| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Værd dog lige opmærksom på at en ML36 og Acc 91 stort set er lige gamle. |
|
|
Ja, men det er IKKE i samme prisklasse, defor er sammenligning =O.
Men et stort tilykke med den AC, næste gang jeg skifter bliver det også til det mærke.
Jeg har iøvrigt aldrig selv skiftet til noget dyrere grej uden en gevinst rent lydmæssigt og så kan nok så mange og mene at en cd-maskine til 10.000 spiller godt, det gør den sikkert også, men vil aldrig kunne slå een til 100.000 ,det er absurd at tro. Prøv lige at tænke på avancer osv, der tjenes godt på de kasser, så en cd-maskine til 10.000 vil der nok allerhøjest være elektronik i den for 2000 kroner. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Ja, men det er IKKE i samme prisklasse, defor er sammenligning =O.
Hehe, nej måske ikke 100%
>Men et stort tilykke med den AC, næste gang jeg skifter bliver det >også til det mærke.
Taaak, skal også snart hjem og hygge mig med lidt musik igen ;-)
>Jeg har iøvrigt aldrig selv skiftet til noget dyrere grej uden en gevinst >rent lydmæssigt og så kan nok så mange og mene at en cd-maskine >til 10.000 spiller godt, det gør den sikkert også, men vil aldrig kunne >slå een til 100.000 ,det er absurd at tro.
Enig, men jeg var alligevel forundret over at der er så stor forskel som der er, for det er begge stadig maskiner til en sjat penge.
> Prøv lige at tænke på avancer osv, der tjenes godt på de kasser, så >en cd-maskine til 10.000 vil der nok allerhøjest være elektronik i den >for 2000 kroner.
Sikkert, udviklingsomkostninger er jo ikke gratis. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
he-man skrev:
miju skrev:
|
ML`s digitale apperater halter et godt stykke efter deres forstærker grej!! hvilket faktisk er set mange gange hos en del producenter der laver noget godt analog grej.. så skal man selvfølgelig også med på digital "vognen" og tilbyde "total" løsninger... dette går ikke altid lige godt for alle.. ( mit eget Lc. audio grej et godt eksempel her på!)
Andre mestre det dog ganske fint!....
Hvad angår Marklevinson så finder jeg deres digitale produkter ok!.. men ikke mere.. til samme pris findes der helt klart bedre og mere vellydende alternativer, der i samspil med deres forstærker gjej bare spiller helt kanon!...
Jeg har størst erfaring med ML390S og denne er en fin maskine!.. men kommer til kort i forhold til eks en Linn cd12 eller eks. Avantages maskiner samt i højste grad dCS ( der nok er noget af det bedste jeg har lagt øre til!)
ML`s forstærkere er dog blandt det bedste! og skal blot kombineres med en fornuftig signalkilde..
Accuphase er blandt de der virkelig har check på ALT! udstyr fra forstærkere til signalkilder!!... hvor god den omtalte DAC er er en smags sag!.. ( men jeg er ikke overrasket over hvis den skulle være bedre end ML`s )
Men det er så blot min mening... 
mvh.
|
|
|
Ang 390s har du haft nogle problemer med den?? overvejer selv en, som jeg samtidig kan bruge som preamp. |
|
|
Jeg har ikke ML390S selv.. men har haft en til låns et stykke tid sidste år... den fungerede uden problemer af nogen art og var en lækker maskine..
Dog er der nu en del andet der lyder noget bedre ( rigtigt)... så havde jeg pengene til denne! ville jeg købe noget andet.. helt klart!.. ML gør bedst i forstærker grej er min opfattelse og erfaring.. hvilket en ML eger jeg kender også giver mig helt ret i og har siden også udskiftet sim ML390S med noget helt andet!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Når vi snakker produkter i den prisklasse, kan det kun blive fascination om der er en eller flere trafoer.
Et eller andet skal man jo blive imponeret af, når man ikke kan høre om lyden er bedre. Man kan måske høre forskel, men er den også bedre?
Kan det menneskelige øre virkelig høre forskel på kvaliteten af en CD-afspiller til 10.000 og en til 100.000?
Når man tænker på, hvor mange led der er i kæden inden lyden kommer ud af højttaleren og hvor let vores sanser lader sig manipulere, så må marginal-nytten af den sidste brugte krone altså falde utroligt meget, når vi kommer over 10.000-15.000 eller der omkring for en CD-afspiller!
|
|
|
Hehe Dali har jo den "holdning" at der ikke kan høres den store forskel men de ved jo selv at deres egne MS højtalere farver så meget at forskellen slet ikke kan høres hvilket også er meningen da monitoregenskaber ikke er In for tiden folk vil have blød behageligt lyd fra højtaleren der fungere gennemsnitligt godt på blandede anlæg.
Tag du blot en CD-afspiller med hjem til mig i 10.000kr klassen så kan du jo høre selv.
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Jonas bojer]
Hehe Dali har jo den "holdning" at der ikke kan høres den store forskel men de ved jo selv at deres egne MS højtalere farver så meget at forskellen slet ikke kan høres hvilket også er meningen da monitoregenskaber ikke er In for tiden folk vil have blød behageligt lyd fra højtaleren der fungere gennemsnitligt godt på blandede anlæg.
Tag du blot en CD-afspiller med hjem til mig i 10.000kr klassen så kan du jo høre selv.
[/QUOTE]
JA! han vil sikkert høre noget der tæsker din dc12 
Hvordan kan du udtale dig om at Dali farver, når det du selv har farver endnu mere? du er jo med din baggrund og viden og det udstyr du besider slæt ikke istand til at bedømme om noget farver.
Du kan kun bedømme og det for dig lyder godt eller ej? men så afgjort ikke om det farver eller er mere eller mindre rigtigt.
Den evne har du jo forlængst bevist at du ikke besider Jonas. 
Du snakker om dali´s "holdning" ? hvad med linn`s holdning? den er markant mere farvende end Dali.
Selv en 15 år gammel Dali 8 spiller mere ufarvet og godt end dine Espekker Jonas. 
vh.
Morten-T __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvad der farver mest.... meen vil nu gerne høre den CD til 10.000 der basker CD12. Så vil jeg da overveje at udskifte min CDFIX.
Kunne man opfordre til at tonen blev lidt mere venskabelig ... ellers hold jer til Hifi, og lad være med at kommentere på modpartens evner. Det er vel ikke det der er ideen med forummet.
V.h.
SATMIT
ikke for at være skolemester ... men brok er der sku nok af!
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CDfix gør det da på flere punkter.
Glæm alt om Linn og især cd12 til latterlige 150000 kr. det er virkelig at "røvpule" folk, ( men nogle må jo kunne lide dette?) den er ikke engang 15000 værd, for andet end finishen der er ganske lækker, det er dog alt, men så kan man jo næsten lige så godt gå linen ud og købe B&O,
Behold du den fine maskine, det vil koste dog et mindre paracelhus af finde noget bedre, og det finder du ikke med Linn.
vh.
Morten-T __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAr hørt CD12 og den er i min bog bedre end min CDFix ... men jeg er godt tilfreds .... men hvis der er noget der kan slå CD12 til 10.000 så ville jeg da skifte!
Har hverken penge eller lyst til at smide over 20.000 på en CD. SACD og de nye formater står for døren ... så om få år skal man ud og have en ny spille alligevel.
V.h.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg får den følelse at det stort set kun er fordi det er JB som har købt en CD12 at han skal kues af granit mafiaen. Jeg synes også at JB har nogle lidt for bombastiske og latterlige udmeldinger, men denne svinen af andres folks udstyr, kun fordi de er hvem er hvem det er for ynkeligt.
CD12 har fået fremragende anmeldelser alle steder så komme og påstå at en maskine til 10K gør det bedre er sgu for plat. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt Juul... hørt
Muligt man kan udsætte noget på cd12, jeg kunne ikke finde meget om noget, men at sige man kan finde noget til 10.000 der matcher den... det ville sku godt nok være et scoop!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da også mene at Morten-T`s holdning over for dc12 er lidt for grov!..
OK! kan han ikke lide lyden i Linn grej, så er det jo ok!. MEN! for min del ( og jeg bryder mig ikke stort om Linn grej og især deres højtalere og kabler mm. dog med undtaghelse af Klimax grejet!! der i mine øre lyder fortræffeligt!!) så syntes jeg at cd12 er en fremragende cd. afspiller der gør helheden noget bedre end maskiner til 10000!!
Selvfølgelig har cd12 højre opløsning, og flere detaljer og vil vise flest forskelle ( som Jonas nu går så meget op i!) mere dynamik mm. MEN! derfor kan en billigere maskine godt have en mere rigtig grund klang!...
Dog vil jeg sige at cd12 ikke er så galt afmarcheret endda!!... den er da klart blandt verdens bedste cd maskiner!..
At jeg så eks. selv syntes at et dCS ste up lyder bedre og mere "rigtigt" i mine øre!! det er noget helt andet!...
Hvis Jonas syntes at hans cd12 er den bedste!! så er den det da også FOR HAM!.
Om den i forhold til ydelsen og andre maskiner er de 150000 kr. værd kan man diskutere!??? men findes der ingen andre maskiner der giver netop den ydelse samt lyd / klang som Jonas opfatter som rigtig og troværdig og derfor god!! så er det ikke for dyrt!! for er der IKKE! noget alternativ så er det ikke for dyrt!..
I mine øre er det klart for dyrt!!
Jeg finder at der er en del maskiner der lyder bedre!.. og det til billigere penge!.. ( dog ikke lige omkring 10000 kr. desverre!!)
Men havde jeg 150000 kr. ville jeg klart købe noget andet og bruge resten af pengene på plader!!..
Men det er så bare MIN! mening!...
Godt for jonas at han har MASKINEN!!! over alle!! efter hans øre!... ( gid jeg havde det!!.. )
Iøvrigt så har jeg haft CDfix på prøve i længere tid!!.. og DET ER SGU DA EN KANON MASKINE!! ..... til prisen er der ikke mange konkurenter ( det sku lige være Primare 30,2?) og dennes klang balance og generelle lyd vil jeg da sige er mere rigtig og bedre en cd12!! selv om cd12 selvfølgelig har lidt mere af div. parametre.. detaljering, opløsning, dynamik, lav forvrængning mm.
Men som jeg ( og Morten ) har været inde på så er det ikke alt!!..
Så med mindre man er decideret til Linn`s lyd / lang og specielle måde at spille på! så er der andet der gør det lige så godt!.. og har du ikke råd til disse eller at Linn lige er DIN! lyd!?? så er du kanon!! godt kørende med din cdfix!!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Naa forfanden gutter og Jensen. Nu må i sgu styre jer. Hvis der er noget der ikke betyder en rablende skid for lyden, i disse aparater, er det sgu om der er separate trafoer. Det er rent salgsgas, som behøves for at i synes det spiller i orden. Den spille der er lige ovenfor med en trafo, har jo mange separate viklinger (jeg kan ikke helt tælle det), og et hav af strømforsyninger. I højre side kan jeg ca. se 16 reguleringer (som måske ikke er det optimale mht. støj i øvrigt). Når den ikke lyder som en anden spille, kan det såmænd have mange andre gode forklaringer. I den der ML kan der være et hav af små strømforsyninger.
Som jeg forstår det er pcm1702 også lidt af en lavpris produktions konverter ift. pcm63 k.
Men jeg synes det er meget interessant med Jeres lytteindtryk. Hvad bruges der som opamp i de forskellige aparater. Det skulle vel ikke være sådan at den der acface bruger diskret teknologi eller rør ?
Har i lyttet til noget af de nye audionote non os konvertere ?
Ved i iøvrigt om de der antijitter funktioner betyder at der er pll på alle datasignaler ind i konverteren ?
Er der i øvrigt sync funktion til cdspille på den der acface?
|
|
|
Næ har ikke prøvet NOTE har kik på en 3,1x til CEC TL2X .
Hvad angår ML og AP ville jeg til vær tid vælge AP da det ser ud til at holde .
Har en ML36S til at stå men den ikke virker , tro de har problemer med at køle for de bliver meget varme .
Lyden fra ML36 og ML36S er sådan set ok , men ikke i forhold til den omtalte CD91 .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Når vi snakker produkter i den prisklasse, kan det kun blive fascination om der er en eller flere trafoer.
Et eller andet skal man jo blive imponeret af, når man ikke kan høre om lyden er bedre. Man kan måske høre forskel, men er den også bedre?
Kan det menneskelige øre virkelig høre forskel på kvaliteten af en CD-afspiller til 10.000 og en til 100.000?
Når man tænker på, hvor mange led der er i kæden inden lyden kommer ud af højttaleren og hvor let vores sanser lader sig manipulere, så må marginal-nytten af den sidste brugte krone altså falde utroligt meget, når vi kommer over 10.000-15.000 eller der omkring for en CD-afspiller!
Derfor kan man sagtens forstå producenter, som må vise kvalitet i den synlige del af konstruktionen!
Så tror vi, at vi kan høre det!
Puha, jeg kom til at provokere, måske var det bare min egen filosofi. No offense 
|
|
|
Da jeg købte min Accuphase DP-55 havde jeg en kollega med der i samme ombæring skulle købe en Accuphase DP-67, og på prislappen er der vejl. 23000 kr. til forskel på de to maskiner, og de spillede vitterligt som nat og dag. Bevares, de almindelige kvaliteter kunne høres på begge maskiner - man kunne høre at begge var multibit-maskiner osv, men der holdt sammenligningerne op, for DP-67 var SÅ meget bedre. Rummet blev en tand større, stemmerne blev en tand bedre og det samme over hele spektret. Havde jeg pengene købte jeg DP-67´eren, men må nøjes , så jo der er i de fleste tilfælde kæmpe forskel på maskinerne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Jeg skal ikke kunne sige hvad der farver mest.... meen vil nu gerne høre den CD til 10.000 der basker CD12. Så vil jeg da overveje at udskifte min CDFIX.
Kunne man opfordre til at tonen blev lidt mere venskabelig ... ellers hold jer til Hifi, og lad være med at kommentere på modpartens evner. Det er vel ikke det der er ideen med forummet.
V.h.
SATMIT
ikke for at være skolemester ... men brok er der sku nok af!
|
|
|
Helt enig - der kommer hurtigt brok og ballade i tråden, det er efterhånden standard....desværre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg får den følelse at det stort set kun er fordi det er JB som har købt en CD12 at han skal kues af granit mafiaen. Jeg synes også at JB har nogle lidt for bombastiske og latterlige udmeldinger, men denne svinen af andres folks udstyr, kun fordi de er hvem er hvem det er for ynkeligt.
CD12 har fået fremragende anmeldelser alle steder så komme og påstå at en maskine til 10K gør det bedre er sgu for plat.
|
|
|
Jep, helt enig. Og jeg har hørt den 2 gange og den spiller sgu fremragende under de rette omstændigheder. Prisen kan man som med alt diskutere herfra og til månen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
arcam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja,Morten-T med den tone du bruger her i dette fede forum, skulle man jo tro at du arbejder på diskotek "DEN RØGEDE SILD". Find lige en anden tone ellers kunne det jo være at der kom en CD12 og "røvpulede" din CD hvad det nu er for en.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jesper Juul skrev:
|
CD12 har fået fremragende anmeldelser alle steder så komme og påstå at en maskine til 10K gør det bedre er sgu for plat.
|
|
|
Jep, helt enig. Og jeg har hørt den 2 gange og den spiller sgu fremragende under de rette omstændigheder. Prisen kan man som med alt diskutere herfra og til månen!
|
|
|
Bombastisk det må være morten du har læst jeg har skrevet til han er lidt grov og jeg giver igen ikke for at støde nogle andre men jeg tror han kan lide det sådanne ? 
150.000kr er latterligt for et stykke Alu med elektronik inde i men så længe det er den bedste CDafspiller for mig også til pengene og jeg skifter så snart noget bedre kommer f.eks. SACD12 fra Linn ;o) Jeg ville da også heller have at den kun kostede 24.000kr men lad os se hvad fremtiden briger
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke din reaktion spørgsmålet lød på om der var forskel mellem en billig og dyr cdafspiller fordi gutten var bange for resten farvede for meget. Hertil var jeg blot venlig og tilbøg gutten at han kunne komme forbi og høre med egne øre og damme egne indtryk.
Du må have ondt et eller andet sted ? i musikken måske ?
|
| Til top |
|
| |