Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Densen og Mentor 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Hvorom alting er, tror jeg dog, at jeg smutter ned i HFK på onsdag, og lytter på et par B&W 805s for lige at se, hvad man kan få i samme prisklasse i form af en standerhøjttaler. Man skal jo aldrig sige aldrig

Det ser ellers godt ud det du har fået dig skrabt sammen.
Prøv da lige et giv Mentor 2 et lyt også. Jeg har hørt dem op mod hinanden, og 805S havde da godt nok lidt mere fylde i bunde, men de Mentor 2 var også helt nye. Min favorit var Mentor 2´en

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
floe skrev:

Hvorom alting er, tror jeg dog, at jeg smutter ned i HFK på onsdag, og lytter på et par B&W 805s for lige at se, hvad man kan få i samme prisklasse i form af en standerhøjttaler. Man skal jo aldrig sige aldrig

Det ser ellers godt ud det du har fået dig skrabt sammen.
Prøv da lige et giv Mentor 2 et lyt også. Jeg har hørt dem op mod hinanden, og 805S havde da godt nok lidt mere fylde i bunde, men de Mentor 2 var også helt nye. Min favorit var Mentor 2´en

Faktisk var det Mentor 2 han i starten ville have købt, men da det løb op med standere osv, blev det 6'eren...  Så han har lagt øre til den.. Han er bare så audiofil, at han MÅ ned og høre div. højtalere en gang i mellem
Jeg er nu også sikker på at han beholder de mentor's i sammenligningen med de B&W'er..

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Ja det må man da håbe 
Ja en Helicon 300 vil også rende op i nærheden af hvad en 400 koster.
Men det kunne jo være at det var overkill med en gulvmodel.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

wamba >> Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af at lytte på Primare, men det lyder da bestemt interessant Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at Dali bruger meget den samme opskrift gennem deres produktserier, og at man kunne savne lidt eksperimenterende lyd, men det virker jo heldigvis, som regel, hver gang kan man sige.

Og ja, jeg glæder mig til den dag de får lidt mere luft omkring sig Som setup'et står nu er det ikke optimalt

Kiilsgaard > Yeps det har jeg set, jeg bryder mig dog ikke rigtigt om designet

Nobody > Som Rune skriver så valgte jeg netop Mentor 6 frem for 2'eren. Mentor 2 er en glimrende højttaler, men jeg må indrømme, at den ekstra dybde som er at finde i 6'eren breder hele lydspektret ud, og giver et mere sammenhængende lydbillede. Vi får se hvorledes det ser ud mht. 805s. I sidste ende handler det jo om smag og behag

Rune > Nu skal du ikke begynde at mobbe. Jeg kender selv een som har svært ved ikke at skulle ændre på setup'et derhjemme med jævne mellemrum

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

hey det lyder spændende.. hvis du skal igang med at lytte på standerhøjttalere.. så synes jeg altså du skal tage Vienna's Haydn med i dine overvejelser... der burde være et demosæt i omløb her i kbh! eller Dynaudio synes jeg også du skal give et lyt:)

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
hey det lyder spændende.. hvis du skal igang med at lytte på standerhøjttalere.. så synes jeg altså du skal tage Vienna's Haydn med i dine overvejelser... der burde være et demosæt i omløb her i kbh! eller Dynaudio synes jeg også du skal give et lyt:)

Jeg har også hørt godt om dem ja, men hvor finder man et par demo's i kbh? Er det ikke en lidt unfair kamp at sammenligne et par Haydn mod et sæt 805s som næsten er dobbelt så dyre?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Efter at have været nede i HFK her i weekenden og lytte lidt til B&W 805s, må jeg indrømme at jeg er en anelse skuffet over deres præstation.

Mellemtonen er lækker og fyldig, men på alle andre områder syntes jeg ikke den brillerede. Bassen var dump og en-tonet, og diskanten langt fra lige så luftig som mine Dali'er, og til tider anstreng.

Jeg tror jeg holder på mine Mentors

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Så blev det tid til en lille upgrade. Jeg har længe været fascineret af vinyl-sounden, og forelskede mig i denne sammenhæng i en Pro-Ject RPM 5. En pladespiller der efter min mening har et super lækkert design, og hvis man skal tro diverse anmeldelser rundt omkring, så skulle den også lyde rigtig godt til prisen. Den sidste idiot var åbenbart ikke født (mig) og jeg stolede reelt set blindt på, at der var phono forstærker i min Atoll IN 100. Lang næse...... Så som situationen er nu siger Pro-Jecten ikke en dyt  Men den står da meget pænt på skænken 

Lytteindtryk må altså vente til i morgen hvor jeg får snøvlet mig til at købe en phono-amp Billederne ryger dog op med det samme

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

WOW(!) et monster af en Pick-Up!!! det er nu et meget fedt design

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hehe, må man have lov at lige tage sig en griner over at, man lige glemmer at der skal være en RIAA i forstærkeren Må indrømme jeg lige vred mig en gang eller to, da jeg fik det at vide
Men lækker det er den jo, og når du får din RIAA bliver der jo fyldt med vellyd, tillykke med den..

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Ja den var ikke helt god 

Jeg fik investeret i en NAD PP2 i dag, og det spiller bare! Vinylen-sounden er langt fra død

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

Ja det fylder faktisk lidt Det er en Grado Reference Platinum PU. Den er dejlig varm og rund i lyden, hvilket passer ret godt til gamle indspilninger hvor der ikke er så meget skub i dybbassen. - Men selv nyt housemusik lyder også glimrende, uden at blive for tunge i lyden.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

Det er ikke en pickup, men derimod en meget, meget lille ligkiste... 

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

mathias 2 skrev:

Det er ikke en pickup, men derimod en meget, meget lille ligkiste... 

Mvh.

Niels

Haha Nu føler jeg mig en smule snydt Man skal høre meget bare fordi man pløjer med træ hva - Desuden er den købt som potensforlænger!

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej Floe.

Atoll og Dali er en genial kombination hvis man kan lide varm og behagelig lyd. Prøv at forsøge med en anden afkobling af højttalerne. Jeg tror det er præferencer om man bedst kan lide tilkobling (spikes) eller afkobling (f.eks. Valhalla feet), men der er helt klart forskel, så det er et godt forsøg. Jeg er ikke i tvivl om at jeg foretrækker den bløde afkobling - det fjerner ethvert træk af skarphed og snerren i diskantområdet og bassen er både fyldig og præcis, men måske på en lidt mindre pågående facon end med spikes.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hej lars.

Jeg føler også at samspillet er rigtig godt Atoll og Mentor imellem, omend den nedre mellemtone kan virke en anelse slank. Hvorvidt det er Mentors karakteristik eller ej vil vise sig, når jeg forhåbentlig inden længe, får prøvet at spænde noget Densen foran Dalierne.

Tak for dit råd vedr. anden dæmpning. Det er nu min fornemmelse, at Valhalla-fødderne som jeg har under nu gør det rigtig godt, og det ville pine mig lidt at skulle rive dem af, for derefter at skulle indkøbe nye, såfremt at spikes ikke giver det ønskede resultat.  Desuden savner jeg på ingenmåde detaljerigdom i diskantområdet. Det er ufatteligt velopløst, men stadig behageligt og crisp at høre på.

Ellers er næste skridt at få eksperimenteret lidt med forskellige kabler. Såvel RCA som højttalerkabel.

Hvad er dine erfaringer med forskellige kabeltyper?

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Jeg føler også at samspillet er rigtig godt Atoll og Mentor imellem, omend den nedre mellemtone kan virke en anelse slank. Hvorvidt det er Mentors karakteristik eller ej vil vise sig, når jeg forhåbentlig inden længe, får prøvet at spænde noget Densen foran Dalierne.

Tak for dit råd vedr. anden dæmpning. Det er nu min fornemmelse, at Valhalla-fødderne som jeg har under nu gør det rigtig godt, og det ville pine mig lidt at skulle rive dem af, for derefter at skulle indkøbe nye, såfremt at spikes ikke giver det ønskede resultat.  Desuden savner jeg på ingenmåde detaljerigdom i diskantområdet. Det er ufatteligt velopløst, men stadig behageligt og crisp at høre på.

Ellers er næste skridt at få eksperimenteret lidt med forskellige kabler. Såvel RCA som højttalerkabel.

Jeg har ikke hørt Mentor, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål vedr. den nedre mellemtone. Jeg har dog både haft Evidence og Helicon og jeg synes generelt at Dali har nogle gennemgående tendenser med lyd til den varme side. Klangbalancen mellem Evidence og Helicon er egentlig meget ens, omend sidstnævnte gør stort set alt bare en smule bedre.

Jeg foretrækker selv Valhalla over spikes, så hvis du allerede bruger dem, så synes jeg ikke du skal gøre noget. Det var mere hvis de var spiked, at du måske skulle prøve at lytte til hvordan blød afkobling lød.

Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre den store forskel på RCA signal-kabler, når man kommer op i en vis kvalitet. Jeg har haft lidt forskelligt uden at det har betydet noget særligt. Højttalerkabler synes jeg dog man kan høre forskel på. Jeg foretrækker kabler med en "varm" karakteristik, der passer fint til Dali-lyden - f.eks. syntes jeg at sølvkabler lød helt forfærdeligt skingre på mine Evidence da jeg prøvede dem. nu trækker de basserne (bi-amper) og det virker okay.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
floe skrev:

Jeg har ikke hørt Mentor, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål vedr. den nedre mellemtone. Jeg har dog både haft Evidence og Helicon og jeg synes generelt at Dali har nogle gennemgående tendenser med lyd til den varme side. Klangbalancen mellem Evidence og Helicon er egentlig meget ens, omend sidstnævnte gør stort set alt bare en smule bedre.

Jeg foretrækker selv Valhalla over spikes, så hvis du allerede bruger dem, så synes jeg ikke du skal gøre noget. Det var mere hvis de var spiked, at du måske skulle prøve at lytte til hvordan blød afkobling lød.

Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre den store forskel på RCA signal-kabler, når man kommer op i en vis kvalitet. Jeg har haft lidt forskelligt uden at det har betydet noget særligt. Højttalerkabler synes jeg dog man kan høre forskel på. Jeg foretrækker kabler med en "varm" karakteristik, der passer fint til Dali-lyden - f.eks. syntes jeg at sølvkabler lød helt forfærdeligt skingre på mine Evidence da jeg prøvede dem. nu trækker de basserne (bi-amper) og det virker okay.

Forsølvet kobber kan meget hurtigt blive for meget af det gode ja. Specielt kombineret med bånddiskant eller i forvejen højopløste diskantenheder. Jeg har af denne grund også bevidst valgt at holde mine HT-kabler i kobber.

Hvorfor skiftede du dine Helicon ud med Evidence hvis du syntes bedst om førstnøvnte?

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Hvorfor skiftede du dine Helicon ud med Evidence hvis du syntes bedst om førstnøvnte?

Jeg har skam Helicon nu. Jeg tror ikke nogen kunne finde på at skifte Helicon med Evidence med mindre det var pga. penge. Og i så fald ville jeg nok kigge på nogle af de nyere serier så som Ikon eller Mentor.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

En mindre update for de få interesserede

Der er blevet skiftet højttalerkabel til VdH CS122, Atoll grejet er sat til salg, og der er indkøbt ny forstærker

Jeg vil dog vente med nye billeder til jeg har modtaget mit kommende CD-afspiller også

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum