| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Den der volumen knap er bare det fedeste brugbare design jeg har prøvet. Jeg kan huske første gang jeg prøvede den på en Millenium, tror der gik et kvarter hvor jeg bare stod og skruede op og ned... wheeeeee ... wheeeeee!  |
|
|
Nu er du vist osse en forfalden dimmerman - er du ikke?
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Jammmen, prisen!! |
|
|
Der er bogstavelig talt millioner af millionærer i verden... Hvis man laver et gennemført produkt, så er der kunder til det... Selvom der nok ikke er en eneste herinde... Men hifi4all.dk er jo altså ikke hele verden...
Og så har Lyngdorf jo skaffet et ikke helt fjollet navn at klistre på, så 100 sæt skulle de da ikke få nogen problemer med at afsætte...
Jeg synes sq det er fedt at nogen prøver noget nyt! Og med den kæmpe ingeniør stab Lyngdorf har haft på dette projekt, så er det da nok ikke en helt fjollet ydelse der kommer ud af det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
copman skrev:
Jammmen, prisen!! |
|
|
Der er bogstavelig talt millioner af millionærer i verden... Hvis man laver et gennemført produkt, så er der kunder til det... Selvom der nok ikke er en eneste herinde... Men hifi4all.dk er jo altså ikke hele verden...
Og så har Lyngdorf jo skaffet et ikke helt fjollet navn at klistre på, så 100 sæt skulle de da ikke få nogen problemer med at afsætte...
Jeg synes sq det er fedt at nogen prøver noget nyt! Og med den kæmpe ingeniør stab Lyngdorf har haft på dette projekt, så er det da nok ikke en helt fjollet ydelse der kommer ud af det. |
|
|
Jeg ville nu heller ikke være helt ustolt  Men hvis antallet af ingeniører højner lydkvaliteten, så er sony og Samsung altså foran alle andre. Måske endda ét af LG´s køleskabe så ville lyde bedst
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Neeper skrev:
copman skrev:
Jammmen, prisen!! |
|
|
Jeg synes sq det er fedt at nogen prøver noget nyt! Og med den kæmpe ingeniør stab Lyngdorf har haft på dette projekt, så er det da nok ikke en helt fjollet ydelse der kommer ud af det.
|
|
|
Jeg ville nu heller ikke være helt ustolt Men hvis antallet af ingeniører højner lydkvaliteten, så er sony og Samsung altså foran alle andre. Måske endda ét af LG´s køleskabe så ville lyde bedst |
|
|
Det har du ret i... Men nu har de 10 - 12 ingeniører jo fået opgaven: Lav noget der dur!
Det er jo ikke det de gør hos andre, hvor det er mange ingeniører ansat... Der lyder opgaven, lav noget der lige akkurat fungere, til den absolut laveste kostpris overhovedet...
De der basser (Scandinavian Audio Research) ser da også meget fede ud... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Det har du ret i... Men nu har de 10 - 12 ingeniører jo fået opgaven: Lav noget der dur!
Det er jo ikke det de gør hos andre, hvor det er mange ingeniører ansat... Der lyder opgaven, lav noget der lige akkurat fungere, til den absolut laveste kostpris overhovedet...
De der basser (Scandinavian Audio Research) ser da også meget fede ud...  |
|
|
 Så siger vi det! Jeg har ikke hørt noget af det, så jeg kan på ingen måde understøtte eller imødegå noget som helst udsagn omkring lyden, det må andre om. Men det ser da sort ud  . Hvis man i øvrigt kan overføre den Steinwayske klang til HIFI´en, så vil den være klar helt uden at være present, samtidig at lyden vil være stram og stringent. Bösendorffer er mere magtfuld og omfangsrig, ligesom den kræver noget mere af pianisten. Fazioli laver det allerstørste piano af alle, 3,05m monster på 3 ben. Klangfuldt og blødt, men nok sværere at udtrykke sin Stravinsky på.  Som romantiker er den svær at komme uden om. Desværre koster sådan en djævel endnu mere end set-uppet gør. Jeg mener, at selv et nyt Yamaha koncert grand koster over 800K, hvor Fazioli er hinsides millen, men altså også dyrere end alle andre.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
| ... De der basser (Scandinavian Audio Research) ser da også meget fede ud... |
|
|
Øhhh - har du noget insiderviden? - Det mærke kender jeg ikke og synes ikke det står nævnt noget sted.
I øvrigt minder højttalerne mig om et eller andet ... hvad er det nu ...?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow... Det er sådan noget et design man skriver kærlighedshistorier om!
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg forstår ikke hvorfor nogen mener det er Vienna Acoustics som står bag disse Dipole højttalere. VA har hvis aldrig gjort i Dipole systemer nej så tror jeg vi skal over i Den kære Mr. Linkwitz tidligere firma: Audio Artistry hvor modellen Beethoven Grand viser en kraftig inspiration:

http://www.linkwitzlab.com/B-Grand.htm
Sjovt nok har VA også en model som hedder dette ...
Og så er der lige min kopi fra 2001:

- Dion
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dion skrev:
|
Hej
Jeg forstår ikke hvorfor nogen mener det er Vienna Acoustics som står bag disse Dipole højttalere. VA har hvis aldrig gjort i Dipole systemer nej så tror jeg vi skal over i Den kære Mr. Linkwitz tidligere firma: Audio Artistry hvor modellen Beethoven Grand viser en kraftig inspiration: |
|
|
VA nævnes IKKE i forbindelse med Steinway højttaleren. Det er i forbindelse med Bösendorff, og det er kun en antagelse.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
copman skrev:
Jammmen, prisen!! |
|
|
|
|
|
Ja det er der da, men ufattelig få der intressere sig for lyd, så markedet er enormt begrænset. Hvis det overhovedet er der.
Og jo det er lige netop på h4a det skal sælges, da det egentlig kun er folk i Europa og skandinavien der intressere sig så meget for den slags, det er nok os derfor alle producenter stort set er placeret her, eller har meget stor tilknytning hertil.
At der ikke skulle være en kunde til det herinde vil undre mig enormt meget, heldigvis skilter man sjældendt med hvad man har hvis det er i den pris kategori. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
| Ja det er der da, men ufattelig få der intressere sig for lyd, så markedet er enormt begrænset. Hvis det overhovedet er der. |
|
|
Nu synes jeg lige vi skal passe på med at gøre det vildere end det er. På den nyligt overståede high-end messe i München var der de første 10 opstillinger der var vildere/dyrere end Steinway-anlægget. Steinway anlægget er ikke til folk der interesserer sig for hifi. Det er for rigmænd der interesserer sig for _musik_, ikke for hifi, og som vil have noget der bare "lyder godt", og er anderledes og eksklusivt. Jeg gætter på at målgruppen allerede har et Steinway stående i hall'en, bare sådan for hyggens skyld.
Per N skrev:
| Og jo det er lige netop på h4a det skal sælges, da det egentlig kun er folk i Europa og skandinavien der intressere sig så meget for den slags, det er nok os derfor alle producenter stort set er placeret her, eller har meget stor tilknytning hertil. |
|
|
Du er _meget_ forkert på den. Flere af de skandinaviske hifi-producenter er overraskende dårligt repræsenteret i skandinavien i forhold til udlandet. Dynaudio har f.eks. aldrig været synderligt store i Danmark. Argento leverer usandsynligt dyre kabler, men gider slet ikke beskæftige sig med det skandinaviske marked. De store penge ligger i østen og Rusland. Her findes der bunker af mennesker der vil købe sådan et anlæg _udelukkende_ fordi der står Steinway på fronten.
Målgruppen til sådan et anlæg gider slet ikke hverken skrive eller læse om hifi, derfor finder du dem ikke her på siden. De har alt for travlt med at høre musik, tage en søndagstur i lystyachten eller flyve til New York og shoppe. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Per N skrev:
| Ja det er der da, men ufattelig få der intressere sig for lyd, så markedet er enormt begrænset. Hvis det overhovedet er der. |
|
|
Nu synes jeg lige vi skal passe på med at gøre det vildere end det er. På den nyligt overståede high-end messe i München var der de første 10 opstillinger der var vildere/dyrere end Steinway-anlægget. Steinway anlægget er ikke til folk der interesserer sig for hifi. Det er for rigmænd der interesserer sig for _musik_, ikke for hifi, og som vil have noget der bare "lyder godt", og er anderledes og eksklusivt. Jeg gætter på at målgruppen allerede har et Steinway stående i hall'en, bare sådan for hyggens skyld.
|
|
|
Ja det er jo små penge i forhold til dette setup.
Jeg kender da mange herhjemme der har for meget mere.
Var nede ved en i sidste Onsdag han har da for små 2 mill og skal have mere og har også lagt en god order ind sammen med hans ven på noget mere.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Nu er du vist osse en forfalden dimmerman - er du ikke? |
|
|
 årh, man skulle tro du har læst mit CV! Men altså, den er sgu da fed!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
For mit vedkommende er der godt nok noget for meget Brian over Gryphons design. Det ligner noget smeden har hugget sammen.
|
|
|
Han er en grov smed, vel er han det,

men ikke helt uden evner

|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Holy Moly en fjer i hatten den kære Peter der har fået .
Mange ville gerne brække en arm og spise deres svigermor for at komme dertil.
Jeg har haft en vis fornemmelse af, at dem der står bag Bösendorffers højttalere antageligvis er Vienna Acoustics, men de har ikke fået deres navn med på spisesedlen.
Man skal lige være klar over, at disse gamle pianofabrikker ikke går på kompromis med noget som helst i fabrikationen af deres pianoer. Det er et højt respekteret håndværk, som udføres af nørder, som sygner hen, hvis de ikke mærker duften af træ der har ligget på lager i 40 år hver dag.
Klangbunden til et klassisk koncert piano er lidt af et studie i opbevaring, håndtering og færdiggørelse. Det fantastiske er, at man kun mesterer det 5-6 steder i verden.
Bösendorffer i Wien Fazioli i Sacile Steinway & Sons i Hamborg Yamaha i Shizuoka Bechstein i Berlin Seiler i Kizingen
Og ikke mange andre steder.
Om den hifi de så lægger navn til er af samme kvalitet, aner jeg ikke.
Måske den kommer til forhandling i DK - gad vide hvilken forretning der løber med forhandlingen  |
|
|
Det er Hans Deutsch, der har udviklet Bösendorfer højttalerne ikke VA:
http://www.hans-deutsch.de/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jeg har haft en vis fornemmelse af, at dem der står bag Bösendorffers højttalere antageligvis er Vienna Acoustics, men de har ikke fået deres navn med på spisesedlen.
Man skal lige være klar over, at disse gamle pianofabrikker ikke går på kompromis med noget som helst i fabrikationen af deres pianoer. Det er et højt respekteret håndværk, som udføres af nørder, som sygner hen, hvis de ikke mærker duften af træ der har ligget på lager i 40 år hver dag.
Klangbunden til et klassisk koncert piano er lidt af et studie i opbevaring, håndtering og færdiggørelse. Det fantastiske er, at man kun mesterer det 5-6 steder i verden.
Bösendorffer i Wien Fazioli i Sacile Steinway & Sons i Hamborg Yamaha i Shizuoka Bechstein i Berlin Seiler i Kizingen
Måske den kommer til forhandling i DK - gad vide hvilken forretning der løber med forhandlingen  |
|
|
|
|
|
Så er mysteriet jo løst. Takker mange gange. Så kommer opgaven med at finde ud af, hvem dælen der har lavet Steinway halløjttaleren. M Mit bud er Cerwin Vega
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Neeper skrev:
copman skrev:
Jammmen, prisen!! |
|
|
|
|
|
Ja det er der da, men ufattelig få der intressere sig for lyd, så markedet er enormt begrænset. Hvis det overhovedet er der.
Og jo det er lige netop på h4a det skal sælges, da det egentlig kun er folk i Europa og skandinavien der intressere sig så meget for den slags, det er nok os derfor alle producenter stort set er placeret her, eller har meget stor tilknytning hertil.
At der ikke skulle være en kunde til det herinde vil undre mig enormt meget, heldigvis skilter man sjældendt med hvad man har hvis det er i den pris kategori. |
|
|
Sikke en gang sludder!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
sd2100 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
|
|
Så er mysteriet jo løst. Takker mange gange.
Så kommer opgaven med at finde ud af, hvem dælen der har lavet Steinway halløjttaleren. M Mit bud er Cerwin Vega |
|
|
Hehe... Jeg ved det godt, men må ikke sige noget om det...
... meeen jeg kan da godt røbe, at det ikke er Cerwin Vega... 
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hehe... Jeg ved det godt, men må ikke sige noget om det...
... meeen jeg kan da godt røbe, at det ikke er Cerwin Vega... 
Mvh Kim |
|
|
Så er sagen klar! Møsjø Goller himself
|
| Til top |
|
| |