Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Så har Ravnen landet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Nightpuma skrev:

Milu skrev:
Tillykke herfra! Den ser så feeed ud. og ikke fimset som nogle af de tyske kan se ud. Tysk topkvalitet! Har hørt Raven foretrækker min kommende riaa! Mvh.

Hei.

Tak for det Milu  Og du skal ha dig en Tron  Tillykke, jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den. Det er en af phono trinn jeg VIRKELIG kunde tænke mig.

Har du haft den hjemme på prøve?

Asbjørn

Glæder mig også meget!

På prøve? Nej de bliver solgt så snart de er hjemme - så det er lidt svært at fange én at prøve. Men jeg har en hifi bekendt som har været i business i MANGE år og som har haft en del af det virkelig lækre grej + han på nuværende tidspunkt har noget af det udstyr jeg har, Vienna, VPI og Condor. Han siger det er den bedste han har hørt - så tror jeg på den er god!
Men det får jeg jo at høre...

Mvh.

Jeg har også hørt af "pålidelige" kilder at den er helt fantastisk. Dette bliver spænnende milu, ved du hvornår du får den hjem?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Pihl skrev:
Nightpuma skrev:
Pihl skrev:
Nightpuma skrev:
[

Jeg kommer tilbage med flere billeder når min nye arm kommer

Asbjørn

Det skulle vel ikke være en tangential arm? og det tyder på at du har et meget lækkert anlæg ingen tvivl om at ProAc kan li´
rør!

Jeg vurderte en tangential arm, men det bliver slet og ret for meget bøvl med luftpumper, slanger udglattingstanker osv når jeg bor i en
lejlighed i KBH. Hvis det bliver hus en gang i fremtiden, er det absolut noget jeg kunne tænke mig. Har du erfaring med nogle tangential arme?[/
P]

Du har helt ret i at Proac kan lide rør, iallefald mine Response 2. Jeg fik tag i dem brugt for en tid tilbage, og det er virkelig nogle pærler jeg
har blivet rigtig glad for

Mvh Asbjørn

Nej jeg har ingen personlig erfaring med tang. arme, men jeg læste på Hifisentralen at der var en del normænd der købte/havde
bestilt en sending ef en meget interessant arm, derfor troede jeg at du kunne være en af dem! Jeg har selv brugt en rørforstærker med WE 300B
rør til et sæt ProAc 3.5, det fungerede fint. Din effektforstærker er en meget spændende forstærker, jeg gerne ville høre på mine egne højttalere
en dag Glæder mig til der kommer flere billeder.

Jeg har sæt at det er nogle nordmænn der har købt den der MG-1 armen (Tror den heder det). De er visst meget godt tilfreds med den kan jeg
lese. Jeg kænder den ikke.

Bruger du Proac 3.5 nu? Jeg ser de bruger de samme elementerne som response 2. Det er interessant å høre at du kunne drive dem med en
300B. Du forstår, jeg planlegger at bygge en Welborne Labs Terraplane for at prøve ud SE. Jeg hadde vel forberedt mig på at finde nogle andre
HT til den, men det kommer måske til at spille fint med Proac'ene. 

GM-20 er som du siger en meget spænnende forstærker. Det er som du sikkert ved en OTL konstruksjon, og kan bedst lide en impedanskurve
der ikke dipper for langt under 8 OHM. Matcher du GM-20 med de rætte HT, kan den noget  jeg aldri har hørt andre steder. Vi taler om en
fantastisk dynamik, speed, transperans og dybde.. Alt annet bliver fuldstændig slow til sammelikning. Imidlertid må jeg si at jeg også har
forelsket mig i den dejlige stofligheden og tilstædeværelsen til SE, så jeg må prøve det ud.

Hvad slags 300B forstærker bruger du?

Jeg skal lave billedtråd med hele anlægget i "Billeder af mit stereo" forumet om lidt. Må bare se å få taget nogle billeder.

Asbjørn

Jeg har hverken ProAc eller rør mere! men min forstærker var en OVC med ca. 20-30 watt det fungerede fint i et rum på ca. 50 m2. Jeg var
meget tilfreds med lyden fra western electric rørne, jeg solgte fordi vi skulle ha´ et barn og jeg mente ikke at det var optimalt med en forstærker
med fritstående rør. Det ærgrer mig idag gevaldigt at jeg solgte den
Lige et billed

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Nightpuma skrev:

Milu skrev:
Tillykke herfra! Den ser så feeed ud. og ikke fimset som nogle af de tyske kan se ud. Tysk topkvalitet! Har hørt Raven foretrækker min kommende riaa! Mvh.

Hei.

Tak for det Milu  Og du skal ha dig en Tron  Tillykke, jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den. Det er en af phono trinn jeg VIRKELIG kunde tænke mig.

Har du haft den hjemme på prøve?

Asbjørn

Glæder mig også meget! På prøve? Nej de bliver solgt så snart de er hjemme - så det er lidt svært at fange én at prøve. Men jeg har en hifi bekendt som har været i business i MANGE år og som har haft en del af det virkelig lækre grej + han på nuværende tidspunkt har noget af det udstyr jeg har, Vienna, VPI og Condor. Han siger det er den bedste han har hørt - så tror jeg på den er god! Men det får jeg jo at høre... Mvh.

Jeg har også hørt af "pålidelige" kilder at den er helt fantastisk. Dette bliver spænnende milu, ved du hvornår du får den hjem?

Asbjørn

Om en måneds tid vil jeg tro... Han samler dem vist så hurtigt han kan, ham Tron fyren.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Den ser meget lækker ud. Var det vintage eller nye WE du brugte?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

det var ny producerede rør

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
det var ny producerede rør

Du forstår, jeg skulle gerne finde ud om de der gamle WE er så meget bedre end de nye.

Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hei igen.

Så er den efterlængtede arm kommet

Da jeg skulle vælge arm, var det ifølge Thomas Woschnick tre arme der gjorde sig bedst til Raven AC. Det var Schrøder, Graham Phantom og Da Vinci Grandezza. Jeg var nok allere mæst lysten på Schrøder, men en væntetid på minst år gad jeg simpelthen ikke. Valget falt så på Graham Phantom. Jeg stolte på Thomas W og bestilte den usæt og uhørt.

Armbasen, armen, kalibreringsudstyr og verkøy til montering og instilling. Jeg kan godt li at alt man behøver følger med, sånn at man ikke stopper opp i monteringen og må ud for at købe verktøy

Så var det bare at lage sig en kop kaffe og begynne at læse manualen

Asbjørn

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Hei igen.

Da jeg skulle vælge arm, var det ifølge Thomas Woschnick tre arme der gjorde sig bedst til Raven AC. Det var Schrøder, Graham Phantom og Da Vinci Grandezza. Jeg var nok allere mæst lysten på Schrøder, men en væntetid på minst år gad jeg simpelthen ikke. Valget falt så på Graham Phantom. Jeg stolte på Thomas W og bestilte den usæt og uhørt.

Armbasen, armen, kalibreringsudstyr og verkøy til montering og instilling. Jeg kan godt li at alt man behøver følger med, sånn at man ikke stopper opp i monteringen og må ud for at købe verktøy

Asbjørn

Tillykke med den nye arm. Den ser lækker ud. Glæder mig til at se billeder når den er monteret.

Og så spørger jeg meget forsigtigt:

Skal vi ikke se billeder af dine nye højttalere?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Hei igen.

Asbjørn

Den ser sku fed ud 

Glæder mig til at se flere foto 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Cool!
...og tillykke, den er sgu' lækker!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak skal i ha for de hyggelige ord

Nu har jeg læst manualen, og er klar for at sætte armen op. Hele konstruksjonen er tung i hånden og virker meget presis og af høy teknisk kvalitet.

Selve armrøret skal skrues fast på armbasen, og signalet overføres via en 5 pins kontakt. Armrøret er laget af en type keramisk materiale, og ser næsten ud som sort porcelæn. Det ligger megen omtanke bag armrøret i forhold til dæmping osv.

Pinnene glider pent på plads i hullerene når den skrues på.

For at stille i afstanden bruges en meget enkel, men genial metode. Det følger med en liden plastdims som man fester i et lille hull i headshellet. Så er det bare at dreie armbordet til den træffer centerpinden. Kan det blive nemmere

Fortsettelse følger.

Asbjørn

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Smukt!!! .
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

guf siger jeg bare......

tillykke med den nye maskine

hvis den lyder så godt som den ser ud........så

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Ser ualmindelig flot ud....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Wow for en plov! Tillykke med den

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Mit mundvand begynder og løbe

Dejligt at se nogle af de store pladespiller værker og arme

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hold da op,der kan man jo ligefrem tale om skønhed...Virkelig smuk...Savle savle

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hei

Nok en gang må jeg si tak for de hyggelige tilbakemeldinger

Brian7500, det kommer nok lidt billeder af højtalere mm lidt efter hånden i "billeder af mid hifi" forumet

Nå er armen montert og stillet inn, og neste skritt er å få på plass en Pick Up. En liden, men hyggelig detalj er at det følger med små skiver av plast så ikke PU skruene skal ridse headshellet.
For å stille inn PU, har B. Graham funnet opp en liden dims til å få den på rett plass i headshellet. Vi skrur av armrøret igjen.

Innstillingsverktøyet og armrøret. De to små pindene på vertøyet skal ned i de matchene huller i headshellet.

Instillingsverktøyet er på plads.

Så snur vi armen rundt på ryggen og vipper over det lille vinduet av plexiglass så det hviler på diamanten. Det er to linjer på glasset som cantileveren skal ligge parallellt mellem, og selve spidsen stilles inn så det er på linje med der en av de to streger knekker i 90 grader. Den ene vinkelen representerer "Seagrave/Baerwald" og den andre "Løfgren" instillingen. Så er det opp til smag og behag hva man foretrækker. Det var lidt arbejde for at få det til å sitte helt presist, men med forstørrelsesglass og tålmodighet går det meste  Glad
Hvis dette verktøyet fungerer som det skal, er det en ekstremt presis måte å stille inn PU'en på. Og så giver det en dejlig ro at vide at den sitter 100% rigtig.

Som dere ser, skal PU litt lengere frem for at den er helt på plads.
Jeg prøver meg først ut med en Empire EDR .9 PU helt tilbake fra 1979. Jeg har blitt veldig glad for denne MM PU etter å ha brukt den en tid på Hadcock armen. Den mangler lidt på finesse, men ellers synes jeg den spiller helt forrygende.

To be continued...

Mvh Asbjørn

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Lækkert at se disse små hjælperedskaber der gør opsætningen af armen og pick-up'en til en leg.

Men mindre ville da også være for galt i dette prisleje. Det er rart (må være rart) at kunne sove trygt vel vidende at "den er i vinkel".

Mvh.

P.S. Jeg lurede også på sådan en EDR-9 på et tidspunkt men al omtalen på nettet gjorde jo at de pludselig var revet væk!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Lækkert at se disse små hjælperedskaber der gør opsætningen af armen og pick-up'en til en leg.

Men mindre ville da også være for galt i dette prisleje. Det er rart (må være rart) at kunne sove trygt vel vidende at "den er i vinkel".

Mvh.

P.S. Jeg lurede også på sådan en EDR-9 på et tidspunkt men al omtalen på nettet gjorde jo at de pludselig var revet væk!

Det er fint at sove trygt med nålen i vinkel ja

Tjek ud tråden på Audiogon igen, det er vist dukket opp nogle flere EDR.9

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1173550723 &read&3&4&&st100

Asbjørn

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes