Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 03:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: HD-DVD - Hvad er det gode? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

steffenman, hvornår kommer www.mowee.dk op og køre ?

Ser frem til køb af billige (specielt BD-50) blu-ray film på din side.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

steffenman skrev:
Er negativt at nævne dette!

Du er en spøjs fætter.

Du opretter et emne, for at høre om forskellene på HD DVD og Blu-ray. Når man så objektivt forklarer om nogle af de forskelle der er, så møder du os med ord som "fis", "negativt" osv.

Jeg har forstået at du har en skjult dagsorden i dette emne, og gerne vil have os alle til lide Blu-ray på samme niveau som dig selv. Men hvorfor så ikke indlede med at skrive det, så vi ligesom er med på emnet fra starten af? 

/Lars

Nej! Jeg gør det fordi i nævner en ting som negativ ved blu-ray når det ikke er Blu-ray!!! Det er studioerne selv som vælger det og ikke formatet! skyd skylden på studioerne istedet for formatet!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

steffenman, hvornår kommer www.mowee.dk op og køre ?

Ser frem til køb af billige (specielt BD-50) blu-ray film på din side.

Der burde ikke gå lang tid! Firmaet hyret til at lave siden arbejder på højtryk! Men priserne bliver som anbefalet af leverandørerne!

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
larl skrev:

steffenman skrev:

Du er en spøjs fætter.

Du opretter et emne, for at høre om forskellene på HD DVD og Blu-ray. Når man så objektivt forklarer om nogle af de forskelle der er, så møder du os med ord som "fis", "negativt" osv.

Jeg har forstået at du har en skjult dagsorden i dette emne, og gerne vil have os alle til lide Blu-ray på samme niveau som dig selv. Men hvorfor så ikke indlede med at skrive det, så vi ligesom er med på emnet fra starten af? 

/Lars

Nej! Jeg gør det fordi i nævner en ting som negativ ved blu-ray når det ikke er Blu-ray!!! Det er studioerne selv som vælger det og ikke formatet! skyd skylden på studioerne istedet for formatet!

HEHE- du er sgu for underlig Stef.....
MVH WRONG

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
steffenman skrev:
larl skrev:

steffenman skrev:

Du er en spøjs fætter.

/Lars

MVH WRONG

Er man mærkelig fordi man modargumenterer mod et indlæg som nævner noget forkert?

At nævne regionskodning som er fejl er jo helt forkert! - derfor skal dette siges så mindre velkendte brugere forstår at dette ikke er en svaghed! Men nærmere en fordel da det drager nogle studioer mod sig! (Disney og Fox bl.a.)! At Universal er ligeglad med regioner er deres sag! Blu-ray har også adskillige film uden regionskodning og derved er det vigtigt at pointere at det ikke er formatets fejl men studioernes holdning til sagerne!

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Er man mærkelig fordi man modargumenterer mod et indlæg som nævner noget forkert?

Det mærkelige er at du er 100% overbevist om at du har ret - og vi tager fejl. Og verden er aldrig så sort/hvid - uanset overbevisning!

Og det er jo en teknisk forskel imellem formaterne at Blu-ray understøtter regionskodning og HD DVD ikke gør. At studierne så kan vælge at lade være med at bruge det er ikke teknik men politik.

Men nu er regionskodning der, og studierne bruger den, så derfor er den værd at nævne når man taler om forskelle imellem Blu-ray og HD DVD.

/Lars

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

steffenman skrev:

Det mærkelige er at du er 100% overbevist om at du har ret - og vi tager fejl. Og verden er aldrig så sort/hvid - uanset overbevisning!

Og det er jo en teknisk forskel imellem formaterne at Blu-ray understøtter regionskodning og HD DVD ikke gør. At studierne så kan vælge at lade være med at bruge det er ikke teknik men politik.

Men nu er regionskodning der, og studierne bruger den, så derfor er den værd at nævne når man taler om forskelle imellem Blu-ray og HD DVD.

/Lars

nogle bruger den ja, men ikke alle! men hellere have filmen end slet ikke ? Disney og Fox VIL jo have at sådanne ting er tilgængelige! Udgivelser som findes på begge formater er begge uden regions kodning mærkeligt nok!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
wrong skrev:
steffenman skrev:
larl skrev:

steffenman skrev:

Du er en spøjs fætter.

/Lars

MVH WRONG

At nævne regionskodning som er fejl er jo helt forkert! - derfor skal dette siges så mindre velkendte brugere forstår at dette ikke er en svaghed! Men nærmere en fordel da det drager nogle studioer mod sig! (Disney og Fox bl.a.)! At Universal er ligeglad med regioner er deres sag! Blu-ray har også adskillige film uden regionskodning og derved er det vigtigt at pointere at det ikke er formatets fejl men studioernes holdning til sagerne!

Nej det er da ikke forkert at modargumentere. Men måden du gør det på for det til, at lyde som du tager "modstanden" mod BD meget personlig- faktisk så personlig, at man nogle gange skulle tro det var din opfindelse

Lige præcis Regions kodningen på BD er det der irritere mig mest. Jeg syntes det er p***e træls, at man ikke bare kan finde den film man vil have uden at skulle tjekke om den er i den rigtige regionsgruppe.
Med HD-DVD er det sgu lige meget om du køber den i asien eller USA. Desuden er HD filmene væsentlig billigere end BD film. Det ser jeg da også som  en kæmpe forskel.

Jeg har også begge formater selv, men jeg er ikke mere glad for for det ene end det andet. Eneste fordel til BD i mine øjne er den størrer lagringskapacitet på skiverne.
MVH WRONG

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Lidt mere flueknepperi  - der er rent faktisk regionskodning i HD-DVD standarden (det beskrives også i AACS specs'ene som begge formater benytter sig af), men det bliver ikke benyttet/implementeret i afspillerne pt. til forskel fra nogle af filmstudierne der udgiver på Blu-ray.

Sidste sommer kom der forlydender fra DVD Forum om at regionskodning blev forberedt til introduktion på HD-DVD formatet engang i 2007, men vi har intet hørt eller set om det i år indtil videre. Det er jo så heldigt for de som gerne så regionskodning i alle afskygninger hen hvor peberet gror.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:
Blu-ray association har selv sagt, at formattet holder 10-15 år. Jeg tror ikke downloads når, at overtage inden da, det er markedet ikke modent til. Jeg tror heller Blockbuster forsvinder indenfor de næste par år, pga. af download.

Jeg tror næppe der var ret mange der for 10-15 år siden kunne forudse hvilket omfang download af film og musik ville have i 2007. Er der nogen speciel grund til at tro at denne udvilkling ikke fortsætter de næste 10-15 år i samme tempo? For 5 år siden var der noget i retning af 2% af befolknigen der havde forbindelser på 1 mb/s eller højere. I dag er det velnok op imod 50%, og mange har 2-4 mb/s eller højere. Om 5 år tror jeg ikke der er megen tvivl om at en stor del af dem der har adgang til bredbånd (95% eller deromkring) har forbindelser på 10-20mb/s eller højere. 

Samtidig er en stor del af de nye pc'er der bliver solgt til private en eller anden form for mediecenter eller htpc, som dog klart stadig er i sin spæde barndom, både hardware og software mæssigt. Jeg har ikke et link til det, men jeg læste et sted at omkring 80% af alle nye PC'er i USA i 2006 var mediecenter PC'er. Denne udvikling vil vi naturligvis også se i Danmark i løbet af et år eller to, og når bredbåndsforbindelserne følger med, og den generation der nu er teenagere "træder i karakter" og skal ind på scenen som storforbrugere - så vil de være vokset op med at film er noget man henter på nettet og ikke i en butik. 

Blockbuster dør selvfølgelig ikke de næste par år, men dem der stadig er aktive på filmlejemarkedet om 10 år vil efter min mening være dem der allerede nu arbejder på portalløsninger til streaming eller download af film. 

Jeg tror aldrig at hverken HD-DVD eller Blu-ray vil få en gennemtrængningskraft som den DVD har haft. Selvfølgelig vil det blive en faktor der skal regnes med, men jeg tror vi i temmelig stor stil vil se et skift væk fra fysiske medier inden for det næste årti.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft begge dele i ca 3-4 måneder,med ca 100 film ind og ud af samlingen.

Konklusionen er at det ikke er det ene format der er bedre eller dårligere end det andet,men overførslen af filmen. Dårligt billede kommer hvis råfilmen og overførslen var dårlig! Som altid står tegne film fantastisk,men også film som mytterien på Bounty står fantastisk. Når Blu-Ray har deres nye minimums krav klar i Oktober,så er der heller ikke den store forskel på det interaktive i menuerne. Lige nu har HD-DVD en fordel på den front.

For begge formater kan jeg sige GLÆD dig til forbedringen i lyden,det er her en meget stor del af forbedringen ligger!!

Har du lyst til en demo så er du da velkommen.

PS. Er træt af alle profeterne for eller imod det ene eller andet format, dannet ud fra hvad de har læst. Tag dog og prøv det,dan der efter dine holdninger.

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er to ting der skal til for at HD-dvd og BR kommer ind på konsum markedet, det første er at filmene kan lejes og det næste er at de nye lydformater kommer helt på plads. Indtil da vil HD-dvd og BR leve en meget hengemt tilværelse og således er det unødvendigt at tale om en format krig, da den "almindelige" forbruger ikke er indstillet på at købe hverken det ene eller det andet format.

Til top Vis schifferer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schifferer

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

jeg kan huske da CDere kom frem, det tog også et  pænt  stykke tid før udvalget var der. Hvis film udvalget ikke er der (Specielt ikke i Europa),hvorfor skal man så købe en afspiller? Samtidigt er der sket kvante spring fra 1 generation af afspillere til de nuværende og dem som kommer i løbet af de næste par måneder. Har du ikke krudt i røven så vent, man er jo ikke tvungen til et skift. Men det er da en nydelse at se en HD fil på et 50# TV.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Iron Man skrev:
Blu-ray association har selv sagt, at formattet holder 10-15 år. Jeg tror ikke downloads når, at overtage inden da, det er markedet ikke modent til. Jeg tror heller Blockbuster forsvinder indenfor de næste par år, pga. af download.

Jeg tror næppe der var ret mange der for 10-15 år siden kunne forudse hvilket omfang download af film og musik ville have i 2007. Er der nogen speciel grund til at tro at denne udvilkling ikke fortsætter de næste 10-15 år i samme tempo? For 5 år siden var der noget i retning af 2% af befolknigen der havde forbindelser på 1 mb/s eller højere. I dag er det velnok op imod 50%, og mange har 2-4 mb/s eller højere. Om 5 år tror jeg ikke der er megen tvivl om at en stor del af dem der har adgang til bredbånd (95% eller deromkring) har forbindelser på 10-20mb/s eller højere. 

Samtidig er en stor del af de nye pc'er der bliver solgt til private en eller anden form for mediecenter eller htpc, som dog klart stadig er i sin spæde barndom, både hardware og software mæssigt. Jeg har ikke et link til det, men jeg læste et sted at omkring 80% af alle nye PC'er i USA i 2006 var mediecenter PC'er. Denne udvikling vil vi naturligvis også se i Danmark i løbet af et år eller to, og når bredbåndsforbindelserne følger med, og den generation der nu er teenagere "træder i karakter" og skal ind på scenen som storforbrugere - så vil de være vokset op med at film er noget man henter på nettet og ikke i en butik. 

Blockbuster dør selvfølgelig ikke de næste par år, men dem der stadig er aktive på filmlejemarkedet om 10 år vil efter min mening være dem der allerede nu arbejder på portalløsninger til streaming eller download af film. 

Jeg tror aldrig at hverken HD-DVD eller Blu-ray vil få en gennemtrængningskraft som den DVD har haft. Selvfølgelig vil det blive en faktor der skal regnes med, men jeg tror vi i temmelig stor stil vil se et skift væk fra fysiske medier inden for det næste årti.

Enig med Iron Man her - jeg tror at scenariet om hvorledes de optiske medier vil blive skubbet ud af markedet pga. downloads via høje hastigheder er særdeles overdrevet.

Vi har haft standard dvd ved siden af adgang til bredbånd for de flestes vedkommende de sidste 5-6 år nu og dvd'en lever i bedste velgående. Download af film over nettet udgører til sammenligning en forsvindende lille del af hele lagkagen. Jeg tror ikke det er tekniske detaljer der afholder folk fra at downloade deres købefilm (og udbydere fra at tilbyde det i stor skala), men vane og en følese af sikkerhed og garanti for at det virker. Der hvor jeg tror at downloads kunne få en vis del af markedet er når det gælder lejefilm - produkter som kunderne ikke har i sinde at beholde i deres egen samling.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

jeg kan huske da CDere kom frem, det tog også et  pænt  stykke tid før udvalget var der. Hvis film udvalget ikke er der (Specielt ikke i Europa),hvorfor skal man så købe en afspiller? Samtidigt er der sket kvante spring fra 1 generation af afspillere til de nuværende og dem som kommer i løbet af de næste par måneder. Har du ikke krudt i røven så vent, man er jo ikke tvungen til et skift. Men det er da en nydelse at se en HD fil på et 50# TV.

Alt godt kommer til den som kan vente (lidt længere, altså).  

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
Vi har haft standard dvd ved siden af adgang til bredbånd for de flestes vedkommende de sidste 5-6 år nu og dvd'en lever i bedste velgående. Download af film over nettet udgører til sammenligning en forsvindende lille del af hele lagkagen. Jeg tror ikke det er tekniske detaljer der afholder folk fra at downloade deres købefilm (og udbydere fra at tilbyde det i stor skala), men vane og en følese af sikkerhed og garanti for at det virker. Der hvor jeg tror at downloads kunne få en vis del af markedet er når det gælder lejefilm - produkter som kunderne ikke har i sinde at beholde i deres egen samling.

Jeg er helt klart enig så langt at det vil være lejemarkedet der først vil mærke effekten af større efterspørgsel efter netbaserede tjenester.

Men jeg tror at andelen af film på fysiske medier vil være langt mindre end den er idag - netop pga. en større andel af streaming/download. Jeg synes allerede effekten kan ses på musikmarkedet, hvor andelen af fysiske CD'er rasler ned i forhold til diverse download tjenester - desværre i høj grad på bekostning af kvaliteten af musikken.

Med større penetration af diverse bærbare medieafspillere, mediecentre m.m. har jeg ikke fantasi til at forestille mig at denne udvikling ikke også vil komme til at gælde for film over en årrække.

Igen er mit argument at den del af befolkningen der bruger flest penge på film og musik er segmentet mellem 15 og 30 år, med en overvægt for de yngre på musikken og en overvægt for de ældre på film. Fremskriv så dette segment med 10 år - så er det dem der i dag er mellem 5 og 20 år der kommer til at udgøre den største forbrugergruppe. Og de vil ikke være vokset op med at film og musik er noget man har stående på hylden - det er noget der ligger på harddisken.

Forstå mig ret, jeg tror ikke at markedet for fysiske medier vil være væk om 10 eller 15 år, langtfra. Jeg er jo selv samler af film i stor stil - tidligere på laserdisc, nu DVD og så småt også HD-DVD/Blu-ray. Og vil bestemt ikke glæde mig til den dag man ikke længere kan få en re-re-re-re-issue af Star Wars, nu i ny boks.

Men ikke desto mindre tror jeg at vi i løbet af en generation vil opleve at film og musik på disc baserede medier vil føre en noget mere"skjult" tilværelse, lidt i stil med den vi ser med vinyl i dag.

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke enig i din opfattelse af ,at film vil leve mere skjult. Indtil videre kan man ikke  komprimere HD signaler i højere 720 via luft, og via internet er det ikke meget bedre(Uden at hente en fil først). Da vi ser TV bliver større og større,og dermed bliver kravet til signalet også det samme, for det fuldendte billede,kan jeg ikke se vi de første 7-10 år kommer af med de diskbaserede medier.

Men det kan jo være jeg tager fejl,som før sagt satsede jeg på Betamax.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

Jeg er ikke enig i din opfattelse af ,at film vil leve mere skjult. Indtil videre kan man ikke  komprimere HD signaler i højere 720 via luft, og via internet er det ikke meget bedre(Uden at hente en fil først). Da vi ser TV bliver større og større,og dermed bliver kravet til signalet også det samme, for det fuldendte billede,kan jeg ikke se vi de første 7-10 år kommer af med de diskbaserede medier.

Men det kan jo være jeg tager fejl,som før sagt satsede jeg på Betamax.

Det handler selvfølgelig om båndbredde og kapacitet, men også i høj grad om hvad forbrugerne vil have - og hvor lav/billig kvalitet de vil acceptere.

Og ligesom det (desværre) er ret tydeligt at en alt for stor del af befolkningen er tilfreds med mp3 i 192 kb/s fordi det er nemt og tilgængeligt, så tror jeg også at film via nettet vil finde et leje som er balancen mellem kvalitet og bekvemmelighed. Og hvis en tilstrækkelig stor del af befolkningen f.eks. viser sig at synes at 720p i en hårdt komprimeret bitrate er "godt nok", så vil det være det der langt hen ad vejen kommer til at bestemme niveauet. Jeg er f.eks. spændt på hvor stort Microsofts xBox Live service med download af HD film vil være om et par år - eller for den sags skyld 10.

Dermed ikke være sagt at der ikke vil være et marked for det der er bedre, klart der vil. Men for igen at drage sammenligningen med musik, så er der langt flere af dem der har en iPod (eller anden mp3 afspiller) end dem der har en SACD/DVD-audio afspiller. 

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg har ikke et link til det, men jeg læste et sted at omkring 80% af alle nye PC'er i USA i 2006 var mediecenter PC'er.
Denne udvikling vil vi naturligvis også se i Danmark i løbet af et år eller to.

80% af pc'erne havde Windows Media Center installeret, og det er langt fra det samme som at 80% af dem er mediecentre, da man i mange tilfælde
som kunde automatisk får det, og det er jo også nu en del af de fleste Vista udgaver.

Svjv. er mediecentre stadigvæk benyttet minimalt.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Som Keynes sagde - 'i det lange løb er vi alle døde'

Hvilken forskel gør det, at priserne - måske - vil blive udlignet mellem formaterne i løbet af en årrække, når man nu kan købe HD-DVD-film og afspillere til ca. den halve pris. Og uanset om det skyldes det ene eller det andet er regionskodning p.t. en væsentlig begrænsning ved Bluray så længe man bor i Europa, efter min mening. Udvalget af film er tyndt nok i forvejen.

Er det vigtigt, hvad filmselskaberne mener en rimelig pris (279,-!?)

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes