| Forfatter |
|
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde helt klart gået efter ikon 6 + sub hvis jeg skulle vælge..... problemet med ikon 5 for mig, er at jeg synes den ser for lille ud. Udover det, kan man også høre at lyden kommer fra en lille højtaler.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så Ikon 6 er der jeg får mest for pengene. Tror det bliver den vogn. Jeg er dog stadig interesseret i om NAD's lille surround receiver kan trække dem? Det er KUN dem indtil videre. Der kommer en effekt blok på hvis der skal kobles mere til så.
Så kan de nøjes med "50" watt pr. stk? Altså NAD watt :D
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dalis højtalere er jevnt over meget nemme at drive, og leverer akseptable resultater med nesten hvad som helst. Men som sagt, uden HDMI går du glip af de nye lydformatene.
Når du skal til at handle sub så er der mere at få for pengene andre steder end HFK. Se nærmere på SVS og Velodyne __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg tror det bliver en NAD receiver samt 2 stk. Ikon 6 !
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
dikki skrev:
|
Okay så Ikon 6 er der jeg får mest for pengene. Tror det bliver den vogn. Jeg er dog stadig interesseret i om NAD's lille surround receiver kan trække dem? Det er KUN dem indtil videre. Der kommer en effekt blok på hvis der skal kobles mere til så.
Så kan de nøjes med "50" watt pr. stk? Altså NAD watt :D
|
|
|
Nu bruger du helt sikkert ikke meget mere end ca. 15-20 watt dynamisk når du spiller "alm. højt" og sjældent vil du bruge op omkring 60 watt dynamisk, dvs. at 50 watt vedvarende er nok til at spille højt for langt de fleste...
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay rart at vide, tak :)
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg hørte Ikon 6 hørte jeg dem på en NAD 2*50W forstærker... - Der manglede vitterligt et eller andet... Om det er effekt eller om jeg bare ikke er til NAD-lyden ved jeg ikke, men det virkede ikke overbevisende....- jeg endte med at søge væk fra Ikon 6...
- bare lige for at sige at du skal nok lige lytte til dem på så lille en forstærker, for det kan være der er meget at hente ved den store, selvom jeg ikke ved om det gør udslaget...
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Jeg tror helt sikkert godt en NAD´s mindste surround receiver kan trække Dali´s concept 6. Jeg kører med en NAD T 753, altså den 2. mindste, og jeg har to B&W dm604 som front, og B&W dm602 som baghøjtalere, og det kører fint!
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elfernovich det er ikk concept, men ikon!
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov.. Der var jeg lige lidt for hurtig  , men jeg tror stadig godt NAD´en kan trække dem, selvom det er Ikon!
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep jeg tænker over det :) Håber bare de kan lægge end ordentlig bund på mit værelse. Svært at vurdere helt præcist i butikken.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers køb Dali 850 og en Nad 319 hvis du vil have bund :)
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari det jo slet ikk det samme rent design mæssigt og så er der vel slet heller ikke samme klang?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dikki
Jeg har selv Ikon 6 på at værelse som er ca. 8 kvm.
jeg lyttede på Ikon 5, 6 og 7 og valget faldt på Ikon seks fordi den passede bedst til behovet.
Ikon 5 og 7 var mere tilbagelænet(blød) i lyden, mens ikon 6 var mere lys.
Jeg syntes at ikon 5 var for lille og kunne ikke spille så højt.
Ikon 7 var for stor til mit værelse og jeg kunne derfor overhovedet ikke udnytte potientialet i dem selvom jeg syntes lyden var mest behagelig.
mht. bas tror jeg godt du kan få brug for en sub ved filmlyd og evt. ved stereo- dog synes jeg den spiller DYBT og kan godt give dig en fysisk fornemmelse i mellemgulvet- dog uden at det bliver sindssygt
God jagt- Ikon 6 er Fanme en god højtaler
VH Roky
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men roky på 12-14 kvm er 7'ern så et bedre valg?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.......
En 6 " bas, kan / burde være rigeligt i op til 20 m2. Dette er min subjektive vurdering, og der findes mange eks. hvor det ikke passer.
Men en god højttaler burde kunne levere rigelig med bas til min 20-25 m2 med 6"ere. Det kan mine Audiovectorer f.eks. sagtens.
Det self. noget andet hvis man er den type person, der ønsker at glassene vælter ud over det hele, når man ser ringenes herre :)
Hvad angår dit reciever valg, så ville jeg kigge lidt nærmere på Harman/Kardon, lidt mørke i lyden også, men bedre og mere potent bas, uden at blive for meget! Desuden er de også lidt bedre til at lave noget lidt mere fremtidssikret med deres nyere produkter.
Ellers er det bare god jagt :-)
Hvad watt angår, så på det rum/areal du ønsker, burde 50 watt (nad / H/K) være mere end rigeligt.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle da gerne være alt rigeligt med Ikon 6 på 13 m2. Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har at gøre med. For der er et sæt H/K Signature 1.0 og 1.3 til salg på siden her, og så kan du ved evt. opgradering til andet format. Bare skifte afspilleren ud, som dekoder af surround signalet. 1.3 er en 3 kanals forstærker, og ved avt overgang til surround (når der er flere penge). Så køber du bare en effekt mere til den tid.
Det ville være mit valg i din situation.
Så kan du ved en evt opgradering af dit Ikon til surround smide mig en PB. Så kan det være jeg har noget jeg vil af med til den tid. :-)
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ............Ligesom wamba skrev
bassen bliver ikke meget mere hørbar hvis du vælger 7'eren- medmindre du har en meget strømstærk fostærker....
jeg var også i tvil om jeg skulle vælge 7'eren men på mit værelse kan jeg overhovedet ikke få det fuldpotientale ud af højtaleren.
har prøvet dem(6'eren) i mine forældres stue-Lige da jeg fik dem, og der var perspektivet væsentlig bedre og bassen bedre og kraftigere- fordi den ikke blev dæmpet af møbler og lignende på mit eget værelse.
6'eren er klart den bedste højtaler til dit behov og kan sagtens spille dit rum op- dog som sagt ikke med dens fulde potientale
vh Roky
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay mange tak alle sammen, det giver stof til eftertanke :)
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående forstærker, så har jeg prøvet at have min forhenværende forstærker, en holfi Integra som jeg mener var på 65W@8Ohm, spændt for et sæt Ikon 6 og det var ikke nok til at få fuldt styr på bassen.
Holfi Integra 88 klarede derimod jobbet ganske glimrende! (et sted over 100W@8Ohm)
|
| Til top |
|
| |