Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Steinway Lyngdorf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
AV Precision skrev:
[QUOTE=Per N] Ja det er der da, men ufattelig få der intressere sig for lyd, så markedet er enormt begrænset. Hvis det overhovedet er der.

Nu synes jeg lige vi skal passe på med at gøre det vildere end det er. På den nyligt overståede high-end messe i München var der de første 10 opstillinger der var vildere/dyrere end Steinway-anlægget. Steinway anlægget er ikke til folk der interesserer sig for hifi. Det er for rigmænd der interesserer sig for _musik_, ikke for hifi, og som vil have noget der bare "lyder godt", og er anderledes og eksklusivt. Jeg gætter på at målgruppen allerede har et Steinway stående i hall'en, bare sådan for hyggens skyld.

Ja det er jo små penge i forhold til dette setup.

Jeg kender da mange herhjemme der har for meget mere.

Var nede ved en i sidste Onsdag han har da for små 2 mill og skal have mere og har også lagt en god order ind sammen med hans ven på noget mere.

Godt så jensen - så fik vi det sat på plads.

Altid rart at høre, når det går folk godt!

mvh.

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Kurt von Kubik skrev:
sd2100 skrev:

[QUOTE=Kurt von Kubik]Holy Moly en fjer i hatten den kære Peter der har fået.

Mange ville gerne brække en arm og spise deres svigermor for at komme dertil.

Jeg har haft en vis fornemmelse af, at dem der står bag Bösendorffers højttalere antageligvis er Vienna Acoustics, men de har ikke fået deres navn med på spisesedlen.

Man skal lige være klar over, at disse gamle pianofabrikker ikke går på kompromis med noget som helst i fabrikationen af deres pianoer. Det er et højt respekteret håndværk, som udføres af nørder, som sygner hen, hvis de ikke mærker duften af træ der har ligget på lager i 40 år hver dag.

Klangbunden til et klassisk koncert piano er lidt af et studie i opbevaring, håndtering og færdiggørelse. Det fantastiske er, at man kun mesterer det 5-6 steder i verden.

Bösendorffer i Wien
Fazioli i Sacile
Steinway & Sons i Hamborg
Yamaha i Shizuoka
Bechstein i Berlin
Seiler i Kizingen

Og ikke mange andre steder.

Om den hifi de så lægger navn til er af samme kvalitet, aner jeg ikke.

Måske den kommer til forhandling i DK - gad vide hvilken forretning der løber med forhandlingen

Det er Hans Deutsch, der har udviklet Bösendorfer højttalerne ikke VA:

http://www.hans-deutsch.de/

Så er mysteriet jo løst.
Takker mange gange.

Så kommer opgaven med at finde ud af, hvem dælen der har lavet Steinway halløjttaleren.
M
Mit bud er Cerwin Vega

Hehe... Jeg ved det godt, men må ikke sige noget om det...

... meeen jeg kan da godt røbe, at det ikke er Cerwin Vega...

Mvh Kim

Tak Kim Neeper

Den oplysning har man svært ved at være foruden!

Når det er sagt, synes jeg egentlig at disse meget smukke højttalere rent designmæssigt minder  lidt om Eben X 5 speakers. Når man så ved, at ingeniøren bag X 5 (ikke BMW) er Michael Børresen, som indtil for nylig har været ansat hos Peter Lyngdorf, ja så kunne det da være....

På den anden side minder hele set uppet meget om det meget stilfulde tyske highend mærke MBL.

Nå rent gætteri, men smukt design er det og en cadeau til dansk hifi (musik) og Peter Lyngdorff at være valgt af så ædelt og respekteret et firma som Steinway & Sons.

Flot præstation!

Mvh.

Michael Corvenius

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogle fre Nordjylland herinde, så prøv at kikke i det nye Appetize. Her reklamere Phonak for deres nye VERVE/Steinway høreapparat eller se http://verve.phonak.com/
Ikke fordi jeg kender meget til det, men eksklusive høreapparater lyder ikke som om Steinway er super kræsne med hvem de deler navn med.

Jeg syntes ellers det er et meget flot sæt de har fået sat sammen (Dog lidt for dyr for mig)
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes