| Forfatter |
|
kasperholm Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er nok fra sidst i 60'erne, først i 70'erne..
Men den bruger nogle stik bagpå jeg ikke har set før..? Så ved ikke om det giver speciel god forbindelse..?
Der er 2 pin's derpå, den ene er stor, den er anden er lille.. Ved ikke om du kender stikket?
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskel på NAD 3020 og NAD 3020i?
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mn1974 skrev:
denne her ville jeg nok gå efter...
- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=44726
|
|
|
Uha, den ser meget potent ud, og så er det jo en MF, hvis du ikke kan finde en Nad 3020 ville jeg se nærmere på denne, tror helt sikkert den er noget.
|
|
|
man skal bare være meget OBS på at den bliver forfærdelig varm (både lyd messigt og fysisk ) og det er nok heller ikke en amp jeg ville satse på hvis det hovedsageligt står på bas-pumpende musik... __________________
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperholm skrev:
| Er der forskel på NAD 3020 og NAD 3020i? |
|
|
Ikke det store, nogen mener at efterfølgeren 3020i er en smule bedre end den originale men det er vist smag og behag __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperholm skrev:
|
Den er nok fra sidst i 60'erne, først i 70'erne..
Men den bruger nogle stik bagpå jeg ikke har set før..? Så ved ikke om det giver speciel god forbindelse..?
Der er 2 pin's derpå, den ene er stor, den er anden er lille.. Ved ikke om du kender stikket?
|
|
|
Uden at kende den amp så tror jeg du vil komme til at opleve en markant lydforbedring da 3020'eren er en rigtigt lille monster amp killer der kan trække buskerne af selv seriøst gear  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. :p
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 900 kr. for en 3020i, inkl. forsendelse, billigt? jeg har fundet en der vil sælge den for det nemlig..
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis han har pakket den forsvarligt ind, ja... men det vil bestemt ikke skade at prøve på at prutte ham ned til 800 kr.+ forsendelse. __________________
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nad 3020 er så fantastisk som så mange mener (Jeg mener ingenting, jeg har aldrig hørt den) og hamler op med langt dyre, hvorfor vil i så ikke betale mere for den? Hvis den er så god, som mange tråde herinde kunne tyde på, hvorfor så ikke give mere for den? Hvad er de værd?
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Hvis nad 3020 er så fantastisk som så mange mener (Jeg mener ingenting, jeg har aldrig hørt den) DET er den bestemt heller ikke. Den leverer varen til brugtprisen, men den er på ingen måde revolutionerende. og hamler op med langt dyre, Hvis man leder længe nok er det sikkert muligt at finde en langt dyre forstærker der ikke hamler op med nadén hvorfor vil i så ikke betale mere for den? Jaaa, svaret ligger vel lige for.... Hvis den er så god, som mange tråde herinde kunne tyde på, hvorfor så ikke give mere for den? DEN er ikke god!!! Muligvis er effektdelen rimelig, men "helheden" er i den grad bovlam og ligegyldig, sammenlignet med dagens gennemsnit. Det er en forstærker, som er ubegribeligt "langsom" og leverer et mørkt og unuanceret lydbillede, næsten på højde med min 40 år gamle Ferguson!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Hvis nad 3020 er så fantastisk som så mange mener (Jeg mener ingenting, jeg har aldrig hørt den) og hamler op med langt dyre, hvorfor vil i så ikke betale mere for den? Hvis den er så god, som mange tråde herinde kunne tyde på, hvorfor så ikke give mere for den? Hvad er de værd?
|
|
|
Hvis du ellers havde hørt den, det har du jo så ikke - flot...tak, for kaffe , så ville du vide at den faktisk spiller ganske glimragende især til den prislap den bærer rundt på. Undrer det dig ikke at brugtprisen på sådan en bandit er næsten lig med nyprisen ? De blev solgt dengang for 999,- og steg senere til omkring 1500,- mener jeg og i dag holder de fra 500 kr. til 1000 kr. på brugtmarkedet ?
Og hvorfor står den så ikke i flere hjem hvis den nu er så god og hvorfor har jeg ikke en ? Jo, fordi den er grim som bare fanden og den er altså begrænset til kun 20W hvilket ikke rækker her i mit Casa  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener jo faktisk at det undre mig at folk ikke vil betale mere en 500 kroner for en forstærker der bliver rost til skyerne:-) (Eller skal det forstås som om den er suverænt det bedste men kan få til under tusinde kroner?) Det virker underligt for mig at der er så meget hype om en forstærker, og folk næsten tager det personligt hvis man ikke kender den, eller snakker grimt om den, og folk så stadig synes at 800 kroner er i overkanten.. Der giver ikke mening for mig.. Jeg fik en cyrus II til 1200, og er af forskellige grunder overbevidst om at den spiller bedre.. hehehe
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| Mener jo faktisk at det undre mig at folk ikke vil betale mere en 500 kroner for en forstærker der bliver rost til skyerne:-) (Eller skal det forstås som om den er suverænt det bedste men kan få til under tusinde kroner?) Det virker underligt for mig at der er så meget hype om en forstærker, og folk næsten tager det personligt hvis man ikke kender den, eller snakker grimt om den, og folk så stadig synes at 800 kroner er i overkanten.. Der giver ikke mening for mig.. Jeg fik en cyrus II til 1200, og er af forskellige grunder overbevidst om at den spiller bedre.. hehehe |
|
|
Du kan jo prøve at kigge her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409&K W=3020
Lad os bare sige at vi var nogle stykker der fik os en Eye-opener af dimensioner, dog var det kun effektdelen der blev testen men alligevel bed den lille grå slambert godt fra sig i selskab med de store effektbamser 
Gl.jas er dog inde på noget af det rigtige når den køres integreret så bliver den lidt mørk og tilbagelukket, men til under 1000 kr. gør den det nu alligvel flot. Alternativt kan man jo gøre som Kubik og køre den som ren effekt og så tilkøbe en hæderlig forforstærker så har man et ganske fornuftig amp-sæt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD 3020I og ja den gjore da et godt job selv på mine store Infinity da jeg afprøvede det.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu:-) Det var skam ikke ment som en fornærmelse mod en forstærker jeg ikke har prøvet. Kunne såmænd bare ikke forstå at den ikke var mere værd, når nu den fik så mange rosende ord... Glæder mig til en dag rent faktisk at høre den.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Rolig nu:-) Det var skam ikke ment som en fornærmelse mod en forstærker jeg ikke har prøvet. Kunne såmænd bare ikke forstå at den ikke var mere værd, når nu den fik så mange rosende ord... Glæder mig til en dag rent faktisk at høre den.
|
|
|
Vi er skam slet ikke ophidsede.....endnu . Ikke mere værd siger du ? Tja, hvad kostede den Cyrus-fætter du gav 1200 spir for fra ny ? 3020'eren holder brugtprisen ganske godt fordi man får meget value-for-money . Der findes eksemplarer i guld, de går gerne for +2k  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man koble DVD'en sammen med 3020'eren? Så man slipper for at skifte kabel hvis man vil have lyd ud fra DVD'en?
Det kan man nemlig ikke på den forstærker jeg har. -En af grundene til at jeg vil have ny..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperholm skrev:
|
Kan man koble DVD'en sammen med 3020'eren? Så man slipper for at skifte kabel hvis man vil have lyd ud fra DVD'en?
Det kan man nemlig ikke på den forstærker jeg har. -En af grundene til at jeg vil have ny..
|
|
|
Ja da, der skal bare et RCA-kabel ind i aux-indgangen på NAD-banditten forudsat selvfølgelig at din DVD har audio-out, altså på RCA bøsninger __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Det har den.. Tak for hjælpen igennem hele tråden.. Nu fik jeg endelig bestilt en "ny" forstærker.. En NAD 3020i.. (:
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperholm skrev:
| Okay.. Det har den.. Tak for hjælpen igennem hele tråden.. Nu fik jeg endelig bestilt en "ny" forstærker.. En NAD 3020i.. (: |
|
|
Nice, lad os endelig høre hvad den kan i forhold til den mormor-model du har nu  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |