| Forfatter |
|
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagsplan:
08.00-12.00 : arbejde 
12.00-16.00 : rydde op, gøre rent 
16.01 : åbne en halv liter Carlsberg 
16.02 : se/høre "In the Flesh" på "snurrerundten" med volumeknappen kl.12 
hvorfor?: Fordi det var den fedeste koncert i Augustenborg
PS: Hvis der er nogle der finder en "punkteret lyserød gris" i deres baghave, vil jeg gerne have et stykke af den som souvenir 
__________________ MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
wrong skrev:
HEHE. Så har vi stået 5-10m fra hinanden Haugaard. Jakobsen og jeg stod ca 25-30m fra scenen. Hold da op en koncert MVH WRONG
|
|
|
Pokkers jeg ikke så dig. Vi manglede en til at hente øl 
Det vare bare så FED en koncert. Det var dog lidt hårdt at komme op 04.55 onsdag for at flyve til UK når man først kom i seng 02.20 
Haugaard |
|
|
Jeg dur ikke som ølhenter. Jeg har som regel nået og tømme samtlige bægere inden jeg finder tilbage i mylderet  MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Hvis der er nogle der finder en "punkteret lyserød gris" i deres baghave, vil jeg gerne have et stykke af den som souvenir
Sådan en ligger inde på naboens græsplæne, men den er ikke punkteret
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Der er sku langt op til senen - selvom lyden var kanon god der hvor jeg stod !

|
|
|
Hu hej - der er jo rigtig mange som repræsentere "the dark side of the moon" i bland publikum - og gid hvor ville jeg gerne ville have været med  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
SJAG Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Haugaard skrev:
king skrev:
|
Der er sku langt op til senen - selvom lyden var kanon god der hvor jeg stod !

|
|
|
Ahh King din klovn SJAG og jeg stod nøjagtig midt for- og ca. 20 mtr fra scenen. Det passede med at vi kunne overskue hele scenen uden at dreje hovedet og lyden var netop ikke for høj. Der var god plads omkring os og gutten foran var kun 165 høj. Kort sagt en PERFEKT placering 
Damn hvo var det en fed koncert! Brugen af video gjorde det hele spændene at se på og lyden var helt i top.
Haugaard
|
|
|
HEHE. Så har vi stået 5-10m fra hinanden Haugaard. Jakobsen og jeg stod ca 25-30m fra scenen. Hold da op en koncert MVH WRONG
|
|
|
Nu ved jeg det Haugaard: Det var sgu da Wrong og Jacobsen og Themann der stod foran os. Perfekt udsyn   
Mvh SJAG
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn at man skulle misse den oplevelse 
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også, det var fedt.
Også lyden var go', men lydstyrken var ikke for høj - især i begyndelsen var den måske derimod for lav (synes jeg!).
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
snod skrev:
|
Jeg synes også, det var fedt.
Også lyden var go', men lydstyrken var ikke for høj - især i begyndelsen var den måske derimod for lav (synes jeg!).
|
|
|
Jeg stod 10 meter længere fremme end derfra hvor billedet lidt længere opppe i tråden er taget; og jeg er enig med dig; lyden i langt den største del af første set var, for nu at sige det som det var, dybt kritisabel! ALt, alt ALT for lav og for underligt fnidret - i "Mother" var guitaren fuldstændigt udflydende og stortromme, tammer og bas var meget udefinerede og faktisk vanskelige at høre overhovedet 
Jeg hørte Waters på Roskilde - og lyden var fremragende fra hvor jeg stod 15 meter fra scenen midt for.
I Forum for hvad jeg mener er 4(?) år siden var lyden helt sublim. Uden tvivl dén bedste koncertlyd jeg nogensinde har hørt, ubestrideligt.
Sammenlignet med disse to koncerter var lyden under koncertens første halvdel i tirsdags ret og slet dårlig. Der var en anelse vind, mod scenen, men ikke nok til at forklare dette. Der er nogle lydmænd, der ikke havde gjort det godt nok. DSOTM lød en del bedre, men det kan ikke rette op på helhedsindtrykket, der desværre ikke er så godt.
Men musikkens kvalitet er ubestridelig. Jeg får altså ståpels hver gang, når jeg hører "Fletcher Memorial Home" - og det uanset om det er til koncert eller på stereo' en herhjemme 
MVH
PS: Åh, ja. Jeg stod desværre lige foran 3 idioter, der mente at kunne alle teksterne udenad; og det var de øjensynligt så stolte af, at de mente alle i umiddelbar nærhed burde høre, at de kunne det! Sødt, havde de ikke været tæt på de tredive år, på 5. klassesnievau intonationsmæssigt, havde de ikke sunget pivfalsk - og havde de fattet det patetiske i deres foretagende, da de igen og igen faktisk IKKE kunne teksten, endsige nok engelske ord til at forstå den.
Men det gjorde de ikke... __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige en anmeldelse fra Gaffa:
 |
Roger Waters Augustenborg Slotspark Live
Dato: 01/5-2007
 |
Historisk aften i Pink Floyds navn, hvor totaloplevelsen var komplet
Med en halv times forsinkelse indtog Roger Waters og hans fremragende band Augustenborg Slots Park til stor jubel for de knap 14.000 fremmødte tilskuere. Den normalt så ellers punktlige Waters blev opholdt af skarp sol, der skinnede generende ind på 8 gange 16 meter storskærm og truede med at udviske de visuelle effekter. Solen gik dog sagte ned, og kulissen for en total oplevelse var optimal. Med den flotte slotspark omgivet af slotsøen, et grønt parkanlæg og gamle byhuse i baggrunden kan arrangørerne af koncerten Kultur i Syd præsentere det smukkeste og mest intime koncertsted i kongeriget Danmark.
De naturrige omgivelser smittede åbenbart så meget af på aftenens hovedperson Roger Waters, at han kvitterede med en koncert, der satte både nærvær og spilleglæde i vejret, og som tilmed formåede at overgå den ellers så ypperlige koncert på Roskilde Festival sidste år.
Koncerten blev sparket i gang med den bombastiske In The Flesh fra The Wall ledsaget af et kæmpebrag fra fyrværkeribatterierne, der stod godt i kontrast til nummerets riffhuggende guitarattacks. Nummeret fadede ud med nogle ældre lydsekvenser hentet fra Radio BBC, hvorefter der blev skruet på frekvensknappen på den kæmpemæssige videoskærm i baggrunden og tunet ind på Mother, mens det dedikerede publikum nærmest sang teksten for Waters. Den psykedeliske Set The Controls For The Heart Of The Sun skruede med et uhyggeligt skær tiden tilbage til 1968, hvor et purungt Pink Floyd tonede op på storskærmen i sorthvid med et væld af nostalgiske minder. ”Come on your raver, your seer of visions, come on you painter, you piper, and shine!”, med kuldegysende effekt tonede Pink Floyds grundlægger Syd Barrett frem på storskærmen badet i blodrødt skær. Hyldesten til ham med den momunentale Shine On Your Crazy Diamond blev eksekveret med fintfølende akkuratesse. Allerede her stod det klart, at Roger Waters omgiver sig med et hold af musikere, der forstår at følge hans musikalske vision fuldt ud.
Med akustisk opstart på Southhampton Dock og The Fletcher Memorial Home hentet fra The Final Cut tog den sortklædte Roger Waters hul på den mere personlige del af sit sangkatalog. Her hyldes de faldne britiske soldater fra Anden Verdenskrig, der igen har adresse til hans egen far, der faldt under krigen. Med knyttet næve sendte Waters en hilsen til alverdens diktatorer deriblandt præsident George W. Bush, som kørte på video. Perfect Sense fra soloalbummet Amused To Death blev sunget i glødende duet med den mere end habile sangerinde PP Arnold. Den dystre og elektrificerende Sheep afsluttede første sæt med en kæmpe lyserød gris med bl.a. påskriften ”Free At Last” og ”Kafka Rules Ok!” svævende ind over publikum
Mørket havde nu omsluttet Augustenborg Slotspark totalt, og månen stod lavt til højre for scenen og de første toner fra Speak To Me tonede frem. Der var tid til en rejse til den mørke side af Månen med mesterværket Dark Side Of The Moon. Herfra ophæves tid og sted med et psykedelisk trip, der for længst har skrevet musikhistorie. Gengivelsen af dette monumentale værk, hvor mismod og tro står for fald, blev gengivet med en præcision, der var fuldstændig altopslugende. Roger Waters lod det 11 mand store band være medspillere på lige fod med sig selv, og det fik Dark Side Of The Moon til at fremstå dugfrisk og ikke som et nostalgisk flip. De to guitarister Dave Kilminster og Snowy White (eks-Thin Lizzy) var med til at løfte og slog hver for sig gnister og viste, at David Gilmour ikke er uerstattelig. The Great Gig In The Sky blev leveret med følelserne helt ude på tøjet, hvor Carol Kenyon badet i violet skær og damp sang sig helt ind i hjertekulen. Højdepunkterne Breathe, Time, og Us And Them overgik med lys og surroundsound på det nærmeste alt, hvad der nogensinde er blevet fremført på dansk grund. Med udgangsbønnen Eclipse og ordene ”All That Is Now/All That Is gone/All that's to come” ebbede forestillingen ud og evigheden forseglet med dybde og sjæl.
Det varme og rungende bifald fra publikum fik dog Roger Waters og band på scenen igen. Another Brick In The Wall Part 2 var lige ved at forvandle afslutningen af koncerten til en havefest, men det satte den neddæmpede Vera Lynn heldigvis en stopper for. Den trøstesløse Comfortably Numb fra The Wall med Dave Killminster på vokal og leverandør af den historiske guitarsolo gjorde afslutningen komplet. Han løste opgaven med totalt overblik til stor jubel fra publikum.
Hengivelsen til Dark Side Of The Moon var denne sommerlige aften i Augustenborg total, og forståelsen for albummets status blev understreget kraftigt. Roger Waters og band sendte os på en bevidsthedsudvidende tur rundt om Månen, som aldrig burde have fået nogen ende.
Af Finn P. Madsen |
Læs evt. mere her: http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=33468
MVH: Hinten __________________ MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
angående lyden...så var den helt super for mig... faktisk overrasket over den kunne måske godt have brugt noget mere bund men okey.....(de spillede jo ikke på Mahler )
jeg (og Wrong) stod ca 15-20m midt for scenen sådan ca. i sweet spot og her var der ikke noget galt
at man forventer at der er god lyd når man står ude ved siden et stykke nede bagved er da optimistisk
det var da en super fed oplevelse....
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
"snip"
Jeg stod 10 meter længere fremme end derfra hvor billedet lidt længere opppe i tråden er taget; og jeg er enig med dig; lyden i langt den største del af første set var, for nu at sige det som det var, dybt kritisabel! ALt, alt ALT for lav og for underligt fnidret - i "Mother" var guitaren fuldstændigt udflydende og stortromme, tammer og bas var meget udefinerede og faktisk
|
|
|
Hej Dejen,
Jeg kan overhovedet ikke genkende ovenstående. Der må have været STOR forskel på lyden rundt omkring på pladsen. Der hvor vi stod manglede der bestemt ikke lydtryk og lydkvaliteten var helt i top. Stod du samme sted under hele koncerten?
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv - Jeg var der ikke Men jeg skal snart til RunRig koncert
Anywho - Jeg læste en artikel i ekstrabladet om koncerten, og det trak et lille smil frem.
De store lyd og lyseffekter med flammer, laserlys, fyrværkeri og projektøre blev nøje beskrevet, og som en sidebemærkning kom det frem at koncerten blev holdt i Augustenborgs psykriatiske afdelings baghave .
Den kunne jeg godt smile lidt af. __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg stod lige ved siden af Jacobsen og lyden var super ......langt bedre end stones og mccartney i horsens.
Mvh,
Frank
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke hver dag jeg går til koncert. Men overordnet set oplevede jeg også lyden som ganske god til koncerten. Der blev ikke spillet
for højt og ikke for lavt. Lyden var ganske godt afbalanceret og det var kun på de vildeste guitarsoloer at diskanten begyndte at blive
presset og "knække". Jeg oplevede heller ikke at der manglede bund og dynamikken var også fin. Men folks oplevelse afhænger sikkert
både af hvad de ellers har hørt og hvad de lytter på til daglig.
Og så var musikken en rendyrket nydelse. Langt det meste af koncerten blev jeg ihvertfald fanget af musikken i kombination med filmen
som kørte i baggrunden. Jeg kunne dog godt have brugt lidt mere fra Amused to death - men det er jo smag og behag.
Musikerne virkede også engagerede og energiske - så ros til dem for, at de ikke var kørt fast i tour-møllen.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Dejen skrev:
|
"snip"
Jeg stod 10 meter længere fremme end derfra hvor billedet lidt længere opppe i tråden er taget; og jeg er enig med dig; lyden i langt den største del af første set var, for nu at sige det som det var, dybt kritisabel! ALt, alt ALT for lav og for underligt fnidret - i "Mother" var guitaren fuldstændigt udflydende og stortromme, tammer og bas var meget udefinerede og faktisk
|
|
|
Hej Dejen,
Jeg kan overhovedet ikke genkende ovenstående. Der må have været STOR forskel på lyden rundt omkring på pladsen. Der hvor vi stod manglede der bestemt ikke lydtryk og lydkvaliteten var helt i top. Stod du samme sted under hele koncerten?
Haugaard
|
|
|
Nej, jeg gik længere frem til andet set; til midt for, ca 25 m fra scenen - det lød væsentligt bedre, men ikke så stort eller så betagende som de to andre gange, jeg har hørt Waters. Rigtig, rigtig mange omkring mig råbete "skru op, skru op for fanden!" gentagne gange under 1. set, så det er ikke mig, der bare er vanskelig...
Måske har jeg bare ramt "loftet" for Waters-koncerter? Gaffas anmeldelse er jo yderst positiv og som tidligere nævnt er materialets kvalitet jo ubestrideligt.
Jeg siger bare, at jeg har hørt Waters lyde bedre -
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, jeg tilbragte det meste af concerten lige til vensre/foran mixer tårnet - så jeg fik sceneshowet mere med end i Roskilde, hvor jeg stod helt oppe bagved. Synes, at lyden var OK, måske en anelse for lav endda. Til gengæld slap man så for at være halvvdøv de næste 24 timer... Såvidt jeg forstår på Waters egne udtalelser, er denne størrelse koncert passende, Roskilde var faktisk 'for stort', i forhold til det han normalt tilstræber med sine koncerter.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var fedt 

|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op hvor tænker i da alt for meget på lyd og hifi?  når man går til koncert skal man da ikke tænke på om diskanten bliver en anelse skinger på vilde guitar soloer eller at bassen ikke er helt kontroleret og fast samt hurtig!!! nyd da musikken i stedet for er det ikke det det handler om? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
hold da op hvor tænker i da alt for meget på lyd og hifi? når man går til koncert skal man da ikke tænke på om diskanten bliver en anelse skinger på vilde guitar soloer eller at bassen ikke er helt kontroleret og fast samt hurtig!!! nyd da musikken i stedet for er det ikke det det handler om? |
|
|
Jo - præcis; musikken 
- men nydelsen fordrer jo altså, at man kan høre den; musikken 
MV - hørbar - H __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er tilbøjelig til at være enig med Djaan... Lytten efter detaljer hører hjemme foran stereoen, en koncert er noget andet.
|
| Til top |
|
| |