Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ice ,Ice Ice .. er det noget der virker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej Stylah,

Det er vidst nærmere Kasse D

Bare lige for at følge op på det med Panasonic'en

"Texas Instruments Der har overtaget teknikken (Equibit) fra TACT Audio (Toccata Technology ApS),
og implememteret den i deres PWM kredse TAS50xx og TAS51xx. "

http://tkhifi.homepage.dk/pwmartikel/pwmartikel.html

Det er de PWM kredsløb der sidder i Panasonic'en

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Skyblue skrev:
G&S, jeg tror du har forvekslet mig med en anden :) Jeg har gamle Paradigm højtalere pt. Men overvejer at kaste nogen penge efter et "godt anlæg", som jeg så kunne nyde i nogen år.

Jamen hejsa - den sang har jeg hørt flere gange før fra forskellige steder, så lad mig frejdigt genopfriske det, jeg faktisk svarer på:

kap107 skrev:

Jeg ved det ice man kunne købe ud på  christiania  virker ..men det her digital lyd ..arrrr....

Ok spøg til side... jeg er  meget nysgærig ..hvor gode er de ?

Lyder det virkelig bedre end min goe gamle  millineum..?  eller en krell ksa250 feks.

Kan de  trække  et par apogee..?

Hvis det er  således det forholder sig, så er det  jo  utroligt..så  vil jeg gerne  høre dem..og købe.. men er det muligt at komme til at høre før man køber  nogen steder.?

Har set et par EEartwo mk2, billigt  brugt  men køber ikke før jeg har hørt..

vh kap

Det er ikke meningen at det skal være ûber hifi, bare godt nok. Og jeg tror jeg er typen der vil have fodstamp frem for at alt nødvendigvis lyder super realistisk..

Så, ice er jo en måde at skaffe god forstærkning for tæt på ingen penge.

Dernæst kommer højtalere. Dem skaffer jeg brugt, eller jeg kan få en god rabat, da noget familie har en hifi butik.

Sourcen bliver nok helt sikkert min computer. Jeg ser ingen grund tilat købe en cd afspiller til 10k, når en computer kan afspille perfekt fra harddiske hver gang. jeg er ikke helt sikker, men jeg mener det er muligt at lave et checksum check på nettet for at se om cd'en ligger korrekt på harddisken. Når det er tilfældet har man ikke længere brug for en cd afspiller.

Så tilbage står jeg og mangler en anbefaling til en god dac eller forforstærker. Evt. noget som kan køre de nye surround formater?

Men siden du nu har erklæret, at det hele ikke går op i naturtrohed, men derimod mere op i farvelade, hat & briller, så kan det jo lissom være ligemeget - du må sq undskylde forsøget på at hælpe

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Skyeblue, med dine behov skulle du seriøst prøve at lytte til en Panasonic XR55 (til 2700 kr.) på et par B&W f.eks. 683.

"Okay jeg har nu hørt den spille på et sæt B&W 683. Desuden hørte jeg en NAD 372 på samme højttaler. Ekspedienten havde ikke lige tid til at bi-wire så den kunne bi-ampe men alligevel lød det en del bedre end NAD 372. Kan kun forestille mig hvad 3 forstærkere på højttaler så kan gøre.

Ekspedienten havde ikke rigtig noget at sige.. Det eneste han kunne sige var at han ikke troede på den var rigtig digital..

Jeg er hvertfald overbevist.. Har bestilt et sæt 683 og er bare super glad"

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53652&P N=1&TPN=5

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej, og tak for svarene. Også dig G&S :)

Panasonic'en har jeg bestemt overvejet, i et low end anlæg. Men jeg overvejer også et størrere og ondere anlæg, med enten B&W 802D, eller VA Mahler, eller noget Peak Consult. jeg ved ikke om det er farvelade, men jeg har da hørt b&w og VA og synes godt om dem (omend forstærkeren på b&w'en ikke var lige min smag.)...

Så, hvad ville være en god forforstærker til sådanne højtalere? Formodentlig kombineret med 2-4 asp 1000 moduler. Jge ved godt man skal lytte sig frem, men hvilke alternativer bør man starte med?
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes