Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Ikon vs. Dali Concept vs. B&W DM (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Andreas44 skrev:
Brasch. Du bruger da selv B&W med Denon

så meget desto mere bør du lytte til mig

Det er en lidt anden historie, jeg bruger kun forforstærkerdelen på min denon receiver, indtil videre. Jeg bruger effektdelen fra min gamle NAD receiver og en klasse D effektforstærker, det hjælper lidt på det. Hvis jeg piller dem fra bliver det meget skingert

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Jeg ville heller ikke bruge Denon sammen med B&W igen. Jeg bruger det selv, men det har jeg gevaldigt meget fortrudt. Køber snart en Marantz SR8001.  Nu kan i se jeg bruger en Denon 1803, med 80 watt per kanal, og det er slet ikke nok effekt synes jeg ik, der mangler bund når jeg hører musik. Bruger aldrig subben til det formål. Men det er typisk Denon, de har en fantastisk dynamik og god defineret opløsning i det øvre frekvensområde, men jeg mangler så meget fylde og mellembas. Yamaha har tit samme problem...

Der er noget om snakken med at Denon og B&W ikke går så godt i spænd sammen!!!

det kunne måske være en fordel for dig faktisk at bruge subben i stereo, det er lidt svært at intergrere, men når det kører, så. Jeg ved ikke om du kan indstille delefrekvenser for hver enkelt højttaler på 03 modellen som jeg kan på min, men du kan nok frigøre en del power fra din receiver hvis du kan få subben til at spille alt under 80hz. Iøvrigt kræver dine fronter umådeligt meget mere power en 1803 kan levere, jeg ville måske anbefale du prøvede at sætte et effekttrin til

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
The Elite skrev:

Jeg ville heller ikke bruge Denon sammen med B&W igen. Jeg bruger det selv, men det har jeg gevaldigt meget fortrudt. Køber snart en Marantz SR8001.  Nu kan i se jeg bruger en Denon 1803, med 80 watt per kanal, og det er slet ikke nok effekt synes jeg ik, der mangler bund når jeg hører musik. Bruger aldrig subben til det formål. Men det er typisk Denon, de har en fantastisk dynamik og god defineret opløsning i det øvre frekvensområde, men jeg mangler så meget fylde og mellembas. Yamaha har tit samme problem...

det kunne måske være en fordel for dig faktisk at bruge subben i stereo, det er lidt svært at intergrere, men når det kører, så. Jeg ved ikke om du kan indstille delefrekvenser for hver enkelt højttaler på 03 modellen som jeg kan på min, men du kan nok frigøre en del power fra din receiver hvis du kan få subben til at spille alt under 80hz. Iøvrigt kræver dine fronter umådeligt meget mere power en 1803 kan levere, jeg ville måske anbefale du prøvede at sætte et effekttrin til

Det kan jeg ikke nej. Har prøvet det, og jeg synes bare ikke det bliver godt nok. Det kan godt ske at ha noget med placeringen at gøre.

Det har jeg godt vist. Regner med at biampe mine fronter over Marantzen. Mon ikke den giver noget mere punch.  Jeg forventer meget mere, men nu vil jeg ha den lånt en tur med hjem inden...

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
brasch skrev:
The Elite skrev:

Det kan jeg ikke nej. Har prøvet det, og jeg synes bare ikke det bliver godt nok. Det kan godt ske at ha noget med placeringen at gøre.

Det har jeg godt vist. Regner med at biampe mine fronter over Marantzen. Mon ikke den giver noget mere punch.  Jeg forventer meget mere, men nu vil jeg ha den lånt en tur med hjem inden...

Hvordan havde du tænkt dig at bi-ampe? Hvis du tænker på at bruge receiveren ekstra kanaler, så kan jeg kun sige jeg har prøvet det og det giver ikke noget særligt. Måske lidt i stereo, men det holder langt fra klassen fra et effekttrin. Men det giver jo egentlig også sig selv, da de fleste receivere er bygget op på en måde hvor strømforsyningen er for lille til at kunne udnytte de enkelte forstærkeres fulde potentiale samtidigt, altså hvis jeg nu kører med et 5.1 setup og receiveren max kan trække 700w, effektiviteten er ca. 50%, det efterlader 350w til 5 kanaler = 70 watt per kanal, hvor fronterne så nok får lidt mere end 70w. Hvis jeg bruger de sidste 2 kanaler til bi-amping er der kun 50w tilbage til hver kanal, hvor fronterne så får fra 2 kanaler, altså 100w hver, men så kan det være surround back kanalerne for lidt mindre. Alt i alt ender man op med ca det samme. Det kan selvfølgelig hjælpe lidt i stereo.

Hvis det ikke er den måde du har tænkt dig at gøre det på, så er jeg lige kommet med en lang forklaring helt uden grund

EDIT: jeg putter 450w i mine 604'ere, det kan de sagtens tåle og det har fået dem til at åbne noget mere op end da jeg bare kørte dem via receiveren, det var lidt som at få helt nye højttalere

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens anbefale XTZ :) De har også rigtig gode muligheder for tuning til forskellige rum med skumpropper i 3 basrefleksgange

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes