Forfatter |
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 09 August 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er hjemme anlæget :  Jungson CDT2 (Amperex A2900 tubes) > TARA Labs RSC Air 1 > EarMax AE
(Telefunken 6922+ECC801S tubes) > ATH-L3000 Og hotel anlæget til når jeg rejser :  Sony D-EJ1000 PCDP > KT88 cable > Xin Reference > AKG K340 (KT88
modded) Siden billedet blev taget er de 2 træskiver monteret på hovedtelefonerne. Og så transport anlæget : (justerede lige dine billeder lidt ned, må max være 800px i breden /Z)60 GB 4th gen iMod > mcpig cable > Xin SuperMini-IV) > Atrio M5 Her venter jeg på en Xin SuperMicro og hovedtelefonerne er nogen gange Shure E4C i stedet for.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 09 August 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nc8000
3 virkeligt fede setups du har der!!!!
Vil blot lige høre dig om din bedømmelse af forskellen mellem Xin SuperMini-IV og Xin Reference. Overvejer kraftigt at købe Referencen... ...som reference.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener helt klart at Xin Refernce er den bedste forstærker Xin nogensinde har lavet. Jeg har haft den originale SuperMacro, SuperMacro III, SuperMacro LE og SuperMini IV samt en RSA Hornet og Reference slår dem alle. Ligeledes mener jeg at Refernce giver mig i nærheden af 90% af den lyd jeg får fra min EarMax men til 10% af prisen hvilket er lidt skræmmende. Jeg mener sagtens man kunne leve med en Reference som sin eneste forstærker og hvis jeg havde haft den da jeg købte EarMax'en havde jeg måske slet ikke overvejet det køb. Problemet med Reference er selvfølgelig at den er som den er og hvis man ikke kan lide den lyd så kan man ikke ændre noget hvilket man kan på alle de andre Xin forstærkere på nær SuperMicro. Hvis du bestiller en så vær blot ikke overrasket hvis der går 3 måneder eller måske endda mere før du får den. Brug kredit kort og ikke paypal da Xin først charger kredit kortet når han sender forstærkeren (så du kan fortryde hvis ventetiden bliver for lang eller du finder noget andet spændende). Med paypal bliver du bonnet når du bestiller og hvis du fortryder skal du have fat i Xin for at få dine penge tilbage og det er ikke altid nemt at fange ham.
I øvrigt hvis du vil høre den først er jeg i Aalborg fra på mandag og 2 uger frem på arbejde. Jeg bor på Scandic hotellet og du er velkommen til at komme på besøg hvis det er praktisk muligt for dig. Ellers deltager jeg på mødet i København 13/10.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 09 August 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - tusind tak. Har lyttet til SuperMini'en hos en ven og jeg var vild med detaljerne. Men hvis referencen er så meget bedre - ja så gider jeg ikke vente længere med at få bestilt! Og ja - jeg er bekendt med ventetiden hos Xin, men det må man jo åbenbart leve med :-)
...øhhh har du stadig RSA Hornet??? Så ville det da være sjovt om du havde den med til mødet i København....
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 09 August 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@nc8000 Det er sgu noget af et kabel du har på dine K340'ere... og velour pads.. det ser jo fantastisk ud... og.. kan du trække dem tilstrækkeligt med den Xin bærbare forstærker ?... I så fald er den ret imponerende da ! (som du jo så også skriver at den er)
Btw.. har du også stock puderne i vinyl ? Det skulle give en lidt anden lyd syntes jeg at have læst ? (og prøver at opstøve et par velour pads, hvilket er tæt på umuligt)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 August 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777: Nej jeg har ikke Hornet forstærkeren længere, den blev solgt da jeg fik SuperMacro LE.
kolind: SuperMini kan ikke helt klare K340 (men er dog tæt på med dc boost aktiveret) men Reference kan fint til den lydstyrke jeg kan klare. Nogen har prøvet komboen og er støt på max men så kan man ved ordre bare bede Xin om en højere gain faktor. Der er meget få hovedtelefoner der er tungere at trække end K340 og jeg er endnu ikke støt på nogen. Og ja, jeg har også stock puderne men har ikke prøvet dem da jeg godt kan lide velour puderne. Jeg har også hørt at lyden skulle ændre sig med stock puderne. Jeg tager dem nok med til Aalborg og prøver dem en aften. Kablerne er lavet af kt88 på head-fi (Anatoli fra Israel).
Inden mødet i København burde jeg også have en Xin SuperMicro og den helt nye iBasso D1 amp/dac. SuperMicro'en skal klæbes bag på en iPod Nano til et ænlæg der kan være i en lomme og iBasso'en skal jeg bruge som dac/preamp i mit hotel anlæg, den er jeg meget spændt på. I ferien i England mødte jeg et par andre head-fi'ere (en englændere og en italiener på ferie) og prøvede en Berensford dac og den forbedrede lyden fra Sony'en markant.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@nc8000
Ja har også moddet mine K340'ere så småt.. har skåret de screens som er ud, men recable har jeg dog ikke haft mod til at kaste mig ud i endnu...
Og ja.. de kræver godt med power hvis de skal lyde godt... Men altså fra min cd-afspiller f.eks kan de spille fint højt. Der lyder det bare skrækkeligt og mudret.. fra min Little Dot II++ lyder det ufatteligt meget bedre... Så gain løser vel ikke alt ? Men imponerende at en lille portable amp kan få liv i de K340'ere... :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej gain løser ikke alt, det er kun hvis man synes at volumen ikke er høj nok, men her er der rigeligt power at trække på så lydkvaliteten også er i orden. Min Reference har en 22.000 uf kapacitor og når jeg slukker for forstærkeren kan den trække K340'erne 20-30 sekunder før det begynder at gå galt med forvrængning etc.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 10 August 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det blegner da godt nok lidt i forhold til hvad andre her kan fremvise, men her mit Headfi setup. 

Et par Sony MDR SA1000 

Og en NAD 302 som forstærker! 
Ja, det lyder da ok... Håber ikke at jeg bliver flamet ud af tråden! 
|
Til top |
|
|
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes egentlig at det er imponerende at mindst to danskere (nc8000 og darkless) er i besiddelse af Audio Technica ATH-L3000. Så vidt jeg husker fra en artikel i High Fidelity (var det et besøg hos dig, nc8000 ?), blev disse kun produceret i ca 500 eksemplarer. Efter der blev startet et par tråde her på siden, er der virkeligt kommet lidt guld op til overfladen.
Hvad er i øvrigt forskellen på ATH-L3000 og ATH-L3000G (bortset fra bogstavet "G") ?
mvh Prinds
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Prinds
R10 er vel heller ikke ligefrem noget lavet i millioner af eksemplarer ? :P Og hvornår får vi dem at se desuden ? :D Her er vel trods alt mulighed for at flashe, og når du sidder med "The King" burde du dele vidunderet med os andre.. hehe
@nc8000
Igen... da noget af en lille bærbar amp.. hvad koster sådan en djævel ?
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Prinds Undskyld min direkte spørgemåde, men skal du aldrig ha en "ordentlig" forstærker til de der MEGA-SJÆLDNE-SUPER-SONY-BØFFER du har fået dig  Det fortjener de da vist ?! PS: Jeg går ud fra du stadig bruger en Vincent KHV-111 ?
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg rejser en del i forbindelse med min uddannelse, har jeg brug for en nem (og billig) løsning. Oprindeligt havde jeg set mig lun på AKG501, som har en helt fantastisk soundstage. Dog krævede den en rimelig forstærker for at få et passende bas-niveau ud af den, så valget faldt på Goldring DR150. DR150 kan let drives af min laptop og mp3 afspiller til et rimeligt resultat og det er det setup, der holder mig ved selskab i Arizona's ørken lige pt.    Når jeg engang er færdig i det store udland, ser jeg frem til at tjekke markedet ud. Tænker stadig llidt på den AKG501 eller eventuelt den nye AKG701, hvis de kan findes til rimelige penge
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prinds skrev:
Jeg synes egentlig at det er imponerende at mindst to danskere (nc8000 og darkless) er i besiddelse af Audio Technica ATH-L3000. Så vidt jeg husker fra en artikel i High Fidelity (var det et besøg hos dig, nc8000 ?), blev disse kun produceret i ca 500 eksemplarer. Efter der blev startet et par tråde her på siden, er der virkeligt kommet lidt guld op til overfladen.
Hvad er i øvrigt forskellen på ATH-L3000 og ATH-L3000G (bortset fra bogstavet "G") ?
mvh Prinds
|
|
|
Ja det var hos mig at High Fidelity var på besøg. Modellen med G i er Aston Martin grøn og kun lavet i 50 eksemplarer, den uden G er Conolly (Rolls Royce) brun og lavet i 500 eksemplarer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Igen... da noget af en lille bærbar amp.. hvad koster sådan en djævel ? |
|
|
Xin Reference koster $280 og Xin SuperMini koster $200. http://www.fixup.net/products/index.htm
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Når jeg engang er færdig i det store udland, ser jeg frem til at tjekke markedet ud. Tænker stadig llidt på den AKG501 eller eventuelt den nye AKG701, hvis de kan findes til rimelige penge 
|
|
|
Efter flere timers læsning på nettet, ser det ud til at AKG K501 svarer til AKG K701......bare uden bas  Som du ganske rigtigt skriver, så skal AKG-hovedtelefoner have en "fornuftig" forstærker (med overskud), men får de det, så spiller de  __________________
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
kolind skrev:
Igen... da noget af en lille bærbar amp.. hvad koster sådan en djævel ?
|
|
|
Xin Reference koster $280 og Xin SuperMini koster $200.
http://www.fixup.net/products/index.htm
|
|
|
Oh.. en bærbar amp med 1/4" jacks... Ser godt ud... Og det er nærmest bestående af en kæmpe kondensator og batterier blot... ser effektivt ud i hvert fald...
|
Til top |
|
|
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kalle_dk Jo, jeg bruger stadig Vincent'en, men nu med et Brimar-rør i stedet for den lyn-kineser der sad i... Men jeg er skam meget åben for en forbedring på netop forstærker området - det er også derfor jeg har meldt mig til Head-fi træffet i Kbh (se anden tråd). Jeg vil jo gerne teste alternativerne (Sugden, Rudistor osv). Så jeg håber da at nogen med en Rudistor kommer forbi træffet  @kolind På Kbh-træffet har jeg min lille Sony kæledægge med /Prinds
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prinds skrev:
@kalle_dk
Jo, jeg bruger stadig Vincent'en, men nu med et Brimar-rør i stedet for den lyn-kineser der sad i... Men jeg er skam meget åben for en forbedring på netop forstærker området - det er også derfor jeg har meldt mig til Head-fi træffet i Kbh (se anden tråd). Jeg vil jo gerne teste alternativerne (Sugden, Rudistor osv). Så jeg håber da at nogen med en Rudistor kommer forbi træffet 
@kolind
På Kbh-træffet har jeg min lille Sony kæledægge med
/Prinds
|
|
|
Der er desværre laaaangt til København, og så er der lige noget der kaldes "arbejde"  Jeg ville ellers hellere end gerne lade dig tilslutte dine Sony-bøffer til min RudiStor, og jeg ville vældig gerne selv lytte til dem . De hænger jo ikke på væggen hos enhver head-fi tosse. Hvis der skulle dukke en Sugden Headmaster op på "mødet", vil du sikkert opleve at den har bedre dynamik end din Vincent, men du mangler så lige "rør-lyden". Forstærkere fra firmaet "Headroom" kunne også være interessant at lytte til. De laver vist ikke rør-modeller, men skulle alligevel lave fine forstærkere (der er nu noget over de rør). Mon ikke der snart findes en RudiStor på Sjælland ? Jeg har prøvet Vincent, Sugden og RudiStor. Kvalitetsmæssigt / lydmæssigt ligger de i nævnte rækkefølge. Jeg har aldrig lyttet til lyn-kineser-røret i min Vincent, men der skulle være store forbedringer med Brimar-røret. Det har du sikkert oplevet. Håber i får et godt møde, når den tid kommer. Vi er mange "her ovre" der glæder sig til den efterfølgende tråd med billeder  __________________
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aecrewboss skrev:
Her er der et par billeder af hvad jeg fordriver tiden med når familien er gået i seng og der ikke må spilles alt for
højt.Mine hovedtelefoner er Ergo mod. 2 og de gør et utroligt godt arbejde, efter min mening.De drives af min pre som er en Restec Vector, men for
tiden er der en Crown D-75A på besøg som muligvis skal overtage opgaven.Måske man skulle melde sig til det der headfi møde, det lyder da vældig
spændende |
|
|
Jeg vil MEGET gerne lytte til dine ERGOER!!!
|
Til top |
|
|