Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
Sheiken skrev:
Forresten hvilke højttalere er spændt for? |
|
|
Et sæt VP6 MKII fra frequence.dk, som en lille sidenote syntes jeg faktisk der er lidt flere detajler med Gainclonen spændt foran dem frem for min Yamaha surround forstærker. Så det er jo rimligt positivt hvis jeg får lidt mere ud af dem, ordentlig lyd på kontoret er jo et must 
angående det lille minus i bunden, vil jeg ikke begynde og ændre kondensatorer osv før den har spillet nogle flere timer. 
|
|
|
Det overrasker mig at det overrasker dig, at gainclone effekten lyder bedre end din Yamaha :S En ordentlig, opbygget gainclone giver et mellemtone og diskant billede med minimal forvrængning, og lægger sig så pænt i mellem rør og transistor i betoning, så det er en fryd for øret. En gainclone er den mest naturtro forstærker jeg har hørt, den lægger ikke noget til og trækker ikke noget fra, alt bliver serveret på et sølvfad, uden at være decideret analytisk eller på den anden side, varmt klingende. Som du selv er inde på, kan der være problemer med bassen, jeg vil anbefale dig, hvis du er villig til det, at installere et par elektrolyt-banke, jeg har selv 100'000 uf i min største chip-amp, og det gør virkelig en forskel, man skal dog ikke regne med bare et kunne smække en masse lytter i uden at det skaber problemer for det øvre lydbillede, hvorfor man skal nok skal prøve sig frem et par gange før den sidder lige i øjet. Spændende projekt, god vind med det..
- du kan forresten sagtens regne med, at forstærkeren skal have spillet en uges tid før den rigtig åbner op, og er tilspillet.
|