Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Transmissionslinie, - nu med bas! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej Fimpe.

Det ser absolut fint ud det du har gang i der. Kan godt lide kabinettes rå look, men det skal vel behandles på et tidspunkt??

Blir spændende at følge videre med.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Hej Capsule,

Fantastisk flot resultat/finish du fik lavet der, ærgeligt at du ikke fik afstemningen til at passe. Hvilke ændringer lavede du i forhold til originalen?

Jeg har faktisk solgt min sub, fordi ressultatet efter min mening med den/ de sidste afstemninger indtil nu hvor jeg syntes den er præcis hvor den skal være - sådan en smiley viser meget godt hvordan jeg så ud første gang jeg prøvede den nye afstemning.

Jeg var faktisk ved at være en smule desperat. Men nu spillede de som en drøm, (syntes jeg). Selv ungerne (teenagere) syntes der var fed lyd på 50Cent, - musik der ellers aldrig spilles i stuen .

Afstemningen af min udgave, ser væsentlig anderledes ud i forhold til det der vises på Tony's hjemmeside, måske fordi jeg bruger runde tunneller?  men Tony Gee har faktisk udviklet dem og haft dem til at spille i et 45m2 rum. -han er forøvrigt en hjælpsom herre!

Jeg har nu skåret toppen af samt pillet frontpladen af, der er ved at blive sat massiv egetræ på, jeg håber så at jeg kjan genskabe den afstemning jeg havde før, men dere skal garanteret leges med det igen. Det er ikke mængden af dæmpemateriale der gør den store forskel men mere placeringen.

Har du stadig dine Optimoer?

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hej Dief,

Der er ved at ske lidt med finishen, den første er blevet slebet lige  og fået eg 35 mm massiv eg på top og front, den næste afventer lige nogle timers rimelig garanteret tørvejr, samtidigt med at jeg er hjemme. Der vil komme billeder, når det bliver tørvejr.

Jeg regner mad at de skal have "nogle" lag klar lak til sidst. Jeg tror dog de kommer ind at spille først, de har været ude lidt for længe nu.

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

capsule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej Fimpe,

jo jeg har mine Optimo'er endnu. De er netop kommet op fra kælderen og ind i stuen. Jeg har slet ikke lyttet på dem i min nuværende stue, de skal helt sikkert afstemmes til de noget anderledes forhold.

Mit indtryk af dem efter at tidligere ha lyttet og tunet på dem i to forskellige rum, er at diskant/mellemtone er dejligt åbent og uanstrengt. Jeg benytter iøvrigt den ældre Scan Speak Revelator diskant, hvis lyd jeg er rigtigt glad for.

Men bas-output fik jeg ikke til at passe, afhængigt af fyldmaterialets mængde/placering var den enten for tør eller også var den buldrende.

Min plan nu er faktisk at bygge et par basreflex højttalere med de samme enheder:-D -så jeg tager turen den modsatte vej! Jeg er klar over det nok bliver på bekostning af den fine mellemtone i TL'erne, men det skal prøves:-)

Capsule

Til top Vis capsule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af capsule

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes