Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Universal forlader HD DVD Camp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

<SPAN =bold>lunddal</SPAN>

Jeg tror, at det notional hentyder, er hvordan det ville se ud hvis Blu-Ray var alene på markedet.

Hvis Warner ikke ønsker at bruge regionskoder nu er der da ingen grund til at tro at de ville gøre det hvis der kun var BD.

Der havde kun været ét format i dag, hvis enten Toshiba var gået med til regionskoder (et krav fra Disney og Fox) eller at alle BDA medlemmerne
var mødt op for at stemme den dag HD DVD var til afstemning i DVD Forum.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

@notional - hvis HD-DVD formatet trods de fordele du beskriver, ikke vil være i stand til at vinde over eller eksistere side om side med Blu-ray, så er det måske Toshiba/Microsoft du burde rette din vrede imod. De lægger trods alt strategien for hvorledes HD-DVD skal vinde krigen - ikke Sony, Panasonic, 20th Century Fox, Disney eller de andre medlemmer af BDA for den sags skyld.

Lidt flueknepperi  - det omtalte møde hvor HD-DVD formatet var til afstemning, fik ikke det resultat som det fik fordi BDA medlemmerne blev væk, men fordi mange af dem stemte blankt. I og med at Toshiba fik justeret reglerne således at en blank stemme ikke længere kunne bruges imod et forslags vedtagelse (pga. manglende/snævert flertal), blev HD-DVD formatet vedtaget/født. Politics.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
steffenman skrev:
hvor ærgeligt!
Gad nok vide hvorfor du har så meget imod HDDVD?
MVH WRONG

Grunden til jeg er imod HD-DVD er at teknologien er dårligere end Blu-ray på mange punkter!

Der er ingen steder at den kan mere end Blu-ray det er tværtimod modsat!

At den er billigere at producere er kun noget som betyder noget i starten! Blu-ray krævede nyt udstyr mens HD-DVD kunne bruge det gamle!

Aka. synes ikke vi skal være tilfreds med et middelmådigt format når vi har muligheden for et format som er langt bedre!

ps. har både hd-dvd afspiller og blu-ray afspiller!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Lol, for alle ved jo at Pioneers ledelse, der styrer BD med SONY, jo altid har ret med deres rygter. Alle ved jo BD vandt for et halvt år siden, for det sagde BD ledelsen jo... eller nå nej.

Det er endnu et latterligt rygte fra BD campen, der er ligeså meget værd som en paraply i swimmingpoolen.

Hvad går vi glip af, hvis HD-DVD dør?

Hvad med billige film og afspillere, hvor man får kvalitet for pengene?

Altså du får mere film på blu-ray, da der er mulighed for større bitrate på filmen på samme tid mens der er god lyd!

mht. afspillere er det igen et midlertidigt pris niveau som falder hurtigt! Alle second gen. afspillere er allerede faldet 20-40% hvorledes bliver tredje generations afspillere ikke?

pt. kan du få BD-P1000 billigere end den billigste hd-dvd afspiller herhjemme!

mht. filmenes pris så er det IGEN midlertidigt! Da DVD lige kom ud var priserne også lidt større! Og som du kan se har warner allerede valgt at sætte prisen lavere! (249,95 kontra 279,95 som fox, xony mm. tager)

ps. hørte noget med DRM lige så stille var på vej ud igen ? ;)

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Desuden synes jeg det er lidt sygeligt at man kan hade et format. De har hver deres forcer, deres støtter osv.. Fint at man ikke kan lide sony eller hvem det nu er man ikke kan lide, men ligefremt had er måske lige at bruge ens fritid og energi på noget forkert. At fremfuse som der gøres overfor BD/sony her i tråden er lidt plat må jeg nok indrømme - de er måske ikke lige gode på alle punkter men har da også lavet fede ting.

De er bedre på alle punkter! Folk tænker bare pt. på hvad de kan få billigst lige her og nu! Derfor mange hopper over på HD-DVD! Rent teknologisk er Blu-ray overlegen på alle punkter! Priserne på film og afspillere er allerede på vej langt ned! Det har vi jo set! (249,95 for en film fra warner og ca. 4500 for bd-p1000 som afspiller)

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

kongen skrev:

Desuden synes jeg det er lidt sygeligt at man kan hade et format. De har hver deres forcer, deres støtter osv.. Fint at man ikke kan lide sony eller hvem det nu er man ikke kan lide, men ligefremt had er måske lige at bruge ens fritid og energi på noget forkert. At fremfuse som der gøres overfor BD/sony her i tråden er lidt plat må jeg nok indrømme - de er måske ikke lige gode på alle punkter men har da også lavet fede ting.

De er bedre på alle punkter! Folk tænker bare pt. på hvad de kan få billigst lige her og nu! Derfor mange hopper over på HD-DVD! Rent teknologisk er Blu-ray overlegen på alle punkter! Priserne på film og afspillere er allerede på vej langt ned! Det har vi jo set! (249,95 for en film fra warner og ca. 4500 for bd-p1000 som afspiller)

Pardon, men det du skriver her er lidt over the top. Jeg kan sagtens erklære mig enig i at Blu-ray på papiret har tekniske fordele fremfor HD-DVD sammen med andre fordele (måske langsigtede), men spørgsmålet er hvor stor praktisk anvendelighed de har når f.eks. Warner Bros. bruger samme encode på begge formater med samme bitrate. Man kan uden problemer lave en sublim VC-1 30GB encode, ligesom man kan lave en sublim MPEG-2 50GB encode - det har erfaringerne vist.

Ligeledes har de også vist, at det ikke er formaternes tekniske begrænsninger der indtil videre har været skyld i de mindre heldige udgivelser på begge formater, men derimod de benyttede mastere, mangelfuld overførsel fra analog master til digital master, fejl i overførelsesprocessen osv. Det har intet med hverken HD-DVD eller Blu-ray i sig selv at gøre - blame the studios.

En ½ liter fadbamse smager ikke anderledes eller varer længere fordi man drikker den af et 1 literts glas end den ville have gjort af et 0,75 liters glas.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Pardon, men det du skriver her er lidt over the top. Jeg kan sagtens erklære mig enig i at Blu-ray på papiret har
tekniske fordele fremfor HD-DVD sammen med andre fordele (måske langsigtede), men spørgsmålet er hvor stor praktisk anvendelighed de har når
f.eks. Warner Bros. bruger samme encode på begge formater med samme bitrate.

Ja, det er også irriterende at Warner behandler Blu-ray som 2. prioritet på både billede og lyd - specielt når de selv siger, at 70% af deres HD salg
er Blu-ray.

Paramount kan finde ud af det til gengæld ved at lave forskellige encodes til de to formater.

Agent Cooper skrev:

En ½ liter fadbamse smager ikke anderledes eller varer længere fordi man drikker den af et 1 literts glas end den ville
have gjort af et 0,75 liters glas.

Problemet opstår til gengæld hvis man vil have bamsen i et 0,25 glas
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har noteret mig at "Widescreen Review" næsten konsekvent giver billedkvaliteten på HD-DVD bedre karakterer end den tilsvarende film på BD. Det kan selfølgelig skyldes at de kun har Samsung BDP 1000 til rådighed??? (Til HD-DVD bruger de den amerikanske version af Toshiba HDXE1)

Det kommende nummer af WR (juni) byder iøvrigt på en anmeldelse af Sony BDP S1

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Af de film jeg har på begge formater, vil jeg nu også mene at HD-DVD har en lille fordel i billedkvalitet. Begge formater afspillet på PC via. PowerDVD 7.3.

Den film som jeg er mest skuffet over er klart Ice Age 2 på BD. Magen til ringe billedkvalitet skal man lede længe efter. Jeg har set DVD rips -> 1 CD med flere detaljer end den.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Den film som jeg er mest skuffet over er klart Ice Age 2 på BD. Magen til ringe billedkvalitet skal man lede længe efter. Jeg har set DVD rips -> 1 CD med flere detaljer end den.

Synes faktisk det er sjovt med den film, jeg har læst negativt om den før, men jeg synes den har et flot billede  http://bluray.highdefdigest.com/iceagemeltdown.html

Dette screenshot er fra en 3,3meter bred skærm!

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes