| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramer71: "Hvis nogen siger at enhederne er middel i kvalitet får de først at vide
at det er forkert. Derefter at det i øvrigt er uden betydning.  " Det var to forskellige: én der sagde at det var forkert, og mig, der sagde at det var uden betydning. Måske mente jeg "af mindre betydning" - men da jeg sagde, at jeg gerne havde set nogle trykstøbte chassis´er, blev jeg af dmfs beskyldt for at være useriøs. Det er altså ikke nemt...... Måske skulle jeg for de højttalerukyndige præcisere: Performance af en traditionel passiv højttaler afhænger af tre centrale enkeltdele: kabinet delefilter enheder Man kan lave en anstændig højttaler med 2 x god kvalitet og 1 x middelmådig, fx stabilt kabinet, topklasse filter og so-so enheder. Det der gør det svært, er at topklasse enheder nogen gange kan se overmåde prosaiske ud. Nogle af Seas´s gamle papirbasser er aldeles fremragende, selvom de ikke kan skelnes fra kinaskrot på nær det støbte chassis (der var det igen, d*mf*s) DSP og aktiv drift introducerer nye faldgruber, men OGSÅ fremragende muligheder for at kompensere for enhedernes eller kabinettes unoder - noget, som Audio Physic gjorde med stor succes, da de leverede et EXTERNT digitalt korrektionsmodul til en af deres modeller.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det ofte ses når emnet handler om Bang & Olufsen, er der folk der forsøger at afspore en ellers sjov og positiv dialog. Det er folk der er låst fast i konservative Hi-Fi baner og dermed har svært ved at acceptere at tiderne ændres F eks. at musik kan ligge på en computer, og at B&O er begyndt at kunne lave gode højttaler.
Men sådan er det nu engang, og hvis de ville give det en chance vil de opdage at 5 fjernbetjeninger er noget rod, at store strøm krævende forstærkere er fortid.
Problemet er nok at det koster at give slip og lægge de dyre, og nu værdiløse kabler ned i skuffen.
Enighed når vi nok aldrig, men rigtigt mange som har hørt BeoLab 9 er positivt overrasket.
Så Bang & Olufsen det var nr.to i serien af aktive gulv højtalere i den nye generation med acoustic lens technology og adaptive bass linerisation og Hi-Fi magasinerne er begejstret.
H i-fi-nørderne er ikke vilde men de falder nok til patten en dag og bliver skabs Beonister.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Chokomus Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Som det ofte ses når emnet handler om Bang & Olufsen, er der folk der forsøger at afspore en ellers sjov og positiv dialog. |
|
|
Hehe.... nu har jeg lige siddet og læst hele tråden fra ende til anden, og "sjov og positiv dialog" er ikke lige det første der springer mig i øjnene.
Til tider rimelig meningsløse (og andre ikke så meningsløse) tirader mod B&O, og ellers en række monologer pro B&O som ville få hedengangne Joseph Goebbels til at grønnes af misundelse over den ensporede propaganda.
(Sagt med et smil  , ingen andre nazistiske paralleller draget)
B&O må da være lykkelige (og eller meget dygtige) over at have en så loyal fan-skare at selv moon-bevægelsens tilhængere fremstår som useriøse hobby-medløbere.
Men spøg til side; det er da rart at B&O laver nogle gode produkter. Alt hvad der kan give eksport og arbejdspladser er da af det gode. Dem af os som ikke ønsker at pryde vores stuer med deres produkter, kan jo købe deres aktier, og ride med på succes'en på anden vis.
Nå, så vidt mit lille meningsløse indlæg.
Fortsæt bare jeres semi-religiøse holdningskrig.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Kramer71: "Hvis nogen siger at enhederne er middel i kvalitet får de først at vide at det er forkert. Derefter at det i øvrigt er uden betydning. "
Det var to forskellige: én der sagde at det var forkert, og mig, der sagde at det var uden betydning. Måske mente jeg "af mindre betydning" - men da jeg sagde, at jeg gerne havde set nogle trykstøbte chassis´er, blev jeg af dmfs beskyldt for at være useriøs. Det er altså ikke nemt......
Måske skulle jeg for de højttalerukyndige præcisere:
Performance af en traditionel passiv højttaler afhænger af tre centrale enkeltdele: kabinet delefilter enheder
Man kan lave en anstændig højttaler med 2 x god kvalitet og 1 x middelmådig, fx stabilt kabinet, topklasse filter og so-so enheder.
Det der gør det svært, er at topklasse enheder nogen gange kan se overmåde prosaiske ud. Nogle af Seas´s gamle papirbasser er aldeles fremragende, selvom de ikke kan skelnes fra kinaskrot på nær det støbte chassis (der var det igen, d*mf*s)
DSP og aktiv drift introducerer nye faldgruber, men OGSÅ fremragende muligheder for at kompensere for enhedernes eller kabinettes unoder - noget, som Audio Physic gjorde med stor succes, da de leverede et EXTERNT digitalt korrektionsmodul til en af deres modeller.
|
|
|
Som jeg ser det: Performance af en traditionel passiv boxet højtaler afhænger primært først og fremmest af :
Rummet. (hvis ikke kognitionen og hørelsen går først :)
Så kommer højtaleren.
Det er jo derfor at B&O højtaleren er interessant. -> vægen. Udstråling, - Reflektionerne bestemmer lydkvaliteten.
Den gamle Snell i øvrigt et godt eksempel på So-so enheder i vellyd jf. din bemærkning.
PS:
Så vil jeg lige tilføje at jeg synes at det er for fedt at nogen bliver ved med at skrive de samme indlæg.
Hurra for B&O. Hurra. Hurra. Hurra.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chokomus skrev:
|
Peter Pan skrev:
Som det ofte ses når emnet handler om Bang & Olufsen, er der folk der forsøger at afspore en ellers sjov og positiv dialog.
|
|
|
Hehe.... nu har jeg lige siddet og læst hele tråden fra ende til anden, og "sjov og positiv dialog" er ikke lige det første der springer mig i øjnene.
|
|
|
Chokomus, Try again.
Så længe at Administrator gruppen ikke har lukket tråden, kan vi fastslå at den har kørt i en overvejende positiv dialog. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
For mig at se ligner det bare et skoleeksempel på retrospektiv meningsdannelse; hvor B&O fans ved at plabre løs om det samme hele tiden over 7 sider, kun med det formål at bekræfte sig I, at deres tidligere valg var rigtigt.
|
|
|
Ja det er sådan en følelse man kan få, når det ikke går lige efter ens egen mening. 
kramer71 skrev:
|
Så vil jeg lige tilføje at jeg synes at det er for fedt at nogen bliver ved med at skrive de samme indlæg.
|
|
|
Rart at se at du blev glad og tilfreds  , for når jeg vurdere stemningen for og imod BeoLab 9 på denne tråd, står det klart at trådens nye overskrift skal være ...
BeoLab 9. ny B&O højttaler.Unik :-) ? Yes
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Rigtigt Andre.

BeoLab9.
|
|
|
Nu er B&o ved at udfase til Chekkiet (lige som Lego har gjort), så der er ikke meget Dansk tilbage i et B&o produkt .
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dfms
Det er rigtigt godt du har fået en lytter på BL9
Det med bassen er noget mærkeligt noget. Når jeg blev overrasket over BL9's bas var det nok mest fordi jeg ikke havde forventet at der var noget nævneværdigt at komme efter, men det syntes jeg der er, set i forhold til eks. BL1.
Da jeg i sin tid hørte dem, blev jeg meget skuffet fordi der ikke var mere dybde bas end i de to BeoVox Penta jeg stadig bruger i mit setup.
Jeg konstaterede dengang at der skal en subwoofer til, og købte en aktiv BI-20 ACE-bass, den bruger jeg stadig i mit setup. Men hold da kæft, jeg måtte i kælderen og finde en isolerings plade, for ikke at genere mine naboer alt for meget. Den bas den giver er utrolig dyb og får badeværelsets gulv i bevægelse, men den opfattes lydmæssigt kun når den skal være der.
Før jeg blev gift havde jeg et sæt 300Watt Marantz HD 88 med 1-12" woofer, den kunne flytte rigtigt meget luft, det var sådan at man kunne mærke det. Bassen var der bestemt, men den var der hele tiden, og føltes også selv om der ikke var meget bas information på vinyl pladen, og jeg kunne godt blive lidt træt af den mellemtone/ dybe lyd som ikke var mulig at justere så det blev rigtigt i hele tone registert.
Der er mange typer bas lyde, og hvad der er den rigtige kan diskuteres, men den bas lyd man er blevet vandt til at høre, og har accepteret, er måske den vi forventer at høre fra de anden højttaler, før vi syntes den spiller bassen rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Er der ikke noget med at B&o´s beolink er et balanceret signal. Kan man så ikke gå fra XLR til beolink.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er åbenbart forumet, hvor man forholder sig til noget som man ikke har hørt!
Som jeg kan se umiddelbart har to af debatørerne faktisk hørt disse højtalere, hvoraf den ene er undetegnede.
Jeg synes de ser mærkelige ud, men det er rent estetisk. Jeg synes de lyder dårligt.
Det er latterligt at forholde sig til ting man ikke har praktisk kendskab til!
M
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
har også tilgode at høre dem, men har tilgengæld hørt beolab 5 med ikke B&O elektronik, og det var rigtig rigtig godt... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige har nu lavet en anmeldelse her på hifi4all af B&O Beolab 9
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1578&zoneid=3
Her hans konklusion
B&O rammer sin egen lydfilosofi til UG med kryds og slange. Det er en højtaler mange mennesker vil kunne leve med uden at savne noget. Entusiasten vil savne lidt detaljer og noget størrelse på perspektivet, men Beolab 9 er tro mod musikken, hvilket er en sjælden egenskab, som man bestemt ikke skal tage fejl af. Om man kan lide designet eller ej, vil jeg lade være op til den enkelte, men en ting er sikkert: Det er et anderledes og vovet design, som får folk til at kigge en ekstra gang.
Til prisen får man faktisk en del for sine penge. Jeg har personligt altid ment, at B&O bare var dyrt design, men med Beolab 9 får du både et sæt højtalere, 6 mono forstærkere, dansk design og ikke mindst vellyd. Jeg havde aldrig troet, at det ville komme over min læber, men her er et produkt fra B&O, som får min varmeste anbefaling med på vejen.
Mvh 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|