Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Densen og Mentor 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det er farligt at prøve noget andet, det kan koste dyrt!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg ja, det er hele hovedårsagen til at jeg "kom til" at smide mit gamle anlæg for porten...

Bare et uskyldigt "lyt" i hifiklubben, og så rullede dominoeffekten

Men vi kender det vel alle selv

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at skifte stykket mellem bi-wire connectorsne til noget kabel af ordentlig kvalitet. Valgte et stykke forsølvet kobber efter den filosofi, at skabe bedst muligt gennemløb til diskanterne.

Og jeg må indrømme at det kan høres! Var diskanten ikke ultra detaljeret før, så er den det i hvert fald nu

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Godt at høre
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Kæft det ser fedt ud. Gider ikke engang sige mere, billederne taler for sig selv.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Godt at høre

Lige præcis  Det er nemlig "godt at høre"

Bliver spændende at få det hele spillet 100% til, men Mentorsne har allerede ændret ufattelig karakter. Specielt den sidste uges tid. De åbner generelt meget mere op over hele registret

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

vil gerne lige spørge om noget, hvor har du købt dit rack  ?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Det er sgu et lækkert setup  

Har den forstærker Main in ? Er på udkig efter en stereo forstærker men vil ikke have 2 sæt HTér

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at skifte stykket mellem bi-wire connectorsne til noget kabel af ordentlig kvalitet. Valgte et stykke forsølvet kobber efter den filosofi, at skabe bedst muligt gennemløb til diskanterne.

Og jeg må indrømme at det kan høres! Var diskanten ikke ultra detaljeret før, så er den det i hvert fald nu

Prøv for sjov skyld at se/høre, om du kan høre forskel på, om du plugger dine højttalerkabler i i de øverste, eller de nederste terminaler på højttaleren.

Den lus du bruger, er jo ikke det samme kabel som hen til forstærkeren, og det kan du måske høre.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
vil gerne lige spørge om noget, hvor har du købt dit rack  ?

Du tror det er løgn, men det er en skænk i massiv egetræ købt i Bilka

Holm26 skrev:
Det er sgu et lækkert setup  

Har den forstærker Main in ? Er på udkig efter en stereo forstærker men vil ikke have 2 sæt HTér

Tak skal du have. Nej desværre har forstærkeren ikke main-in: Jeg har også måtte indgå kompromiset og afskåret mig fra at udbygge anlægget til surround, med mindre jeg vil ud og have ny stereo-amp senere

rockforlife skrev:
Prøv for sjov skyld at se/høre, om du kan høre forskel på, om du plugger dine højttalerkabler i i de øverste, eller de nederste terminaler på højttaleren.

Den lus du bruger, er jo ikke det samme kabel som hen til forstærkeren, og det kan du måske høre.

Har ikke fået eksperimenteret med det endnu, men det skal da prøves ja. Har du nogen erfaring med hvorvidt der er hørbar forskel på om man terminerer kablerne i diskant eller bass?

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Øv det var ærgeligt.. Så må jeg lede vidre..

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Holm26 > Nu ved jeg ikke hvilken lyd du søger, men DENON PMA1500-AE er en mulighed. Den har main-in, og lyder, med de rette højttalere, ganske glimrende efter mine begreber.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud!!

Fedt du har valgt Atoll, jeg synes de har nogle rigtig gode og spændene produkter til en meget fair pris!! Jeg har kun set Mentor højttalerne, men har de ikke brugt en del af teknologien fra Helicon mv.?

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan rigtigt godt lige dit setup.

Jeg har lige et par spørgsmål: Min erfaring med Atoll er god, men betjeningen synes jeg er en del anderledes end andre systemer. Hvad synes du om den ?

Omkring valg af forstærker og specifikt Classic 6.6. Kan jeg sige at jeg jo er den lykkelige ejer af sådan en. Det er en rigtig god forstærker til prisen, med en meget god effekt-del og en ok forforstærker.

Højtalerne kender jeg ikke så godt, men hvis diskant modulet er det samme som mine Helicon 300. Kan jeg kun rose dem. Det er virkeligt godt, med masser af lyft mellem instrumenterne selv om instrumentet går langt op i de høje frekvenser.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Det ser rigtig godt ud!!

Fedt du har valgt Atoll, jeg synes de har nogle rigtig gode og spændene produkter til en meget fair pris!! Jeg har kun set Mentor højttalerne, men har de ikke brugt en del af teknologien fra Helicon mv.?

Tak skal du have Diskantmodulet er ikke direkte hentet fra helicon, men en videre udvikling af  det som benyttes i IKON. Der er dog en del markante forskelle på konstuktionen, selvom princippet i og for sig er det samme som såvel IKON som Helicon, med opbygningen bestående af en båndiskant og en dome, som ruller over, og overtager under en 12-13 kHz.

Kiilsgaard skrev:
Jeg kan rigtigt godt lige dit setup.

Jeg har lige et par spørgsmål: Min erfaring med Atoll er god, men betjeningen synes jeg er en del anderledes end andre systemer. Hvad synes du om den ?

Omkring valg af forstærker og specifikt Classic 6.6. Kan jeg sige at jeg jo er den lykkelige ejer af sådan en. Det er en rigtig god forstærker til prisen, med en meget god effekt-del og en ok forforstærker.

Højtalerne kender jeg ikke så godt, men hvis diskant modulet er det samme som mine Helicon 300. Kan jeg kun rose dem. Det er virkeligt godt, med masser af lyft mellem instrumenterne selv om instrumentet går langt op i de høje frekvenser.

Hvad angår Atoll komponenterne så er jeg rigtig godt tilfreds. Jeg tror ikke jeg finder nogen anden konstruktion som er lige så seriøs og kompromisløs til samme pris. Og så er designet jo heller slet ikke tosset, selvom jeg må indrømme at Densen trækker lidt! Det fornægter sig imidlertid ikke at Det er franskmænd som har produceret skidtet, hvorfor betjeningen kan forekomme en anelse spøjs som du nævner Det er dog på ingen måde et direkte problem, og noget som jeg faktisk synes kun biddrager postivt, og som "en del af charmen"

Som jeg skrev til CRC1 så er diskantmodulet ikke hentet direkte fra Helicon. Det lader dog ikke meget stå tilbage, og jeg har aldrig hørt en så velopløst diskant før. Alle detaljer står virkeligt udpenslede, og jeg savner absolut intet her! - Noget som højttaleren også får meget ros for rundt omkring.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

synes altså det er nogle virkelig lækre højttalere, har selv haft dem i øje, hvad kan du sige om dem ?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
synes altså det er nogle virkelig lækre højttalere, har selv haft dem i øje, hvad kan du sige om dem ?

Uha ja... Hvad kan jeg sige om dem... Deres umiddelbare eneste svaghed er for mig at se, den nedre mellemtone, som mangler lidt kraft i dybe mandlige vokaler og kan virke en anelse slank. Ellers spiller de helt igennem fantastisk! Diskanten er den absolut mest velopløste jeg til dato har hørt, uanset prisklasse. Bassen er dyb, veldefineret, præcis og med masser af attack. Mellemtonen er luftig, udpenslet og åben, og med masser af detaljer.

Diskanten, den skal bare høres. Eric Clapton - Unplugged giver mig stadig kuldegysninger hver gang, når jeg hører detaljerigdommen i den akustiske guitar Med fare for at blive sablet ned, vil jeg vove at påstå, at du får meget svært ved at finde en seriøs konkurrent til Mentor 6 i samme prisklasse.

Hvorom alting er, tror jeg dog, at jeg smutter ned i HFK på onsdag, og lytter på et par B&W 805s for lige at se, hvad man kan få i samme prisklasse i form af en standerhøjttaler. Man skal jo aldrig sige aldrig

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Holm26 > Nu ved jeg ikke hvilken lyd du søger, men DENON PMA1500-AE er en mulighed. Den har main-in, og lyder, med de rette højttalere, ganske glimrende efter mine begreber.

Jeg tror Denonén vil blive for lys i lyden sammen med mine Audio Pro... Men jeg kunne da prøve at låne en hjem og se..

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Hej Floe.

Hvilket setup du har fået dig der, jeg lyttede en del til Atoll og Primare dengang jeg skulle have stereo, men endte op med Primare. Vil dog sige, det var et uhyr spændende kapløb, og Atoll har nogle fordele som Primare måske ikke har osv.

Det endte dog alligevel med Primare, og det må jeg nok indrømme, at det ville jeg aldrig fortryde. Men hold da fast, det Atoll kunne altså også nogle tricks! Spændende spændende spændende.

Dali, de kan bare noget med design efterhånden! Syntes vi gang på gang ser vellykket resultater, Mentor, Helicon, Euphonia, Suite osv. Man kan self. sige folisofien går igen, men alligevel? De er så hamrende flotte. Spille, det kan de i hvert fald også :)

Tillykke med dit flotte setup, glæd dig til at det får noget mere plads :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det har interesse kan jeg se at hifiklubben tager den nye B&W 6oo serie hjem nu.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum