Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: rørwatt vs. Trans.Watt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

perbnil skrev:

sikke en omgang ævl med 100 w ikke er nok, dine højttalere har en følsomhed på 90db -her æder de 1 watt! så øger vi 3db så æder de 2 watt endnu 3 db 4 watt, 3 db til 8 watt, nu begynder man og nærme sig 10 db som vi opfatter som en fordobling af lydtrykket. 90 db er sindsyg højt! også det dobbelte lydtryk -det må være ubehageligt, når jeg spiller højt høre jeg musik ved 75 db max i gennemsnit selvfølgelig.

Så har vi så den her dynamik ting blandet ind også, for gode indspilninger 20 db, dette har du stadig power nok til med 100 også 75 watt. -Når man snakker om man ikke har nok power er man typisk ude i lavt følsomme højttalere typisk et godt styk under 90 db eller nogle der skal have strøm i nogle trælse faser  og små forstærkere under 20 watt. -intet er tilfældet med dit udstyr hvis det virker som det skal.

Du må have en anden defekt i dit setup, og især nu når sælgeren af dine strauss siger de ikke går under 3 ohm, der kan de fleste forstærkere stadig være med.

Såså rolig.

Nu har jeg haft over 500 til 750 forstærker i mit hus.

Og der er stor forskel på dem, den ene på 50w er meget stærker end en på 300w.

Man kan ikke bare sige 100w er nok, nope det skal prøves af første.

Tager du en krell 300w den virker mange gange stærker end en ML 250w eller classe 350w. om den så spiller bedre er op til en selv.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

hmm... jeg ved ikke rigtigt om det er her jeg skal smide indlægget, men jeg gør det sku

strauss +Rogue Audio Tempest II?

Er det et godt match eller er der for lidt power i sådan en 90 watts rørforstærker?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Bjørn: Jøps, den kan nøjes med 0,8 V, så vidt jeg husker!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

perbnil skrev:

sikke en omgang ævl med 100 w ikke er nok, dine højttalere har en følsomhed på 90db -her æder de 1 watt! så øger vi 3db så æder de 2 watt endnu 3 db 4 watt, 3 db til 8 watt, nu begynder man og nærme sig 10 db som vi opfatter som en fordobling af lydtrykket. 90 db er sindsyg højt! også det dobbelte lydtryk -det må være ubehageligt, når jeg spiller højt høre jeg musik ved 75 db max i gennemsnit selvfølgelig.

Så har vi så den her dynamik ting blandet ind også, for gode indspilninger 20 db, dette har du stadig power nok til med 100 også 75 watt. -Når man snakker om man ikke har nok power er man typisk ude i lavt følsomme højttalere typisk et godt styk under 90 db eller nogle der skal have strøm i nogle trælse faser  og små forstærkere under 20 watt. -intet er tilfældet med dit udstyr hvis det virker som det skal.

Du må have en anden defekt i dit setup, og især nu når sælgeren af dine strauss siger de ikke går under 3 ohm, der kan de fleste forstærkere stadig være med.

Slap da lige af, kære ven.

Jamen, det kan sagtens være 100 w kan trække højtalerne. Men noget er jo ikke som det skal være, når forstærkeren klipper ved kl. 10.

Øh.. Sælgeren af mine Straus? Har du snakket med ham eller hvad? For det har han da i hvert fald ikke sagt til mig. Sælgeren af mine Strauss har faktisk sagt til mig, at de går under 2 ohm en gang imellem. Rigtigt eller forkert ved jeg ikke. Men det har han sagt. Hvor du ved fra hvad sælgeren af mine Strauss har sagt ved jeg ikke. Jeg har da i hvert fald ikke nævnt noget.

Tak for dit indlæg.

Vh Mads

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Tusindfryd skrev:

Mine højttalere er på 88db med 25 trans-watt spændt for. Det er da ganske okey. --og ørene er passet godt på.

Måske Themann bare mangler flere ampere og mindre volt. Sådan noget gør underværker.

Tjah, det kan sagtens være ud har ret. Noget skal der i hvert fald ske. For det er sgu pænt irriterende, at l**tet slår fra ved kl. 10-11 på volumen.

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:
Tusindfryd skrev:

Mine højttalere er på 88db med 25 trans-watt spændt for. Det er da ganske okey. --og ørene er passet godt på.

Måske Themann bare mangler flere ampere og mindre volt. Sådan noget gør underværker.

Tjah, det kan sagtens være ud har ret. Noget skal der i hvert fald ske. For det er sgu pænt irriterende, at l**tet slår fra ved kl. 10-11 på volumen.

Vil det sige at forstærkeren hiver i nødbremsen (aktiverer sikringskredsløb) ? Det kan jo være at forstærkeren bliver ustabil i den aktuelle belastning

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes