Forfatter |
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simple Killer Amp af Gregg Ball Australien er det mest tørre jeg længe har hørt som ikke var digital. Det er desværre selvbyg. Den er super detaljeret i sin gengivelse.
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er et par QUAD 606'ere på den blå avis - ca 2 x 140 watt - ingen knapper søniken kan pille af |
|
|
Hmm, dem har jeg ikke hørt om. Kender du selv noget til dem? __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Simple Killer Amp af Gregg Ball Australien er det mest tørre jeg længe har hørt som ikke var digital. Det er desværre selvbyg. Den er super detaljeret i sin gengivelse. |
|
|
Selvbyg? Det tør jeg ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
r-l-b skrev:
Der er et par QUAD 606'ere på den blå avis - ca 2 x 140 watt - ingen knapper søniken kan pille af |
|
|
Hmm, dem har jeg ikke hørt om. Kender du selv noget til dem? |
|
|
Kun quad 510 - men jeg har aldrig være skuffet over quad ydelse/pris og bassen fejler ikke noget - De Quad forstærkere jeg har lyttet til har haft nogle effektive "no bullsh*t" løsninger der på en relativ enkel måde har leveret varen. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. hvis du synes din lux brugere for meget strøm kan du jo bygge din elmåler om til en cd spiller - det vil nok imponerer elselskabet næste gan de er ude og aflæse strøm at Rolling Stones snurre rundt på skiven
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der helt sikkert noget, at gå videre med 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Simple Killer Amp af Gregg Ball Australien er det mest tørre jeg længe har hørt som ikke var digital. Det er desværre selvbyg. Den er super detaljeret i sin gengivelse. |
|
|
Ja, den er da både enkel og billig. http://www.diyhifi.org/amplifierguru/guru_002.htm__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh.....den M-03 vækker minder til live da man som dreng stod og klemte næsen flad imod ruden hos Expert  - den drømte man man bare om dengang  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
Ja, den er da både enkel og billig.
http://www.diyhifi.org/amplifierguru/guru_002.htm
|
|
|
Men hvad koster en GB150D, med kabinet, trafo osv i løs vægt?
Er det med gennemplateret print, eller enkelsidet? __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, hvad med sådan en fætter?
http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/arc_v70 _.html
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Spencer skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
|
|
|
Er det med gennemplateret print, eller enkelsidet?
|
|
|
Jeg har 2 komplette (Endnu ikke færdigsamlede ) og de står mig i omkring DKR. 5000,- inkl. alt som monoamps og alt er nyt.
Iøvrigt behøver de ikke være selvbyg, du kan købe både strømforsyning og forstærker samlet, så er det kun tilslutning.... altså ganske lige til. __________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
rockforlife skrev:
Spencer skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har 2 komplette (Endnu ikke færdigsamlede ) og de står mig i omkring DKR. 5000,- inkl. alt som monoamps og alt er nyt.
Iøvrigt behøver de ikke være selvbyg, du kan købe både strømforsyning og forstærker samlet, så er det kun tilslutning.... altså ganske lige til.
|
|
|
Det er bare ikke til at komme af med igen, når der engang skal leges med andet grej Alt for stort værditab... __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej, hvad med sådan en fætter?
http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/arc_v70 _.html
|
|
|
Ej, ellers tak. Ikke noget med rør. Men ellers tak for tippet  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
soxen skrev:
rockforlife skrev:
Spencer skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Iøvrigt behøver de ikke være selvbyg, du kan købe både strømforsyning og forstærker samlet, så er det kun tilslutning.... altså ganske lige til.
|
|
|
Det er bare ikke til at komme af med igen, når der engang skal leges med andet grej Alt for stort værditab... |
|
|
Hvor stort værditabet bliver, har nok lidt med kabinettet at gøre, samt hvor godt den spiller. Man skal ikke regne med at få komponentprisen betalt, når man sælger den brugt. Det er der mange selvbyggere der lidt naivt prøver, men når andet grej falder til under halvdelen af nyprisen, bør selvbyg heller ikke sælges for mere end højest halvdelen af komponentprisen, brugt. Den med at regne sin egen arbejdsløn med i prisen, kan man godt glemme. Regn den som gratis - og sælg med samme værditab som andet grej. Så tror jeg ikke det er et problem at sælge anerkendte konstruktioner. Den forstærker er nok ikke sværere at sælge end diverse Zappulse og andet medbyg. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
mn1974 skrev:
hej, hvad med sådan en fætter?http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/ arc_v70 _.html |
|
|
Ej, ellers tak. Ikke noget med rør. Men ellers tak for tippet  |
|
|
Når du ikke er til rør så er Simple Killer Amp netop noget for dig. Den er nærmest rørforstærkeres modsætning.
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
rockforlife skrev:
mn1974 skrev:
hej, hvad med sådan en fætter?http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/ arc_v70 _.html |
|
|
Ej, ellers tak. Ikke noget med rør. Men ellers tak for tippet 
|
|
|
Når du ikke er til rør så er Simple Killer Amp netop noget for dig. Den er nærmest rørforstærkeres modsætning. |
|
|
Rør kan være ufatteligt lækkert. Jeg gider bare ikke "rode" med rør mere.  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
rockforlife skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
Når du ikke er til rør så er Simple Killer Amp netop noget for dig. Den er nærmest rørforstærkeres modsætning. |
|
|
Skal det så være den du har til salg på KSB lige nu, eller en anden model ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal prøve en Tandberg 3026A. Så må vi se hvad den siger....  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Diamagnetic skrev:
rockforlife skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
|
|
Skal det så være den du har til salg på KSB lige nu, eller en anden model ?  |
|
|
Ups lidt pinligt. Jeg lavede forstærkeren fordi jeg havde læst meget godt om den på det norske forum. Jeg vurderede på forhånd at jeg kunne sælge den til ven som har 16 ohm højttalere med behov for mere effekt. Lyden var dog ikke helt som forventet god og detaljeret men altså rørforstærkerens modsætning. Visse optagelser som mine The End XP ikke kan håndtere fordi de kræver høj opløsning klarer SKA med bravour.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Spencer skrev:
Diamagnetic skrev:
rockforlife skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
|
|
Skal det så være den du har til salg på KSB lige nu, eller en anden model ?  |
|
|
Ups lidt pinligt. Jeg lavede forstærkeren fordi jeg havde læst meget godt om den på det norske forum. Jeg vurderede på forhånd at jeg kunne sælge den til ven som har 16 ohm højttalere med behov for mere effekt. Lyden var dog ikke helt som forventet god og detaljeret men altså rørforstærkerens modsætning. Visse optagelser som mine The End XP ikke kan håndtere fordi de kræver høj opløsning klarer SKA med bravour. |
|
|
Der er en mulighed, med at tweake, så den laver noget 2. harmonisk forvrængning, som lægges til. Det kan du jo foreslå din ven, og se om den lyd passer bedre til hans setup. EDIT: En ganske interessant mulighed, iøvrigt.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|