Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Jeg mener helt klart at Xin Refernce er den bedste forstærker Xin nogensinde har lavet.
|
|
|
Så er der en Xin Reference på vej til mig. Men om jeg når at have den med til mødet kan man jo kun håbe på. Glæder mig meget til at få den.
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
nc8000 skrev:
Jeg mener helt klart at Xin Refernce er den bedste forstærker Xin nogensinde har lavet.
|
|
|
Så er der en Xin Reference på vej til mig. Men om jeg når at have den med til mødet kan man jo kun håbe på. Glæder mig meget til at få den. |
|
|
Tvivlsomt med den backlog Xin har, mere realistisk er nok bare før jul, men du har jo lov at håbe
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 11 August 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja - forventningens glæde er heldigvis altid det største...
|
Til top |
|
|
JoaCHIP Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 19 August 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her min ydmyge samling af aldrende hovedtelefoner:
|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 19 August 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en lille update. Jeg har rykket hovedtelefon-grejet ud til computeren, da det gør mere nytte her. Og derfor har jeg i første omgang investeret i en dac istedet for nye bøffer.
Der er tale om en usb-dac fra Firestone Audio, Fubar II. Vel-bygget lille dac der giver en god dynamisk lyd, og jeg undgår lyttetræthed, som kunne forekomme efter længere tid, da Rega Ear blot var tilsluttet min bærbar med et mini-jack>2x phono kabel.
Den skulle have lidt burn-in tid inden den åbnede helt op. Men allerede efter at have kørt nogle få timer, begyndte den lille dac at spille musikken veldefineret og med god luft mellem instrumenter.
Edit: Signalkablet er et Vdh - The Bay, og hovedtelefonerne er Sennheiser HD555.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lade billedet tale for sig selv, en ting er dog sikker, der er dømt HIGH-END lyd.
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Vil lade billedet tale for sig selv, en ting er dog sikker, der er dømt HIGH-END lyd.
Mvh
Torben

|
|
|
Hej Torben
Det ser rigtig lækkert ud. Hvad er det for en forstærker?
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et billed af mit diagram, til min effekt-forstærker, som ses i min avetar.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow imponeret, smukt!!!!
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, så skulle du høre vidunderet, uha uha 
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Takker, så skulle du høre vidunderet, uha uha  |
|
|
Jeg er jo nok een af de få heldige, som indtil nu har lyttet til din fine hjemmebyggede hørebøf-forstærker, og jeg må tilstå man skal et godt stykke op ad "pris-stigen" på det kommercielle marked, før man får noget der er bedre. Behagelig rørlyd, med kontrol over tingene, og detaljerne i behold. Det er altid svært at beskrive en lydoplevelse. Den skal høres. Nu var det jo kun "prototypen"........ikke ?  Nå, småtingene med kassestørrelse og andet, har vi jo snakket om, så måske hvis du får blod på tanden.......... PS: Der var vist engang et medlem af dette forum som udtalte, at det økonomisk, og delvist kvalitetsmæssigt slet ikke kan betale sig at bygge selv. Det har du modbevist, Torben. Glæder mig til flere lytte-sessions, med andre bøffer. Vi har jo flere slags på lager. __________________
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være vi en dag kan lave en sammenligning mellem min Meier Prehead mrkII se og så din... så skal du se hvad sådan en solidstate med crossfeed kan
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Solvin skrev:
Takker, så skulle du høre vidunderet, uha uha 
|
|
|
Jeg er jo nok een af de få heldige, som indtil nu har lyttet til din fine hjemmebyggede hørebøf-forstærker, og jeg må tilstå man skal et godt stykke op ad "pris-stigen" på det kommercielle marked, før man får noget der er bedre. Behagelig rørlyd, med kontrol over tingene, og detaljerne i behold. Det er altid svært at beskrive en lydoplevelse. Den skal høres.
Nu var det jo kun "prototypen"........ikke ? 
Nå, småtingene med kassestørrelse og andet, har vi jo snakket om, så måske hvis du får blod på tanden..........
PS: Der var vist engang et medlem af dette forum som udtalte, at det økonomisk, og delvist kvalitetsmæssigt slet ikke kan betale sig at bygge selv. Det har du modbevist, Torben. Glæder mig til flere lytte-sessions, med andre bøffer. Vi har jo flere slags på lager.
|
|
|
Tak for dine rosende ord Karl-Erik. Ja det er jo en prototype, men som du skriver, har den en dejlig lyd. Jeg kan godt fiske en endnu bedre konstruktion op af lommen, er gået i tænke-boksen. Dog går der nok en rum tid inden i for den at se, jeg skal lige nyde vellyden fra denne her.
At selvbyg kan betale har jeg bevist, via de utallige konstruktioner jeg har lavet gennem de sidste 20 år, alle med rør selvfølgelig.
Jeg ser også frem til flere lytte-sessions, når nu den mørketid atter sænker sig over vores herlige land.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det kan være vi en dag kan lave en sammenligning mellem min Meier Prehead mrkII se og så din... så skal du se hvad sådan en solidstate med crossfeed kan  |
|
|
Kender godt Meir og hans teknik, med at blande de to kanaler sammen, har dog aldrig hørt det. egentlig var det Link et eller andet, "kan ikke huske hans navn" der kom på ideen en gang i firserne, så vidt jeg husker.
Hvis din Meier Prehead lyder som en Sugden Head-Master, ja så har du tabt, endda meget stort 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Mvh
Torben

|
|
|
Flotte rør må jeg sige.. Et ganske flot DIY projekt ser det ud til...
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvordan den sammenlignes med en headmaster, desværre skal den til reparation den lille, den har en summen/knitren på begge kanaler, så håber Dr Meier kan gøre den rask igen.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Ved ikke hvordan den sammenlignes med en headmaster, desværre skal den til reparation den lille, den har en summen/knitren på begge kanaler, så håber Dr Meier kan gøre den rask igen. |
|
|
Det lyder træls, på godt Jydsk, men af og til går ting i stykker, håber du snart får den igen.
|
Til top |
|
|
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja her er så et lille billede af mine bøffer. Et par Sennheiser drevet af en Benchmark DAC1 USB.
Jeg syntes selv det lyder utroligt godt. Men ja det er jo så bare min mening.

|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjokoz skrev:
Ja her er så et lille billede af mine bøffer. Et par Sennheiser drevet af en Benchmark DAC1 USB.
Jeg syntes selv det lyder utroligt godt. Men ja det er jo så bare min mening.
|
|
|
Hov hov hvad er det der gemmer sig i baggrunden, her tænker jeg på den grønne dåse
|
Til top |
|
|