Emne: HD-DVD - Hvad er det gode? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Det har du ret i, men muligheden for 3mbps ligger der for fremtidige film i 7.1 format. Men ja, hvorfor så ikke bruge TrueHD
istedet? |
|
|
Netop. Hvorfor glæde sig over hvor godt et lossy format kan blive, når der uden problemer kan være et lossless format.
Bruce skrev:
The Departed' on HD DVD includes a Dolby TrueHD lossless 5.1 surround track, which is nothing unusual (though still not
commonplace) for a top tier Warner HD DVD release. However, it is an audio format that the studio has yet to support on rival Blu-ray. To
compensate, Warner is making an attempt at parity for both next-gen platforms, offering an uncompressed PCM 5.1 surround track on the Blu
version. Which makes for a very exciting opportunity -- 'The Departed' is our first reviewed title to allow for a direct, head-to-head
comparison between the two high-resolution audio formats. |
|
|
Ahh, rart at de endelig er begyndt at behandle BD ordentligt (også med Letters from Iwo Jima), men underligt at de ikke lægger et TrueHD på BD
også.
På trods af at Paramount heller ikke giver BD lige så god lyd altid, så laver de i det mindste to forskellige encodes på billedsiden.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Tjaah - indtil for ca et år siden var Warner jo eksklusiv HD-DVD supporter på linie med Universal, det var først ret sent at
de meldt ud at de ville støtte begge formater. Derfor kan de jo stadig godt have deres egen favorit... |
|
|
For et år siden eksisterede Blu-ray ikke
Problemet er at de favoriserer HD DVD og samtidig selv har sagt at 70% af deres salg er Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
For et år siden eksisterede Blu-ray ikke  |
|
|
Aaarh, jeg mener nu ikke at Blu-ray poppede ud af det blå (pun intended) en kold efterårsdag uden at nogen havde arbejdet et stykke tid på at udvikle det og uden at nogen vidste at det var på vej... 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
lunddal skrev:
For et år siden eksisterede Blu-ray ikke  |
|
|
Aaarh, jeg mener nu ikke at Blu-ray poppede ud af det blå (pun intended) en kold efterårsdag uden at nogen havde arbejdet et stykke tid på at udvikle det og uden at nogen vidste at det var på vej... 
|
|
|
jo da, der var 50 stive ingeniører fra japanske elektronikfirmaer, hvor en så fik en god idé og fortalte den til den endnu stivere chef, som satte det hele i værk. 14 dage efter stod de med en afspiller og tænkte: "Pis, der findes jo ingen film til..."
uhyggeligt som det egentlig minder om min sidste firmafest __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørgeligt men sandt:
Citér:
|
HD-DVD is not going to win this format war. In fact, one of two things is possible right now: Either Blu-ray will win, or neither format will win. But the best HD-DVD can hope for is to just keep hanging in the game as long as possible.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bill Hunt har sagt det flere gange bedre end jeg nogen sinde kunne have gjort det og jeg er helt enig med ham. Enten så vinder Blu-Ray, som der er det mest sandsynlige eller så taber BEGGE formater. Men ok det skulle ikke undre mig at der r nogle HD-DVD fanatikere der hellere vil have at begge formater taber end at se Blu-Ray vinde.
Det interressant her er, at folk i HD-DVD lejren var helt oppe at køre over Matrix på HD-DVD og det skulle kunne vise HD-DVDs styrke og overlegne salgstal etc men indtil videre har det intet gjort for HD-DVD mens POTC derimod har været betydeligt mere succesfuld på Blu-Ray.
HD-DVD har ikke en chance på sigt og det må folk nu bare se at erkende hvad enten de overvejer at springe på HD-DVD formatet eller de allerede har gjort det. Så spar dog jeres penge og brug det på det format som der er den største og eneste fremtid i nemlig Blu-Ray.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
| Bll Hunt har sagt det flere gange bedre end jeg nogen sinde kunne have gjort det og jeg er helt enig med ham. Enten så vinder Blu-Ray, som der er det mest sandsynlige eller så taber BEGGE formater. Men ok det skulle ikke undre mig at der r nogle HD-DVD fanatikere der hellere vil have at begge formater taber end at se Blu-Ray vinde.
Det interressant her er, at folk i HD-DVD lejren var helt oppe at køre over Matrix på HD-DVD og det skulle kunne vise HD-DVDs styrke og overlegne salgstal etc men indtil videre har det intet gjort for HD-DVD mens POTC derimod har været betydeligt mere succesfuld på Blu-Ray.
HD-DVD har ikke en chance på sigt og det må folk nu bare se at erkende hvad enten de overvejer at springe på HD-DVD formatet eller de allerede har gjort det. Så spar dog jeres penge og brug det på det format som der er den største og eneste fremtid i nemlig Blu-Ray. |
|
|
Jeg er helt enig med Bill Hunt i hans argumentation, men vil stadig vedblive med at have den holdning jeg hidtil har haft. Jeg ser slet ikke denne sag så sort og hvidt som du gør. Enten er man åbenbart HD-DVD fanatiker eller Blu-Ray fanboy, blot fordi man køber det ene eller andet format. Og jeg kan helt ærligt kun grine af SAMTLIGE officielle udtalelser, som gennem tiden er kommet fra de to konsortier, når Departed, Matrix eller Pirates har fået nogle salgstal offentliggjort. De nye sammenligninger mellem Matrix og Pirates er jo hovedrystende, især når en Blu-Ray talsmand derefter skriger det op som en triumf og et signal om det uundgåelige. Der er tale om salgstal, som næsten kan sammenlignes med min dvd samling, derfor ser jeg altså ikke "det betydeligt mere succesfulde for PotC". Jeg synes ærlig talt vi bør hoppe ned på jorden, istedet for at hoppe med på denne, i mine øjne, fundamentalistiske retorik, hvor modparten udskriges som fjolser og det der er langt værre, fordi man vover at købe det format man ikke selv er fortaler for. Fordi HD-DVD er på markedet betyder det ikke, at begge formater taber. Det betyder, at forbrugerne er mere tilbageholdende og venter, hvilket i den grad ærgrer de to konsortier. Uanset om HD-DVD har en chance eller ej, er formatet en kæp i hjulet på Blu-Ray. Sålænge de er med i spillet, er Blu-Ray presset på pris, både hardware- og softwaremæssigt. Det hedder konkurrence og det har ALTID været godt for den enkelte forbruger. Konkurrence betyder, at man ikke kan læne sig tilbage på sit monopol og sætte priserne som man vil. Det betyder også, at man må produktudvikle for at følge med modstanderens initiativer. Og så skal man ikke glemme, at uanset hvor forudsigelig fremtiden måtte være, så skal der blot være én lille sprække i Blu-Rays parader, hvor enten en producent bliver formatneutral eller en stor hardwareproducent går over til "fjenden", førend præmisserne ændrer sig. Der er sket mærkeligere ting gennem historien, fordi det fornuftigste at gøre, ikke altid er det politisk smarteste. Universal lægger sig måske på ryggen indenfor et år og formatkrigen slutter. Måske ikke. Men jeg har tænkt mig at udnytte situationen til min fordel som forbruger, bl.a. ved at kunne vælge de udgivelser, som kommer på begge formater, som har den bedste kvalitet. Jeg har en Toshiba XE1'er og med mine venner køber vi samlet snart en PS3'er fra USA. Personligt er jeg først interesseret i en Blu-Ray afspiller efter 1. november, når alle Blu-Ray afspillere, skal understøtte BD-J fuldt ud, men så er jeg også potentiel Blu-Ray køber og kan drage fordel af, at HD-DVD presser priserne ned på hardware langt tidligere end det passer hardware producenterne. Jeg har lige bestilt Apocalypto og Deja-Vu i Blu-Ray hos DVDPacific og Letters from Iwo Jima og Flags of our Fathers i HD-DVD! Ja. Jeg nyder i den grad formatkrigen  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja teorien indenfor mikrolærdommen siger, at monopoler giver højere priser. Forudsætningerne bygger dog som så meget andet på "alt andet lige" og alt andet er bestemt ikke lige her.
Der er jo masser af Blu-ray producenter som indbyrdes vil kæmpe om forbrugernes penge. Sådan har det også været med DVD. Men et format har også fordele i form af mindre forvirrede forbrugere, større salg af det ene format, mere masseproduktion, færre omkostninger, endnu mere konkurrence på prisen blandt producenterne.
Det havde næppe været dyrere end 2 formatter, pris krig, lavere afspillere, men du skal stadigt købe 2 afspillere for, at kunne se alle film. Nu laver man så afspillere som kan afspille begge dele, hvor man skal betale for 2 laserhoveder, fremfor 1 og de er i hvert fald dyre. Warner Bros. fortsætter nu med total HD (HD-DVD + Blu-ray) skiverne, og skulle til efteråret lancere blandt andet "Batman Begins", den bliver godt nok omkring 30kr. dyrere end en normal. Hvem fanden vinder på det? HD-DVD manden skal nu betale for en ubrugelig Blu-ray side og visa versa.
Det svarer til, at der findes 2 forskellige biler. Nogle steder i Danmark kan du køre med begge, andre steder kun med bil 1 og nogle steder med kun med bil 2. Forbrugeren skal altså købe 2 biler for, at man komme rundt i hele landet. Det er tåbeligt, det er dumt og det er åndsvagt.
SONY og Philips træk sig overfor Toshiba, så vi undgik en format krig om DVD. Det var rigtigt klogt, DVD blev en succes hurtigt. Denne gang er det SONY og Philips lejren der står med de kort som Toshiba havde dengang, en stor bred opbakning. Jeg håber det snart er ovre.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret i, at prisudviklingen ville kunne forventes at følge den vi allerede kender fra DVD formatet, hvis der kun er et format. Jeg vil dog tillade mig at tvivle på, at vi ville opleve blot i nærheden af det nuværende prisniveau indenfor en overskuelig fremtid, hvis Blu-Ray havde sat dagsordenen fra dag 1. Når man kan lave et konsortium af hardware producenter for at støtte et format, kan man nok også finde ud af at snakke sammen om priser i selvsamme konsortium. Det er set før.
En Samsung første generations bd-p afspiller som startede ud med en vejledende pris på 12.999,- ville næppe kunne købes til under 4500 kr. idag, under et år efter lanceringen, hvis ikke HD-DVD formatet havde været på banen. Man siger jo, at producenterne skal have dækket deres omkostninger ind, i de første år efter en ny teknologi er på markedet og hvis man ser på prisniveauet i DVDs første år, var dette jo også meget højt.
Warner laver et nyt format, fordi de tror der er et marked herfor. Jeg tror vi hurtigt vil se, at formatet vil hensygne ligesom combo formatet på HD-DVD og at folk istedet vil købe enkelt udgivelserne, fordi disse er billigere.
Ja, for et år siden, havde det været herligt, om der havde været ét format. Fordele og ulemper iberegnet. Ingen tvivl. Til forskel fra DVD dagene, havde de respektive filmstudier gjort sig nogle erfaringer omkring DVD formatet og det årti man havde haft det. Derfor er der vidt forskellige interesser fra de respektive studier omkring udnyttelsesmulighederne af medierne, uanset om dette angår regionskodning, kopiering, tekniske muligheder eller softwaren der skal bruges. Da DVD formatet udkom, var alle blanke og ingen kunne forudse udviklingen og de mangfoldige muligheder teknik, software- som hardwaremæssigt, ville bringe med sig. Derudover kan man lægge krigen mellem Sony og Microsoft, PS3 og XBox 360, VC1 og Mpeg-4 til ligningen.
Alt i alt var det ikke kun et spørgsmål om at trække sig overfor et format. Det var i høj grad politik og divergerende interesser, som gjorde, at man valgte og vælger at "udkæmpe slaget".
Hvis jeg skal se det hele ovenfra i en helikopter, så hedder fremtiden Blu-Ray. Men skal jeg se på situationen på slagmarken, så er det hele stadig gråt. At den ene part mener, at have patent på fremtiden, betyder jo ikke, at den anden part ikke har ret til at være uenig heri og måske endda har særdeles gode grunde til at ville spille sin hånd færdig.
"Vi solgte 47.000 eksemplarer i denne uge af en titel.... hurra!", afgører ikke formatkrigen. Dette er i høj grad et muskelspil og jeg er sikker på, at der sker langt mere i kulisserne end vi aner. Det kan være Universal, som overvejer at blive formatneutral, eller det kan være et eksklusivt Blu-Ray firma, som måske ikke er tilfreds med Blu-Ray teknologien. Hvem ved! At der kun er en hardware producent, Toshiba, på HD-DVD markedet, kan der i det lange løb være god økonomi i. Universal vil nok gerne have mere en 33% af markedet, men de kan jo nærmest kun vinde ved at trække det i langdrag, da mange, som har købt HD-DVD udgaverne i såfald også skal have Blu-Ray'erne. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i at Samsung's BD-P1000 ikke var nede på 4.500kr., det vil være helt naturligt, at den ikke var det. PS3'eren ville dog højst sandsysnligt have tvunget priserne ned, dog langt fra så meget. Men sålænge der er to formatter, så skal der også prisfald til.
Problemet er nemlig ud fra mit synspunkt, at det hedder 4.500kr. + prisen for en HD-DVD maskine i dag. For at forbrugeren har en komplet DVD afløser.
Jeg kan kun tale ud fra egen erfaring, og de mennekser jeg har talt med, som ikke ved noget som helst om Blu-ray eller HD-DVD, men synes film ser fedt ud i high definition og at det er interessant, siger alle sammen: "nå... er der formatkrig?! træls de ikke kan blive enige, det er ligesom i gamle dage med Betamax og VHS, så venter jeg med, at købe noget"
Jeg endnu ikke oplevet nogen sige "det er sgu ligemeget, så køber jeg bare 2 maskiner".
Jeg er såmen slet ikke uenig i de fleste ting du skriver. Som udgangspunkt var jeg også ligeglad med hvem der vandt, men jeg synes bare der skal være en vinder. Krigen forhindre forbrugerne i, at springe på vognen og forhindrer vækst udover "nørde segmentet". En samlet "front" mod DVD, havde været meget nemmere, at forholde sig til. Prisen sætter selvfølgelig pt. også nogle forhindrer, men det ændrer ikke ved min holdning.
Når vi har en ufuldstændig afløser til DVD, så sætter det også store krav til forhandlere, som skal oplyse forbrugerne godt. Det er ikke så fedt, når Farmand lige har været nede i den nærste Hi-Fi kiosk og købe en HD-DVD maskine, så familien kan se Spider-Man 3 i HD, på den nye 40".
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har helt ret i, at den store forbrugerskare står i kulissen og ikke har lyst til at byde ind førend slutresultatet foreligger. Og det er også fornuftigt nok! Den samme holdning havde jeg selv, men min svage sige fik overtaget og jeg måtte se med. Og på daværende tidspunkt var der kun et reelt alternativ på markedet.
Min lovprisning af formatkrigen kan således betragtes som værende baseret på rent egoistiske motiver. Priser, udvalg og kvalitet, fremfor udbredelse. Og det skyldes da også, som du siger, at jeg er en del af nørdesegmentet og kan udnytte situationen, hvilket den almindelige forbruger jo ikke gør. Også at jeg kan vente med at købe den blu-ray afspiller, jeg jo godt ved jeg må have, selvom jeg også køber blu-ray film og henligger til, "a sunny day" 
Men jeg vil ikke kunne anbefale nogen at købe en blu-ray afspiller førend efter 1. november, hvor alle skal understøtte BD-J, med mindre det selvfølgelig er en afspiller, der allerede er istand hertil.
Men du har ret. Vi er nok ikke så uenige omkring situationen, som det måske kan lyde til  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
Enig i at Samsung's BD-P1000 ikke var nede på 4.500kr., det vil være helt naturligt, at den ikke var det. PS3'eren ville dog højst sandsysnligt have tvunget priserne ned, dog langt fra så meget. Men sålænge der er to formatter, så skal der også prisfald til.
Problemet er nemlig ud fra mit synspunkt, at det hedder 4.500kr. + prisen for en HD-DVD maskine i dag. For at forbrugeren har en komplet DVD afløser.
Jeg kan kun tale ud fra egen erfaring, og de mennekser jeg har talt med, som ikke ved noget som helst om Blu-ray eller HD-DVD, men synes film ser fedt ud i high definition og at det er interessant, siger alle sammen: "nå... er der formatkrig?! træls de ikke kan blive enige, det er ligesom i gamle dage med Betamax og VHS, så venter jeg med, at købe noget"
Jeg endnu ikke oplevet nogen sige "det er sgu ligemeget, så køber jeg bare 2 maskiner".
Jeg er såmen slet ikke uenig i de fleste ting du skriver. Som udgangspunkt var jeg også ligeglad med hvem der vandt, men jeg synes bare der skal være en vinder. Krigen forhindre forbrugerne i, at springe på vognen og forhindrer vækst udover "nørde segmentet". En samlet "front" mod DVD, havde været meget nemmere, at forholde sig til. Prisen sætter selvfølgelig pt. også nogle forhindrer, men det ændrer ikke ved min holdning.
Når vi har en ufuldstændig afløser til DVD, så sætter det også store krav til forhandlere, som skal oplyse forbrugerne godt. Det er ikke så fedt, når Farmand lige har været nede i den nærste Hi-Fi kiosk og købe en HD-DVD maskine, så familien kan se Spider-Man 3 i HD, på den nye 40".
|
|
|
Jow du har!
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
En Samsung første generations bd-p afspiller som startede ud med en vejledende pris på 12.999,- ville næppe kunne købes til
under 4500 kr. idag, under et år efter lanceringen, hvis ikke HD-DVD formatet havde været på banen. |
|
|
Det ved jeg nu ikke. Samsung startede jo med en sindssyg høj dansk pris i forhold til f.eks. den amerikanske, og da de så selv lancerer en billigere
og bedre model, skal 1. generation jo falde.
Derudover ligger den også i konkurrence med PS3.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
|
Ja, du har helt ret i, at den store forbrugerskare står i kulissen og ikke har lyst til at byde ind førend slutresultatet foreligger.
|
|
|
Husk at "den store forbrugerskare" udgøre 95%, vi entusiaster har forsvindende lidt at sige i den sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
| [
Jow du har!
MVH WRONG
|
|
|
hehe, hvis dine indkøb var udtryk for en "normal forbruger" så tror jeg, at hi-fi branchen ville stå overfor nogle meget gode regnskabsår 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det er blivet sagt, så er der mange der syndes at HD film, se god ud, men ville ikke købe to afspille og så længe der er en kamp om det skal være Blu-Ray eller HD-DVD, er der mange forbruger der holde sig lange væk (de kan huske kampem mellem Betamax og VHS).
Og igen hvad skal den normale forbruger bruge HD film til, da mange ikke har fladskærme over 50" og derved ikke ville få glæde af HD.
Og i EU er de ved at gå over til rent 720/50p HDTV.
Hvad skal vi så bruge HD på 1080i/p til privat, der er ikke mange der har rigtig glæde af dettte, kun at vi skal kaste vores penge ud til noget vi ikke at bruge til.
Håber snart at HD film/TV komme over nette, så man kan gørre (en gang for alle) op med HD-DVD, Blu-Ray og DVD.
Fremtide tilhøre ikke HD-DVD, Blu-Ray og DVD (alle disse formater er taber), men nette TV og Film.
Så man ville værre et stor fjols hvis man begynder at købe en af disse nye HD formater.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Som det er blivet sagt, så er der mange der syndes at HD film, se god ud, men ville ikke købe to afspille og så længe der er en kamp om det skal være Blu-Ray eller HD-DVD, er der mange forbruger der holde sig lange væk (de kan huske kampem mellem Betamax og VHS).
Og igen hvad skal den normale forbruger bruge HD film til, da mange ikke har fladskærme over 50" og derved ikke ville få glæde af HD.
Hvad skal vi så bruge HD på 1080i/p til privat, der er ikke mange der har rigtig glæde af dettte, kun at vi skal kaste vores penge ud til noget vi ikke at bruge til.
Håber snart at HD film/TV komme over nette, så man kan gørre (en gang for alle) op med HD-DVD, Blu-Ray og DVD.
Fremtide tilhøre ikke HD-DVD, Blu-Ray og DVD (alle disse formater er taber), men nette TV og Film.
Så man ville værre et stor fjols hvis man begynder at købe en af disse nye HD formater.
|
|
|
Nok ikke det mest konstruktive, brugbare eller velinformerede indlæg i denne tråd... 
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
|
|
|
Nu er der jo mange, der gerne vil se HD-film i nutiden og ikke blot i fremtiden, men de er tilsyneladende fjolser?! Her kan du se hvad der venter os når HD-film bliver sendt over nettet. Lave bitrates og 720p/24 frames - det kan kun være markant ringere kvalitet end HD-DVD og Bluray. http://www.engadgethd.com/2007/05/31/abc-coms-hd-will-be-les s-than-2-mbps/ Blot fordi alt i princippet er muligt over nettet betyder det jo ikke, at der kommer et reelt udbud inden for de næste 5 år. Fx er der jo endnu ikke nogle gode muligheder for - som dansker - at købe film som downloads i SD-kvalitet, selvom det ar været teknisk muligt længe.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t Toshiba må være desperate efterhånden. Amazon har udsendt et tilbud pr. mail med en Toshiba HD-A2 + 7 film for $250.
Det er kun 1.400 kroner, det er næsten foræring af afspillerne. Er det mon ophørsudsalg? 
Er der nogen som påtænker, at købe HD-DVD, så er det en god startpakke. Jeg kan dog ikke finde tilbuddet på deres hjemmeside. 
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|