Forfatter |
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Hvorom alting er, tror jeg dog, at jeg smutter ned i HFK på onsdag, og lytter på et par B&W 805s for lige at se, hvad man kan få i samme prisklasse i form af en standerhøjttaler. Man skal jo aldrig sige aldrig 
|
|
|
Det ser ellers godt ud det du har fået dig skrabt sammen. Prøv da lige et giv Mentor 2 et lyt også. Jeg har hørt dem op mod hinanden, og 805S havde da godt nok lidt mere fylde i bunde, men de Mentor 2 var også helt nye. Min favorit var Mentor 2´en __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
floe skrev:
Hvorom alting er, tror jeg dog, at jeg smutter ned i HFK på onsdag, og lytter på et par B&W 805s for lige at se, hvad man kan få i samme prisklasse i form af en standerhøjttaler. Man skal jo aldrig sige aldrig 
|
|
|
Det ser ellers godt ud det du har fået dig skrabt sammen. Prøv da lige et giv Mentor 2 et lyt også. Jeg har hørt dem op mod hinanden, og 805S havde da godt nok lidt mere fylde i bunde, men de Mentor 2 var også helt nye. Min favorit var Mentor 2´en
|
|
|
Faktisk var det Mentor 2 han i starten ville have købt, men da det løb op med standere osv, blev det 6'eren... Så han har lagt øre til den.. Han er bare så audiofil, at han MÅ ned og høre div. højtalere en gang i mellem  Jeg er nu også sikker på at han beholder de mentor's i sammenligningen med de B&W'er.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det må man da håbe  Ja en Helicon 300 vil også rende op i nærheden af hvad en 400 koster. Men det kunne jo være at det var overkill med en gulvmodel.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba >> Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af at lytte på Primare, men det lyder da bestemt interessant  Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at Dali bruger meget den samme opskrift gennem deres produktserier, og at man kunne savne lidt eksperimenterende lyd, men det virker jo heldigvis, som regel, hver gang kan man sige. Og ja, jeg glæder mig til den dag de får lidt mere luft omkring sig  Som setup'et står nu er det ikke optimalt  Kiilsgaard > Yeps det har jeg set, jeg bryder mig dog ikke rigtigt om designet  Nobody > Som Rune skriver så valgte jeg netop Mentor 6 frem for 2'eren. Mentor 2 er en glimrende højttaler, men jeg må indrømme, at den ekstra dybde som er at finde i 6'eren breder hele lydspektret ud, og giver et mere sammenhængende lydbillede. Vi får se hvorledes det ser ud mht. 805s. I sidste ende handler det jo om smag og behag  Rune > Nu skal du ikke begynde at mobbe. Jeg kender selv een som har svært ved ikke at skulle ændre på setup'et derhjemme med jævne mellemrum  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey det lyder spændende.. hvis du skal igang med at lytte på standerhøjttalere.. så synes jeg altså du skal tage Vienna's Haydn med i dine overvejelser... der burde være et demosæt i omløb her i kbh! eller Dynaudio synes jeg også du skal give et lyt:)
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
hey det lyder spændende.. hvis du skal igang med at lytte på standerhøjttalere.. så synes jeg altså du skal tage Vienna's Haydn med i dine overvejelser... der burde være et demosæt i omløb her i kbh! eller Dynaudio synes jeg også du skal give et lyt:) |
|
|
Jeg har også hørt godt om dem ja, men hvor finder man et par demo's i kbh? Er det ikke en lidt unfair kamp at sammenligne et par Haydn mod et sæt 805s som næsten er dobbelt så dyre? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have været nede i HFK her i weekenden og lytte lidt til B&W 805s, må jeg indrømme at jeg er en anelse skuffet over deres præstation.
Mellemtonen er lækker og fyldig, men på alle andre områder syntes jeg ikke den brillerede. Bassen var dump og en-tonet, og diskanten langt fra lige så luftig som mine Dali'er, og til tider anstreng.
Jeg tror jeg holder på mine Mentors  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tid til en lille upgrade. Jeg har længe været fascineret af vinyl-sounden, og forelskede mig i denne sammenhæng i en Pro-Ject RPM 5. En pladespiller der efter min mening har et super lækkert design, og hvis man skal tro diverse anmeldelser rundt omkring, så skulle den også lyde rigtig godt til prisen. Den sidste idiot var åbenbart ikke født (mig) og jeg stolede reelt set blindt på, at der var phono forstærker i min Atoll IN 100. Lang næse...... Så som situationen er nu siger Pro-Jecten ikke en dyt  Men den står da meget pænt på skænken  Lytteindtryk må altså vente til i morgen hvor jeg får snøvlet mig til at købe en phono-amp  Billederne ryger dog op med det samme   
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW(!) et monster af en Pick-Up!!!  det er nu et meget fedt design  __________________
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, må man have lov at lige tage sig en griner over at, man lige glemmer at der skal være en RIAA i forstærkeren  Må indrømme jeg lige vred mig en gang eller to, da jeg fik det at vide  Men lækker det er den jo, og når du får din RIAA bliver der jo fyldt med vellyd, tillykke med den..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
WOW(!) et monster af en Pick-Up!!! det er nu et meget fedt design |
|
|
Ja det fylder faktisk lidt  Det er en Grado Reference Platinum PU. Den er dejlig varm og rund i lyden, hvilket passer ret godt til gamle indspilninger hvor der ikke er så meget skub i dybbassen. - Men selv nyt housemusik lyder også glimrende, uden at blive for tunge i lyden. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
|
Det er ikke en pickup, men derimod en meget, meget lille ligkiste... 
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
Det er ikke en pickup, men derimod en meget, meget lille ligkiste... 
Mvh.
Niels |
|
|
Haha  Nu føler jeg mig en smule snydt  Man skal høre meget bare fordi man pløjer med træ hva  - Desuden er den købt som potensforlænger! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Floe.
Atoll og Dali er en genial kombination hvis man kan lide varm og behagelig lyd. Prøv at forsøge med en anden afkobling af højttalerne. Jeg tror det er præferencer om man bedst kan lide tilkobling (spikes) eller afkobling (f.eks. Valhalla feet), men der er helt klart forskel, så det er et godt forsøg. Jeg er ikke i tvivl om at jeg foretrækker den bløde afkobling - det fjerner ethvert træk af skarphed og snerren i diskantområdet og bassen er både fyldig og præcis, men måske på en lidt mindre pågående facon end med spikes. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lars.
Jeg føler også at samspillet er rigtig godt Atoll og Mentor imellem, omend den nedre mellemtone kan virke en anelse slank. Hvorvidt det er Mentors karakteristik eller ej vil vise sig, når jeg forhåbentlig inden længe, får prøvet at spænde noget Densen foran Dalierne.
Tak for dit råd vedr. anden dæmpning. Det er nu min fornemmelse, at Valhalla-fødderne som jeg har under nu gør det rigtig godt, og det ville pine mig lidt at skulle rive dem af, for derefter at skulle indkøbe nye, såfremt at spikes ikke giver det ønskede resultat. Desuden savner jeg på ingenmåde detaljerigdom i diskantområdet. Det er ufatteligt velopløst, men stadig behageligt og crisp at høre på.
Ellers er næste skridt at få eksperimenteret lidt med forskellige kabler. Såvel RCA som højttalerkabel.
Hvad er dine erfaringer med forskellige kabeltyper?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jeg føler også at samspillet er rigtig godt Atoll og Mentor imellem, omend den nedre mellemtone kan virke en anelse slank. Hvorvidt det er Mentors karakteristik eller ej vil vise sig, når jeg forhåbentlig inden længe, får prøvet at spænde noget Densen foran Dalierne.
Tak for dit råd vedr. anden dæmpning. Det er nu min fornemmelse, at Valhalla-fødderne som jeg har under nu gør det rigtig godt, og det ville pine mig lidt at skulle rive dem af, for derefter at skulle indkøbe nye, såfremt at spikes ikke giver det ønskede resultat. Desuden savner jeg på ingenmåde detaljerigdom i diskantområdet. Det er ufatteligt velopløst, men stadig behageligt og crisp at høre på.
Ellers er næste skridt at få eksperimenteret lidt med forskellige kabler. Såvel RCA som højttalerkabel.
Hvad er dine erfaringer med forskellige kabeltyper? 
|
|
|
Jeg har ikke hørt Mentor, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål vedr. den nedre mellemtone. Jeg har dog både haft Evidence og Helicon og jeg synes generelt at Dali har nogle gennemgående tendenser med lyd til den varme side. Klangbalancen mellem Evidence og Helicon er egentlig meget ens, omend sidstnævnte gør stort set alt bare en smule bedre.
Jeg foretrækker selv Valhalla over spikes, så hvis du allerede bruger dem, så synes jeg ikke du skal gøre noget. Det var mere hvis de var spiked, at du måske skulle prøve at lytte til hvordan blød afkobling lød.
Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre den store forskel på RCA signal-kabler, når man kommer op i en vis kvalitet. Jeg har haft lidt forskelligt uden at det har betydet noget særligt. Højttalerkabler synes jeg dog man kan høre forskel på. Jeg foretrækker kabler med en "varm" karakteristik, der passer fint til Dali-lyden - f.eks. syntes jeg at sølvkabler lød helt forfærdeligt skingre på mine Evidence da jeg prøvede dem. nu trækker de basserne (bi-amper) og det virker okay. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars99 skrev:
floe skrev:
Hvad er dine erfaringer med forskellige kabeltyper? 
|
|
|
Jeg har ikke hørt Mentor, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål vedr. den nedre mellemtone. Jeg har dog både haft Evidence og Helicon og jeg synes generelt at Dali har nogle gennemgående tendenser med lyd til den varme side. Klangbalancen mellem Evidence og Helicon er egentlig meget ens, omend sidstnævnte gør stort set alt bare en smule bedre.
Jeg foretrækker selv Valhalla over spikes, så hvis du allerede bruger dem, så synes jeg ikke du skal gøre noget. Det var mere hvis de var spiked, at du måske skulle prøve at lytte til hvordan blød afkobling lød.
Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre den store forskel på RCA signal-kabler, når man kommer op i en vis kvalitet. Jeg har haft lidt forskelligt uden at det har betydet noget særligt. Højttalerkabler synes jeg dog man kan høre forskel på. Jeg foretrækker kabler med en "varm" karakteristik, der passer fint til Dali-lyden - f.eks. syntes jeg at sølvkabler lød helt forfærdeligt skingre på mine Evidence da jeg prøvede dem. nu trækker de basserne (bi-amper) og det virker okay.
|
|
|
Forsølvet kobber kan meget hurtigt blive for meget af det gode ja. Specielt kombineret med bånddiskant eller i forvejen højopløste diskantenheder. Jeg har af denne grund også bevidst valgt at holde mine HT-kabler i kobber.
Hvorfor skiftede du dine Helicon ud med Evidence hvis du syntes bedst om førstnøvnte?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Hvorfor skiftede du dine Helicon ud med Evidence hvis du syntes bedst om førstnøvnte?
|
|
|
Jeg har skam Helicon nu. Jeg tror ikke nogen kunne finde på at skifte Helicon med Evidence med mindre det var pga. penge. Og i så fald ville jeg nok kigge på nogle af de nyere serier så som Ikon eller Mentor. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mindre update for de få interesserede 
Der er blevet skiftet højttalerkabel til VdH CS122, Atoll grejet er sat til salg, og der er indkøbt ny forstærker 
Jeg vil dog vente med nye billeder til jeg har modtaget mit kommende CD-afspiller også  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|