPING WITHOUT A CROSSOVER WITH IDENTICAL AMPLIFIERS
This configuration yields even better performance than the bi-wiring described above. It results in more accurate imaging than most systems using electronic crossovers, since the left and right amplifier power supplies are totally independent. (Most bi-amplified systems use one amp for the top and one for the bottom. Since most amps do not exhibit perfect imaging, or spacial reproduction, this results in a compromise. Using seperate left/right amps eliminates this compromise. If solid state amps are used, current demands are automatically limited outside the frequency range of the speaker section the amp´s channel is connected to, since the impedance rises.) og så kommer der ellers en lang forklaring på hvordan man så forbinder det rigtig.
Mit problem imorgen er, at det ikke bliver herhjemme ved mig selv, jeg kommer til at høre snell´erne med bi- amping på den måde. noget andet,, nu håber jeg ikke, du selv har manualen til snell A, så kunne jeg jo have sparet min kæmpe kræft anstrengelse med at skrive det af
Håber det er forståeligt det jeg har skrevet. den engelske tekst skal altså forestille forklaringen på, hvorfor snell mener det er bedre med 1 stereo forstærker til hver højtaler, når man har 2 identiske forstærkere.
Jeg forstår nu ikke det hele af det men kan bare udrede at de mener det er bedre. og så er det jo altid sjovt at prøve det. det koster jo ingenting. Man får jo bare lidt efaring.
|
| Til top |
|
| |