Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er min Thule CD-afspiller kaput? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peteurre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har for en måneds tid siden købt et Thule Spirit anlæg brugt. Cd-afspilleren opfører sig nu underligt. I de fleste tilfælde fungerer den som den skal, men af og til kan den ikke læse alm. cds. 00 00 00 fremkommer i displayer og afspilleren reagerer ikke på andet end at slukke bagpå og så tænde igen - så virker det fint igen.

To gange har jeg nu oplevet at den pludselig begynder at larme, som om cd'en fiser rundt inden i, SELVOM både forstærker og CDafspiller står på standby og har gjort det i timevis. Også her måtte jeg slukke bagpå og tænde igen.

Tror I den er helt død eller kan det betale sig at få kigget på den? Og hvad kunne fejlen evt være?

Help please!

Peter

Til top Vis Peteurre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peteurre

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen anelse om hvad der forårsager problemet - det lyder ret sært og ikke specielt normalt umiddelbart. Men du kan jo altid sende den til rep i Hi-Fi klubben, der vist nok tager 300 kr for en undersøgelse. Når du så får den endelige dom kan du selv vurdere, om det kan betale sig eller ej.. Man kan jo håbe det er ret simpelt, hvorefter det formentlig sagtens kan betale sig..

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Prøv at kontakte sælger om problemet - det er meget lidt sandsynligt, at problemet bare er opstået efter at du har overtaget maskinen.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Peterurre

Jeg har selv en Thule CD100, som jeg har haft i snart 7 år. Jeg har også haft problemer med afspilning af CD'ere. Kort tid efter jeg købte den, opstod de første problemer. Jeg kan ikke huske præcist, hvad problemerne bestod i, blot at de vedrørte problemer med afspilningen. Den røg til reperation, hvor der blev foretaget ændringer i strømforsyningen samt muligvis skiftet drev. Jeg kan ikke helt huske det - det er jo snart mange år siden.

Her på det seneste har jeg oplevet samme symptomer, som du nævner. Nemlig at der er nogle CD'ere, den ikke vil afspille og blot giver meddelelsen 00 00 00. Hos mig er der tale om 2 bestemte CD'ere, nemlig den nye fra Kenneth Bager (som den dog æder en gang imellem) og Niels Lofgren Acoustic Live. Jeg løste det ved at brænde en kopi af de to CD'ere. Kopien æder den fint.

Symptomerne kan også opstå, hvis den har spillet i rigtig lang tid fx en hel dag og nat i forbindelse med fx en fest. Her hjælper det som regelt at tage strømmen i et par minutter eller blot at sætte en anden CD på.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv Thule og det spiller godt, men er desværre på ingen måde driftsikkert, og min erfaring er desværre at selv en reparation ikke gør det. Men held og lykke med den - lyden er jo bestemt ok.

Lars

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige tilføje, at symptomerne med, at den pludselig begynder at spinde i flere timer, ikke er noget jeg har oplevet med min afspiller.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Peteurre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Jeg har ingen anelse om hvad der forårsager problemet - det lyder ret sært og ikke specielt normalt umiddelbart. Men du kan jo altid sende den til rep i Hi-Fi klubben, der vist nok tager 300 kr for en undersøgelse. Når du så får den endelige dom kan du selv vurdere, om det kan betale sig eller ej.. Man kan jo håbe det er ret simpelt, hvorefter det formentlig sagtens kan betale sig..

Ved I om man kan få ordnet reperationer direkte hos Thule, eller om man skal gennem Hifiklubben, eller om man alternativt kan gå et helt tredje sted hen? Altså, selvfølgelig kan man gå andre steder hen, men tror I der er større chance for at fejlen kan findes og udbedres via Thule selv, Hifiklubben eller andet?

Peter

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben benytter blandt andet High end musikservice til servicering af Thule-grej. de virker som yderst kompetente folk. At Thule så ofte ikke kan levere de fornødne reservedele, er jo ikke værkstedets problem.

jeg havde en Thule DVD 250B digit II til rep. fordi den lavede akkurat de samme numre som beskrevet indledningsvist i denne tråd. Eneste forskel var, at den efter at ha' tygget på skiven i et minut eller så, spyttede den ud igen. HFK sendte den til highend musikservice, som konstaterede, at mpeg-boardet var røget. det kedelige var så, at Thule ikke kan levere et sådant længere. Lidt sølle, når det handler om en 5 år gammel maskine, som fra ny kostede det samme som en godt brugt Golf II.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Sådan opfører min Spirit CD150B Digit-I sig også, men kun ved kopi-cd'er. Så skal der slukkes bagpå og skuffen kan åbnes på normal vis. Skal nævnes, at det er den gamle med Philips drev som blev skiftet i 2000. Bortset fra ovennævnte "mindre" detalje spiller den fint. Til gengæld er IA350B'er strøget igen! Har mistanke om lækkede ladelytter, til trods for at effektdelen kun bruges til frekvenser over 80Hz. Holdt lige 13 måneder
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Peteurre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Puha, det tegner ikke for godt.... Utroligt, jeg anede ikke at Thule var så uholdbare...

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Peteurre skrev:
Puha, det tegner ikke for godt.... Utroligt, jeg anede ikke at Thule var så uholdbare...

Alt har sin pris , så opret en Konto til rep. eks.v. 2000 kr. årligt for hver 10000 kr. Thule grej du har 

Desværre mener jeg ovenstående helt seriøst. Men......når det spiller......spiller det i sin egen liga .

Peteurre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Sikke noget l.... Specielt når man tænker på at jeg købte et brugt anlæg, fordi midlerne ikke lige var til at købe det Denon jeg egentlig var ude efter....så er det sgu surt hvis det skl koste yderligere at få CD-afspilleren til at virke...Så nærmer prisen sig jo stille og roligt noget nyt grej

Men nu prøver jeg at kontakte High End som én af jer sagde og så må vi se om det kan laves og hvad det løber op i....

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Min Thule cd afspiller driller, når jeg tænder en halogen lampe ( spinder hakker og det lydder ikke godt inde i maskinen)  .......Måske kommer der noget ude fra som kan drille værket...???? Bare en idee

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

pauseklovn skrev:

Hej

Min Thule cd afspiller driller, når jeg tænder en halogen lampe ( spinder hakker og det lydder ikke godt inde i maskinen)  .......Måske kommer der noget ude fra som kan drille værket...???? Bare en idee

MVH JAN

Tyder på du mangler strøm i huset  

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Ang halogen lampe... tror jeg, at det er omformeren/transformeren som sender noget ud over mit el  net og mine elnetfiltre kan ikke stoppe det, før det når Thule afspilleren.

MVH JAN

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

PINLIGT!!!! Tænk at vi i et land som DK laver så ustabile produkter. Der er også flere der har fortalt om Thule forstærkere der ikke er alt for stabile.

I et land som DK skal vi ikke leve af at sælge halvfærdige og ikke-dritsikre produkter... Der kan vi slet ikke følge med Kina, Taiwan osv, der kan lave den slags produkter til 1/10.
Hvis man mener alvorligt at vi skal producere eks CD-afspillere til 10.000 i DK, så skal det være produkter der bare virker. Desværre er tendensen, at mange af disse dyre produkter (om de er fra DK eller ej), at indmaden (specielt drev) er af samme kvalitet som billige Kina-produkter.

Kig lige på Bang&Olufsen.... De slipper afsted med at tage høje priser for elektronik, der ikke nødvendigvis performer bedre end væsentlig billigere elektronik. Til gengæld virker det! ALT er gennemtestet!!!
Jeg ser sjældent folk herinde brokke sig over, at nu er B&O anlægget gået i stykker igen og igen. Det har jeg desværre set en del gange med Thule. Kender selv flere der har haft afbrændte Thule forstærkere.
Det styrker desværre blot min teori om, at disse produkter sælges ALT for tidligt i udviklingsprocessen. Sikkert fordi der skal penge i kassen. Og det kalder man High End .

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej HURTIG

Jeg har lige kikket på halogen lampens omformer/transformer. Den kommer fra Østen fra et firma som hedder: hua jia elecrtic.

Men mine ntefiltre (3.STK) er fra Danmark samme, som cd afspilleren Thule.

MVH JAN

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

pauseklovn skrev:

Hej HURTIG

Jeg har lige kikket på halogen lampens omformer/transformer. Den kommer fra Østen fra et firma som hedder: hua jia elecrtic.

Men mine ntefiltre (3.STK) er fra Danmark samme, som cd afspilleren Thule.

MVH JAN

He he he....  Ja det er flot. Det styrker endnu mere min teori om, at mange af disse "eksotske" produkter ikke er det mindste mere eksotiske end alverdens taiwan-bræller. Forskellen ligger i en pænere kabinet og MEGET højere priser, og så det faktum at et lille firma der skal tjene penge, ikke har samme mulighed for at gennemteste sine produkter. Det resulterer så i at vi ser historier om uheldige kunder, som eks her med Thule.

Når et firma som SONY sætter en CD-afspiller på gaden, er den formentlig testet minimum 1000 gange mere end når eks Thule sætter en på gaden. Faktisk vil jeg tro, at SONY laver flere prototyper og 0-serie maskiner, end eks Thule nogensinde når at sælge af et produkt. Og det kunne sagtens have en stor betydning for driftsikkerhed, at man gennemtester sine produkter. SONY finder langtidsdrifts-fejl i udviklingsfasen.... Firmaer som Thule finder dem når folk sender de defekte produkter tilbage.
Hvor ofte er det i øvrigt man ser folk med defekte SONY-maskiner til 10.000,-??? Selv hvis man køber en SONY i Bilka til 699,- er risikoen for at den fejler minimal... Fortæl mig så lige hvem der har styr på kvaliteten???

Dette er IKKE en kampagne imod Thule!! Jeg har intet imod Thule. Jeg skal bare ikke selv have noget. Jeg mener bare at vi i DK skal passe på med at producere dårlig kvalitet. Vi kan IKKE konkurrere på prisen, og så er der primært kvaliteten tilbage at spille på.

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Har hørt at Thule har flyttet deres produktion til en virksomhed i nærheden af Århus, der i forvejen fremstiller high-end produkter - måske det vil hæve kvaliteten

Nu ved jeg ikke hvor mange NAD T7x3 surround recievere der er solgt i forhold til Thule, men magen til fejlbehæftet udstyr skal man lede meget længe efter.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Rolig nu. Der er solgt utrolig meget Thule grej igennem de senere år i DK og der er ingen pålidelig statistisk dokumentation for, at Thule grej skulle gå mere i stykker end så meget andet grej. 

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum