Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Densen og Mentor 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

@ Ascari : Lidt Brian er der vel altid tilbage i os alle sammen  Jeg skulle også lige vende mig til dem efter jeg skildte mig af med mine 8008'ere. Nu er jeg efterhånden også begyndt at høre en del akustisk musik i form af Eric Clapton, B.B. King og Tracy Chapman (jaja man er vel ved at blive en anelse gammel ) og det lyder simpelthen fantastisk på Mentorsne

Hvordan opfører dine 850'ere sig i dit forholdsvis lille rum? Mine 8008'ere var ikke specielt glade for, for lidt plads dengang jeg boede på et mindre værelse. Kan du opnå dybde og perspektiv?

@ Ahania : Takker  Jeg har skam en pladespiller, ikke noget fancy, men den er der. Den er dog udlånt i øjeblikket, og jeg savner den allerede! Jeg må indrømme at der står ny pladespiller øverst på ønskelisten i øjeblikket  

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

De er da egentlig ret kønne de Dali, dejligt at se simpelt designede komponenter sat op på en simpel måde. 

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

er de kabler gode
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
De er da egentlig ret kønne de Dali, dejligt at se simpelt designede komponenter sat op på en simpel måde. 

De er faktisk ganske kønne ja, simple og gedine  Havde dog gerne set at Mentors'ne var en anelse flottere uden frontstof, men det går jo nok.

christian m skrev:
er de kabler gode

Snakker du nu om mit RCA eller om Xindak HT kablet? Såfremt du mener sidstnævnte så kan jeg kun anbefale dem. Men som altid er det i sidste ende ens egne ører som skal vurdere den slags.

Hvis du er lun på dem kan du erhverve dem billigt i ophørs udsalg på www.stoplite.dk

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hejsa floe

har ikke problemer med manglede bas på mine mentor 6, der er selvfølgelig ikke så dybe som den mine kappa 90 havde.

jeg har så ikke sat dem op på de medfølgende spikes endnu da jeg snart skal flytte. om det så kan have en indvirkning ved jeg så ikke. 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

@ Ascari : Lidt Brian er der vel altid tilbage i os alle sammen  Jeg skulle også lige vende mig til dem efter jeg skildte mig af med mine 8008'ere. Nu er jeg efterhånden også begyndt at høre en del akustisk musik i form af Eric Clapton, B.B. King og Tracy Chapman (jaja man er vel ved at blive en anelse gammel ) og det lyder simpelthen fantastisk på Mentorsne

Hvordan opfører dine 850'ere sig i dit forholdsvis lille rum? Mine 8008'ere var ikke specielt glade for, for lidt plads dengang jeg boede på et mindre værelse. Kan du opnå dybde og perspektiv?

Ja der er ingen tvivl om at med mere plads gør de det bedre. Min far har det helt samme setup som mig, dog med andre kabler (æblet falder ikke langt fra stammen, eller er det omvendt?), men jeg synes de gør det godt, jeg kan sagtens nyde musikken med godt perspektiv og dybte selvom jeg tror det kan blive meget bedre, for de (850) har virkeligt patentiale. Nu er det sådan at mine Dalier er blevet sat godt til vægs af min Classic No 6.6 så der er ingen unoder i form af mudderbas og lign. både min Classic forstærker og cd-afspiller har gjort utroligt meget for lyden. Angående det med at være Brian, ja man er vel enten Brian eller morfar, faktisk synes mine venner jeg er morfar, men det er nu stadigt sjovt når man prager nabolaget med bas hehe

Jeg vil dog sige, at hvis jeg har råd til den tid, er Dali mentor serien en serie jeg nok vil se nærmere på, dog vil jeg pt. hælde til mentor 8 når den udkommer, i håb om mere bas

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kiggede faktisk selv på Classic No 6.6 da jeg skulle vælge forstærker.

Hvordan spiller den?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

hejsa floe

har ikke problemer med manglede bas på mine mentor 6, der er selvfølgelig ikke så dybe som den mine kappa 90 havde.

jeg har så ikke sat dem op på de medfølgende spikes endnu da jeg snart skal flytte. om det så kan have en indvirkning ved jeg så ikke. 

Jeg er også overbevist om, at den "manglende" eller lidt difuse bas jeg har i sweetspot ikke er mentors'nes skyld. Mit lytterum er bare elendigt indrettet

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Jeg kiggede faktisk selv på Classic No 6.6 da jeg skulle vælge forstærker.

Hvordan spiller den?

Godt. Den spiller med magt, kontrol, perspektiv, dybte og en behagelighed som jeg manglede med mit gamle udstyr. Den er lige hvad jeg stod og manglede. Den går ikke i knæ selvom man er stiv og skruer helt vildt op, og så formår den at spille meget medlevende når man bare lytter en aften, det er rigtigt godt. En skam du ikke valgte Classic i stedet for Atoll, på trods af at jeg ikke har hørt Atoll

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Godt. Den spiller med magt, kontrol, perspektiv, dybte og en behagelighed som jeg manglede med mit gamle udstyr. Den er lige hvad jeg stod og manglede. Den går ikke i knæ selvom man er stiv og skruer helt vildt op, og så formår den at spille meget medlevende når man bare lytter en aften, det er rigtigt godt. En skam du ikke valgte Classic i stedet for Atoll, på trods af at jeg ikke har hørt Atoll

Så du, nu skal du ikke komme for godt igang Ja af een eller anden grund hænger alkohol og astronomiske lydstyrker unægteligt sammen. Man bliver på mystisk vis ligeglad med forholdet til ens naboer når man bliver stiv

Atoll komponenterne spiller glimrende, også selvom de er lavet af en franskmand med en brie i den ene hånd og en croisant i den anden, mens han samlede skidtet Du kan jo bare kigge forbi og lytte efter

Jeg er dog ikke i tvivl om at Classic'en også ville have gjort det glimrende men jeg må indrømme at fronten er præget af lidt af en øjenbæ i mine høhø øjne... Designet kan selvfølgelig diskuteres

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Ascari skrev:

Så du, nu skal du ikke komme for godt igang Ja af een eller anden grund hænger alkohol og astronomiske lydstyrker unægteligt sammen. Man bliver på mystisk vis ligeglad med forholdet til ens naboer når man bliver stiv

Atoll komponenterne spiller glimrende, også selvom de er lavet af en franskmand med en brie i den ene hånd og en croisant i den anden, mens han samlede skidtet Du kan jo bare kigge forbi og lytte efter

Jeg er dog ikke i tvivl om at Classic'en også ville have gjort det glimrende men jeg må indrømme at fronten er præget af lidt af en øjenbæ i mine høhø øjne... Designet kan selvfølgelig diskuteres

hehe, ja det med naboerne kan jo blive et problem, jeg er har dog fået "opdraget mine" (eller været heldig?) til at kunne "lide"/acceptere at jeg spiller højt, jeg er jo trods alt kun 19 og alt for ung til at forstå det med at tage hensyn... Jeg har fundet ud af at de ikke har noget imod rammstein og andet rock så det prøver jeg at holde mig til når jeg fyrer den af. Ellers har vi min genbo der også kan høre lidt musik ind imellem, men han siger ikke noget til lidt ekstra bas i stuen når det er hehe...

Det er rigtigt at ens hånd elsker at dreje højre-om når man er stiv, yes sir kender det. Jeg har derfor sat en begrænsing ind på forstærkeren, hvilket betyder at jeg maks kan spille til klokken 11. det er dog højt nok til at der er ekstra bas hos genboen når klokken "alt for stiv tid" så jeg ved ikke om det rigtigt virker, men anlægget er ikke brændt af endnu (hvilket er det begrænsningen i første omgang var til for.

Ingen tvivl om at Atoll er godt, det var slet ikke sådan ment

Og om Classicen er en øjebæ kan diskuteres, og det synes jeg ikke vi skal da det er en smagssag. Jeg synes den er fed, og den for 13 pil op af mig for dens præstationer.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Det var nu også det jeg mente, altså at designet er en smagssag, da jeg skrev at designet kunne diskuteres på din amp  Hvorom alting er, så er den stadig lækker, og den har helt sikkert magt over dine 850'ere!

Jeg har mystisk nok heller ikke opnået nogle klader med mine gamle 8008'ere, og det på trods af at underboen er en ældre herre på +70 år, og der nok er blevet spillet LIDT for højt Tool af og til

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det var nu også det jeg mente, altså at designet er en smagssag, da jeg skrev at designet kunne diskuteres på din amp  Hvorom alting er, så er den stadig lækker, og den har helt sikkert magt over dine 850'ere!

Jeg har mystisk nok heller ikke opnået nogle klader med mine gamle 8008'ere, og det på trods af at underboen er en ældre herre på +70 år, og der nok er blevet spillet LIDT for højt Tool af og til

Ja det er sgu sjovt, mine genboer (bor i hus hos de gamle) mener bare at det er hyggeligt med lidt ekstra bas i deres stue hehe...

Og Angående din indbydelse til at høre din Atoll tror jeg at jeg takker nej. Der er for langt til KBH, men hvis jeg skal derover på et tidspunkt vil jeg da gerne kigger forbi

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Du er velkommen såfremt du tilfældigvis er i nærheden 

Under alle omstændigheder kunne det være spændene at prøve lidt andre forstærkere af. Jeg kunne godt tænke mig at rode lidt med noget rør på et tidspunkt.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tager nok ikke noget udstyr med, da jeg nok kun vil tage til Kbh for at tage på druk, og det tror jeg ikke Classicen vil synes om, da jeg nok vil glemme den, eller smide den efter folk hehe...

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hehe det var nu heller ikke noget jeg fiskede efter 

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Men hvis det er kan vi jo begge være så frække at låne noget udstyr fra en eller forskellige forhandlere og prøve det igennem  hehe

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

floe skrev:

Men hvis det er kan vi jo begge være så frikke at låne noget udstyr fra en eller forskellige forhandlere og prøve det igennem  hehe

Hehe yeps den kunne jeg godt være med på! Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at kigge nærmere på noget Thule eller Densen

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Ascari skrev:

floe skrev:

Men hvis det er kan vi jo begge være så frikke at låne noget udstyr fra en eller forskellige forhandlere og prøve det igennem  hehe

Hehe yeps den kunne jeg godt være med på! Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at kigge nærmere på noget Thule eller Densen

Hmm.. jeg kunne jo tage noget Densen med så da det ligger herovre, men det er det med at være stiv og have noget dyrt på sig, det går ikke  hehe

Men Thule er jo bare at finde den nærmeste HFK...

Er du da utrilfreds med dit Atoll?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er på ingen måde utilfreds med mit Atoll, men jeg må indrømme at Densen er super lækkert design. Det er lige i øjet efter mine begreber, og det trækker da lidt 

Thule siger mig ikke mere end Atoll gør, så det skulle bare være for at prøve noget andet af

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum