| Forfatter |
|
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh okay :) Man må nok ned og lytte til den. Men en denon forstærker burde kunne klare sådan et par ?
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke anbefale, at man køber en af de billige forstærkere fra Denon - jeg synes ikke, de spiller ret godt. Det norske "Lyd & Bilde" testede receivere i 5.000 NOK-klassen (gang med 0,9 for at få prisen i DKK), og her vandt Harman Kardon, så den ville jeg nok satse på, hvis du vælger en receiver snarere end en egentlig stereoforstærker. Jeg kan tjekke, hvad den specifikke model hedder, hvis du er interesseret.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad med en af disse receivere:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=44507
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=45278
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde egentlig regnet med alle ting skulle holdes i sort finish :( Derfor helst ikke lige de HK receiver. De er skide pæne men ;(
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men en sort HK receiver kunne være fedt hvis det findes ?
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg desværre ikke, der findes. Men det ville være synd og skam at købe en Denon, bare fordi den er sort  Det tror jeg ikke, du vil blive glad for i længden. Det hænder i øvrigt, at der bliver sat en Denon AVR3805 til salg inde på ksb til omkring 5.000,- og det ville nok være et fint køb.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med cambridge som de har i HFK? Kravet er en stilren sort forstærker, højglans er ikke af vejen hvis det er muligt. Harman Kardon har jo lavet en stereo forstærker i sort og der er en gammel model receiver i sort.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, det er da også rigtigt. Når jeg nu lige tænker mig om, har jeg da i øvrigt en bekendt, der har en sort model stående. Tsk tsk, den hukommelse, den hukommelse
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de så noget værd de HK forstærkere eller skal man gå efter andet / nyt ?
|
| Til top |
|
| |
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Jeg kan ikke anbefale, at man køber en af de billige forstærkere fra Denon - jeg synes ikke, de spiller ret godt. Det norske "Lyd & Bilde" testede receivere i 5.000 NOK-klassen (gang med 0,9 for at få prisen i DKK), og her vandt Harman Kardon, så den ville jeg nok satse på, hvis du vælger en receiver snarere end en egentlig stereoforstærker. Jeg kan tjekke, hvad den specifikke model hedder, hvis du er interesseret. |
|
|
jeg er nu fint tilfreds med min billige denon avr 1804 sammen med concept serien, men det er jo sådan set bare et spørgsmål om smag og behag, grunden til at jeg ikke smed en h/k med på listen er at de ligger i en lidt anden prisklasse.
hvis du køber brugt (ældre) udstyr skal du lige blive enig med dig selv om du vil ha 5.1 eller vil have fx 6 eller 7.1 - da 7.1 jo ikke er en selvfølge på ældre recievere.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wipeout: Ja, det er jo et spørgsmål om, hvilken lyd man kan lide, men jeg er vist ikke ene om at mene, at man helst skal op i de lidt dyrere model hos Denon for at få vellyd for pengene. Jeg har selv en AVR-3805, som gør det udmærket, om end jeg godt kunne finde på at lede efter alternativer, da selv denne lidt dyrere model har det med at være lidt slank i lyden, mangle lidt fylde i mellemtonen og har tendenser til at være irriterende at høre på i diskantområdet. Så kan man jo spørge sig selv, hvorfor jeg i det hele taget købte den til at starte med
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|