Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Andemldelse af XR59:
jeg modtog den i går, og er umiddelbart blæste væk. Meget detaljeret klar lyd og meget stram bas. Når jeg hører Blurs "thinktank" kan jeg nærmest se fingrene bevæge sig over bassen til hver akkord.  Jeg har desværre ikke  haft så lang lyttetid, og XR59 skal lige "spilles til", forstået på den måde at jeg lig eskal vænne mig til en ny lyd. Indtil videre dog meget positiv, men skal lige have lavet et rigtigt setup og eksperimenteret med forskellige lydindstillinger. Håber på at anmelde lidt mere i løbet af natten hvor jeg er på job, med overskudstid.

Der fulgte i øvrigt en dansk manual med, så tyskkunskaberne blev ikke vækket fra dvalen. tak til pannadrengene for det.

Hans J. Det er fint at du lider af en Onkyo tic. en af grundene til at jeg startede her på forum er at lære af andres erfaringer

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke lige komme til Ringsted med den så kan vi lige sammenligne  ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Fra amager. Ok du, jeg smider lige Panna'en i cykelkurven så snart dagens tour-etape er slut, så er jeg nok fremme om et par dage

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Toget går lige til Ringsted 

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

sunmusic, kan du så holde op med at sidde foran din pc - smut ind og lyt så vi kan få en anmeldelse

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Andemldelse af XR59:
 Når jeg hører Blurs "thinktank" kan jeg nærmest se fingrene bevæge sig over bassen til hver akkord. 

Sjovt nok har jeg prøvelyttet med samme nummer, kan du også høre at basguitarristen har knækket neglen på langefingeren, og at forsangeren har en blist på tungen ?

Damm Onkyo er detaljeret i gengivelsen.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
sunmusic skrev:
Andemldelse af XR59:
 Når jeg hører Blurs "thinktank" kan jeg nærmest se fingrene bevæge sig over bassen til hver akkord. 

Sjovt nok har jeg prøvelyttet med samme nummer, kan du også høre at basguitarristen har knækket neglen på langefingeren, og at forsangeren har en blist på tungen ?

Hmmjaaa, men hvordan vil den mon klare sig gennem en varm sommer... spøg til side. Jeg har de sidste 14 dage været tvunget til at leve med en gammel kenwood og et sæt jamo. derfor vil jeg også lytte lidt mere før jeg kommer med en anmeldelse af XR59.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Hans J skrev:
sunmusic skrev:
Andemldelse af XR59:

Hmmjaaa, men hvordan vil den mon klare sig gennem en varm sommer... spøg til side. Jeg har de sidste 14 dage været tvunget til at leve med en gammel kenwood og et sæt jamo. derfor vil jeg også lytte lidt mere før jeg kommer med en anmeldelse af XR59.

En varm sommer ? I Danmark ?

Bliver spændende at høre dine videre erfaringer, men den foreløbige lytning tyder på den er meget fin, så bare vent til du får det fintunet, har du også købt andre højttalere ?

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hans J: nu har du linket til AreaDVDs tests af Onkyo ca. 100 gange. Læser du mon andet end AreaDVDs hjemmeside?

Problemet er, at AreaDVD altid, ALTID giver Onkyo gode karakterer. Læs deres test af en hvilken som helst Onkyo receiver, og du vil se at de altid får topkarakter og ender i top 2 i gruppetests...

Nu siger jeg ikke, at der er "aftalt spil" imellem AreaDVD og Onkyo, men det er noget man skal tænke over. Af denne grund finder jeg ikke AreaDVD som meget troværdige. Jo, deres tests er ok at læse, for man får nogle facts med, men man skal ikke basere sit køb eller sine udtalelser på tests fra AreaDVD.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Hans J: nu har du linket til AreaDVDs tests af Onkyo ca. 100 gange. Læser du mon andet end AreaDVDs hjemmeside?

Problemet er, at AreaDVD altid, ALTID giver Onkyo gode karakterer. Læs deres test af en hvilken som helst Onkyo receiver, og du vil se at de altid får topkarakter og ender i top 2 i gruppetests...

Nu siger jeg ikke, at der er "aftalt spil" imellem AreaDVD og Onkyo, men det er noget man skal tænke over. Af denne grund finder jeg ikke AreaDVD som meget troværdige. Jo, deres tests er ok at læse, for man får nogle facts med, men man skal ikke basere sit køb eller sine udtalelser på tests fra AreaDVD.

Hehe, man finder jo altid de steder der understøtter ens valg .

Nu er de jo også vældig glade for f. eks. Yamaha.
Grunden til jeg linker til dem er, jeg synes deres tests er meget omfattende og informative, men der er da også andre sites der er begejstret for Onkyo .

Desværre har Area-DVD ikke testet nogen af Panasonic´s SR , ærgeligt men det kan jo være de for øjnene op for dem snart.

Jeg har da også søgt på hele nettet for at finde frem til hvad jeg kunne få, som jeg regnede med at leve op til mine forventninger.
Jeg vidergiver også min erfaring med Onkyo TX-SR 674E da jeg derved kan give andre noget mere, at tage deres erfaringer fra, jeg har f. eks. også fortalt at den bliver meget varm, forøvrigt noget de også gør opmærksom på, både i manual og på kabinettet. Jeg kunne f. eks. ikke finde på at stille den ind i et HiFi-møbel og så spille højt. Lige p.t. står den dog inde i et HiFi-møbel, men jeg trækker den ud derfra når jeg spiller op. Skal lige finde ud af hvad jeg skal have istedet.

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Desværre har Area-DVD ikke testet nogen af Panasonic´s SR , ærgeligt men det kan jo være de for øjnene op for dem snart.

Nej, med det har av-magazin, så spørgsmålet er om du "kun" vil ha': sehr guter klang i Onkyo TX-SR674, eller überragend klang i Panasonic SA-XR58?.

http://www.av-magazin.de/index.php?id=1002

http://www.av-magazin.de/index.php?id=1064

Til top Vis HisLogin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HisLogin

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

HisLogin skrev:

Hans J skrev:

Nej, med det har av-magazin, så spørgsmålet er om du "kun" vil ha': sehr guter klang i Onkyo TX-SR674, eller überragend klang i Panasonic SA-XR58?.

http://www.av-magazin.de/index.php?id=1002

http://www.av-magazin.de/index.php?id=1064

Tjah, hvis de så i det mindste havde brugt samme filmmateriale at sammenligne med.

Self. er klang meget vigtig, men Panasonicen mangler stadigvæk nogle af de ting som Onkyo har,  så det ændre ikke ved mit valg, især da min "nuhr sehr gutes" Onkyo passer fint til mit setup, har jeg ingen problemer med Panasonicen er "überragend".

Det er da glædeligt at Panasonicen bliver testet til at være så god ingen tvivl om det. Jo mere godt udstyr der kommer på markedet jo bedre er det for konkurrencen.

PS: Min kone er også glad for Zone 2 funktionen .

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
[

Self. er klang meget vigtig, men Panasonicen mangler stadigvæk nogle af de ting som Onkyo har

Ja, kvalitetsmæssige problemer, et ikke særligt kønt / klodset design, et stort strøm forbrug, lidt dårligere lyd - ja, jeg kunne bliver ved med ting Panasonic'en mangler.

Nej pjat, jeg skal nok stoppe nu - har fuld respekt for dit valg. Tror efterhånden de fleste har forstået dig budskab omkrig Onkyo. Men håber også du accepter, at andre måske ikke er så vilde med onkyo.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Har forstået du ikke er vild med Onkyo, men det er jo så dit valg, men omvendt må du så acceptere andre ER vilde med Onkyo.

Du siger kvalitet er dårlig på Onkyo ? Læs de tests du henviser til igen.

Har du set Onkyo i virkeligheden ? Nå ikke, den er faktisk ikke så ringe endda, du taler om dårligere lyd ? Har du hørt dem ? Nå ikke.

Som sidste krølle er genemsnits karakteren for Onkyo 674 på diverse tyske sites 1,6 mod Pansonic SA-XR 58 2,2, og lavest er bedst.

HisLogin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Har forstået du ikke er vild med Onkyo, men det er jo så dit valg, men omvendt må du så acceptere andre ER vilde med Onkyo.

Det var det jeg afsluttede med at skrive! Men et er at skrive et enkelt indlæg, eller fire om ens favorit produkt, ja måske endda starte en tråd.   Noget andet er fylde stort set hver tråd med lovprisninger, og links til samme test. Se mit indlæg som en provokation mod din, efter min mening, måske en anelse overdrevne promovering af onkyo.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

HisLogin skrev:

Hans J skrev:

Det var det jeg afsluttede med at skrive! Men et er at skrive et enkelt indlæg, eller fire om ens favorit produkt, ja måske endda starte en tråd.   Noget andet er fylde stort set hver tråd med lovprisninger, og links til samme test. Se mit indlæg som en provokation mod din, efter min mening, måske en anelse overdrevne promovering af onkyo.

Du er ganske enkelt uden for pædagogisk rækkevide, jeg trækker mig hermed ud af denne tråd, da det gå mere efter personfnidder end om produkterne.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
sunmusic skrev:
Hans J skrev:
sunmusic skrev:
Andemldelse af XR59:

En varm sommer ? I Danmark ?

Bliver spændende at høre dine videre erfaringer, men den foreløbige lytning tyder på den er meget fin, så bare vent til du får det fintunet, har du også købt andre højttalere ?

Ja Hans, det er første gang jeg hører mine kef Q65, så det er selvfølgelig også med til at give mig et godt indtryk af lyden og som "objektiv" anmeldelse, så kan min vurdering ikke bruges til noget, men det kan være at mit førstehåndsindtryk af recieveren kan hjælpe andre med at træffe deres valg.
Jeg håber ikke du gør alvor af at trække dig ud af tråden? Jeg synes at Onkyos design er nydeligt, men hvad skal man eller sige når man har en panasonic XR59? den er sku lidt plastique, hvis jeg skal være ærlig, men det betyder jo nada. Den er lavet til ørerne ikke til øjnene.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Så kommer der som lovet en minianmeldelse. Desværre er det ikke muligt at lave en særlig præcis anmeldelse, da jeg også har fået nye HT, KEF Q65. Det kan også være grunden til den markant bedre lytteoplevelse.

Design
XR59 er som næsten alle andre recievere, grim og rektangulær. Surprise surprise. Når jeg banker på toppen ellers siderne lyder den mest af alt som en 10 år gammel Hyundai. Kling klang metallic.

Lyd
Jeg har fået tilsluttet alle HT (5.1) så har jeg indtil videre kun fået testet stereo delen, som lyder godt. Rigtig godt. der er masser af kontrol og detalje. bassen er knastør. Lyden har virkelig bevæget sig ud foran højttalerne. Jeg har bidt meget mærke i at jeg stadig kan høre mange detaljer i musikken selvom jeg bevæger mig ind i andre rum. Også selvom jeg ikke spiller specielt højt. Det har jeg ikke oplevet med tydeligere anlæg.

Forbehold
Ja nu skal jeg hjem fra arbejde men jeg skriver lige lidt til ved 10-11 tiden

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Der findes jo også andre mærker end Onkyo og Panasonic, hvad med denne her:
http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D701SE&catid=100058

Altså JVC RX-D701, den har video-opkonvertering fra ALLE signalkilder og digital forstærker.
I EU-udgave er den andda forsynet med vores ikke for gode SCART-stik, men OK de er jo på vej ud - så man kan vel leve uden.
Jeg kender den ikke, men folk der har den har skrevet pænt om den.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Fra amager. Ok du, jeg smider lige Panna'en i cykelkurven så snart dagens tour-etape er slut, så er jeg nok fremme om et par dage

Jeg synes rent faktisk, at i skal overveje det. Amager og Ringsted ligger ikke længere væk fra hinanden end at det kan lade sig gøre, hvis i har viljen. Det kunne jo ske at i begge fik en "aha-oplevelse" .

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes