| Forfatter |
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
et har jeg ikke prøvet, hvilken forskel skulle det give ?
Jeg kunne jo evt. prøve at sætte en NAD til hver side, men jeg vil da gerne høre om dine erfaringer først, så er jeg også fri for at slæbe rundt på det tunge grej hvis det ikke er godt...............
|
|
|
Det der står i papirerne til snell´erne er, at hvis man har 2 identiske forstærkere, mener de den måde skulle være bedre. De skriver ikke om det er bedre med 2 identiske forstærkere, fremfor den måde du gør det på nu. Du har jo en del flere kræfter til rådighed som du har det opstillet nu. Lækkert jo .
I Manualen er der et hjælpe afsnit til hvordan man nu vælger at tilslutte sine højtalere. alt efter vilket udstyr man nu har stående. Hvis man har 2 identiske effektforstærkere. står der det her som overskrift, før de fortæller hvordan man så forbinder det rigtigt.
BI-AMPING WITHOUT A CROSSOVER WITH IDENTICAL AMPLIFIERS
This configuration yields even better performance than the bi-wiring described above. It results in more accurate imaging than most systems using electronic crossovers, since the left and right amplifier power supplies are totally independent. (Most bi-amplified systems use one amp for the top and one for the bottom. Since most amps do not exhibit perfect imaging, or spacial reproduction, this results in a compromise. Using seperate left/right amps eliminates this compromise. If solid state amps are used, current demands are automatically limited outside the frequency range of the speaker section the amp´s channel is connected to, since the impedance rises.) og så kommer der ellers en lang forklaring på hvordan man så forbinder det rigtig.
Mit problem imorgen er, at det ikke bliver herhjemme ved mig selv, jeg kommer til at høre snell´erne med bi- amping på den måde. noget andet,, nu håber jeg ikke, du selv har manualen til snell A, så kunne jeg jo have sparet min kæmpe kræft anstrengelse med at skrive det af
Håber det er forståeligt det jeg har skrevet. den engelske tekst skal altså forestille forklaringen på, hvorfor snell mener det er bedre med 1 stereo forstærker til hver højtaler, når man har 2 identiske forstærkere.
Jeg forstår nu ikke det hele af det men kan bare udrede at de mener det er bedre. og så er det jo altid sjovt at prøve det. det koster jo ingenting. Man får jo bare lidt efaring.
[/QUOTE]
Mange tak for forklaringen, jeg må jo med skam indrømme at jeg selv har manualen men tak alligevel for dit stor arbejde, er spændt på at høre hvad du finder ud af, send mig evt. en PB.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en NAKAMICHI STASIS PA-7E-MKII på vej som afløser til de 2 stk. NAD 216 THX, så kommer mit setup til at se ud som følger :
NAKAMICHI STASIS PA-7E-MKII til at trække bunden
Onkyo Integra M508 til at trække toppen
Rotel RHA-10 Pre-amp
Linn Sondek LP 12 pladespiller
Primare D-20 CD-player
Renaissance Audio Blue Standard kabler
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Så er der en NAKAMICHI STASIS PA-7E-MKII på vej som afløser til de 2 stk. NAD 216 THX, så kommer mit setup til at se ud som følger :
Rotel RHA-10 Pre-amp
Primare D-20 CD-player
|
|
|
Jeg vil tro at dig og PeKo har danmarks rekord i bytte-bytte-købmand
Når de ankommer fortæl-fortæl, hvad du oplever...
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
|
Rotel RHA-10 Pre-amp
Primare D-20 CD-player
|
|
|
|
|
|
Det skal jeg nok Hr. Admiral 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
|
Rotel RHA-10 Pre-amp
Primare D-20 CD-player
|
|
|
|
|
|
Er du evt. int. i et par NAD 216 THX 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan !
Den NAKAMICHI STASIS PA-7E-MKII er en ret god forstærker så den vil jeg anbefale dig at bruge alene, den har en top der nok er bedre en Onkyoen, jer er næsten sikker på at den slår Onkyoen på alle punkter men lad os høre din vudering.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
|
Hej Allan !
Den NAKAMICHI STASIS PA-7E-MKII er en ret god forstærker så den vil jeg anbefale dig at bruge alene, den har en top der nok er bedre en Onkyoen, jer er næsten sikker på at den slår Onkyoen på alle punkter men lad os høre din vudering.
|
|
|
Når den kommer vil jeg prøve forskellige kombinationer og se hvad jeg synes lyder bedst, får forøvrigt også en Audio Research forforst. jeg skal prøve med.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landede Naka på Als 

Nakamichi PA-7E II, en heftig fætter

Onkyo Integra M-508

Audio Research LS7 preamp.

Sony DAB tuner er også ny i stuen
Den Naka slår NAD 216THX med flere længder, der er kommet meget styr på bunden, skal på et senere tidspunkt prøve at lade Naka trække både top og bund.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Tillykke med din nye fætter Nakamichi PA-7E II, den er også stærk i toppen der kan Onkyo Integra M-508 vist ikke være med , har hørt Naka. på et par store IMF højttaler og den kunne godt holde styr på disse strøm krævende højttaler.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender desværre kun Naka'en fra første udgaven, den var fremragende i bunden, men for indelukket og mørk i toppen. I kombination med en Denon 3000Z til toppen på et par Dali 40 var det hele mere afbalanceret.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
|
Hej !
Tillykke med din nye fætter Nakamichi PA-7E II, den er også stærk i toppen der kan Onkyo Integra M-508 vist ikke være med , har hørt Naka. på et par store IMF højttaler og den kunne godt holde styr på disse strøm krævende højttaler.
|
|
|
Skal på et tidspunkt prøve at køre med Naka alene, det er jeg spændt på....
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Kender desværre kun Naka'en fra første udgaven, den var fremragende i bunden, men for indelukket og mørk i toppen. I kombination med en Denon 3000Z til toppen på et par Dali 40 var det hele mere afbalanceret. |
|
|
Jeg bruger også Naka´en til at trække bunden og Onkyo til toppen, synes faktisk at det er en glimrende kombination......
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal nu også prøves alene, som sagt var det ikke mk II udgaven jeg har hørt.
Lillebroderen i førsteudgave havde samme klangkarakter som 7'eren, men
mk II skulle eftersigende have en helt perfekt klangbalance og være
noget mere åben. Hvis 7 mk II har det samme, kan det jo godt være
Onkyen må slippe pladsen.
Nu du er til gammelt gear, skal du absolut prøve en Accuphase P260 hvis
du falder over denne. I klasse A spiller den som en drøm. Selv klasse
AB er rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Kender desværre kun Naka'en fra første udgaven, den var fremragende i bunden, men for indelukket og mørk i toppen. I kombination med en Denon 3000Z til toppen på et par Dali 40 var det hele mere afbalanceret. |
|
|
Hej igen !
Den første hade det problem med toppen men det blev løst på den anen udgaven, som jeg husker det var at den nye udgave hade en lidt rør agtig lyd i toppen.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring den der Nakamichi PA7E II. Det er da på alle måder en godt forstærker som både har til gården og gaden. Jeg kan anbefaler rigtige entusiaster at få justeret tomgangsstrømmen. Der findes en servicemanual som beskriver processen. Kan du ikke selv find ud af det, så vil et godt værksted klare det for ca. 500 kr. Min oplevelse med PA7 II er den er lidt mørk, den lyder frygtelig når når den er kold. Den skal stå i mindst en time før den lyder bare nogenlunde. Men den folder sig dejligt ud i takt med gennemvarmningen.....så bliver den ganske lækker i lyden.
Et kig ind i den vil hurtig fortælle at indgangsbøsninger + ledningerne til printet bør skiftes, hvilket jeg har gjort på min Pa7 II. Resultatet er uden tvivl derefter.....lidt argento kabel og WBT bøsninger.....mums. Jeg kan fortælle den er meget nem at skille....service venlig. Lad bare den nakamichi trække det hele....sælge din Onkyo og køb en Pa7 II mere hvis det skal være bedre...selvfølgelig blot min mening.
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har altid kunne lide Nakamichi, og så er den ovenikøbet en lækker fætter at se på, har de ikke en hjemmeside man kan kigge på....
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Har altid kunne lide Nakamichi, og så er den ovenikøbet en lækker fætter at se på, har de ikke en hjemmeside man kan kigge på....
mvh Novisad
|
|
|
Jo, de har en hjemmeside, men der er ikke nogen info på deres ældre produkter. for mig ser det ud som om de satser en del på Car-Fi......og Hjemmebio
Link: http://www.nakamichi.com/home.html
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Omkring den der Nakamichi PA7E II. Det er da på alle måder en godt forstærker som både har til gården og gaden. Jeg kan anbefaler rigtige entusiaster at få justeret tomgangsstrømmen. Der findes en servicemanual som beskriver processen. Kan du ikke selv find ud af det, så vil et godt værksted klare det for ca. 500 kr. Min oplevelse med PA7 II er den er lidt mørk, den lyder frygtelig når når den er kold. Den skal stå i mindst en time før den lyder bare nogenlunde. Men den folder sig dejligt ud i takt med gennemvarmningen.....så bliver den ganske lækker i lyden.
Et kig ind i den vil hurtig fortælle at indgangsbøsninger + ledningerne til printet bør skiftes, hvilket jeg har gjort på min Pa7 II. Resultatet er uden tvivl derefter.....lidt argento kabel og WBT bøsninger.....mums. Jeg kan fortælle den er meget nem at skille....service venlig. Lad bare den nakamichi trække det hele....sælge din Onkyo og køb en Pa7 II mere hvis det skal være bedre...selvfølgelig blot min mening.
Mvh
|
|
|
Kunne også godt tænke mig at bytte Onkyo ud med en PA7 II mere, men hvad med en PA5 II til toppen, har set at der en til salg......
Mvh
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Så landede Naka på Als Nakasaki?

Nakamichi PA-7E II, en heftig fætter Ja, lyder den ligesågodt som den ser ud?

Onkyo Integra M-508

Audio Research LS7 preamp.

Sony DAB tuner er også ny i stuen
Den Naka slår NAD 216THX med flere længder, der er kommet meget styr på bunden, skal på et senere tidspunkt prøve at lade Naka trække både top og bund.
Mvh
Allan |
|
|
Kan du ikke beskrive lyden - også med naka 7II alene på ARC LS7?
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjtaler Hr. Kaptajn
Der er som ikke så meget at beskrive, har kun haft den på bunden endnu, den har virkelig godt fat i bassen, meget bedre en NAD som på meget bas-stærke plader/cd´er godt kunne mudre lidt, det gør Nakamichi´en over hovedet ikke, det er lige som at der er kommet mere detaljer frem i bunden, vender tilbage når jeg får tid til at lytte med kun Naka................
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |