| Forfatter |
|
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil starte med at sige tusind tak for de mange inputs, havde godt nok ikke forestillet mig et så "livligt" forum, rigtig lækkert at se  Jeg vil hellere have noget ordentligt lyd, og spille ved mere moderat lydtryk end dårlig lyd med mulighed for et ordentligt lydtryk, så selvom DLS'erne måske ikke kan spille et diskotek op har det helt sikkert interesse. Jeg undrer mig dog lidt ved sammenligningen med evidence 470. Så vidt jeg har forstået er Dali Ikon serien en del bedre end evidence, men DLS'erne er kun en smule bedre end Evidence, men stadigvæk bedre end Ikon ...? Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne det direkte, men ud fra folks generelle vurdering/sammenligning...!
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal tage folks kommentarer med et gran salt og selv lytte til sagerne.
Alternativt læse flere anbefalinger/beskrivelser der trækker i samme retning. Folk har det med at ville bekræftige egne valg.....det kan DU ikke bruge til noget.
Personligt ville jeg ikke vælge Ikon hvis jeg kunne få Grand, måske Mentor....har ikke hørt dem rigtigt. Jeg holder mig til Dali fordi de er i tråden og har samme filosofi/klang...
Fra Evidence til DLS55 vill jeg personligt kalde en nedgradering, til mindre rum måske et ok valg, hvis bas er dominerende....
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis Frie skrev:
Vil starte med at sige tusind tak for de mange inputs, havde godt nok ikke forestillet mig et så "livligt" forum, rigtig lækkert at se 
Jeg vil hellere have noget ordentligt lyd, og spille ved mere moderat lydtryk end dårlig lyd med mulighed for et ordentligt lydtryk, så selvom DLS'erne måske ikke kan spille et diskotek op har det helt sikkert interesse. Jeg undrer mig dog lidt ved sammenligningen med evidence 470. Så vidt jeg har forstået er Dali Ikon serien en del bedre end evidence, men DLS'erne er kun en smule bedre end Evidence, men stadigvæk bedre end Ikon ...? Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne det direkte, men ud fra folks generelle vurdering/sammenligning...!
|
|
|
Du skal jo vide at mange lige roser deres eget produkt en ekstra tak når de sammenligner dem herinde, inklusive mig selv. Ingen udover dig, kan præcist sige hvorden styrkeforholdet er imellem dem. det er jo dig der skal eje dem!
Jeg har ikke hørt hverken Grand serien eller Evidence serien, men jeg har hørt Ikon og Mentor serien. Og R55 er en højttaler der slår begge to når det gælder detaljer, hul igennem, dynamik, fast bas og neutralitet. Den er et super køb! Dog er Mentor bedre til perspektiv, luft og til at give en 3D følelse af lyden. Men den er slet ikke så præcis og leverer ikke samme grad af attack i lyden og er liige en smule for blød til min smag.
Med det sagt, er det faktisk god højttaler synes jeg, og nogen folk er mere til den bløde lyd, end den mere direkte i DLS R55. Samtidig vil jeg sige at Ikon serien faktisk er lidt atypisk Dali, da den har en mere hård lyd og en lille tendens til en skrigende diskant så den ligner slet ikke Mentor eller Concept i lyden synes jeg. Men godt matchet, vil jeg sige at Ikon bestemt er en god højttaler også. Men man kan bestemt også være uheldig at den lyder ret dårligt med det forkerte grej på. Der er DLS mere tilgivende.
Men ud og lyt, vi kan kun give dig gode råd! 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
|
Alternativt læse flere anbefalinger/beskrivelser der trækker i samme retning. Folk har det med at ville bekræftige egne valg.....det kan DU ikke bruge til noget.
Personligt ville jeg ikke vælge Ikon hvis jeg kunne få Grand, måske Mentor....har ikke hørt dem rigtigt. Jeg holder mig til Dali fordi de er i tråden og har samme filosofi/klang...
Fra Evidence til DLS55 vill jeg personligt kalde en nedgradering, til mindre rum måske et ok valg, hvis bas er dominerende....
|
|
|
Jeg er lidt usikker på om du har hørt DLS R55?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
ahhh... i sort vinyl er den da ikke så grim? Eller bilder jeg mig noget ind?  |
|
|
Om jeg skal se rent objektivt på det så er det mest samlingene der stikker i mine øjne. Om jeg sammenligner med mine egne SVS så er vinylen der lagt på under vakum og sømløst. På par R55 demomodeller der stod nede i TC var vinylen lagt på i enkelte stykker, og den hadde så også løsnet et par steder. Jeg har også haft SA i vinyl finish, og selv om heller ikke de havde vakummonteret vinylen, og det ikke var sømløst så var finishen aligevel bedre end DLS'.
Når prisforskellen så er såpas lille mellem vinyl og træ så ville jeg gå for sistnevnte, selv om lyden er den samme. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Mastervol skrev:
ahhh... i sort vinyl er den da ikke så grim? Eller bilder jeg mig noget ind?  |
|
|
Om jeg skal se rent objektivt på det så er det mest samlingene der stikker i mine øjne. Om jeg sammenligner med mine egne SVS så er vinylen der lagt på under vakum og sømløst. På par R55 demomodeller der stod nede i TC var vinylen lagt på i enkelte stykker, og den hadde så også løsnet et par steder. Jeg har også haft SA i vinyl finish, og selv om heller ikke de havde vakummonteret vinylen, og det ikke var sømløst så var finishen aligevel bedre end DLS'.
Når prisforskellen så er såpas lille mellem vinyl og træ så ville jeg gå for sistnevnte, selv om lyden er den samme.
|
|
|
Tjah, altså det er da ikke den mest imponerende finish de har, men at samlingern ligefrem går fra hinanden eller ikke sidder tæt, det er ikke noget jeg har oplevet før... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Skorpio skrev:
|
|
|
|
Jeg er lidt usikker på om du har hørt DLS R55?
|
|
|
Jeg tror at når du siger fast røv så mener du ingen røv 
(røv kan evt. erstattes med bund eller bas)
SA har eks. MEGET fast bas 
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg havde mest kigget på Dali-højttalere, men jeg spurgte jo netop for at få bragt nogle andre højttalere på banen som jeg ikke lige havde set...!
Men synes pludselig der er lidt mange jeg skal til at søge information om, men så er der da lidt at vælge imellem
Dali ikon Dls 55 Dali Grand (Kender jeg i forvejen) Dali Grand Diva (Lidt smådyre, men man kan måske være heldig) RF-82 Rega R5 Dali Evidence 470 Dali Evidence 870
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov,- når jo slet ikke at få skrevet indlæg før der er kommet 5 mere
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare i tilfelde du ikke er tilstrækkeligt forvirret :
Du kan også vurdere et par mindre højtalere sammen med subwoofer. Det er en mere fleksibel løsning med flere tilpasningsmuligheder til at få præcis den lyden du er på udkik efter.
To alternativer til det kan være Vienna Hayden sammen med en Velodyne SPL800i, eller den løsningen som jeg kører med; SVS SCS-01 sammen med en SVS SB12. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Den er ikke specielt stor, men lad nu være med at vælge R66 i stedet da den langt fra er så god som R55. Men den er måske tynd og har "kun" 2x5 tommers enheder men til gengæld spiller den så meget større end man skulle tro! DLS har velsagtens bugt små man enheder men enheder af høj kvalitet i stedet for store mindre gode enheder. De går desuden ikke sådan i knæ, med mindre man skal spille et diskotek op... 
Så alt i alt, bør du ikke bedømme dem før du ahr hørt dem!  |
|
|
Andre der kan bekræfte at R 66'eren er en del dårligere lydmæssigt? Har nemlig fået tilbudt et sæt til en rimelig pris...! Ved godt jeg selv skal høre dem da det klart giver den bedste ide, men hvis I er meget enige om at lydforskellen er meget stor er det ikke noget jeg umiddelbart vil gå videre med...!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis Frie skrev:
Mastervol skrev:
|
Den er ikke specielt stor, men lad nu være med at vælge R66 i stedet da den langt fra er så god som R55. Men den er måske tynd og har "kun" 2x5 tommers enheder men til gengæld spiller den så meget større end man skulle tro! DLS har velsagtens bugt små man enheder men enheder af høj kvalitet i stedet for store mindre gode enheder. De går desuden ikke sådan i knæ, med mindre man skal spille et diskotek op... 
Så alt i alt, bør du ikke bedømme dem før du ahr hørt dem! 
|
|
|
Andre der kan bekræfte at R 66'eren er en del dårligere lydmæssigt? Har nemlig fået tilbudt et sæt til en rimelig pris...!
Ved godt jeg selv skal høre dem da det klart giver den bedste ide, men hvis I er meget enige om at lydforskellen er meget stor er det ikke noget jeg umiddelbart vil gå videre med...!
|
|
|
Nej, la' være med det. Spørg alle sælgere i TC og de vil svare det samme, selvom R66 er dyrere.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver imponeret hver gang, - i er satme hurtige til at svare, utrolig lækkert...! Selv kl 00.30 (midt om natten  ) Tusind tak!!
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der også lige link... Har lige læst lidt, og er nu overbevist om hvorfor jeg ikke bør se på R66 overhovedet...!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hold dig til s. 1, i resten af tråden sviner de bare hinanden!
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak,- det fandt jeg ud af... Men der var nu alligevel meget brugbart :D
Tror efterhånden valget står mellem: Ikon 6 DSL R 55
Evt (hvis det findes til en god brugtpris) Ikon 7 Evidence 470SE Evidence 870
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Jeg har aldrig lyttet til Ikon 7... Mest fordi sælgerne har prøvet at aflede min opmærksomhed med Ikon 6 og andre modeller. Ikon 7 skulle jeg ikke høre... 
Sådan føler jeg det da, men lyt til den, måske overrasker den positivt? 
Men på en eller anden måde, selvom jeg er glad for R55, er det da synd at du udelukker højttalere som Klipsch og Rega R5 som du aldrig har hørt ikke? Jeg har heller ikke selv hørt dem, men måske er de i virkeligheden meget mere dig?
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert,- det kunne da være det lige var de højttalere der passede perfekt til mig...! Så bliver det bare pludselig mange højttalere, og her til at starte med må jeg indrømme at jeg føler mig lidt mere tryg ved at mærke jeg kender (har hørt meget positivt om), og hvor jeg er sikker på senere hen at kunne finde brugte højttalere/enheder i tilfælde af defekter, eller blot ønske om at udvide til surround anlæg...!
|
| Til top |
|
| |