Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er min Thule CD-afspiller kaput? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Min CD150B laver samme nummer (sjovt nok også med Nils Lofgrens Acoustic Live).

Og ja, den er sæføli købt brugt,  fordi der ikke lige var knapper til nyt maskineri...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Rolig nu. Der er solgt utrolig meget Thule grej igennem de senere år i DK og der er ingen pålidelig statistisk dokumentation for, at Thule grej skulle gå mere i stykker end så meget andet grej. 

Lars 

Der er solgt temmelig mange flere SONY maskiner. Alligevel synes hyppigheden af folk der oplever problemer med eks Thule at være noget større. Endda på trods af, at Thule ikke har produceret CD-afspiller så forfærdelig mange år. Ergo er alle maskinerne ude hos brugerne forholdsvis nye. Men det lader ikke til at det afholder dem fra at gå i stykker.

Moralen må være, at hvis man vil sælge dyrt grej udviklet og produceret i DK, skal man huske at udvikle produkterne færdige og ikke mindst gennemteste!!
Det er nok desværre en illusion, når man arbejder i de forholdsvis små styktal, og stadig skal leve af det.
Sørgeligt men nok desværre sandt!

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
lars37 skrev:

Rolig nu. Der er solgt utrolig meget Thule grej igennem de senere år i DK og der er ingen pålidelig statistisk dokumentation for, at Thule grej skulle gå mere i stykker end så meget andet grej. 

Lars 

Der er solgt temmelig mange flere SONY maskiner. Alligevel synes hyppigheden af folk der oplever problemer med eks Thule at være noget større. Endda på trods af, at Thule ikke har produceret CD-afspiller så forfærdelig mange år. Ergo er alle maskinerne ude hos brugerne forholdsvis nye. Men det lader ikke til at det afholder dem fra at gå i stykker.

Moralen må være, at hvis man vil sælge dyrt grej udviklet og produceret i DK, skal man huske at udvikle produkterne færdige og ikke mindst gennemteste!!
Det er nok desværre en illusion, når man arbejder i de forholdsvis små styktal, og stadig skal leve af det.

Ja, men fordi markedet er ekstremt lille for test af dansk niche produktion hos brugerne, - før "globalisering", havner aben næsten altid hos køberen efter lukketid (læs: efter garantiens udløb).

Det er ikke Sony drevet (eller de ældre Philips drev) der alene som sådan er skurkene, men mere fejl i software og interface til disse. Drevene er smidt ud i milliontal uden bøvl i mange andre konstellationer, - PC-CD-Rom drev m.m hvor livet leves hårdt.

Mange innovative producenter tror/mener at løsningen ligger lige foran snuden; snupper et velkendt drev, noget converter fra Burr-Brown ell. lign. og skriver et lille program, og så en håndfuld bøsninger på bagpladen - og 2 på fronten, og så kører det. OK....så er den skid slået.... Nogle får det til at funke ret overbevisende over en længere periode på flere år!!! Men det er IKKE godt nok. Gamle drenge som Sony, Phillips.....nævn dem selv, kan få selvsamme ting til at køre i 20-30 år

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
lars37 skrev:

Lars 

Jeg kan vist kun være enig med dig i, at der er solgt en del flere Sony maskiner end Thule - men hvor har du oplysningen fra, at hyppigheden for fejl skulle være større hos Thule end hos Sony ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Den kan du få af mig:

2 Thule med fejl ud af 2 mulige, = 100%.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jeg må desværre tilslutte mig, 4 fejl ud af 4 mulige - og på flere af apparaterne, er der tale om mere end een fejl.

Eksempel: Display blinker på helt ny tuner, forklaring, det er TDCs skyld(måske korrekt).

Eksempel2: Fejl i strømforsyning, drev, samt print i ny dvd-afspiller(på en gang, frisk ud af kassen).

Deffekt IA 250B, ombyttet med merpris til IA 350B, der havde en mindre deffekt, men dog i såmtingsafdelingen...

Jeg er vild med lyden, med ovennævnte rædselskabinet er for pinligt.

Lars

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Den kan du få af mig:

2 Thule med fejl ud af 2 mulige, = 100%.

Det er vist ikke et statistisk underbygget udsagn....i

Problemstillingen kan vendes om: Min nabo har haft mindst 3 Fiatér og derefter 3 franske biler uden problemer af nogen art. Sydeuropæiske biler er efter hans opfattelse verdens bedste og mest pålidelige biler - han har jo ikke haft problemer. Efter min opfattelse er de mekanisk og elektrisk det værste skrammel, der kan købes for penge - det underbygges hvert år af en stor og omfattende undersøgelse fra tyske TÜV.

Den undersøgelse interesserer ikke min nabo.... 

Lars

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej Lars37.

Fint at ville forsvare Thule. Lidt svært at komme udenom dog, at der er problemer, "alle" siger det nærmest.

Lars

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

phillips kan nu også formå at lave noget møg. min dvd afspiller har fra helt ny haft problemer hele tiden. bl.a virker knapperne ikke nogen gange hverken på fjernbetjening eller på dvd'ens front hvilket så gør at man er tvunget til at se film med mindre man hiver stikket ud af stikkontakten

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

Hej Lars37.

Fint at ville forsvare Thule. Lidt svært at komme udenom dog, at der er problemer, "alle" siger det nærmest.

Lars

Om "alle" siger at der er problemer ved jeg ikke - men det gør du heller ikke...det er min pointe.....

Men det kunne da være rart, om Thule kunne melde ud, om de har eller har haft generelle problemer de seneste år - og om det er afhjulpet.

Lars

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:
phillips kan nu også formå at lave noget møg. min dvd afspiller har fra helt ny haft problemer hele tiden. bl.a virker knapperne ikke nogen gange hverken på fjernbetjening eller på dvd'ens front hvilket så gør at man er tvunget til at se film med mindre man hiver stikket ud af stikkontakten

Jeg har prøvet igennem årene at have bøvl med en række mærker lige fra Sony til B&O. Det giver mig ikke noget belæg for entydig at kritisere de pågældende mærker....

Lars

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig gør jeg ikke det, derfor netop alle i gåseøjne...

Mon ikke der bliver tre torsdage i en uge før de selv erkender, at der er problemer. for det er der, selvfølglig er der det, ellers kunnne denne tråd vel heller ikke overleve så længe...

Lars

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Desværre er det sådan, at folk der har problemer, altid er dem der råber højest - folk der er glade og ikke har problemer, laver ikke indlæg på div. fora.

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Alle, der kun kender Thule som 100 % driftsikkert - kom frit frem!!

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

Min IA100 har virket upåklageligt siden jeg købte den for 7 år siden.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

tja, jeg har haft PR250 fra 2001 og fik den opgraderet til PR350 i 2004 - har sidste år også fået en PA100 til at drive en bagkanal - alt virker perfekt - aldrig nogle problemer.

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Min Thule CDafspiller køre og spiller uden problemer...............

Min Thule forstærker spiller uden problemer............Dog brummer den lidt når den tændes i den ene kanal, men det forsvinder efter ca 6 sek og det er noget jeg kan leve med.

Så er det sagt !

Jeg tror, at Thule ville gå konkurs, hvis deres produkter ikke er iorden eller de skulle burge mange tid/penge til Rep

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Positivt, må man sige...

Lars

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Desværre er det sådan, at folk der har problemer, altid er dem der råber højest - folk der er glade og ikke har problemer, laver ikke indlæg på div. fora.

Ikke desto mindre hører man sjældent eks SONY-ejere og B&O-ejere der råber så højt.

Specielt i DK er der solgt ekstremt meget Bang&Olufsen igennem MANGE år. Så meget at Thule i forhold er totalt usynlig. Ikke desto mindre er der som sagt langt imellem folk der råber højt om B&O.
Ja, der er til tider en enkelt eller to. Men set i forhold til hvor meget mere de sælger, er antallet af folk der råber højt om det, forsvindende lille.
Men hvis du kendte til de ekstreme test ALLE B&O produkter gennemgår før de bliver frigivet til salg, ville du forstå hvorfor.
Jeg kunne godt tænke mig at se hvilke pålidelighedstests eks Thule laver??? Men det får vi næppe at vide

Det interessante er ikke om der er folk med uheldige oplevelser, for det kan du finde med ALLE mærker... Det interessante er hvor mange i forhold til antallet af solgte enheder.
Når man så sælger udstyr produceret i eks DK, og til noget højere priser end alternativer fra eks Kina, må man også forvente et mere gennemarbejdet produkt. Men det er næppe tilfældet, jvf mine tidligere indlæg.
I stedet for bare ukritisk at forsvare eks Thule, burde man nok kigge lidt objektivt på det. Så vil man ret let indse, at der nok er noget om snakken.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

måske fordi Sony og B&O kunder går ned til forhandleren for at brokke sig istedet for..........

Hurtig skrev:

Webmonkey skrev:

Ikke desto mindre hører man sjældent eks SONY-ejere og B&O-ejere der råber så højt.

Specielt i DK er der solgt ekstremt meget Bang&Olufsen igennem MANGE år. Så meget at Thule i forhold er totalt usynlig. Ikke desto mindre er der som sagt langt imellem folk der råber højt om B&O.Ja, der er til tider en enkelt eller to. Men set i forhold til hvor meget mere de sælger, er antallet af folk der råber højt om det, forsvindende lille.Men hvis du kendte til de ekstreme test ALLE B&O produkter gennemgår før de bliver frigivet til salg, ville du forstå hvorfor.Jeg kunne godt tænke mig at se hvilke pålidelighedstests eks Thule laver??? Men det får vi næppe at vide

Det interessante er ikke om der er folk med uheldige oplevelser, for det kan du finde med ALLE mærker... Det interessante er hvor mange i forhold til antallet af solgte enheder.Når man så sælger udstyr produceret i eks DK, og til noget højere priser end alternativer fra eks Kina, må man også forvente et mere gennemarbejdet produkt. Men det er næppe tilfældet, jvf mine tidligere indlæg.I stedet for bare ukritisk at forsvare eks Thule, burde man nok kigge lidt objektivt på det. Så vil man ret let indse, at der nok er noget om snakken.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes