| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Ja skål og bøvs nu tager jeg en morfar og så tager jeg på druk i 14 dage...
|
|
|
whise choice my friend.... __________________
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
Satanion skrev:
mathias 2 skrev:
Satanion skrev:
mathias 2 skrev:
Satanion skrev:
mathias 2 skrev:
ja, det vil jeg nu også mene.. husk på at afstanden mellem ht'erne skal være li med afstanden fra dig(i stolen) til fjernsynet/racket |
|
|
Nu synes jeg du strammer den ! 
|
|
|
nej, det gør jeg faktisk ikke.
|
|
|
det er fordi du ikke kender målene så !
|
|
|
målene på hvad?
|
|
|
imellem stolen og racket spade 
|
|
|
Faktisk er det et godt råd at have i baghovedet, man skal lave en ligebenet trekant.
|
|
|
ja, men man kan jo ikke sige det uden at vide hvor langt der overhovedet er, desuden er tv'et også rimelig bredt ikke ?
|
|
|
du for det til at lyde som om vi anklager dig for mord eller sådan noget ... vi råder dig bare med hvad der er bedst. du kan så vælge at bruge det eller ej.
|
|
|
haha, jeg siger bare at det umuligt kan passe ind i mit værelse
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
mathias 2 skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
Satanion skrev:
mathias 2 skrev:
Satanion skrev:
mathias 2 skrev:
Satanion skrev:
mathias 2 skrev:
ja, det vil jeg nu også mene.. husk på at afstanden mellem ht'erne skal være li med afstanden fra dig(i stolen) til fjernsynet/racket |
|
|
Nu synes jeg du strammer den ! 
|
|
|
nej, det gør jeg faktisk ikke.
|
|
|
det er fordi du ikke kender målene så !
|
|
|
målene på hvad?
|
|
|
imellem stolen og racket spade 
|
|
|
Faktisk er det et godt råd at have i baghovedet, man skal lave en ligebenet trekant.
|
|
|
ja, men man kan jo ikke sige det uden at vide hvor langt der overhovedet er, desuden er tv'et også rimelig bredt ikke ?
|
|
|
du for det til at lyde som om vi anklager dig for mord eller sådan noget ... vi råder dig bare med hvad der er bedst. du kan så vælge at bruge det eller ej.
|
|
|
Husk nu på,at det er en teenager vi har med at gøre her ..Altså,hvis der er 1,5 fra dig(Lytteposition) og til dit Rack/tv-bord..Skal Højtalerene stå 1,5 meter fra hinanden,i en lige trekant!! |
|
|
har jeg fattet !
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Ja skål og bøvs nu tager jeg en morfar og så tager jeg på druk i 14 dage...
|
|
|
nice 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vidst til til en genoptagelse af emnet. Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg overvejer snart at udskifte til surround, og så skal min classic forstærker sælges eller trække noget andet. Det her bliver en lang smøre, så derfor vil jeg opstille nogle punkter.
- Ps3 - Jeg overvejer klart en ps3 som dvd afspiller, da jeg kan bruge den som konsol og fremragende dvd. Men da vægten bliver lagt højest på dvd delen, derfor vil jeg gerne høre andre forslag. Jeg er en af de personer der håber at blu-ray vinder, så derfor vil jeg gerne høre mere om andre fremragende blu-ray maskiner, men indtil videre står valget på ps3 da den er super dvd, men samtidig elsker jeg at spille bilspil osv på forskellige konsoler. Men jeg er åben for forslag, men jeg vil også meget gerne høre om ps3 generelt, om jeres oplevelser osv.
- En hd forstærker - Jeg overvejer klart en hd forstærker da mathias 2 har fortalt mig at det burde være meget bedre end de gamle "normale" forstærkere, valget står umiddelbart på onkyo 905 som efter sigende kommer til at koste omkring 15.000 kr. Hvilket er en lidt over budgettet, eller nej, det tager bare længere tid at spare op til. Men er der nogen der kan fortælle mig om hd forstærkere overhovedet er bedre end de andre for hvis det ikke er det ser jeg ikke nogen grund til at købe det. Det jeg virkelig gerne vil have er faktisk en denon 3806, da jeg godt kan lide klangen af det, selvom marantz faktisk er mere mig, men jeg gør planer om at få en del subs da jeg ELSKER bass, og så er det jo ikke nok med 1 pre-out, selvom det jo er muligt med et y-kabel, men jeg ønsker de 8 pre-outs, selv om nogen måske vil se det som blasfemi. Men en hd forstærker bliver klart valget hvis det viser sig at blive bedre lyd. Jeg hører gerne forslag på en forstærker, jeg kan ikke sige hvad budgettet er da, jeg faktisk ikke ved det, for hvis jeg virkelig ønsker noget kunne jeg jo bare spare op lidt længere tid.
- Sub / subs - Jeg overvejer kraftigt nogle subs, men jeg vil ikke have noget l**t, så det bliver først en, så 2 og måske 3 eller 4 derefter, men det gode ved at købe den 1 efter 1 er at man jo så bare kan stoppe med at købe dem hvis der er nok bass. Jeg skal have 15" eller 18". Da det som sagt er meget vigtigt for mig at få meget bass. Jeg overvejer kraftigt en velodyne dd15 eller dd18, hvis wrong gider komme med en kommentar i dette emne da han har haft begge 2 ( dd15 og dd18 ) ville jeg være beæret. De er ret dyrre, men demo modeller er som regelt billigere, og så er der pænt mange penge at spare, han har en som demo lige nu, som jeg tror han vist nok tager 15 K for, men jeg skal jo ikke have den nu. Hvis der er nogen der har nogle andre forslag til en sub ville det være dejligt, men det går ikke at i kommer med de der 10" forslag, for kravet er altså kun 1 ting. ( 15" eller derover ) Jeg hører meget gerne om alle mulige mærker, men det skal kunne købes i DK. til en rimelig pris.
- Subwooferkabel - Et subwoofer kabel skal der også til, og det skal være langt. Jeg har kun set dem i højest 10 meter. Jeg vil meget gerne høre forslag til noget op imod de 20 meter.
Det var vidst det hele. I vil måske ikke tror at der er "plads" til en 18" inde i det lille rum, men der bliver revet en mur ned, og så kommer der 45 kvm. ( måske ) har fået lov af mor, men så kommer der problemer med akustikken. Tror et gulvtæppe ville hjælpe. Og forresten... Den bliver først revet ned når der er råd til en projektor. Og jeg er jo stadig kun 13, så der er lidt tid indtil jeg skal have en lejlighed. ( nej undskyld, jeg mener hus, jeg skal sgu ikke hørt brok fra underboen )
Puha, det tog sgu 13 min. Men kom i bare med en masse indlæg 
! PÅ FORHÅND TAK ! 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sq da hurtigt du blev ked af dit setup!  En lille måneds tid...
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Det var sq da hurtigt du blev ked af dit setup! En lille måneds tid...  |
|
|
nej da, jeg elsker det, men surround skal der da til, det eneste der blive udskiftet er jo forstærkeren ! 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja... Jeg var nok lidt for hur hurtig der. Lykke til med din jagt på hjemmebioen! Jeg kan desværre ikke bidrage så meget da jeg har en meget lille erfaring med hjemmebio, så det ville jo være noget af en bjørnetjeneste.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jaja... Jeg var nok lidt for hur hurtig der. Lykke til med din jagt på hjemmebioen! Jeg kan desværre ikke bidrage så meget da jeg har en meget lille erfaring med hjemmebio, så det ville jo være noget af en bjørnetjeneste.  |
|
|
hehe :P 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Satanion, nogen nye idéer eller planer du vil af med?
Jeg er endeligt ved at være afsprittet igen efter mine 14 dages druk.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte på om du fik rykket dine DLS'ere lidt ud fra dit tv og evt. vinklet dem lidt?
Og hvad synes du om dit tv?
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen, jeg har fået flyttet udstyret ud i et større rum, som selvfølgelig også er mig helt eget. Først og fremmest vil jeg lige sige at det lyder meget bedre, det er meget mere frit, og det at dls'erne er mere spillet til nu spiller selvfølgelig også ind. Der er kun sket gode ting !
Første billede, det forestiller næsten det hele fra den ene side. Muren som udstyret står ved er muren som stødte op til det som jeg før sad ved.

Andet billede, det forestiller hvor man mere ser sweetspot, der kan nu også sidde mange flere, og det er familien glad for 

Det tredje forestiller det dejlige udstyr, og ser det ikke dejligt ud ? ( subben er der, men den er bare til pynt ) fordi der ikke er pre-out på classicen, ( kan man ikke få det ? )

Det fjerde forestiller igen udstyret, men denne gang er det zooomet ind ( er det ikke en flot diskant ? )

Det femte forestiller det allebedste sweetspot, billledkvaliteten er dårlig på billedet, men sådan er det jo, man kan bare ikke få god kvalitets billede ud af det l**t 

Det sjette forestiller en højttaler og cola ? Det er faktisk det vigtigste i setuppet når man tænker over det 

Det syvende forestiller en af de to brune stole, der er rimelig grimme, men man sidder OK i dem 

Det ottende forestiller den dejlige Rachel karen green ( jennifer aniston )

Det niende forestiller Ross Geller ( david schwimmer ) der snakker med den ovenstående 

Det tiende forestiller en stol ? Og en meget beskidt popcornmaskine, men skulle lige se en film i morges    
Det var alt for nu, andet er der ikke at sige.   
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der slet ikke nogen komments ?
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice anlæg
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Nice anlæg  |
|
|
det var en kort en, men det beskriver jo det hele 
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlægget er super
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
|
Herre-mega-over-klamme stole. FØJ!
Men anlægget er super
|
|
|
takker. Er enig mht. stolene
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Men anlægget er super |
|
|
Har du nogen sinde siddet i sådan et par stole?
Det er jo med stole, som det er med anlæg. Udseendet betyder intet, når kvaliteten er i top!
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
virious skrev:
|
Men anlægget er super
|
|
|
Har du nogen sinde siddet i sådan et par stole?
Det er jo med stole, som det er med anlæg. Udseendet betyder intet, når kvaliteten er i top! |
|
|
det har jeg brugt 10 min på at fortælle ham over chatten, men han mente jeg var barnlig 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er flot, men jeg ville nu få mere spredning på højttalerne.
Og godt at se at du har pudsemiddel stående fremme, det er vel derfor forstærkeren skinner den her gang?
|
| Til top |
|
| |