Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: WAF-koden knækket (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Plissken skrev:
Er jeg den eneste som har fået lutter suk og øjen rul når de forskellige "Truntenlil's" igennem tiden har måttet se mig slæbe den ene kasse ind i stuen efter den anden.

Endnu har jeg ikke formået at finde en som har villet finde sig i det.

Jeg ved godt et forhold er fyldt med kompromisser - færre fredagsøl på arbejdet, knap så megen renden i byen med gutterne mens hun sidder og mugger derhjemme, ingen let påklæte ladies på væggen, et total forbud for basserne/M! på Le Crapie osv osv - men for dælan da, lad nu os stakler have den ene ting i fred

Og nej, ingen vaser, billeder, nisser, stikdyr, planter eller andet vås oven på højttalerne - det er ikke alverden vi ønsker os. Alt andet må i lave om på, men lad nu "børnene"

Et eller andet i dit CV siger mig at du kommer i de forkerte kredse

Prøv ved næste traktortræk, hvis du er heldig har hun egen lade

Det eneste krav jeg nogensinde er blevet mødt med er at udstyret skal hænge på væggen og højttalene skal stå frit så man ubesværet kan kommer hele vejen rundt med Nilfisken

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Som det måske er gået op for flere på disse sider har jeg mit gode lyd grej på arbejde - en velsignelse ved at være selvstændig og et plaster på såret for de mange sene aftentimer med ulønnet overarbejde.

Jeg har derfor ikke bekymret mig om WAF  og dets lige - det bette anlæg derhjemme spiller jeg ikke på og vil jeg høre musik hjemme  kan jeg altid gå på visit hos min ene datter der har revox m.m. (seriøst pigebarn )

Anyway den anden datter fylder 18 og til hendes fest har jeg slæbt lidt hifi godter hjem så der kan spilles godt og højt her i weekeenden.

Til formålet havde jeg valgt en kraftig JVC forstærker og en god solid Denon CD afspiller og så Sansui SP6 højtalere - stor bas - 4 vejs og med udskåret trægitter foran.

Knap havde jeg sluppet de temmelig store kasser på gulvet før fruen udbryder "hvorfor har du aldrig vist mig dem før - de er da vildt flotte - må jeg male dem hvide"

katjunk - jeg tabte da kæben ned på gulvet - bare på grund af udsigten til hvidmalet fletværk voksede hifi interessen en faktor million på hjemmefronten- og sørme om jeg ikke fik fortalt at det lille l**te anlæg hun havde at spille på lød ---- og nu havde jeg bare at --etc etc--bla .bla.

Se når man så spiller kostbar og først sige nej tre eller fire gange og man så til sidst overgiver sig er der ingen der bagefter kan sige man har prøvet at presse nogen til noget - så det gjorde jeg selvfølgelig

Jeg har forbedret lyden en del på Sansuierne inden de kom hjem - ændret dæmpning afstivet dem og proppet gode skisokker i basrefleksen så de nu lyder rigtig godt - det er selvfølgelig ikke hifi i den tunge ende men det er trods alt lykkedes mig "by accident" at få noget hifi indendørs " by her choice" og det er da trods alt et skridt i den rigtige retning af at bryde WAF koden

Hvis der herinde er nogen der har et tip til hvordan man kan smugle et duelund horn ind i en sansuihøjtalere uden den og hun lægger mærke til det er jeg lutter øre

Det aller klogeste man herfra kunne gøre var at hyre et PR bureau - et af dem der fortæller damebladene hvad de skal skrive, nu da de er blevet for dumme på redaktionerne til at kunne tænke selv - og så via dette PR bureau preparere bladene med hvor ûber cool og top dollar det er med et par store højtalere midt i stuen - når bare der er lidt trægitter og lidt skuret offwite maling eller måske lidt "fake" Louis Vuitton nappa på siderne - uh der er et helt marked - og når bare det får lov at se lige så åndsvagt ud som resten af moden så tror jeg ikke de har noget i mod at det lyder godt.

Du er bagud, min kone har bestemt farven på højttalerne de sidste 30 år (ganske problemløst når man er selvbygger)

Du skjuler ikke Duelundhornene, du giver dem nyt overtøj. Hvad med nogle kvadratmeter blød filt og en rulle tyndt skind (som det man bruger til tøj) og en kasse møbelsøm. I løbet af en week-end har du et par ægte Chesterfield horn. Lad datteren eller konen bestemme farven. Frontstoffet skal blot være polyesterjersey, lyden er ligeglad med farve/mønster.

Jeg prøvede engang at lokke  Duelund til at beklæde et sæt (mindre) højttalere med Grønlandssæl. Jeg havde skaffet 2 stk. men det var langt fra nok og så løb det ud i sandet

Kun fantasien sætter grænsen

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

"Endnu har jeg ikke formået at finde en som har villet finde sig i det"

Prøv næste gang at fremføre dine ikke-forhandlelige krav efter 1 uges romance.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Og her løb en ellers underholdende tråd død i personhetz - jeg håber ikke, der bliver taget til genmæle.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Hvor ser du personhetz, Sveske? Hvis det er mit lille indlæg, var det da ganske venligt og medfølende ment. Helt seriøst har Plissken det jo ikke nemt.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hm. Ja, okay, jeg var måske for hurtig dér. Men en smiley i ny og næ kan i hvert fald understrege joken - det plejer jeg i hvert fald at bruge, for at undgå folk som mig selv der råber op om personhetz i tide og utide.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes