| Forfatter |
|
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey 
Lige lidt mere woodo, pil stikket ud af kontakten og lad dit Tv stå i et par timer og prøv at tænd igen. Der sidder nemlig noget elektronik lige under billedrøret som over tid kan gøre det.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
ctacta: Jo, jeg skrev at TTV fremstår fint, meget klart og tydeligt. Jeg kan ikke finde en hvid side på TTV, så jeg kan se hvordan den hvide farve ser ud. Den er meget svær at se på rød, grøn eller blå. (Som man kan få frem ved testbillede på DR's TTV). |
|
|
Spørgsmålet fra min side gik på hvordan det HVIDE tekster på en vilkårlig tekst-tv side fremstår! Gå helt tæt på og fortæl om en af de tre grundfarver "rammer" ved siden af.
Hvis ikke dette er tilfældet så vil jeg mener at det er anvendt ekstremt mange magneter bag på billederøret for at få geometri og konvergens til at passe og det vil i overdrevent omfang betyder at et helt hvidt billede ikke er helt hvidt og ensartet.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
markus: Joe, men det ser ud på samme måde når det kører normal antenne signal. Jeg skal alligevel have et nyt antennekabel da det jeg har vist er et billigt et, men jeg har lidt svært ved at forestille mig den effekt kan skyldes antenne kablet. Det ser også sådan ud når det kører med composite fra min tv-out port, selvom det er et ret dårligt signal.
Weezer: Det er ikke voodoo, men jeg tror ikke det gør nogen forskel - kommer det så ikke bare igen når det har kørt et par timer? Det er noget som har været der siden jeg købte det i lørdags tror jeg, jeg har bare ikke lige set det før i går.
ctacta: Hvide tekster fremstår rigtigt fint - men man kan heller ikke se misfarvningen så godt når der er stærk kontrast. (hvidt på sort). Kun når der er en flade stor nok til at uregelmæssighederne skiller sig ud.
Forresten er det et Panasonic TX-32PD30, glemte jeg vist at sige.
L.
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey 
Hvis du købte det i lørdags, så tror jeg at du skulle tage en snak med det sted hvor du købte det. Misfarvningerne kan evt. også skyldes stød/slag.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ringer du ikke bare til forhandleren? Han kan da kontakte Panasonic Danmark, og løse problemet på den måde. Eller han kan give dig et nyt eller pengene tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm måske er det strømforsyningen der ikke er god nok altså den ikke kan lever nok effekt og der skal vel et eller andet sted bruges mere energi i yderpunkterne på skærmen altså ude i siden fordi der er længer der ud til men jeg må godt nok også sige det ser lidt underligt ud kunne et eller andet sted være sjovt at prøve at sætte sådan et signal på som er helt hvid der er vel ikke noget galt med billede hvis du sætter blå skræm på vel ?
Hvis farve er det der skal bruges mest strøm til
Men jeg er ikke sikker på det er der problemet ligger
men tror nu ikk at dit tv sprænger i luften ligefrem hehe så skal du nok hen og slå på det med en spis hammer helt på fronten
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weezer skrev:
|
Hey 
Hvis du købte det i lørdags, så tror jeg at du skulle tage en snak med det sted hvor du købte det. Misfarvningerne kan evt. også skyldes stød/slag.
|
|
|
Jeg ringer også til dem i morgen og hører hvad de har at sige. I værste fald har jeg 14 dages fri returret som jeg kan benytte mig af - men jeg ville egenligt bare gerne have et magen til uden fejl. :)
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin N: Det er muligt, men fjernsynet burde umiddelbart have korrekt dimensioneret PSU, især når vi er oppe i 18.000,- klassen IMO.
Det billede jeg tog VAR fra et helt hvidt signal. (Eller næsten - hvid skærm fra mit TV-out). Når man sætter andre farver på ser det fint ud, men misfarvningerne vil også være meget svære at se på andet end meget lyse farver. De er ikke så mørke, men springer i øjnene på hvid baggrund.
L.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mere og mere overbevist om at der er brugt ekstremt mange magneter bag på dit billederør for at rette op på en uheldig geometri fra fabrikkens side. Overdreven brug resulterer i en ikke ensfarvet hvid baggrund
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det helt flad skærm og 100 Hz ?
Men det kan godt være det ikk er det med strømforsyningen men med helt flad skærm kan det være svære at ramme præcist med elektronerne i yderpunkterne
Men der vil vel altid være lidt misfarvning ude i kanterne på billedrøret
Har selv lige prøvet det med at sætte hvid skræm på mit tv fra computeren af og når den står med lav kontrast er der ikke noget problem men hvis man fyre godt op for lyset er der da lidt misfarvning men ikke sådan at det bliver meget mørkere faktisk mere lyst i stedet
Ja det lyder lidt nedren hvis det skule være strømforsyning der er for dårlig i et tv til den pris
Ved heller ikke og det er det!
Det var bare en tanke jeg lige fik har faktisk aldrig set det før eller tænkt over det
Men man skal vel engligt lige tænke over at et i et 100hz tv skal der leveres dobbelt så mange elektroner som et 50hz men jeg kender ike lige dit tv og ved ikk hvordan det er lavet
Men det kunne meget vel også være det med geometrien som ctacta også skriver det er nok lidt mere sandsynligt især hvis det er helt flad skærm
Men prøv at byt det med et andet tv og se om der også er problem der og skriv så tilbage det kunne være sjovt at følge op på
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey 
Ikke for at sige noget, men jeg har faktisk seet flere fjernsyn, som også var dyrer en 18K, hvor strømforsyningen var lige lille nok. En måde hvorpå man kan teste det er ved at benytte en hvid baggrund (som er skåret li til kanten) og et stort område med sort som blinker. Hvis det hvide ændre størelse, så er strømforsyningen ikke kraftig nok..
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man justere en skærm op på fabrik så vil der altid være et kompromis mellem ensartet farve over hele billedefladen og geometri. Geometri er mest synligt for de fleste så derfor er der en tendens til at producenterne smider lige lovlig mange magneter bag på billederøret. Det eneste rigtige er at starte forfra ved coilen (spolen) og justere det perfekt op, og derefter justere konvegensfejl op.
En god ting er at smide Video Essentials dvd'en i den nye PAL udgave på fjernsynet for at vurdere billedet.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weezer skrev:
|
Hey 
Ikke for at sige noget, men jeg har faktisk seet flere fjernsyn, som også var dyrer en 18K, hvor strømforsyningen var lige lille nok. En måde hvorpå man kan teste det er ved at benytte en hvid baggrund (som er skåret li til kanten) og et stort område med sort som blinker. Hvis det hvide ændre størelse, så er strømforsyningen ikke kraftig nok..
|
|
|
Nemlig! Nokia Screentester på en pc'er og så et signal via S-VHS eller RGB kan gøre tricket og så kan man hurtigt afsløre dette. Men jeg tror nu at den panny der er tale om har styr på forsyningen, det er jo den der vandt en EISA pris hvis ikke jeg tager fejl (igen) 
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det der med at det skulle være strømforsyningen det er sku nok lidt ude i hampen fordi det er luft tomt i et billedrør
Men prøv at se om du ikk kan finde noget software der kan lave et billede som han beskriver Sådan at strømforsyningen kan udelukkes
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har allerede Nokia's screentester, men jeg prøver den ctacta linker til også.
Det skal siges at jeg har bemærket at når TV'et står til 4:3 mode, så kan man se at strømforsyningen har svært ved at følge med de hurtige skift fra sort til hvid.
Jeg tror dog ikke misfarvningerne skyldes strømforsyningen (selvom jeg ikke er teknisk nok til helt at udelukke det), det virker bare ikke som en fejl som skyldes en underdimensioneret strømforsyning. Desuden er dette et fænomen som (i computerverdenen i hvertfald) hører hjemme blandt de billige skærme, så jeg ville umiddelbart ikke have forventet dette fra Panasonics 32" topmodel.
Jeg ringer og snakker med tapeconnection og hører hvad de har at sige omkring problemet. I værste fald må de jo bare udskifte TV'et - eller refundere mine penge, så jeg kan gå et andet sted hen.
Ærgerligt nok, for resten af TV'et er ret nam, selv med det elendige fællesantenne signal vi får i vores lejlighed. Skarpe farver, godt fokus, god dybde, lækker styling osv.
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har snakket lidt med folk på avforums.com og der kom det forslag at det kunne være "doming". Efter at have læst lidt op på hvad dette skyldes virker dette som et ret godt bud på hvad det er der sker. Spørgsmålet er så bare om TC er med på dette og at de vil bytte det med et andet på det grundlag. 
L.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Jeg har snakket lidt med folk på avforums.com og der kom det forslag at det kunne være "doming". Efter at have læst lidt op på hvad dette skyldes virker dette som et ret godt bud på hvad det er der sker. Spørgsmålet er så bare om TC er med på dette og at de vil bytte det med et andet på det grundlag. 
L.
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du allerede hænger i røret, men problemet skyldes primært at kontrasten er indstillet højere end billedrøret kan bære. På PD30 er kontrasten skruet _alt_ for højt op som standard, noget der desværre er ved at være generelt for tv. Det giver et generelt ringere billede, og kan nemt forårsage sådanne problemer - og direkte påvirke billedrørets levetid. Skru ned for kontrasten (det er ikke unormalt at den skal ned på det halve!), så får du både et bedre billede, og bedre levetid på billedrøret.
Mvh. Otto, Tape Connection
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Tak for svaret. Jeg har skruet kontrasten og lysstyrken ned, men skruer man ned under de 50-60% så mister man så meget lysstyrke at det bliver for mørkt.
Mit gamle TV havde også denne Doming effekt, men i langt mindre grad. Jeg kan forstå ud fra årsagen til Doming at det ikke helt kan undgås på en CRT, men mit eksemplar har doming i MEGET høj grad, faktisk er kun midten af skærmen undtaget når der har været et hvidt billede i et lille minut.
L.
|
| Til top |
|
| |