| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Det ser ikke ud til han er særlig aktiv på H4A, så sandsynligheden for at han ser din PB er vel ikke så stor. Så hvis du kan finde ham på anden vis vil det nok være hensigtspraktisk.... |
|
|
Har sendt tlf/mobil/faxnr til CeeCee via pb. Det burde virke __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CeeCee Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bingo - Jagten indstilles Har netop talt med Martin K som købte mine højttalere. Han sender kvittering.
Køber er fundet - vinder af dusøren er Jkjaers
Du sparker MAX - god stil. Tak for hjælpen
Claus Stensgaard
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornemt med en happy-ending!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
Bingo - Jagten indstilles Har netop talt med Martin K som købte mine højttalere. Han sender kvittering.
Køber er fundet - vinder af dusøren er Jkjaers
Du sparker MAX - god stil. Tak for hjælpen
Claus Stensgaard |
|
|
Tak  og selv tak __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CeeCee Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle der har deltaget i jagten på den forsvundne køber .... dejligt når man bliver mødt med et par hjælpende personer. Det er bare super når dette sker.
Nu står systemet til få svar på tiltale - glæder mig allerede.
Og tak til Admin for hjælpen og besvarelsen af adskillige mails
Case closed
Claus Stensgaard
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre CeeCee! og tillykke til jkjaers
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger : kabervvs Hedder martin og er fra sjælland. [Jeg har lige slettet personoplysningerne, send dem på PB i stedet tak! /Zorglub] __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha....sikke en historie. Tillykke mr. Kjær. En tusse varmer i lommen. Men jeg forstår altså ikke at skattefar har resurser til at jagte den slags. Jeg mener, hvad skulle være deres indgangsvinkel til at tjekke lige dig?? Det er muligt jeg har overset et eller andet, men det virker langt ude.
Altså at de forfølger dig for at købe/sælge nogle højttalere du reelt har tabt penge på`??
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Ha ha....sikke en historie. Tillykke mr. Kjær. En tusse varmer i lommen. Men jeg forstår altså ikke at skattefar har resurser til at jagte den slags. Jeg mener, hvad skulle være deres indgangsvinkel til at tjekke lige dig?? Det er muligt jeg har overset et eller andet, men det virker langt ude.
Altså at de forfølger dig for at købe/sælge nogle højttalere du reelt har tabt penge på`??
Mvh |
|
|
jeg vil tilslutte mig koret af undrere... hvad ligger der til grund for dette fra skattevæsenets side... der er måske nogle andre faktorer der spiller ind eller hvad? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@CeeCee
Måske kan du fratrække de kr 1000,- på din næste selvangivelse, idet pengegaver, som man bortgiver jo kan fratrækkes...
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
@CeeCee
Måske kan du fratrække de kr 1000,- på din næste selvangivelse, idet pengegaver, som man bortgiver jo kan fratrækkes...
|
|
|
Kun den del af beløbet, der er over 500 kr - og så skal det vist være til en anerkendt velgørende institution 
Ellers er det fint detektivarbejde...
|
| Til top |
|
| |
CeeCee Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
|
...Men jeg forstår altså ikke at skattefar har resurser til at jagte den slags. Jeg mener, hvad skulle være deres indgangsvinkel til at tjekke lige dig?? Det er muligt jeg har overset et eller andet, men det virker langt ude.
Mvh
|
|
|
Ja det er meget langt ude. Men jeg har en bekendt jeg har talt meget med omkring min egen sag, han har været hevet i landskatteretten for langt mindre. Og en bruger herindefra Hifi4all der ringede fortalte om en sag i landskatteretten for 11.000
Jo det er simpelthen grotesk - og jeg vil også fremvise denne tråd for Skatteankenævnet - så de kan se at folk med hang til kvalitetslyd handler HiFi på kryds og tværs for at finde den sublime lyd - den evige søde søgen efter den helt rigtige løsning.
Og det skal skattevæsenets kancelli-besprogede og ganske navlepillende ansatte bare lige have øjnene op for....
Min egen sag er næsten i sig selv grotesk - og den skal jeg ikke trætte jer med, men lad mig bare understrege at jeg har været nødsaget til at afhænde en del af mit indbo i forbindelse med jeg var udsat for en traffikulykke, og mistede job, økonomi og meget andet.... min kone... men sidstnævnte har jeg ikke grædt mange tårer over ;-)
I forbindelse med at jeg har afhændet udstyr ved privatsalg - og her er der tale om både møbler, malerier og værktøj, har jeg indsat disse beløb ved personlig henvendelse i min bank - og på kontoudtog fremgår der bare ordet "indsat" - det vil Skat nu beskatte mig af samt afkræve moms - altså over 75 % af det samlede salgsbeløb fra disse handler. Mit problem har været at jeg ved alle handler har udleveret en dags dato kvittering til køber, men ikke selv har kunnet se nødvendigheden af at selv have en kopi af samme kvittering - det ved jeg så nu er en rigtig rigtig rigtig god idé
Så husk kvitteringer kære HiFi venner....husk kvitteringer, også når I sælger
Grotesk...og i al sin enkelhed en manglende evne fra skattevæsenet side til at kunne se detaljeret og åbent på hver enkelt sag. Jeg har plauderet min uskyld - men er blevet overhørt med himmelråbende ignorance
Men nu skal de få en velforberedt person ind der gennemhuller stort set alle deres påstande... og til de kære skatteydere, skal jeg kun beklage alle de resourcer der bliver brugt i forbindelse med denne sag.... En sag hvor Sherlock har været involveret, hvor der er blevet slået Skattemæssige huller i luften og hvor en sten i maven er faldet :-)
´En Garde´ kære Skattevæsen - here I come, a little battered but still fit for fight   
Stensgaard
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
Bradman skrev:
|
...Men jeg forstår altså ikke at skattefar har resurser til at jagte den slags. Jeg mener, hvad skulle være deres indgangsvinkel til at tjekke lige dig?? Det er muligt jeg har overset et eller andet, men det virker langt ude.
Mvh
|
|
|
Jo det er simpelthen grotesk - og jeg vil også fremvise denne tråd for Skatteankenævnet - så de kan se at folk med hang til kvalitetslyd handler HiFi på kryds og tværs for at finde den sublime lyd - den evige søde søgen efter den helt rigtige løsning. |
|
|
lad endelig være med det, så får de bare gode idéer med flere af os __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
CeeCee Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - det kan der være nowet om 
I slipper i denne omgang - også kun fordi I har hjulpet helt gevaldigt i denne sag.
Claus
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CeeCee,
Ja, der bliver nok holdt mere øje med os borgere end vi lige går og tror...
Jeg håber også du kommer helskindet fra mødet med Skattefar. Hvordan købers anerkendelse af handlen kommer dig til gode i den henseende forstår jeg dog ikke helt. Gider du forklare igen for Prins Knud her? 
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Hej CeeCee,
Ja, der bliver nok holdt mere øje med os borgere end vi lige går og tror...
Jeg håber også du kommer helskindet fra mødet med Skattefar. Hvordan købers anerkendelse af handlen kommer dig til gode i den henseende forstår jeg dog ikke helt. Gider du forklare igen for Prins Knud her? 
|
|
|
Hej MaltheK
Som jeg har forstået sagen, har CeeCee solgt nogle højtaler til x kr. Dette beløb har han sat ind på sin konto. Skat har efterfølgende bedt om dokumentation for beløbets herkomst, og det har CeeCee ikke kunne fremvise, idet han ikke fik en kopi af sin egen kvittering. Da CeeCee ikke har kunnet fremvise en kvittering fra salget betragter Skat pengene som (sort indkomst eller hvidvask af penge), hvilket man skal beskattes af.
Ved købers anerkendels af handelen, kan CeeCee dokumentere, at han er kommet hæderligt til beløbet. Det betyder, at han ikke skal betale skat af beløbet, idet privatpersoner som udgangspunkt ikke bliver beskattet ved salg af private ejendele.
Er dette ikke korrekt CeeCee?
Jeg kan til dels godt forstå Skats reaktion på et større beløb, der er indsat på en konto, hvor der ikke kan fremvises dokumentation for beløbets fremkost. Forståelsen skal ses i lyset af, at man virkelig har opppet indsatsen for at komme hvidvaskning og sorte penge til livs, som desværre er et stigende problem.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
CeeCee Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det er sagen i en nøddeskal.
Dog de undrer sig ikke over at jeg 5 måneder inden hæver 30.000 kroner på min konto :-) Ingen problemer dér.
Men min store dumhed har været at jeg har troet at jeg frit kunne jonglere med mine egne penge, og indsætte dem på min konto som jeg har lyst til. Men det kan man så ikke.
Det er i orden at skat stiller spørgsmål ved større beløb, men når man så forklarer sammenhængen, bør de også være de første til at bakke ud og undskylde ulejligheden.
Men sådan tror jeg desværre ikke de arbejder..... undskyldninger i deres verden er vist et ukendt fænomen..... men igen, nu skal jeg bare have skidtet overstået. Alle kvitteringer er i hus - nu mangler jeg bare mødet med Skatteankenævn.
Utroligt, men jeg har faktisk allerede vænnet mig til tanken, men det er totalt grænseoverskridende at man skal dykke 4 år tilbage i egen økonomi og forklare de forskellige transaktioner - helt ned til 100,-
Det har kostet mange timer at rekonstruere, kan jeg forsikre jer
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
| Jeg kan til dels godt forstå Skats reaktion på et større beløb, der er indsat på en konto, hvor der ikke kan fremvises dokumentation for beløbets fremkost. |
|
|
Har Skat lovhjemmel til at holde øje med min private konto?
|
| Til top |
|
| |
CeeCee Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort og godt Ja
Hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed, skeler de ikke mellem privatkonti og firmakonti - de trækker ALT ind.
Aner ikke om de kan gøre det ved private uden virksomhed.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
spped six skrev:
| Jeg kan til dels godt forstå Skats reaktion på et større beløb, der er indsat på en konto, hvor der ikke kan fremvises dokumentation for beløbets fremkost. |
|
|
Har Skat lovhjemmel til at holde øje med min private konto?
|
|
|
Skatteforvaltningen kan gå 5 år tilbage i tiden (mener jeg) og foretage ligning. Såfremt de har mistanke om bl.a. svindel kan de gå langt tilbage i tiden. Dette fremgår af skatteforvaltningsloven (jeg mener, at det er § 26 eller 27).
I forbindelse med ligning kan de indhente oplysninger om stort set alt også konto og posteringensoversigter fra dit pengeinstitut.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |