Forfatter |
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
@NC8000
Mine er tæt på originale.. (har kun lavet screen mod og tapet hullerne til samt leget lidt med mængden af vat i dem) Har lige fået opstøvet et par velour pads til dem også faktisk.. men måtte slippe 350 kr for dem ? :S Men komforten er bestemt bedre.. og de lukker bedre af.. men lyden bliver lidt anderledes.. Om det er bedre eller dårligere ved jeg så ikke helt.. Det er.. anderledes bare tror jeg..
Er dine bass-light eller bass-heavy version ? (hvis ellers man mener at der er flere forskellige versioner) Vil umidbart dømme mine til at være dem med meget bas.. Men jeg syntes til gengæld også at der er rigeligt bas i mine SA-5000 som nogle mener intet bas har... |
|
|
Jeg har faktisk ingen anelse om hvad mine betragtes som
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er så hvad jeg er endt med som ultra portabelt anlæg. Dette skal der ikke ændres på i lang tid når først jeg har modtaget mit nye APureSound kabel til hovedtelefonen.   Tredie generation iPod Nano 8GB, ALO micro dock, Xin SuperMicro-IV, Etymotics ER4. Anden generation iPod Nano'en er der kun til størrelses sammenligning
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du gal den er lille den Xin.. Troede de var meget større :O
Lækkert portable setup.. Er vild med formen på de nye nano'er... lidt mere lommevenlig...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Xin SuperMicro er et lille mirakel. Den kan snildt drive både mine L3000 og Koss A250 og selv min K340 kan den drive hvis lyden ikke skal være alt for høj. Og alt det fra en så lille æske med 1 AAA batteri som varere ca. 20 timer. Lydmæssigt mener jeg samtidig at det er Xin's næst bedste forstærker efter Reference. Bare synd at man skal vent 3-6 måneder på at få en. Jeg var heldig og få fat i en brugt på head-fi. Xin's SuperMini er heller ikke stor, ca. dobbelt så stor som SuperMicro så den kan stadig passe inden for arealet af den nye Nano og den har alle faciliteterne fra SuperMacro med switches og opamp/buffer rolling men jeg synes altså ikke den lyder lige så godt som SuperMicro. Nu må vi se når den kommer hjem fra reparation og upgrade til IV status (hvis den nogen sinde kommer tilbage).
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er synd at det skal tage så lang tid at få sådanne.. Men imponerende med så lille en amp som alligevel efter sigende skulle lyde så godt.. Men de er ogs lidt dyre trods alt... Men ja HELT så lille behøvede den ikke at være trods alt.. Bare den ikk er større end ens afspiller.. :)
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt nok helt vanvittigt så lille den SuperMicro er! Jeg så først den nye nano 'live' her i weekenden, og forstår først nu rigtigt hvor lille supermicroen er. Det er ærgeligt at leveringstiden er i nærheden af et år lige pt., for hvis bare halvdelen af hvad man hører om lydkvalitet paser, er den jo et sandt mirakel.
Jeg glæder mig også meget til at høre nærmere om apuresound kablet til er4. Er det et P eller S kabel du har bestilt nc8000?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et S kabel da jeg altid vil bruge det sammen med en forstærker og det bør komme i denne uge så jeg når også at få det spillet til inden meet'et den 13/10. Effekten af kablet skulle være en bedre bass end P modellen kan levere alene samtidig med at man skal få alt som en S model normalt har at byde på. Så må vi se om det holder vand, det er i hvert fald dyrt (1.200 kr. inkl forsendelse og dertil kan komme told+moms hvis det bliver snuppet ved grænsen), men også pengene værd for mig hvis det holder.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sgu også en slat penge for et kabel til en IEM kunne mange påstå.. Men hvis det giver en forskel der er tilstrækkelig til at det er det værd, er det bestemt fint nok.. Selve hovedtelefonen er ikke rasende dyr i forvejen trods alt.. Hvis man kan gøre den super god for 1200 kr er det ikk så skørt trods alt... :)
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@nc8000Det der sorte stik med de snoede ledninger du har siddende i din iPod, er det eet man kan købe eller er det "do it yourself" ? Jeg går ud fra du har en slags "linie-udgang" som du føder din Xin med ? Kan man bruge hovedtelefonstikket til at føde en forstærker med, hvis man sætter lydbegrænseren lavt, eller duer det ikke ? __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Connector kablet er en ALO micro dock fra
http://www.aloaudio.com/
og nogen kan lave det selv, men jeg kan bestemt ikke. Der er en lang række andre der også producerer iPod line out kabler men ALO's har ry for at være blandt de bedste (og dyreste). Ellers prøv en turbo dock
http://www.fixup.net/talk/topic.asp?TOPIC_ID=1995
En billig udgave er denne som var den første jeg havde hvor jeg bare klippede firewire delen af
http://www.sik.com/ram_din.php
Eller denne hvor man så bruger sit eget mini-mini kabel
http://www.sendstation.com/us/products/pocketdock/lineout-us b.html
Man kan godt fodre en forstærker fra hovedtelefon udgangen men det vil aldrig være optimalt da det signal du så slut forstærker har været igennem spillerens hovedtelefon forstærker der som regel (men ikke altid) ikke er særligt god. Hvis du gør bør du sætte spillerens volumen på 3/4 styrke eller mere og så justerer med hovedtelefon forstærkeren.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
det er sgu også en slat penge for et kabel til en IEM kunne mange påstå.. Men hvis det giver en forskel der er tilstrækkelig til at det er det værd, er det bestemt fint nok.. Selve hovedtelefonen er ikke rasende dyr i forvejen trods alt.. Hvis man kan gøre den super god for 1200 kr er det ikk så skørt trods alt... :) |
|
|
Beløb i denne størrelse har jo altid et skær af vanvid over sig, men jeg bruger dette anlæg 6 timer om dagen de dage jeg arbejder i hovedstaden og så er det sgu alle pengene værd for mig.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Connector kablet er en ALO micro dock fra
http://www.aloaudio.com/
Man kan godt fodre en forstærker fra hovedtelefon udgangen men det vil aldrig være optimalt da det signal du så slut forstærker har været igennem spillerens hovedtelefon forstærker der som regel (men ikke altid) ikke er særligt god. Hvis du gør bør du sætte spillerens volumen på 3/4 styrke eller mere og så justerer med hovedtelefon forstærkeren.
|
|
|
Tak for info. Selvom dollar-kursen er lav, tror jeg at jeg melder pas (det var godt jeg sad ned, da jeg læste dit link). Jeg ved godt det er en speciel ting/stik, og derfor er prisen nok derefter, men alligevel. Jeg fortsætter med at bruge hovedtelefonstikket med mine Shure-propper. Det spiller nu ganske fint, men derfor er det jo altid godt at få udvidet sin horisont. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået mit APureSound kabel til Ety'erne  Og det har haft ca. 50 timers tilspilning samt 12 timers lytning. Jeg elsker det. Bassen er bedre og da det samtidig er et S kabel i modsætning til det originale som var et P kabel har jeg også fået udviddet horisonten i toppen. Samtidig er det kortere hvilket er godt til transportabelt brug og profilen i øret er meget lavere (jeg kan faktisk nu ligge på siden på en hovedpude med dem i øret). Tykkelsen er cirka den samme som den tynde del af det originale men det er stivere så det holder pplaceringen bag ved øret meget bedre. Mikrofonien er stort set det samme som det originale. 1.200 kr. bare for et kabel er mange penge men da jeg havde beløbet tilgængeligt gjorde det ikke noget og for mig er det pengene værd. Dette er simpelt hen det mest suveræne super portable anlæg jeg kan komme i tanke om til mine daglige 6 timers rejse.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@nc8000
Det ser da i hvert fald ud til at fylde mindre.. Og tja.. 1200 kr er vel ikke så galt hvis du er vild med ety lyden i forvejen.. Så kan et sæt E500 eller trippel-fi ikke gøre dig tilfreds formentligt.. Hvis det er hvad der skal til for at perfektionere dit portable setup er det helt bestemt pengene værd.. Jeg mangler penge ! heh...
Hvordan er den nye nano i lyden i forhold til den gamle btw ?.. føler mig skrækkeligt fristet til at købe en af dem.. Er vild med størrelsen på dem.. Så en i en butik her den anden dag.. Den passer jo lige i lommen, og virker meget mindre end den gamle endda syntes jeg..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Nano er i mine øre marginalt bedre end den gamle men egentlig ikke nok til i sig selv at retfærdigøre et køb, men kombineret med at den giver 4 gange så meget lager, bedre format, dobbelt så stor skærm og video muligheden er den suveræn
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Den nye Nano er i mine øre marginalt bedre end den gamle men egentlig ikke nok til i sig selv at retfærdigøre et køb, men kombineret med at den giver 4 gange så meget lager, bedre format, dobbelt så stor skærm og video muligheden er den suveræn
|
|
|
Jeg har ingen praktisk erfaring med 2. generations Nano, men har hidtil brugt en Creative Zen V Plus, som jeg egentlig har været godt tilfreds med. Den nye Nano har dog en noget bedre skærm (større og med bedre opløsning), samt en flottere udformning / materialevalg og en nem betjening (menuer og klik-hjul). Jeg har primært brugt min Crative til podcast formål (DTU-foredrag, sproghjørnet, Angora, Bertelsen, De sorte spejdere og lignende), men min nye Nano bruger jeg også til musik. Den spiller hæderligt, hvis man har et sæt gode lytte-propper til den. De medfølgende hvide Apple-øre-propper er ikke noget at råbe hurra for, men kan dog bruges i en hurtig vending, hvis man lige skal lytte noget tale/podcast, men de duer ikke til musik. De er simpelthen for dårlige. Nano 3. generation har mindre egenstøj fra forstærkerdelen end min Creative, så det går an (svag hørbar sus når der ikke spilles musik). Man må ikke sammenligne lyden med et godt hjemme-headfi-setup, men det retfærdiggør prisforskellen vel egentlig heller ikke ?! Jeg kunne godt tænke mig at Nano kunne spille FLAC filer, men det går vist ikke (har dog ikke prøvet). Jeg ripper musik i MP3 256 Kbps VBR. Jeg har meget svært ved at høre nogle former for "komprimering" eller andre dårligdomme. Har nogen prøvet at lave sammenligninger mellem FLAC og højere MP3-kvalitet/sampling på andre afspillere, med mulighed for begge disse formater ? Det kunne jeg godt tænke mig at høre resultatet af. nc8000: Du nævner at din nye Nano har 4 gange så meget kapacitet. Er der ikke "kun" 8 Gb hukommelse i din Nano eller har du haft en mindre Nano 2. generation ? Man kan vel ikke få modeller med mere end 8 Gb hukommelse, eller.....??? __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle 2. gen var en 2GB så ja 8GB er det største den nye kommer som
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Min gamle 2. gen var en 2GB så ja 8GB er det største den nye kommer som
|
|
|
OK. Jeg var helt nervøs for, at der var noget jeg havde overset, men det var der så ikke  __________________
|
Til top |
|
|
Laze Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Her er min samling Hovedtelefonerne: Sennheiser hd25-1, Alessandro Grado MS2, Beyerdynamic DT-990 (edition 2005)  Udstyr de benyttes sammen med 
|
Til top |
|
|
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger primært Ergo 2 som hovedhøjttaler:  Jeg bruger også Beyer DT-880 og Sennheiser men Ergoerne synes jeg bedst om. Jeg bruger Lyrec Frida som hovedtelefonforstærker:  "dolph"
|
Til top |
|
|