| Forfatter |
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon.
Spiller begge nu??
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, arbejder stadig på den sidste men er snart færdig. Delefilter og basport er monteret og mangler egentligt bare at montere filt, fronten og enheder, så der er ikke langt igen! Desværre får jeg først tid igen på lørdag!! Snøft    Hvor lang tid kan man forresten forvente at skulle bruge på at spille dem til? (i timer/dage/uger???)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser fedt ud det du have lavet...
Håber du bliver tilfreds når de begge er færdige
mvh Ulrik
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ulrik,
Det ser fint ud, jeg kunne godt tænke mig at høre sådan et sæt Ellam XT en gang.
Tilspilning af enheder tager længere tid en man tror . Har haft 15w45 15W85 dog ikke K00 udgaven som du bruger, men i begge tilfælde bliver man lidt skuffet når man hører lyden første gang. Men det går over efter en uges tid med masser af musikmassage , så begynder lyden at falde på plads.
På mine 18w troede jeg at jeg havde ramt en forkert afstemning i starten hvor jeg kørte med bassreflex, men efter en uges tid med uld i porten for at dæmpe den værste buldren/mudren, var lyden helt anderledes.
Mvh Kurt
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først var der en og nu er der to!!  Wau mine to børn spiller  .... Er super behagelige at lytte til... Så nu er det vel bare at vente på at de bliver spillet til og se om jeg også kan lide dem om en måned... Og Kurt, du skal være velkommen til at komme forbi og give dem et lyt, når de engang er blevet spillet til. Edit: HT'ern er pt. skilt ad da jeg er ved at sprøjtelakere dem. Finishen skulle gerne blive højglans sort med et par lag lak, når jeg engang er færdig!
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope... holder pause da min ene tommeltot er lidt hudløs... Har været i fuld gang med 4. lag og er efterhånden nået dertil hvor de fleste ujævnheder er helt væk og jeg kan slibe med korn 320. Så et par lag mere og de burde være klar til at få noget lak... Update: Vil lige give en ide om den finish jeg har gang i:   Fininishen er dog ikke 100% ok endnu, men jeg arbejder på sagen
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu godt ud  flot arbejde indtil videre.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj en lækker piano black, det bliver skide godt. Overvejer stærkt selv at kaste mig ud i sådan et projekt, da jeg har mellemtonerne liggende og skal bruge et par rigtig gode og samtidig små baghøjttalere - enten bliver det disse eller et par radius 90 fra MA.
- jeg kan forresten se at du har brugt skruer på fronten, disse er fuldstændig udjævnede efter malingen, hvordan det? spartel masse, eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da fået lært at bruge et stykke sandpapir! Ja det så godt ud. Der gik desværre lidt ged i det med malingen, lakken kunne ikke lide den sorte maling jeg havde brugt, så ht'ern så ud somom den havde fået eksem/meget kraftig appelsinhud øv øv...    (Jeg troede jeg kunne slippe billigt ved at bruge noget maling jeg havde til at ligge, men nej) Så jeg har været ude at købe noget sort base, som med sikkerhed kan bruges med lakken... Skruerne i fronten var bare midlertidige, da jeg ikke gad vente på limen blev tør, før jeg kunne høre dem spille! Så der er ingen skruer i nu og hullerne er blevet spartlet med 2 komponent kemisk træ fra harald nyborg. Regner også med at mine ender som baghøjtalere, når jeg engang får mig taget sammen til at gå igang med Troels' Ekta (med XT25 diskant).
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Overvejer stærkt selv at kaste mig ud i sådan et projekt, da jeg har mellemtonerne liggende og skal bruge et par rigtig gode og samtidig små baghøjttalere - enten bliver det disse eller et par radius 90 fra MA.
|
|
|
Er det disse du tænker på Radius R 90, for så tror jeg bestemt ikke du vil blive skuffet (har dog ikke hørt MA R90) og når du har bas/mellemtonerne, så er det jo bare at komme igang. XT25 kan fåes her til en ganske fornuftig pris: bmm-electronics
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vifa XT25 kan også fås med metalfront som Vifa XT300 V/4 fx. her
Jeg har hørt en lille fugl synge om en 3½ vejs Ekta med to stk 18W pr. side, så vent lidt....
Føj da for en appelsinhud! Det var nok en vandbaseret sort maling, der fik terpentinbaseret lak - men det gik dog ikke så slemt som ham på nettet, hvis opskrift på pianolak, jeg har gemt - hans værksted brændte....
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Vifa XT300 ser da for lækker ud, men hvad med et datablad... Spørgsmålet er vel om den har samme specs som XT25TG. Skal ærligt indrømme at jeg ingen erfaring har med at designe delfilter og hvis jeg kan slippe så er det vist bedst jeg holder mig fra det indtil videre....
Vil gerne først have bygget et par ht'er som kan bruges som reference.
3,5 vejs Ekta... lyder spændende. Har 4x18W8530 + 2x12M til at ligge så det kunne da være en mulighed. (mangler bare diskanten) Med hensyn til Ekta'en, så havde jeg nu tænkt mig at modificere den lidt så den blev 3,5 vejs. Hvor de 0.5 er aktive. Hver side skulle så hver udstyres med en SS 26W8861 woofer (er indkøbt) + hypex DS4.0 (har dog kun en plate amp pt) Mit problem er at stuen ikke ligefrem indbyder til at give plads til en subwoofer og så er der jo ikke andet for end at indbygge den i fronterne.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det på tide at krybe til korset... Træet er levende og har drillet, så de bliver ikke malet færdig. Det er somom træet arbejder og så er det ikke nemt at få et pænt underlag...   Den ene dag er der ikke en bule og den næste er der, osv Pt ståer finishen i en mat sort base uden lak. WAF er over grænseværdien, så nu er de blevet samlet og spiller igen...  
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ulrik,
- er de snart spillet til
mvh
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super. Så skal vi vel se billeder igen?
Mvh. Michael
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
| Hej Ulrik,
- er de snart spillet til |
|
|
Jeg arbejder på sagen.    Men de spiller nu dejlig allerede nu!
Migo skrev:
Super. Så skal vi vel se billeder igen?
|
|
|
Der nu ikke så meget at se, men fair nok. Som sagt så er de mat sorte.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhh de er flotte!!! men de er meget små... er bassen ikke lidt et problem? __________________
|
| Til top |
|
| |