Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke i tvivl om at Panaen har mangler, men er meget nysgerrig hvad angår en digital forstærkers lydkvalitet ved stereo (og selvfølgelig surround). Det er jo faktisk dette der startede denne tråd.Jeg er sikker på at det samme er tilfældet for mange andre der spørger til Panasonic´s digitale recievere.

Mit behov er kun surround samt at kunne høre 2 kanals stereo og har i den forbindelse lige prøvet en Marantz SR4001. Den var fremragende i surround men manglede "luft" og stereoperspektiv ved afspilning af alm. CD´ere. Jeg har nu tilsluttet min gamle NAD stereo reciever og den lyder klart bedre ved CD afspilning.

Jeg må simpelthen prøve en Pana, om ikke andet for at få be- eller afkræftet om lydkvaliteten er så god, som mange har beskrevet.

Til top Vis ravnk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnk

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hans J - jeg har en ældre Panasonic med TI's digitale forstærker indbygget (SA-XR10).
Jeg synes den lyder rigtigt nydeligt, men er lidt for lille med hensyn til effekt - mine B&W vil få det bedre med mere power, så derfor vil jeg gerne have den XR58 og køre bi-wire + bi-amp på basenheden. Tænk engang 3 fantastiske digitale forstærkere i sving pr. højttaler - det må bare være vanvittigt godt. Løsningen med en HDMI-swith burde være OK, det eneste jeg mister er TrueHD - men jeg vil mene at jeg kan leve uden.

Ja hellere det end Onkyo 805 - den er trods alt også dyere end det andet sammenlagt. Men OK det med TrueHD er da en fristelse og jeg er sikker på at Onkyo også er en rigtig god forstærker - varme eller ej. Jeg har haft klasse A - det bliver rigtigt meget varmt.....

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

HansJ => Tror lidt du har misset pointen med Panasonic...

Biamp er ikke en feature man skal købe den for, det er i mine øjne en fuldstændig ligegyldig ting der bare gør kablerne dyrere... - Panasonicen lyder ikke som en surroundreciever i den prisklasse, og så simpelt er det, og det er derfor, og kun derfor, den får opmærksomhed...

Skal du bruge nogen som helst funktioner som XR55'eren ikke har, og går man mere op i surroundlyden (hvor lydkvaliteten ikke er helt så "krævende") end stereodelen, eller skal man bruge noget til at holde styr på alle de mange billedkabler, så drop Panasonic fuldstændig... Jaja der er en 57'er og en 58'er og en 59'er, men de kan jo ikke mere når det kommer til stykket. Dualamp i 5.1 er ligemeget hvis du bi-amper og HDMI switch med 2 HDMI-indgange er da også ret ubrugeligt, når den iøvrigt kun kan sende signalet igennem... 2 stik er vel det som et almindeligt fjernsyn har, og hvorfor så ikke bare bruge dem istedet?

Jeg er virkelig glad for min Panasonic, men den kan absolut ingenting udover at lyde suværent. Menuerne er ganske håbløse at navigere i, fjernbetjeningen er tåbelig (det er dog som det plejer at være med den slags produkter) og Den ser næsten ligeså billig ud som man får indtryk af på de billeder man kan finde... - Den er en billig vej til meget dyr lyd, men den er ikke nogen AV-reciever som de andre på markedet.. - det ville være en skam at sammenligne dem, for de er altså bygget til forskellige ting...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Fair FAIR redegørelse der Steffeng!!
Til top Vis lapo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lapo

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

øh ja, det var også min pointe

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

HansJ => Tror lidt du har misset pointen med Panasonic...

Biamp er ikke en feature man skal købe den for, det er i mine øjne en fuldstændig ligegyldig ting der bare gør kablerne dyrere... - Panasonicen lyder ikke som en surroundreciever i den prisklasse, og så simpelt er det, og det er derfor, og kun derfor, den får opmærksomhed...

Skal du bruge nogen som helst funktioner som XR55'eren ikke har, og går man mere op i surroundlyden (hvor lydkvaliteten ikke er helt så "krævende") end stereodelen, eller skal man bruge noget til at holde styr på alle de mange billedkabler, så drop Panasonic fuldstændig... Jaja der er en 57'er og en 58'er og en 59'er, men de kan jo ikke mere når det kommer til stykket. Dualamp i 5.1 er ligemeget hvis du bi-amper og HDMI switch med 2 HDMI-indgange er da også ret ubrugeligt, når den iøvrigt kun kan sende signalet igennem... 2 stik er vel det som et almindeligt fjernsyn har, og hvorfor så ikke bare bruge dem istedet?

Jeg er virkelig glad for min Panasonic, men den kan absolut ingenting udover at lyde suværent. Menuerne er ganske håbløse at navigere i, fjernbetjeningen er tåbelig (det er dog som det plejer at være med den slags produkter) og Den ser næsten ligeså billig ud som man får indtryk af på de billeder man kan finde... - Den er en billig vej til meget dyr lyd, men den er ikke nogen AV-reciever som de andre på markedet.. - det ville være en skam at sammenligne dem, for de er altså bygget til forskellige ting...

hehe, nej det tror jeg ikke jeg har.

Jeg har endnu til gode at høre vidunderet .

Fordelen ved at sætte alle kabler til AV-reciever er samtidig skift af lyd og billede, samt et pænere (mindre) kabeltræk op til TV.

Nu har vi jo så vidt forskellig indgang til det at købe en SR kan jeg forstå, det vigtigste for mig er netop SR og AV-funktionerne, jeg tilføjer blot tråden mine synspunkter, da der findes alternativer til Panasonic, ligesom der findes alternativer til Onkyo, jeg har bare personligt gode erfaringer med Onkyo og derfor bringer jeg den med ind i tråden.

Lige et citat fra en tysk test ang Onkyo i stereo.

Bezüglich der Stereoqualitäten lässt sich nur Gutes über den TX-SR674E sagen - er schafft es sogar endlich, unsere bisherige Stereoreferenz dieser Preisgefilde, den Denon AVR-2106, in den Schranken zu weisen - obwohl der Onkyo über keine Bi-Amping-Option verfügt! Aber der 674 klingt noch differenzierter und räumlich präziser. Damit ist auch klar, dass sich der vorzügliche Onkyo in der Stereowertung vor dem Yamaha RX-V659 angesiedelt ist. Da der 674 allerdings auch 150 € teurer als der Yamaha und noch 100 € teurer als der 2106 und zudem das aktuellste Gerät ist, kann der Kunde auch noch bessere Leistungen erwarten - im Falle des Onkyo TX-SR674 bekommt der Käufer aber mehr, als er erwarten kann: Er ist nämlich sogar dem TX-SR703E aus gleichem Hause überlegen und schlägt den  Harman Kardon AVR-435, beides Geräte der 1000 €-Liga! Bei unserer direkt im Studio abgemischten, unkomprimierten House-Musik-Test-CD schlug sich der 674 schon beinahe phantastisch gut: Souverän in der Basswiedergabe, eine klare Struktur und ein erstaunliches Vermögen, die Musik vom Lautsprecher zu trennen - das macht selbst den anspruchsvolleren Stereohörer glücklich.

Der Onkyo DV-SP1000E sorgte für eine lupenreine Zuspielung

Auch bei völlig anders gearteter Musik (Andrea Bocelli) gefällt die sehr feinnervige Charakteristik und die überzeugende räumliche Darstellung. Vergleichen wir nun die verschiedenen Anschlussarten. Nehmen wir einen ausgesprochen edlen Zuspieler (Onkyo DV-SP1000E) und schließen wir diesen analog an den 674 an, ist klar, dass in Bezug auf Facettenreichtum und Feindynamik besonders ansprechende Leistungen geboten werden. Nehmen wir die digitale Signalübertragung mittels Oehlbach-Koax-Digitalkabel (1 m), dann sind wir aufs Höchste überrascht: Die D/A-Wandler im 674 sind für die Preisklasse absolut begeisternd und sichern eine sehr gute Dynamik und eine tadellose Detaillierung. Nehmen wir die HDMI-Verbindung (w, steigert sich die Güte des Digitalklangs nochmals minimal: Etwas mehr Volumen und eine noch sauberere Einarbeitung kleiner Feinheiten sowie ein wenig mehr Brillanz waren herauszuhören im Direktvergleich (Material: Sehr hochwertig aufgenommene CD, Saji Rai, Emotional Songs, Unplugged Versionen berühmter Charthits). Kleiner Kritikpunkt am Rande: Das Umschalten von koax digital auf HDMI dauert arg lange.

Så stereo kan den altså også gengive ret godt .

Til slut karakteren på en skala fra 1 - 10 stjerner:
Preis-/Leistungsverhältnis plus (Zusatzstern für bestmögliches Preis-/Leistungsverhältnis

Tæl selv efter

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Er det denne lille søde Onkyo du sammenligner med en pana til 3000-3500 dkkr.

DV-SP1000E

Så tror jeg at jeg godt kunne bruge prisforskellen til en jordomrejse for hele famillien.

Ingen tvivl om at onkyo laver fremragende produkter meeen, please clap the horse.

Du siger du ikke har hørt panaen, men hvad så med Onkyo DV-SP1000E ?

Edit : det var jo en dvd spilledåse sorry

men var det så denne du mente ?

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201768

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

ravnk skrev:

Hej Hans

Er det denne lille søde Onkyo du sammenligner med en pana til 3000-3500 dkkr.

DV-SP1000E

Så tror jeg at jeg godt kunne bruge prisforskellen til en jordomrejse for hele famillien.

Ingen tvivl om at onkyo laver fremragende produkter meeen, please clap the horse.

Du siger du ikke har hørt panaen, men hvad så med Onkyo DV-SP1000E ?

Sorry, kan godt se det billede forvirre, nej det er Onkyo TX-SR 674E til ca. 3.500,-, de har bare som en del af testen, koblet DV-SP1000E op til den.

Die D/A-Wandler im 674 sind für die Preisklasse absolut begeisternd und sichern eine sehr gute Dynamik und eine tadellose Detaillierung
.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hvad med rumkorrektions muligheder, er der også måle mikrofon med til panasonicèn, og virker det? kunne de dog ikke smide en fætter på markedet med 7 x 150w. og alle de fede funktioner fra Onkyo

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Ja nu er jeg vist kørt godt rundt i manegen, godnat og sov godt.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Hvad med rumkorrektions muligheder, er der også måle mikrofon med til panasonicèn, og virker det? kunne de dog ikke smide en fætter på markedet med 7 x 150w. og alle de fede funktioner fra Onkyo

Kunne de sikkert, men så ville den nok koste en del mere .

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Til slut karakteren på en skala fra 1 - 10 stjerner:
Preis-/Leistungsverhältnis plus (Zusatzstern für bestmögliches Preis-/Leistungsverhältnis

Tæl selv efter

Nu er tests jo ikke alt! Kigger man på bruger oplevelser rundt omkring, får onkyo typisk ikke topkarakter. Spørgsmålet er om man med onkyo får samme kvalitet som hos eks. HK, Yamaha og for den sags skyld Panasonic?

http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr674-black/48 52-6466_7-31983431.html?tag=uoavrg

Der ser ihverfald ud til der er nogle problemer med de nye Onkyo modeller:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=859792

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=854964&p age=67&pp=30

Fint du har en favorit i Onkyo, og man får også meget for pengene - men der er altså ikke verdens 8. vidunder.

Til top Vis HisLogin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HisLogin

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

HisLogin skrev:

Nu er tests jo ikke alt! Kigger man på bruger oplevelser rundt omkring, får onkyo typisk ikke topkarakter. Spørgsmålet er om man med onkyo får samme kvalitet som hos eks. HK, Yamaha og for den sags skyld Panasonic?

http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr674-black/48 52-6466_7-31983431.html?tag=uoavrg

Der ser ihverfald ud til der er nogle problemer med de nye Onkyo modeller:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=859792

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=854964&p age=67&pp=30

Fint du har en favorit i Onkyo, og man får også meget for pengene - men der er altså ikke verdens 8. vidunder.

Uden at ville blande mig i den aktuelle debat, vil jeg lige give mit besyv med vedrørende (brug af) tests. Der er naturligvis forskel på brugererfaringer og disse brugeres "tekniske kompetencer". Derfor lægger jeg selv størst vægt på test/review udført af folk "der ved hvad de taler om". Dette kan sagtens være brugere på et forum, som gennem tiden har oparbejdet en stor portion viden om fx. A/V receivere, ligesom test foretaget sig kyndige branchefolk virker troværdige. Man skal dog altid være kildekritisk og sørge for at rense evt. reklamegejl ud.

Nu kender jeg ikke Onkyos A/V receivere, men har dem under overvejelse. Med det kendskab jeg har til Onkyos stereoprodukter vil jeg mene, at Onkyo er i samme klasse som de øvrige producenter af A/V receivere som du nævner. Hvor stor vægt du så vil tillægge mine udtalelser, må du gøre op med dig selv .

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

HisLogin skrev:

Nej, men det er tæt på .

Jeg kunne forestille mig en del af de problemer folk har, skyldes de ikke sørger for ordentlig ventilation omkring den, dette er mit gæt da den bliver meget varm under drift.

Nu mener jeg at folk der er vant til at teste HiFi-udstyr har et godt indblik i hvordan udstyr lyder, især i forhold til andet.

Jeg har ingen mulighed for at sammenligne mange forskellige SR på mit setup, så derfor læner jeg mig op af hvad jeg finder af tests.

Jeg kan da fremvise en del negative kommentare af Panasonic især i stereo, men som trådstarter skriver, har han haft en særdeles god oplevelse med hans Panasonic. Så i det forkerte setup kan det tænkes den lyder dårligt, jeg ved det ikke. Kunne da godt tænke mig at prøve den i forhold til min Onkyo, men det skal jo så være på mit setup .

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
HisLogin skrev:

Nej, men det er tæt på .

Jeg kunne forestille mig en del af de problemer folk har, skyldes de ikke sørger for ordentlig ventilation omkring den, dette er mit gæt da den bliver meget varm under drift.

Nu mener jeg at folk der er vant til at teste HiFi-udstyr har et godt indblik i hvordan udstyr lyder, især i forhold til andet.

Jeg har ingen mulighed for at sammenligne mange forskellige SR på mit setup, så derfor læner jeg mig op af hvad jeg finder af tests.

Jeg kan da fremvise en del negative kommentare af Panasonic især i stereo, men som trådstarter skriver, har han haft en særdeles god oplevelse med hans Panasonic. Så i det forkerte setup kan det tænkes den lyder dårligt, jeg ved det ikke. Kunne da godt tænke mig at prøve den i forhold til min Onkyo, men det skal jo så være på mit setup .

Umiddelbart lyder det af meget, at ca. 30% af de adspurgte på www.avsforum.com har problemer fordi de ikke har sørget for ordentlig ventilation - for mig lyder det mere som om Onkyo ikke har sørget for ordenlig afkøling (design fejl ). 

Nu er sammenligning af HIFI-udstyr jo en subjektiv vurdering - som testerne prøver at gøre objektiv. Her har deres erfaring selvfølgelig stor betydning! Hvis trådstarteren i Panasonic har fundet "'sin lyd"' - så kan tests og enheder til det 5 dobbelt i pris være fuldstændig lige meget. Derfor ville vi nok nå frem til 2 forskellige resultater, hvis vi sammenlignede din Onkyo med Panasonic'en.

Jeg mener tests er glimmerende som vejledning, men ens eget øre er tros alt det vigtigste. Ligeledes mener jeg brugeranmeldelser og diskussionstråde er en god vejledning for kvalitet - her kom ting frem som tests aldrig finder. Eks. hvordan er enheden i daglig brug, og hvordan fungere den efter at ha' været i brug i flere måneder.

Der kan fremfindes negative kommentarer til alle mærker. Personligt har jeg aldrig set (og hørt) det store lys i onkyo - bliver nok aldrig den store fan . Har stor respekt for, at du er vild med din Onkyo. Blev bare en anelse træt af, at du (næste ) i hver tråd lovpriser onkyo / indsætter den tyske test, kunne du ikke nøjes med nævne onkyo i hver anden tråd?

Til top Vis HisLogin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HisLogin

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

HisLogin skrev:
Hans J skrev:
HisLogin skrev:

Nej, men det er tæt på .

Umiddelbart lyder det af meget, at ca. 30% af de adspurgte på www.avsforum.com har problemer fordi de ikke har sørget for ordentlig ventilation - for mig lyder det mere som om Onkyo ikke har sørget for ordenlig afkøling (design fejl ). 

Nu er sammenligning af HIFI-udstyr jo en subjektiv vurdering - som testerne prøver at gøre objektiv. Her har deres erfaring selvfølgelig stor betydning! Hvis trådstarteren i Panasonic har fundet "'sin lyd"' - så kan tests og enheder til det 5 dobbelt i pris være fuldstændig lige meget. Derfor ville vi nok nå frem til 2 forskellige resultater, hvis vi sammenlignede din Onkyo med Panasonic'en.

Jeg mener tests er glimmerende som vejledning, men ens eget øre er tros alt det vigtigste. Ligeledes mener jeg brugeranmeldelser og diskussionstråde er en god vejledning for kvalitet - her kom ting frem som tests aldrig finder. Eks. hvordan er enheden i daglig brug, og hvordan fungere den efter at ha' været i brug i flere måneder.

Der kan fremfindes negative kommentarer til alle mærker. Personligt har jeg aldrig set (og hørt) det store lys i onkyo - bliver nok aldrig den store fan . Har stor respekt for, at du er vild med din Onkyo. Blev bare en anelse træt af, at du (næste ) i hver tråd lovpriser onkyo / indsætter den tyske test, kunne du ikke nøjes med nævne onkyo i hver anden tråd?

Hehe, det kan da godt være jeg skal holde lav profil, men nu er det jo sådan, når nogen starter en tråd hvor jeg mener det er relevant at gøre opmærksom på Onkyo, så gør jeg det .

Det er trods alt det sådan et forum er til for .

Hvad er det så du har imod Onkyo ?

I min ungdom var jeg idiotisk nok til at mene Onkyo ikke duede, men faktisk har de i mange år lavet nogle fantastiske forstærkere i alle prisgrupper.

Jeg har ikke noget imod at indrømme hvis Panasonicen, lyder bedre end min Onkyo, har som sagt ikke prøvet den, den var for mit setup ikke interessant med de manglende features.

Synes det er fedt hvis Panasonic har lavet en lille, billig men særdels potent reciever.

Jeg er meget meget glad for mit Panasonic TV på billedsiden, men med den lydkvalitet der er i det, er jeg skeptisk overfor om de ved hvad lyd er . Det er måske derfor de har lavet 55´eren, så man kan få en lyd som matcher billedet (burde sælges som sampak så). Hellere 55´eren end foden der følger med .

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne

http://www.panasonic.co.uk/customer-Support/download-centre. asp

søg på saxr59

og så endda på dansk

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Det er mystisk at Panasonic telefonisk har oplyst at XR59 ikke kommer her i år.
Jeg har lige udskrevet manualen til den på - ja gæt - dansk.....

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

PeterLarsen skrev:

Det er mystisk at Panasonic telefonisk har oplyst at XR59 ikke kommer her i år.
Jeg har lige udskrevet manualen til den på - ja gæt - dansk.....

Synes det er kendetegnende for mange danske distributøre, langsomme af he.... til, men så er det jo fedt Panasonic tilbyder manual på dansk via internettet, så køber man den jo bare i Tyskland, godt træk Panasonic

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

- ja det er nok det de har tænkt

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave