Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Spørgsmål ang. valg af PU? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej Frapp.

Tillykke med din kommende spille. Sikkert et fornuftigt valg når du nu har haft den før og var glad for den dengang.

Der følger en plastikdims med (overhang gauge) som gør det nemt at placere pick-up'en korrekt i det aftagelige tonearmshovede.

Du skal også tjekke at pick-up'en sidder helt lige i hovedet (parallelt med). Hvis du er præcis nok er det sikkert fint med den overhang gauge. Men hvis du vil vide mere om nulpunkter, overhang, protraktorer o.s.v. må du endelig råbe op.

Du kan jo gennemtygge manualen mens du venter på dyret.

Denon DL-110 lyder som en fin ide til din SL-1210. Det er som allerede nævnt en high-output MC så signalet fra den er lidt lavere end fra en MM (dog højt nok til at den skal sluttes til en MM RIAA). Dynavector 10x5 er også en high-output MC.

Mirland bruger en Achromat på sin SL-1210 (og et TD-1200 dæmpekar). ACTIV HiFi forhandler den herhjemme. Jeg ved ikke om den kan fås i andre farver end sort længere.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

hold da op hvor den pladespiller får god omtale rundt omkring - min Garrard bliver da helt grøn i hammerlakken af bar misundelse ! tillykke med den

"The SL-1210 has to be the most professional and most reliable turntable on the planet."

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hold da op hvor den pladespiller får god omtale rundt omkring - min Garrard bliver da helt grøn i hammerlakken af bar misundelse ! tillykke med den"The SL-1210 has to be the most professional and most reliable turntable on the planet."

Bedre end SP-10MK3 altså!

Får du gjort noget ved finishen på din über-Garrard r-l-b?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

PT får jeg ikke gjort noget ved finishen menjeg kan forsikre om at der ikke kommer til at stå ordet ÛBER på den  - jeg arbejder for meget pt til jeg kan nå at geare ned nok til at komme i "finsh mode" - altfor meget "texas chainsaw mode" = stress

Mon ikke det med Technics'en skal forståes som "turntable still in production" (eller laves SP-10MK3'eren stadig) det er vist noget værre noget jeg roder mig ud i

Frapp4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Krenzler :

Jeg forslog hermed at du laver dit eget lille konsulent hifi firma. Du ved sådan et hvor folk kan skrive og spørge om råd ang. deres isenkram. Vælger du at svare koster et svar $5 som folk indbetaler på din Paypal account. Jeg kan se at jeg allerede skylder dig omkring $30!

Ok så. Jeg vil egentlig bare sige tak for dit indlæg ang. opsætning af pladespiller/PU. Tror jeg kaster mig ud i det. En gang skal jo være den første og kone og børn er ikke hjemme før på søndag. Nu mangler jeg en pladespiller.

Postmand Per, hvor er du henne?

Frappie

Til top Vis Frapp4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frapp4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes