| Forfatter |
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
HisLogin skrev:
Hans J skrev:
Har forstået du ikke er vild med Onkyo, men det er jo så dit valg, men omvendt må du så acceptere andre ER vilde med Onkyo.
|
|
|
Det var det jeg afsluttede med at skrive! Men et er at skrive et enkelt indlæg, eller fire om ens favorit produkt, ja måske endda starte en tråd. Noget andet er fylde stort set hver tråd med lovprisninger, og links til samme test. Se mit indlæg som en provokation mod din, efter min mening, måske en anelse overdrevne promovering af onkyo.   |
|
|
Du er ganske enkelt uden for pædagogisk rækkevide, jeg trækker mig hermed ud af denne tråd, da det gå mere efter personfnidder end om produkterne.
|
|
|
Synes ikke at du skal trække dig ud, for du er trods alt med til at bringe nuancering ind i tråden. Uden dig og Onkyo ville det ende med 30 siders lovprisning af Panasonic.  Hah, fyren beskylder dig for lovprisninger, når han og andre gør det samme med deres egne produkter.  Ikke noget galt i at være glad for sit produkt, så længe man kan se at der findes andre gode produkter på markedet... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, kom nu ind i kampen igen Hans J! Det var jo på ingen måde personlig eller ondt ment - det var udelukkende lidt drilleri mod din store entusiasme for Onkyo. Var selv gnaven et par minutter, fordi du kaldte mig "uden for pædagogisk rækkevidde" - det er meget muligt der er rigtigt , men over grænsen for hvad jeg ville skrive om andre herinde. Men lad os nu glemme al det pjat, og diskutere produkterne!
Vi har heldigvis forskellig smag - og som skrevet et par gange eller tre, har jeg stor respekt for dit valg af Onkyo.
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål til forstærkene. Er det korrekt forstået at at XR55'eren kan dual- ampe og bi ampe i stereo, men ikke i 5.1? Jeg har planer om at opgradere til 5.1 surround, hvilken af panasonic forstærkerne vil kunne dual- eller bi ampe i surround? Kan man få sine fronter bi amped i surround og så tri ampe i stereo?
__________________ Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Med noget forsinkelse kommer en fortsat anmeldelse af XR59.
Ud af kassen:
Jaaahhh. Køn er den ikke. Som de fleste andre forstærkere er
den kønnest når den står i et skab eller lignende. Positivt at fronten ikke er
fyldt med lysende dioder og at den eller de der lyser, gør det svagt. Altså ikke
det store visuelle discodaller. Fint fint.
Lyder lidt som en Hyundai når der bankes på toppen eller
siderne!! Lyder lidt billig. Knapperne har en kvalitetsfeel. volumen er trinløs og med tilpas modstand når den drejes.
Lyd:
Lyder skidegodt. Detaljer. God mellemtone. Virkelig god
adskillelse mellem instrumenter, nye lyde på gamle velkendte cd’er osv. Det meste
har været skrevet i tråden og jeg er enig.
Bas fra Sahara. Så tør som en pakke mariekiks. Mine KEF står
på gulvet. Indtil videre på den polske og tyske manual. Så dæmpningen er ikke
den bedste. Selvom det er et plankegulv er der minimal basrung… Glæder mig til til
jeg får investeret i et par kork bordskånere eller muligvis nogle jjaz fødder.
Der er en ting ved lyden som jeg har bidt mærke i! Lyden og
specielt detaljerne rejser langt længere gennem min lejlighed. Jeg kan nu stå i
den modsatte ende og lytte til musik uden at bekymre mig om at der er skruet så
højt op at naboerne klager. Ved ikke hvad der ligger i det, men det passer mig
fint.
Surrounddelen har jeg ikke haft tid til at teste endnu
Betjening/features
Der er automatisk lydopsætning i surround. Umiddelbart meget
rart men irriterende at crossover bliver sat til 140 eller 160 Hz, og at den
vedbliver at være det i stereo. (HT er indstillet til large) Det er
p***eirriterende at det ikke er muligt at lave en stereoindstilling hvor subben
automatisk er frakoblet, eller at den ikke kan frakobles på remoten. Jeg skal
ind i setup for at frakoble den. Stereomusik med SW lyder stadig skidegodt men
til noget musik lyder det bedre at lade fronterne trække læsset.
Konklusion
Hvis man vil have god lyd til billig penge er XR—seriren sagen…
Kommentarer og spørgsmål er velkomne. Skal dog til det store
udland og er først tilbage den 23/7
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
|
Hej igen
Med noget forsinkelse kommer en fortsat anmeldelse af XR59.
Ud af kassen:
Jaaahhh. Køn er den ikke. Som de fleste andre forstærkere er den kønnest når den står i et skab eller lignende. Positivt at fronten ikke er fyldt med lysende dioder og at den eller de der lyser, gør det svagt. Altså ikke det store visuelle discodaller. Fint fint.
Lyder lidt som en Hyundai når der bankes på toppen eller siderne!! Lyder lidt billig.
Lyd:
Lyder skidegodt. Detaljer. God mellemtone. Virkelig god adskillelse mellem instrumenter, nye lyde på gamle velkendte cd’er osv. Det meste har været skrevet i tråden og jeg er enig.
Bas fra Sahara. Så tør som en pakke mariekiks. Mine KEF står på gulvet. Indtil videre på den polske og tyske manual. Så dæmpningen er ikke den bedste. Selvom det er et plankegulv er der minimal basrung… Glæder mig til til jeg får investeret i et par kork bordskånere eller muligvis nogle jjaz fødder. Jeg har hørt fra flere at de gummifødder er nodet L..., prøv med spikes
Der er en ting ved lyden som jeg har bidt mærke i! Lyden og specielt detaljerne rejser langt længere gennem min lejlighed. Jeg kan nu stå i den modsatte ende og lytte til musik uden at bekymre mig om at der er skruet så højt op at naboerne klager. Ved ikke hvad der ligger i det, men det passer mig fint.
Surrounddelen har jeg ikke haft tid til at teste endnu
Betjening/features
Der er automatisk lydopsætning i surround. Umiddelbart meget rart men irriterende at crossover bliver sat til 140 eller 160 Hz, og at den vedbliver at være det i stereo. (HT er indstillet til large) Det er p***eirriterende at det ikke er muligt at lave en stereoindstilling hvor subben automatisk er frakoblet, eller at den ikke kan frakobles på remoten. Jeg skal ind i setup for at frakoble den. Stereomusik med SW lyder stadig skidegodt men til noget musik lyder det bedre at lade fronterne trække læsset.
Konklusion
Hvis man vil have god lyd til billig penge er XR—seriren sagen…
Kommentarer og spørgsmål er velkomne. Skal dog til det store udland og er først tilbage den 23/7 |
|
|
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til csn1903 Spikes på plankegulv. den tror ikke på du. (jaja ved det er udenfor tråden)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Svar til csn1903 Spikes p� plankegulv. den tror ikke p� du. (jaja ved det er udenfor tr�den)
|
|
|
Æhhh, med de fleste spikes følger der metalplader med (til at sætte spikes på). Køb et pat sæt hos T. Hansen kr. 59,- per sæt. det vil nok hjælpe. PS: tillyke med dit køb, fin nuanceret førstehåndsindtryk    __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
sunmusic skrev:
Fra amager. Ok du, jeg smider lige Panna'en i cykelkurven så snart dagens tour-etape er slut, så er jeg nok fremme om et par dage  |
|
|
Jeg synes rent faktisk, at i skal overveje det. Amager og Ringsted ligger ikke længere væk fra hinanden end at det kan lade sig gøre, hvis i har viljen. Det kunne jo ske at i begge fik en "aha-oplevelse" .
|
|
|
Ja, det kunne være sjovt høre resultatet af en dyst imellem de 2 mærker. Hans J, lad nu være med at blive sur over at ikke alle har fundet Hi-Fi nirvarna i Onkyo - nogen har og andre har ikke, sådan er det __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Svar til csn1903 Spikes på plankegulv. den tror ikke på du. (jaja ved det er udenfor tråden)
|
|
|
Jo en del spikes kommer med en eller anden form for underlag der beskytter dit gulv. Det var Urte herinde fra der havde købt Jazz som blev vildt skuffet over dem, jeg har også hørt fra andre. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige monteret mine discountspikes (skal jo passe til resten af anlægget  ), og det har nu hjulpet en del synes jeg. Det jeg gjorde for at skåne mit trægulv mest muligt var, at montere dem omvendt  . Jeps, selve beskyttelsespladen satte jeg under højttaleren og så satte jeg spikes med spidsen op på gulvet (de står jo løse). Skulle højttaleren af en eller anden grund blive flyttet kommer spidsen ikke til at hakke ned i gulvet  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par ting ting. Jeg er ikke bange for at ruidse mit gulv. det kræver ikke meget snilde at undgå.  Det er lydkvaliteten der bekymrer mig. svingningerne fra HT forplanter sig i mit 50 år gamle plankegulv hvis jeg bruger spikes. Det er jo netop ikke meningen. Derfor satser jeg på en blødere form for afkobling. jeg er blevet inspireret af følgende tråde Den nuacerede Den ukritiske begejstringDen rablende kork fanatisme. gal gak gak  Hyg jer med dem
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo netop det der er meningen med spikes, at vibrationerne ikke forplanter sig i gulvet, da trykket på den spidse ende er så høj så den trykker med at så kraftigt antal kg. at vibrationer/svingninger undgåes __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da denne har været inde og runde i denne tråd: endnu en ligegyldig test fra area-dvd.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Det er jo netop det der er meningen med spikes, at vibrationerne ikke forplanter sig i gulvet, da trykket på den spidse ende er så høj så den trykker med at så kraftigt antal kg. at vibrationer/svingninger undgåes |
|
|
'    Haha den var god. Flere af dem tak... __________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Det er jo netop det der er meningen med spikes, at vibrationerne ikke forplanter sig i gulvet, da trykket på den spidse ende er så høj så den trykker med at så kraftigt antal kg. at vibrationer/svingninger undgåes |
|
|
Efter et par forsøg på at trænge gennem tågen, fandt jeg en løsning. Jeg kiggede på din hjemmebio. (flot) du har jo cementgulv. Jeg har P L A N K E G U L V. 
Og nu i små bidder: dit cement gulv er nok stabilt, dvs svingninger forplante sig ikke i gulvet og spikes er sikkert en fin ide. Et plankegulv, specielt et der er 50 år gammelt. det knirke når jeg går på det. tingene vipper på reolen så det kan høres når jeg spiller moderat. det kan spikes ikke afhjælpe...
slut prut, ikke mere spikesnak
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
csn1903 skrev:
|
|
Efter et par forsøg på at trænge gennem tågen, fandt jeg en løsning. Jeg kiggede på din hjemmebio. (flot) du har jo cementgulv. Jeg har P L A N K E G U L V. 
Og nu i små bidder: dit cement gulv er nok stabilt, dvs svingninger forplante sig ikke i gulvet og spikes er sikkert en fin ide. Et plankegulv, specielt et der er 50 år gammelt. det knirke når jeg går på det. tingene vipper på reolen så det kan høres når jeg spiller moderat. det kan spikes ikke afhjælpe...
|
|
|
Der er jo ingen grund til at sætte tingene på spidsen  . Jeg mener nu jeg har mindre resonans fra gulvet efter jeg har sat dem op på spikes ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
sunmusic skrev:
csn1903 skrev:
|
|
|
|
|
Der er jo ingen grund til at sætte tingene på spidsen .
Jeg mener nu jeg har mindre resonans fra gulvet efter jeg har sat dem op på spikes ?
|
|
|
 __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret Hans J
røg lige i det røde felt.
Har prøvet med spikes. Hos mig lyder det ikke godt. derfor kigger jeg på blødere former for afkobling.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalere på plankegulv (hele fladen af højttaleren) er den ringeste løsning (hul rungen). Spikes er den næstringeste (stadig runge, men knap så hul - resonansen er flyttet op i frekvens(. Bedst er blød afkobling der bringer resonansen ned i frekvens samtidig med den dæmpes kraftigt. Selv anvender jeg Holfi Feet.
|
| Til top |
|
| |