Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Det er da interessant at fravælge nogle (muligvis gode, muligvis dårlige) forstærkere pga. forhandleren. Det har jo ikke så meget med lyden at gøre? |
|
|
Det har du da egentlig ret i, men både min dårlige erfaring med hfk, og at især digitale forstærkere ikk tiltaler mig til stereo/hifi, og får mig til at fravælge at høre på lyngdorf f.eks... Men skal aldrig sige aldrig, skulle de ha en på lager i Esbjerg kunne det da være jeg snuppede en med hjem, men regn ikk med det.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
JoeConsultant skrev:
Det er da interessant at fravælge nogle (muligvis gode, muligvis dårlige) forstærkere pga. forhandleren. Det har jo ikke så meget med lyden at gøre?
|
|
|
Det har du da egentlig ret i, men både min dårlige erfaring med hfk, og at især digitale forstærkere ikk tiltaler mig til stereo/hifi, og får mig til at fravælge at høre på lyngdorf f.eks...
Men skal aldrig sige aldrig, skulle de ha en på lager i Esbjerg kunne det da være jeg snuppede en med hjem, men regn ikk med det..
|
|
|
Nej, naturligvis ikke! Det var heller ikke sådan en "nu har jeg købt en (Lyngdorf) og blir fornærmet, hvis du ikke også synes det er godt"-kommentar - Jeg er blot naturligt begejstret lige nu og synes jo derfor det er en FREMRAGENDE ide med Lyngdorf
Men har nu også selv én helt anden type forstærker på vej hjem til test (Opera Forbidden City Calaf) for at høre om jeg bedre kan lide den ene eller den anden.
Men held og lykke med jagten - det er spændende!
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Imbanlance.
Har du nogensinde hørt en Audia Flight 2.. har lige haft en på prøve.... og uha den spiller godt og kan klart anbefales.. nok heller ikke for sjov, at den lige har vundet blandt andet flere tyske tests mm.
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville som tidligere nævnt også lytte til noget Primare.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hej Imbanlance.
Har du nogensinde hørt en Audia Flight 2.. har lige haft en på prøve.... og uha den spiller godt og kan klart anbefales.. nok heller ikke for sjov, at den lige har vundet blandt andet flere tyske tests mm.
MVH
Don |
|
|
Nope har aldrig lagt øre til noget af dem, dog kunne en Audia Flight One komme på tale de er set brugt i den prisklasse jeg kigger på.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Imbanlance skrev:
JoeConsultant skrev:
Det er da interessant at fravælge nogle (muligvis gode, muligvis dårlige) forstærkere pga. forhandleren. Det har jo ikke så meget med lyden at gøre?
|
|
|
Det har du da egentlig ret i, men både min dårlige erfaring med hfk, og at især digitale forstærkere ikk tiltaler mig til stereo/hifi, og får mig til at fravælge at høre på lyngdorf f.eks...
Men skal aldrig sige aldrig, skulle de ha en på lager i Esbjerg kunne det da være jeg snuppede en med hjem, men regn ikk med det..
|
|
|
Nej, naturligvis ikke! Det var heller ikke sådan en "nu har jeg købt en (Lyngdorf) og blir fornærmet, hvis du ikke også synes det er godt"-kommentar - Jeg er blot naturligt begejstret lige nu og synes jo derfor det er en FREMRAGENDE ide med Lyngdorf
Men har nu også selv én helt anden type forstærker på vej hjem til test (Opera Forbidden City Calaf) for at høre om jeg bedre kan lide den ene eller den anden.
Men held og lykke med jagten - det er spændende!
Mvh Jonas |
|
|
Ja der er mange forhold og tage stilling til, derfor tager jeg det os helt med ro og lader forstærkerne komme herhjem så jeg lige kan vende mig til lydene.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg ville som tidligere nævnt også lytte til noget Primare. |
|
|
Well det er et godt bud, og jeg har muligheden for at lytte til deres modeller også, og mærket er ligeså opgraderbart som Bladelius som er et must for mig, der er også muligheder for noget meget bedre surround den vej også, men det er til 2 kanals only og jeg kan godt leve med min HK skal lave snurrerundt lyd... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start fra en ende af og prøv om du kan låne den med hjem . En seriøs forhandler har intet imod at du låner en forstærker med hjem. Pyt med hvilken forhandler du køber fra eller hvad forstærkeren hedder. LYDEN mand ,, Lyden. Det er DET der betyder noget og vel og mærke hvordan den lyder hjemme hos dig selv.
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja du vil konvertere mig til dit fave brand, men ja 300W er mere end rigeligt til at mit lille hus ville slå revner...  Jeg titter på den...  __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Start fra en ende af og prøv om du kan låne den med hjem . En seriøs forhandler har intet imod at du låner en forstærker med hjem. Pyt med hvilken forhandler du køber fra eller hvad forstærkeren hedder. LYDEN mand ,, Lyden. Det er DET der betyder noget og vel og mærke hvordan den lyder hjemme hos dig selv. |
|
|
Det er helt rigtig, og jeg er det er netop det jeg er ved men der er igen mange og vælge imellem, og der er kommet mange bud så jeg selv kan vælge dem ud jeg synes om... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, som tidligere nævnt kunne du overveje en Krell kav 40 xi. Der er en brugt her til 14.500. - http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/krell_k av_400xi.html
Jeg har en til at drive et sæt strauss, hvilket den gør med bravour i min lille casa... Jeg er overbevist om at du kan låne den med hjem og høre den på eget setup. alternativt kunne du overeje monoblokke fra franske Advance. PT er de på tilbud til også hos Vassago hifi, de spiller rigtig musikalsk og stramt. De har 2x300 watt i 4 ohm og 2x200 watt i 8 ohm. Der burde være kræftoverskud til det meste  - http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=3193
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
er selv på lignende togt af int. forstærker, hva endte din søgning med?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
hej
er selv på lignende togt af int. forstærker, hva endte din søgning med?
|
|
|
Det blev en Audia Flight Two, som dog er smidt på porten for en del tid siden, den var simpelhen ikke kraftig nok... CEC synes jeg stadig godt om, deres 3300R spiller fremragende men 2*75W ligesom 100W for Audia'en var ikke nok til mig, men de laver ligeledes en 100W'er og en 195W'er, men der begynder priserne også at løbe hurtigt.. Jeg venter på en Pass Labs xp10, som skulle parres med bedre effekt når pengene er til dette.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Se på denne.
http://www.ardency.adr.dk/6.6.htm
Den kostede 18k så vidt jeg ved da den kom til landet, og den spiller rigtigt godt. Og den kan ihvertfald også smide noget effekt hvis du vil drille dine naboer!
|
|
|
Hvad koster sådan en nu? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mit tilfælde , jeg manglede også kræfter , endte det med en Unico 200 , på 60kg dødvægt og RIGELIGT med lækker lydpower.
http://www.highend-sound.com/nyheder/detail.asp?iType=1& iAd=34
Jow , den er stor , men stor lyd , stor forstærker er min indgangsvinkel.
Gider ikke små wattsvage engelske 2x12 watts fimseforstærkere... :-)
|
Til top |
|
|