Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: WAF-koden knækket (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Som det måske er gået op for flere på disse sider har jeg mit gode lyd grej på arbejde - en velsignelse ved at være selvstændig og et plaster på såret for de mange sene aftentimer med ulønnet overarbejde.

Jeg har derfor ikke bekymret mig om WAF  og dets lige - det bette anlæg derhjemme spiller jeg ikke på og vil jeg høre musik hjemme  kan jeg altid gå på visit hos min ene datter der har revox m.m. (seriøst pigebarn )

Anyway den anden datter fylder 18 og til hendes fest har jeg slæbt lidt hifi godter hjem så der kan spilles godt og højt her i weekeenden.

Til formålet havde jeg valgt en kraftig JVC forstærker og en god solid Denon CD afspiller og så Sansui SP6 højtalere - stor bas - 4 vejs og med udskåret trægitter foran.

Knap havde jeg sluppet de temmelig store kasser på gulvet før fruen udbryder "hvorfor har du aldrig vist mig dem før - de er da vildt flotte - må jeg male dem hvide"

katjunk - jeg tabte da kæben ned på gulvet - bare på grund af udsigten til hvidmalet fletværk voksede hifi interessen en faktor million på hjemmefronten- og sørme om jeg ikke fik fortalt at det lille l**te anlæg hun havde at spille på lød ---- og nu havde jeg bare at --etc etc--bla .bla.

Se når man så spiller kostbar og først sige nej tre eller fire gange og man så til sidst overgiver sig er der ingen der bagefter kan sige man har prøvet at presse nogen til noget - så det gjorde jeg selvfølgelig

Jeg har forbedret lyden en del på Sansuierne inden de kom hjem - ændret dæmpning afstivet dem og proppet gode skisokker i basrefleksen så de nu lyder rigtig godt - det er selvfølgelig ikke hifi i den tunge ende men det er trods alt lykkedes mig "by accident" at få noget hifi indendørs " by her choice" og det er da trods alt et skridt i den rigtige retning af at bryde WAF koden

Hvis der herinde er nogen der har et tip til hvordan man kan smugle et duelund horn ind i en sansuihøjtalere uden den og hun lægger mærke til det er jeg lutter øre

Det aller klogeste man herfra kunne gøre var at hyre et PR bureau - et af dem der fortæller damebladene hvad de skal skrive, nu da de er blevet for dumme på redaktionerne til at kunne tænke selv - og så via dette PR bureau preparere bladene med hvor ûber cool og top dollar det er med et par store højtalere midt i stuen - når bare der er lidt trægitter og lidt skuret offwite maling eller måske lidt "fake" Louis Vuitton nappa på siderne - uh der er et helt marked - og når bare det får lov at se lige så åndsvagt ud som resten af moden så tror jeg ikke de har noget i mod at det lyder godt.

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ja man kan bliver overrasket over deres reagtion...

Jeg sagde til kæresten da jeg lærte hende at kende: at mit anlæg og dets placering vil hun ikke få indflydelse på...

Svaret: det ved jeg godt men det gør ikke noget for jeg nyder også musikken......

Hvorfor er der ikk flere af sådanne piger...

Men du må ud og finde nogle horn som kan "smules ind" - God Jagt

ps får vi billeder af de snart hvide kasser????

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

jeg havde faktisk lidt samme oplevelse efter jeg var flyttet sammen med kæresten og tænkte at tiden var rigtig at få surround igen. Så jeg gik frisk ud og købte for 40.000kr kram og fik det med hjem (på dette tidspunkt var hun totalt uvidende om købet). Da hun kom hjem fra arbejde var reaktionen: "hva fanden har du gang i? - du har jo indrettet stuen vildt fedt....du må have givet i hvert fald 5.000 for det anlæg..." mit svar: ja skat, lidt mere end 5.000

jeg har endnu ikke fundet nogen grund til at fortælle hele sandheden, men hun synes det er fedt

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg havde faktisk lidt samme oplevelse efter jeg var flyttet sammen med kæresten og tænkte at tiden var rigtig at få surround igen. Så jeg gik frisk ud og købte for 40.000kr kram og fik det med hjem (på dette tidspunkt var hun totalt uvidende om købet). Da hun kom hjem fra arbejde var reaktionen: "hva fanden har du gang i? - du har jo indrettet stuen vildt fedt....du må have givet i hvert fald 5.000 for det anlæg..." mit svar: ja skat, lidt mere end 5.000

jeg har endnu ikke fundet nogen grund til at fortælle hele sandheden, men hun synes det er fedt

tøsedreng

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 03:20 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste som har fået lutter suk og øjen rul når de forskellige "Truntenlil's" igennem tiden har måttet se mig slæbe den ene kasse ind i stuen efter den anden.

Endnu har jeg ikke formået at finde en som har villet finde sig i det.

Jeg ved godt et forhold er fyldt med kompromisser - færre fredagsøl på arbejdet, knap så megen renden i byen med gutterne mens hun sidder og mugger derhjemme, ingen let påklæte ladies på væggen, et total forbud for basserne/M! på Le Crapie osv osv - men for dælan da, lad nu os stakler have den ene ting i fred

Og nej, ingen vaser, billeder, nisser, stikdyr, planter eller andet vås oven på højttalerne - det er ikke alverden vi ønsker os. Alt andet må i lave om på, men lad nu "børnene"

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kæreste lige nu der bare er glad hvis højttalerne bliver i nogenlunde samme farve som møblerne i stuen ;) Hun ved nemlig godt at dén ene ting, det mit 
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Dikki.. Det lyder lidt ligesom hjemme hos mig.

Eneste "regel" hun har fået er at de højttalere jeg køber for eftertiden skal blive mindre og mindre.. Hvilket kun kan give et problem i fremtiden
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Eneste "regel" hun har fået er at de højttalere jeg køber for eftertiden skal blive mindre og mindre.. Hvilket kun kan give et problem i fremtiden

pas på det er en glidebane - snart skal du hænge små lede bose æsker op i gardinerene - stor højtaler = stor lyd

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Det startede med at min hustru bad mig flytte nogle store Sansui højttalere fra kontoret til stuen i håb om at jeg fulgte med.

Da så højttalere og forstærkere hobede sig op i stuen, bad hun mig bygge et 45 kvm stort hifi-helvede-rum på det uudnyttede loft.
Det gjorde jeg sidste år, og det kan jeg godt leve med!

Peter

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
gichael3257 skrev:

pas på det er en glidebane - snart skal du hænge små lede bose æsker op i gardinerene - stor højtaler = stor lyd

Eller også ryger damen næste gang

MVH WRONG

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er en af de heldige der har fået lov til at stille en masse dejligt grej i stuen. Hun er glad for den gode lyd og synes rørforstærkere er flotte og hyggelige. Og jeg kan kun give hende ret Så længe jeg ikke kommer med højttalere på størrelse med højhuse så er det fint. Desuden er stuen ikke så stor, så det er fint nok.
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Den eneste regel min kæreste har, er at højtalerne ikke må være højere end hende. Desværre er hun kun 153cm. Men der er selvfølgelig lidt muggen når jeg kigger på ny forstærker, hvis den er for stor og ikke har den rigtige farve. Har lige købt nye højtalere (Audiovector SI6) hun lånte mig faktisk til halvdelen, da kassen for tiden er lidt slunken. 
Til top Vis schifferer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schifferer

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået den ene væg i stuen, og har allernådigst fået lov til at smide min pladereol på en af "hendes" vægge.

Til gengæld må jeg købe lige hvad jeg vil, bare det lyder bedre end det gamle det afløser.

Dog har jeg kæmpet i 2 år for at få lov til at udskifte de gamle Cerwin Vega med et sæt B&W, men der er nu lys for enden af tunnelen, da B&W (allernådigst) er blevet inviteret indenfor, så trunten kan lytte lidt på dem. Hun er vild med den tunge lyd fra CWérne.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Har en kæreste der ikke tager det så tungt med mit anlæg og min DIY forstærker/ht'er som bestem ikke har den rigtige finish, det eneste kriteriet er at det skal virke og være til at finde ud af.

Tror mottoet er noget i stil med, er jeg glad, er hun også glad
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Har en kæreste der ikke tager det så tungt med mit anlæg og min DIY forstærker/ht'er som bestem ikke har den rigtige finish, det eneste kriteriet er at det skal virke og være til at finde ud af.

Tror mottoet er noget i stil med, er jeg glad, er hun også glad

Det lyder som en kæreste der har accepteret at du har den hobby du har og hun agter ikk at tage den fra dig...

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Er så heldig at min kæreste er 100% ligeglad med hvor meget det fylder, og hvordan det ser ud. Hun er endda begyndt at tage med på plademesser, fordi hun synes det kunne være fedt at få hendes gamle 80ér musik på vinyl i stedet for CD.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:
Er så heldig at min kæreste er 100% ligeglad med hvor meget det fylder, og hvordan det ser ud. Hun er endda begyndt at tage med på plademesser, fordi hun synes det kunne være fedt at få hendes gamle 80ér musik på vinyl i stedet for CD.

Hold da op, det lyder som om, du er ude på en omvendt glidebane! Det var nemlig også sådan, min vinyl- (og dermed HiFi-)interesse startede, og det har da grbet rimelig meget om sig.
Jeg glææder mig til, jeg engang bliver gift og får børn, så jeg rigtig kan smitte dem med hifititis

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:

Det samme her. Bare det lyder godt, så er den i vinkel. Fruen er storbruger af pladeploven og tæsker jævnligt rundt på brugt-sites for, at opstøve gamle kendinge. Behøver jeg at sige, at jeg nyder det i fulde drag

Lige for nylig fik jeg faktisk en mindre balle, da jeg nævnte fordelen ved at samle DVD og CD i en god (og dyr) afspiller. Ikke høre tale om. Det skal holdes hver for sig, så det gør vi så.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

jeg havde et stort problem med min kæreste i starten. da hun synes det var helt unødvendigt med de store højtalere og alt det der..

men så gav jeg hende en gammel nad 7130 og et par dali blue som jeg havde liggende, også skiftede hun sku hurtigt mening hehe..

skal lige sige at hun før hørte musik på et par computerhøjtalere til 50 kr

så nu forstår hun mig lige pludselig og kan også høre forskel når jeg skifter ting ud

Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Der tegner sig et mønster. Min bedre halvdel havde ikke set, at jeg opgraderede CD-spille. Henslængt i sofaen sagde hun "det lyder meget mere melodisk og fast - hvad er der sket?"
- og til spørgsmålet om farven på frontstoffet til de nye selvbyg højttalere var svaret: "behøves frontstof?" Så faldt jeg ud af sofaen...
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes