| Forfatter |
|
Skave Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg ikke hvad budgette er, men jeg vil til enhver tid fraråde sådanne samlede sæt, man får væsentligt mere lydkvalitet og glæde ved et "Rigetig" system med en reciever og rigtige højtalere  og det kan stadig gøres for 3000 og opefter
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
nu ved jeg ikke hvad budgette er, men jeg vil til enhver tid fraråde sådanne samlede sæt, man får væsentligt mere lydkvalitet og glæde ved et "Rigetig" system med en reciever og rigtige højtalere 
og det kan stadig gøres for 3000 og opefter 
|
|
|
Mit budget er plus minus 2500 kr. Har du nogle andre forslag?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skave skrev:
andersena skrev:
nu ved jeg ikke hvad budgette er, men jeg vil til enhver tid fraråde sådanne samlede sæt, man får væsentligt mere lydkvalitet og glæde ved et "Rigetig" system med en reciever og rigtige højtalere 
|
|
|
Mit budget er plus minus 2500 kr. Har du nogle andre forslag? |
|
|
ja rent faktisk. kig på cableman.dk de har et tilbud med 5 rigtige højtalere og en reciever til 1999. og højtalerene er ikke dårlige efter min mening. jeg bruger dem selv. så mangler du bare kabler, og det kan med nemhed gøres for 300 kr i harald nyborg eller t-hansen
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
Skave skrev:
andersena skrev:
|
|
|
Mit budget er plus minus 2500 kr. Har du nogle andre forslag?
|
|
|
ja rent faktisk. kig på cableman.dk de har et tilbud med 5 rigtige højtalere og en reciever til 1999. og højtalerene er ikke dårlige efter min mening. jeg bruger dem selv. så mangler du bare kabler, og det kan med nemhed gøres for 300 kr i harald nyborg eller t-hansen 
|
|
|
Er det dem her der er tale om? 
http://www.cableman.dk/product.asp?product=151
Leverer dette system bedre lyd end de to jeg har kig på tror du? Er der optisk eller coaxial indgang så jeg kan tilslutte min Xbox360?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er det sæt, og der er en optisk og to coax tilslutninger på forstærkeren. jeg er helt overbevist om at det trods prisen lyder bedre end et samlet sæt med små plastic højtalere  jeg har så godt nok en Yamaha RX-V459 reciever, men ejg synes højtalerene lyder aldeles fremragende  men jeg er heller ikke kritisk. dog ville jeg aldrig have små plastic satelitter, for de lyder ikke godt
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
det er det sæt, og der er en optisk og to coax tilslutninger på forstærkeren.
jeg er helt overbevist om at det trods prisen lyder bedre end et samlet sæt med små plastic højtalere
jeg har så godt nok en Yamaha RX-V459 reciever, men ejg synes højtalerene lyder aldeles fremragende 
men jeg er heller ikke kritisk. dog ville jeg aldrig have små plastic satelitter, for de lyder ikke godt 
|
|
|
Fremragende Bestiller Eltax systemet. Det lyder jo til at være et ordentlig scoop Kan også rigtig godt lide designet!
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Men kan de to "små" højtalere sættes op på væggen? Og følger der ledninger med til at forbinde højtalerne med receiveren?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skave skrev:
... Men kan de to "små" højtalere sættes op på væggen? Og følger der ledninger med til at forbinde højtalerne med receiveren?  |
|
|
jeg har sat mine bag ht op. se her jeg har sat baghøjtalerene op med hyldeknægte til en værdi af ca. 50 kr for to  der er ingen kabler overhoved med, men de kan købes billigt hos harald nyborg eller t-hansen.
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
Skave skrev:
... Men kan de to "små" højtalere sættes op på væggen? Og følger der ledninger med til at forbinde højtalerne med receiveren?  |
|
|
jeg har sat mine bag ht op. se her jeg har sat baghøjtalerene op med hyldeknægte til en værdi af ca. 50 kr for to  der er ingen kabler overhoved med, men de kan købes billigt hos harald nyborg eller t-hansen.
|
|
|
Okay tak, nice setup Men hvad hedder de kabler man skal kigge efter, og er de i ordentlig kvalitet til den pris? Jeg er altså total audio noob
EDIT: Hvor har du fundet de "hyldeknægte henne?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hyldeknægtene er fra silvan... du skal bruge alm højtaler kabel, du kan nok købe en 25 meter rulle til ca. 250 kr. derudover skal du bruge enten et optisk kabel, eller et coax kabel. det kan også erhverves for ca. 150 kr i en hifi butik. og hvis du skal have lyden fra DVD skal du bruge et optisk eller coax kabel mere, fra dit tv er det garanteret RCA stik du skal have fat i
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
hyldeknægtene er fra silvan...
du skal bruge alm højtaler kabel, du kan nok købe en 25 meter rulle til ca. 250 kr.
|
|
|
du kan få bedste kvalitets kabel for 130 kr. i harald-nyborg.. der er ingen grund til at give det dobbelte __________________
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
du skal bruge alm højtaler kabel, du kan nok købe en 25 meter rulle til ca. 250 kr. derudover skal du bruge enten et optisk kabel, eller et coax kabel. det kan også erhverves for ca. 150 kr i en hifi butik. og hvis du skal have lyden fra DVD skal du bruge et optisk eller coax kabel mere, fra dit tv er det garanteret RCA stik du skal have fat i 
|
|
|
Okay takker. Skal have erhvervet mig sådan nogle hyldeknægte Behøves ikke investere i Optisk kabel da der fulgte et med xboxen Takker for info.
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
andersena skrev:
du skal bruge alm højtaler kabel, du kan nok købe en 25 meter rulle til ca. 250 kr.
|
|
|
du kan få bedste kvalitets kabel for 130 kr. i harald-nyborg.. der er ingen grund til at give det dobbelte
|
|
|
Ahhhh fremragende Takker...
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
håber på en opdatering når du har fået skidtet sat op
|
| Til top |
|
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
håber på en opdatering når du har fået skidtet sat op  |
|
|
Har fået sat det op idag, men har nogle problemer Har tilsluttet min Xbox360 til receiveren via et Hama optisk kabel. Men jeg kan ikke få Dolby Digital 5.1 til at virke ordentligt. Når det er valgt på xboxen er det kun de to store fronthøjtalere der kommer lyd ud af, men hvis jeg så vælger Dolby Stereo kommer der lyd af de to fronthøjtalere og de to baghøjtalere, men ikke centerhøjtaleren, kun lidt støj hvis man lægger øret helt ind til den Før jeg tilsluttede xboxen til receiveren med et optisk kabel, havde jeg den tilsluttet med det medfølgende analog kabel. Her fik jeg lyd gennem de to små baghøjtalere og de to fronthøjtalere også ved valg af Dolby Digital 5.1, men heller ikke der centerhøjtaleren
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du sikker på at indstillingerne er sat rigtigt? er du sikker på at kablerne ikke rører hinanden et sted? __________________
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
har modtaget private beskeder, og sættet er kommet til at virke  håber stadig på et foto eller to når det hele er iorden. så vi kan se dit setup
| |
Skave Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
har modtaget private beskeder, og sættet er kommet til at virke 
håber stadig på et foto eller to når det hele er iorden. så vi kan se dit setup 
|
|
|
Ville meget gerne, men vi har desværre ikke nogen digital kamera i huset Men nøøøøj hvor det da lyder fantastisk både ved spil og især ved film afspilning! WAUW!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skave skrev:
andersena skrev:
har modtaget private beskeder, og sættet er kommet til at virke 
håber stadig på et foto eller to når det hele er iorden. så vi kan se dit setup 
|
|
|
Ville meget gerne, men vi har desværre ikke nogen digital kamera i huset Men nøøøøj hvor det da lyder fantastisk både ved spil og især ved film afspilning! WAUW! |
|
|
Tillykke med dit nye SR, det er da glædeligt når folk får købt sig noget, som de bliver meget tilfredse med. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |