| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Mik112 skrev:
|
Den kan du få af mig:
2 Thule med fejl ud af 2 mulige, = 100%. 
|
|
|
Det er vist ikke et statistisk underbygget udsagn.... i
Problemstillingen kan vendes om: Min nabo har haft mindst 3 Fiatér og derefter 3 franske biler uden problemer af nogen art. Sydeuropæiske biler er efter hans opfattelse verdens bedste og mest pålidelige biler - han har jo ikke haft problemer. Efter min opfattelse er de mekanisk og elektrisk det værste skrammel, der kan købes for penge - det underbygges hvert år af en stor og omfattende undersøgelse fra tyske TÜV.
Den undersøgelse interesserer ikke min nabo....
Lars
|
|
|
Næh, men det var kun CD spillerne, derudover kommer IA100B, IA150B, IA250B, IA350B - 2 gange og en TU100. Dvs. 8 reparationer på 7 produkter siden 1997  . Men lyden kære venner.., - gør at jeg bliver ved og ved
|
| Til top |
|
| |
Anders T Branchemedlem

Thule Audio
Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen,
Jeg vil lige kommenterer ovenstående udsagn omkring pålideligheden af vores produkter.
Indtil for 6-7 år siden brugte vi SMD elektrolytter til afkobling af lineære regulatorer. Efter noget tid tørrede de midlertid ud med fejl til følge. Bl.a. de ældre IA150B og IA250B/PA250B havde derfor høj fejlrate. Problemet løste vi ved at bruge en anden komponenttype.
Desuden har vi lidt under at Philips stoppede produktionen af DVD drev til DVD250 for 7 år siden og nu har vi ikke flere tilbage.
Udover ovennævnte problemer mener vi ikke at vores produkter har en højere fejlrate end andre tilsvarende produkter, men det er klart at ovennævnte forhold vil give en negativ oplevelse for de af vores kunder der kommer ud for det.
Vi har i samarbejde med Hi-Fi Klubben besluttet at hvis disse specikke 7-8 år gamle produkter fejler tilbyder vi kunden at købe et nyt tilsvarende produkt til en meget fordelagtig pris. I givet fald henvender man sig med sit defekte produkt til nærmeste Hi-Fi Klubben butik
Jeg vil også sige, at vi nu får produceret vores produkter på en tidligere B&O fabrik i Skive, og kvalitetskontrollen med hver enkelt produkt er meget omfattende inden det forlader fabrikken.
Og så vil jeg også sige at jeg er utrolig glad for at høre om de kunder der fortsætter med at købe vores produkter selv om de har oplevet problemer.
Med venlig hilsen
Anders Thule, Thule Audio ApS
o
|
| Til top |
|
| |
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders Thule
Jeg er godt tilfreds med mit anlæg. (cd tuner og forstærker) Jeg købte det omkring 2000/01 og jeg glæder mig hver gang jeg spiller musik på det. Om det er klassisk pop rock eller latin spiller det upåklagelig 
Jeg har ingen planer om at skifte mit anlæg ud bare fordi der bliver skrevet noget her på HIFI4ALL
Det er nu engang det at nyde musiken, som tæller hjemme hos mig. 
Vi Danskere " kom lad os brokke os" er for nemt og billigt og et hifi forum er taknemmelig sted for at give udtryk for noget negativt.
Vi HIFI Nørder m/k skulle også huske på at skrive noget glædeligt positivt og Konstruktiv og LIGE HUSKE AT NYDE LIVET ......
mvh JAN
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv lige Anders et kram for den udmelding! Er ret sikker på, at den forklaring har kostet blod -sved og tårer. Jeg kender om nogen Thule's lydmæssige kvaliteter i stereo setup's, og derfor er - og bliver de mine referencer (bortset fra TU100). At de så alle har haft skavanker ændrer ikke ved de lydmæssige kvaliteter, når det altså funker.
Elektronikkonstruktioner er et følsomt emne, - mange print har 500-1000 komponenter, og indkøber man et lot kondensatorer med specifikationer der ikke overholdes af producenten, slår det bagud i systemet (bagskid) i lang lang tid. Dette ændrer dog ikke ved, at en konstruktion kan være korrekt designet fra starten, - blot eet uheldigt indkøb af een spole med 1000 lytter, kan gøre det, vi som brugere oplever - utilfredshed. Ærgeligt for os, der har "investeret" og skal videre i "systemet", fordi liget i lasten afspejles ret tydeligt i gensalgprisen, og det er umuligt at følge op på som kunde ved brugtkøb; er et givent produkt renoveret? dokumentation for do. osv.., men også ærgeligt for audio producenten, som skal banke ryet op igen.
Men god vind fremover til Thule Audio herfra.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders.
Det er dejligt, du blander dig her på siden .
Og endnu mere, at I sammen med HFK har taget beslutningen om at lave indbyttemulighed til en fordelagtig pris, for os/de som er kommet i klemme.
Og som andre er inde på: når skidtet ellers spiller, er det dælme lækkert .
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
1960-manden Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders T.
Vil høre lidt om mine problemer...
Min tuner TU 150 blinker ved FM fra TDC - problemet løst??
Min DVD 150B har fortsat problemer med at teksterne på film ind i mellem ryger op i toppen af billedet, I har haft den inde et par gange. Problemet løst..??
Med venlig hilsen
Lars
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
1960-manden skrev:
|
Hej Anders T.
Vil høre lidt om mine problemer...
Min tuner TU 150 blinker ved FM fra TDC - problemet løst??
Min DVD 150B har fortsat problemer med at teksterne på film ind i mellem ryger op i toppen af billedet, I har haft den inde et par gange. Problemet løst..??
Med venlig hilsen
|
|
|
Det var dog utrolig tåbeligt af dig at bringe dine konkrete tekniske problemer frem på denne måde. Er der fejl på apparaterne, så send dem ind til reparation - er de ikke korrekt løst, så send dem ind igen eller træf en anden aftale med Hifi-Klubben.
Lars
|
| Til top |
|
| |
1960-manden Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars 37.
Tal pænt til andre mennesker. Eller få afløb for din dårlige stil i andre fora(vil jeg nok personligt foretrække..)
Og pointen er jo netop, at disse problemer formentlig er generelle og evt. svar vil være til gavn for flere brugere. Det er ikke kun mine "problemer".
Lars
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaaa slåskamp    giv den gas  __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
jaaa slåskamp  giv den gas |
|
|
Keder du dig SÅ meget at du opfordre til sviner? Det er formodentlig noget (ret kikset) ironi.
Man behøver sku ikke at opfordre, vel?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
Mest til 1960-manden. Kan det ikke være TDC signal, som ikke er stabil ???
Har selv Telia stofanet (kabel) og på min tuner er der "kun" 2 dioder som lyser.....Måske får min tuner ikke det ypperst signal??
Men bare fordi Vi her på HIFI4ALL snakker om f.eks THULE skal det vel ikke betyde at enhver producent skal fare i blækhuset eller "rede" hele verden.
Mest til Producenterne her i DK ( kender ikke om der er andre producenter som følger med fra andre lande....?)
Men det er da dejlig, at se at producenter følger brugerne af HIFI4ALL ....Gad vide om det ikke også er gavnlig for dem..........Gad vide hvordan producenter og hifi nydere/nørder mødtes i gamle dage (før netter/hifi4all var tilstede)
MVH JAN
|
| Til top |
|
| |
1960-manden Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Mht. tuneren..det kan jo godt være, har blot ikke været ude for det med andre tunere, der blev fodret med TDCs net..
Mvh.
Lars
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
chillipepper skrev:
jaaa slåskamp  giv den gas |
|
|
Keder du dig SÅ meget at du opfordre til sviner? Det er formodentlig noget (ret kikset) ironi.
Man behøver sku ikke at opfordre, vel?
Mvh
|
|
|
nej Men keder du dig så meget at du gider svare? Hvis du ikke kan lide det så inorere det. Hvad tror du smiley`erne er der for. Så kan du stikke dine formodeninger op et hvist sted. Du behøver vel heller ikke at bande det er ret kikset __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |