Emne: HiFi-magi under LoFi brand ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Hans J skrev:
Kan XR59 opkonvertere Componentsignaler til HDMI ?
|
|
|
Nej Hans, det tror jeg ikke at den kan. Det troede jeg faktisk da jeg bestilte, men det ser ud til at den "bare" kan modtage og videresende 1080p :-|. man skal nok have en onkyo hvis man vil opkonvertere for rimelige penge, men de bliver jo så varme at det ikke er til at vide hvor langt tid de holder (hehe)    giver besked på torsdag, når jeg har leget lidt med fætteren, altså xr59 (no jokes plz)
|
|
|
Opknvertering er jo bare ret lækkert når man har xbox, xbox360 eller PS2 f. eks. Du har ret med at Onkyoén bliver varm, men det er en ekstra feature for de nordiske lande, så kan man få endnu mere glæde af den når det bliver koldt, hvilket er sådan ca 11 mdr af året  . Fortæl hvad der kommer ud af det på torsdag  (hmmmmmmmmm). Håber dælme den har bedre lyd end min Plasma, men det har den sikkert, de burde indbygge sådan en xr59 i deres plasma. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J!!! Onkyo var meget med i mine overvejelser, men på SU budget blev det XR59. Bl.a. fordi jeg er sikker på at den kan trække mine HT. Nu har jeg set i en anden tråd at du har en par KEF Q65.2? Jeg har selv et sæt Q65 og er lidt nysgerrig efter at høre hvordan Onkyo håndterer dem? Er blevet lidt i tvivl om hvad der skal til for at trække Q65, og stoler ikke helt på HFK's sælgere, der nemlig er uenige om hvilken denon der kan klare jobbet. Det er jo sælgere der selvfølgelig gerne vil sælge mig en dyr forstærker, men det er jo logik for høns. Jeg spørger fordi jeg stadig har en Onkyo i tankerne. Hvis det viser sig at XR59 ikke lever op til mine forventninger, skal der jo spares sammen til en 805 eller 875
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Hans J!!! Onkyo var meget med i mine overvejelser, men på SU budget blev det XR59. Bl.a. fordi jeg er sikker på at den kan trække mine HT. Nu har jeg set i en anden tråd at du har en par KEF Q65.2? Jeg har selv et sæt Q65 og er lidt nysgerrig efter at høre hvordan Onkyo håndterer dem? Er blevet lidt i tvivl om hvad der skal til for at trække Q65, og stoler ikke helt på HFK's sælgere, der nemlig er uenige om hvilken denon der kan klare jobbet. Det er jo sælgere der selvfølgelig gerne vil sælge mig en dyr forstærker, men det er jo logik for høns. Jeg spørger fordi jeg stadig har en Onkyo i tankerne. Hvis det viser sig at XR59 ikke lever op til mine forventninger, skal der jo spares sammen til en 805 eller 875
|
|
|
Min 674 trækker mine KEF 65.2 rigtig rigtig godt, de to produkter matcher hinanden på en måde så den lyd jeg har er en lyd jeg virkelig synes er fantastisk, aner ikke hvordan mine KEF´er vil lyde med en anden forstærker. Da jeg havde alle min HT´ere på i 7.1 setup, det er p.t. pillet ned pga. manglende kabeltræk  = - 10 WAF), spillede setuppet så jeg nærmest græd af glæde (overdrivelse fremmer forståelsen). Hvis du vil af med dine KEF´er på et tidspunkt kan du bare sig til  . Bliver spændende at høre om dine oplevelser med Panasonic/KEF setup. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
|
|
|
Hvor i tyskland har du bestilt din? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
ravnk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
ravnk skrev:
|
Aber doch guten heute leute, und ser toll.
Tak for hjælpen. Det ser da ikke så tosset ud, altså reviewet fra tyskland af SA-XR58(fik lidt hjælp fra babelfish). Men jeg må lige vente og se hvad den nye model XR59 kommer til at koste samt hvad den kan. Fandt lidt om den her.
http://panasonic.com.au/products/details.cfm?objectID=3895
|
|
|
Tak for linket. Det har jeg ledt længe efter uden succes. Mit tyske er et levn fra og nærmest glemt. det bliver godt med en engelsk. Jeg har lige købt den i tyskland for 3700 kr. www.schlauershoppen.de , det var det billligste sted jeg kunne finde hvor de modtog visa...
|
|
|
Hej Rulle
søg og du skal finde (på side 19), hvis det altså var XR59 du spørger om.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rulle!!! Tsk Tsk... se på side 19
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe godt man ikke er blind! Men var også der jeg kiggede på den... Men glæder mig til at høre din anmeldelse af den når den kommer frem  __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige gennemtrevlet manualen for en SA-XR57 for at se hvordan landet ligger med konvertering af videosignaler.
Det er meget simpelt for den kan den ikke. Det bliver da interessant at se om XR59 kan det.
Egentligt kan jeg godt forstå beslutningen om ikke at kunne det, det er jo trods alt meget billigere blot at sløjfe signalet igennem forstærkeren fra relevant indgangstype til samme udgang. Altså forbindes HDMI til TV, S-Video til TV og Component til TV. Så er det bare at putte sine enheder på de ingange man nu har til rådighed og så kommer videosignalet på samme type udgang - hvorfor konvertere? Mit Pana PV60 kan da sagtens vise signaler fra en række typer (HDMI, Component, S-Video, Composit). Så er der lige det med lyden. Via HDMI er det ikke et problem, for her er lyden med i kablet. Når man slukker AV-recieveren sender den blot signalet med lyd videre til TV'et, så kommer lyden fra TV'et - når den tændes stoppes lyden til TV'et og sendes ud via AV-recieveren istedet - meget fikst. Lyd på andre videokilder skal tilsluttes via COAX, optisk eller analog. Der opstår en naturlig grænse for hvor mange enheder der kan tilkobles, men mit behov kan godt dækkes af den nye XR59:
DVD-Recorder (HDMI) PS3 (HDMI) Sagem HD81 (Component+COAX) Tvix M-4100 (Component+COAX) VCR (S-Video + phono) TV (kun audio via phono, så analog TV kan få lyd via av-recieveren)
Så er der en række S-Video og Composit tilbage der ikke skal bruges. PS: Jeg har skrevet til Panasonic for at se om jeg kan få mailet en XR59 manual, men jeg har den ikke endnu. Hvis jeg får sådan en checker jeg lige den også. Min XR57 manual er på engelsk (PDF), hvis nogen har en XR59 (PDF) så send den gerne til mig, jeg vil meget gerne se hvad sådan en fætter kan. __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at nævne at SA-XR59 ikke kommer til DK i år..... Så tyskland er vejen frem hvis man vil have sådan en.
__________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ohhh og jeg fandt også en XR58 PDF på engelsk, den ser nu ud til at ligne en XR57, ved ikke lige hvad forskellen måtte være.
__________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterLarsen skrev:
| ohhh og jeg fandt også en XR58 PDF på engelsk, den ser nu ud til at ligne en XR57, ved ikke lige hvad forskellen måtte være. |
|
|
Ikke så stor, men bl.a muligheden for at køre dual amp i 5.1 setup. Men det virker til at forskellen er minimal ved nye modelnumre, følger blot med tidens krav til indgange, udgange, videokval og blah blah
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
|
|
|
Bare for lige at nævne Onkyo TX-SR 674E koster det samme som XR59 og Onkyo TX-SR 605 er ca kr. 400,- dyre og den er så udstyret med HD-lyd. Panasonic er til Bi-amp og lignende, medens Onkyo har flere features. Dette er ikke for at nedrakke Panasonic, men blot for at gøre opmærksom på der er alternativer  . Så er det man skal overveje hvilke featues man har brug for. PS: Opkonverting er lækker da man så kan nøjes med et kabel fra SR til TV, og køber man kvalitetskabler er besparelsen på Panasonic hurtig væk. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AAAAaaaaaaaaaaaaaarghhhh..........jeg er ved at blive skør om hvad jeg bør investere i!!!
Jeg er lige på tærsklen til at smide knap 9kg efter en Onkyo 805, og så læser jeg ellers denne tråd.......dvs, jeg har skimmet det meste, har desværre ikke længere tiden på min side, og der er sikkert en masse jeg ikke lige har fået med!?!
Har som alle andre lidt spekulationer mht den varme som åbenbart er et problem for Onkyo, men synes godt om, når man læser at den er klar til DD-true-HD, og DTS-HD!?
Hvordan ser det ud for Pana 55 til 59 på denne front, kan det passe at de ikke er klar til det, eller er der nogen indvendinger her!?
Når Onkyo nu flotter sig med HDMI 1,3 på de større i programmet, hvad har vi så med at gøre i Panas produkter!?
Jeg har pt ikke mulighed for at bi-ampe mm, så det bli'r et regulært 7.1 setup!
Ved godt at jeg selv skal gøre op med mig selv, selv skal lytte, se, høre osv, men nu spørger jeg til jeres mening!
Summasummarum:
Med op imod 9000 at gøre godt med, hvad er så det bedste køb!?
Jeg skal ha' tilsluttet HD-selectorbox, PS3 og Toshiba XE1 til!!
Med håb om nogle gode for og imods...!! Takker mange gange...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
AAAAaaaaaaaaaaaaaarghhhh..........jeg er ved at blive skør om hvad jeg bør investere i!!!
Jeg er lige på tærsklen til at smide knap 9kg efter en Onkyo 805, og så læser jeg ellers denne tråd.......dvs, jeg har skimmet det meste, har desværre ikke længere tiden på min side, og der er sikkert en masse jeg ikke lige har fået med!?!
Har som alle andre lidt spekulationer mht den varme som åbenbart er et problem for Onkyo, men synes godt om, når man læser at den er klar til DD-true-HD, og DTS-HD!? Hvordan ser det ud for Pana 55 til 59 på denne front, kan det passe at de ikke er klar til det, eller er der nogen indvendinger her!?
Når Onkyo nu flotter sig med HDMI 1,3 på de større i programmet, hvad har vi så med at gøre i Panas produkter!?
Ved godt at jeg selv skal gøre op med mig selv, selv skal lytte, se, høre osv, men nu spørger jeg til jeres mening! Summasummarum: Med op imod 9000 at gøre godt med, hvad er så det bedste køb!? Jeg skal ha' tilsluttet HD-selectorbox, PS3 og Toshiba XE1 til!!
Med håb om nogle gode for og imods...!! Takker mange gange... |
|
|
Jeg ville helt klart købe Onkyo´s 805, de features den har tiltaler mig mere end Bi-amp og hvad det ellers hedder, hvilket du jo også skriver du ikke skal bruge.
Du nævner 3 enheder somjeg går ud fra kører HDMI, det afskriver Panasonic hvis du ikke vil skifte stik når du skifter kilde. Og så er der jo HD-lyden .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
Har som alle andre lidt spekulationer mht den varme som åbenbart er et problem for Onkyo, men synes godt om, når man læser at den er klar til DD-true-HD, og DTS-HD!? Hvordan ser det ud for Pana 55 til 59 på denne front, kan det passe at de ikke er klar til det, eller er der nogen indvendinger her!?
Ved godt at jeg selv skal gøre op med mig selv, selv skal lytte, se, høre osv, men nu spørger jeg til jeres mening! Summasummarum: Med op imod 9000 at gøre godt med, hvad er så det bedste køb!? Jeg skal ha' tilsluttet HD-selectorbox, PS3 og Toshiba XE1 til!!
Med håb om nogle gode for og imods...!! Takker mange gange... |
|
|
Når du har ps3 mm. så er der igen tvivl så er det Onkyo vejen frem med DTSHD og Dolby True det er kun Denon der kommer med det i nærmeste fremtid http://www.av-land.co.uk/amplifier/index.htm tjek de nye modeller, ved at klikke på dem får du spec. frem. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
Når du har ps3 mm. så er der igen tvivl så er det Onkyo vejen frem med DTSHD og Dolby True det er kun Denon der kommer med det i nærmeste fremtid http://www.av-land.co.uk/amplifier/index.htm tjek de nye modeller, ved at klikke på dem får du spec. frem. |
|
|
Takker!! Tror faktisk at du har hjulpet med dette link i en anden tråd tidligere, men godt at se at du er inde i det!?
Kommer bare til at tænke på, skal filmene også være i DTSHD/DDtrueHD, for at få det sidste løft på lydsiden!? Eller snakker vi om at onkyo receiverne 'opskalerer' lyden!?
For hvis der ingen film er lavet med DTSHD/DD-TD, er der vel ingen forskel på hvilken gengivelse Onkyo'erne giver fremfor Pana'erne med alm Blu-ray / HD-DVD afspillet på henholdsvis PS3 og ToshibaXE1!?
Det lykkedes lige at forvirre mig selv.....haha!!
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du har blu-ray og andre HD afspillere må Onkyo være valget. Panasonic kan ikke afkode TrueHD, så din PS3 kan ikke tilsluttes optimalt. Jeg har selv overvejelser meller Pana XR59 og Onkyo 605, jeg kan godt se at Pana nok løber tør for tilslutninger, så lige idag hælder jeg mest til Onkyo 605 pga. det. Til gengæld kan Panasonic XR59 bi-wire og bi-ampe så mine B&W ville få en ordentligt gang kraft, jeg er overbevist om at det giver noget bedre CD-lyd end Onkyo kan præstere.
Jeg tror jeg helt opgiver pt. og venter på at Panasonic får nogle flere HDMI indgange - den kan da ikke være så svært vel. Panasonic har også et begrænset antal enheder der kan tilsluttes, se blot i manualen hvor få stillinger input-selevtoren har - ikke smadder godt nu om dage. Håber de tager sig sammen og dropper nogle af de mange gamle video-indgange og putter lidt flere af de nye på - altså vi venter på en krydsning mellem Onkyo's input-muligheder og Panasonics forstærkertrin.
Hmmm hvad med det her - man køber da bare dem begge, så hiver man HDMI-signalet fra Onkyo over i Pana og buger den blot som udgangsforstæker - så har man jo alle features.....
Det vil nok være billigere med en god ekstern HDMI-switch - nogen der kender noget til sådan nogle? __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
csn1903 skrev:
Når du har ps3 mm. så er der igen tvivl så er det Onkyo vejen frem med DTSHD og Dolby True det er kun Denon der kommer med det i nærmeste fremtid http://www.av-land.co.uk/amplifier/index.htm tjek de nye modeller, ved at klikke på dem får du spec. frem.
|
|
|
Takker!! Tror faktisk at du har hjulpet med dette link i en anden tråd tidligere, men godt at se at du er inde i det!?
Kommer bare til at tænke på, skal filmene også være i DTSHD/DDtrueHD, for at få det sidste løft på lydsiden!? Eller snakker vi om at onkyo receiverne 'opskalerer' lyden!?
For hvis der ingen film er lavet med DTSHD/DD-TD, er der vel ingen forskel på hvilken gengivelse Onkyo'erne giver fremfor Pana'erne med alm Blu-ray / HD-DVD afspillet på henholdsvis PS3 og ToshibaXE1!? Det lykkedes lige at forvirre mig selv.....haha!! |
|
|
Der er en del Blu-ray film ude nu i DTSHD og da DTSHD og Dloby True er fremtidens film format, da lyden er ukomprimeret. Da det er den vej udviklingen peger vil man se flere og flere film komme med de nye lydformater. Hvis man ikke får nok spark i rumpetten med den lille Onkyo kan man jo sætte en effektforstærker til fronterne via Onkyon da den har line out. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder her og tænker over hvad jeg skal købe og hvad jeg idag har af enheder og hvordan det efter al sandsynlighed ser ud i løbet af året. Jeg tror ikke min situation er meget anderledes end så mange andres, så her er en tanke:
Jeg køber en Pana XR59, primært. pga. af dens forstærker. Jeg får aldrig mere end et 5.1 setup, så TrueHD med 7 kanaler og den slags kan jeg vel godt undvære. Jeg vil gerne tilslutte følgende enheder: DVD-Recorder (den har jeg, HDMI) Sagem 81HD (den har jeg, HDMI) WII (den har jeg, Component til TV + Phono til XR59) TVIX M-4100 (bestilt, HDMI) PS3 (lånt og på ønskeseddel, HDMI)
Altså mangler jeg en HDMI-switch med 4 input og naturligvis billed+lyd gennemstilling, kravet er god kvalitet og IR-betjening via min Logitech Harmony 885.
Så skal jeg bare kode lidt på Harmony og skifte mellem enhederne på HDMI-Switch og vælge HDMI-1 som input på Panasonic og HDMI-1 på TV (som sker nu ved DVD) - så er det vel køreklart. Når WII skal bruges (tror den bliver solgt) skal TV blot skiftes til Component (det sker allerede idag) og XR59 til et eller andet analogt input. Konklusionen er således at XR59 kun kender tre eksterne enheder, HDMI-1, Analog-WII og Analog TV-lyd (hvis man vil se analog TV) - noget XR59 godt kan håndtere trods de begrænsede tilslutningsmuligheder.
HDMI-switch kender jeg ikke noget til, måske denne her er fin nok: http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_switch/high_quality_hdmi_s witch_4_vejs_668_da.html __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterLarsen skrev:
|
Jeg sidder her og tænker over hvad jeg skal købe og hvad jeg idag har af enheder og hvordan det efter al sandsynlighed ser ud i løbet af året. Jeg tror ikke min situation er meget anderledes end så mange andres, så her er en tanke:
Jeg køber en Pana XR59, primært. pga. af dens forstærker. Jeg får aldrig mere end et 5.1 setup, så TrueHD med 7 kanaler og den slags kan jeg vel godt undvære. Jeg vil gerne tilslutte følgende enheder: DVD-Recorder (den har jeg, HDMI) Sagem 81HD (den har jeg, HDMI) WII (den har jeg, Component til TV + Phono til XR59) TVIX M-4100 (bestilt, HDMI) PS3 (lånt og på ønskeseddel, HDMI)
Altså mangler jeg en HDMI-switch med 4 input og naturligvis billed+lyd gennemstilling, kravet er god kvalitet og IR-betjening via min Logitech Harmony 885.
Så skal jeg bare kode lidt på Harmony og skifte mellem enhederne på HDMI-Switch og vælge HDMI-1 som input på Panasonic og HDMI-1 på TV (som sker nu ved DVD) - så er det vel køreklart. Når WII skal bruges (tror den bliver solgt) skal TV blot skiftes til Component (det sker allerede idag) og XR59 til et eller andet analogt input. Konklusionen er således at XR59 kun kender tre eksterne enheder, HDMI-1, Analog-WII og Analog TV-lyd (hvis man vil se analog TV) - noget XR59 godt kan håndtere trods de begrænsede tilslutningsmuligheder.
HDMI-switch kender jeg ikke noget til, måske denne her er fin nok: http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_switch/high_quality_hdmi_s witch_4_vejs_668_da.html
|
|
|
Du må dælme have stærkt brug for Bi-amp, med alle de ting du skal købe var det billigere at købe en Onkyo TX-SR 805 .
Du holder da godt nok fast i din Panasonic passion, er det pga. hvad der er skrevt her eller har du hørt den ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|