Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til ny reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Tak indlægget CHTT. 

Men det lyder som ren volapyk i mine øre.  Findes der ikke et website, der kan forklare det på godt dansk, så en simpel uvidende forbruger kan forstå det.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Jeg tror du har ret, vi har nok talt forbi hinanden.

Ja det kan blive en lang proces at beslutte sig for en bestemt produkt, jeg bestemte mig for at købe en ny reciver for ca. 9 måneder siden og jeg har ikke købt det endnu, men jeg har fundet ud af hvilket modeller kan muligvis finde vej til min stue og finalisterne er Yamaha DSP-Z9(Jeg har aldrig oplevet yami'en), Pioneer VSX-10i, Denon AVC-A1SR og Marantz SR9300 (har ikke lyttet til Marantzen) og jeg tror prisen på forstærkeren kan blive afgørende hvilken forstærker jeg køber.   

9 måneder!!! Du godeste Gud   Inden du når og få testet dine finalister, og kommet frem til en vinder, så er der jo kommet nye til i mellem tiden.  Jeg kan forstå, at dit budget må ligge omkring de 30.000 kroner.  I det område, må der virkelig være mange gode kvalificerede kandidater. God fornøjelse

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:

Tak indlægget CHTT. 

Men det lyder som ren volapyk i mine øre.  Findes der ikke et website, der kan forklare det på godt dansk, så en simpel uvidende forbruger kan forstå det.

Prøv at søge på impedans herinde...jeg kender ikke lige nogle sites der forklarer det. En anden ting jeg har læst et sted på nettet (husker ikke hvor, måske cybertainment) er at for at en forstærker skal officielt godkendes til 4 Ohm skal den have en omskifter mellem 4 og 8 Ohm. Har selv set det på NAD og Sony og er sikker på andre mærker også har. Men det er ikke ensbetydende med at andre forstærkere ikke kan trække 4Ohms modstand - de skilter bare ikke med det.

Jeg har selv en Denon 2803 der er angivet til minimums modstand på 6Ohm - den trækker altså 7 højtalere (Dali) på 4 Ohm uden problemer. Jeg mener også at Dali højtalere gør meget ud af at være lineære (altså præsentere forstærkeren for en så ensartet modstand som muligt) og derfor gør det lettere for forstærkeren.

Sidste forslag: lav en tråd om emnet og håb på svar fra de mere tekniske kapaciteter på dette forum.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes