| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Som det måske er gået op for flere på disse sider har jeg mit gode lyd grej på arbejde - en velsignelse ved at være selvstændig og et plaster på såret for de mange sene aftentimer med ulønnet overarbejde.
Jeg har derfor ikke bekymret mig om WAF og dets lige - det bette anlæg derhjemme spiller jeg ikke på og vil jeg høre musik hjemme kan jeg altid gå på visit hos min ene datter der har revox m.m. (seriøst pigebarn )
Anyway den anden datter fylder 18 og til hendes fest har jeg slæbt lidt hifi godter hjem så der kan spilles godt og højt her i weekeenden.
Til formålet havde jeg valgt en kraftig JVC forstærker og en god solid Denon CD afspiller og så Sansui SP6 højtalere - stor bas - 4 vejs og med udskåret trægitter foran.
Knap havde jeg sluppet de temmelig store kasser på gulvet før fruen udbryder "hvorfor har du aldrig vist mig dem før - de er da vildt flotte - må jeg male dem hvide"
katjunk - jeg tabte da kæben ned på gulvet - bare på grund af udsigten til hvidmalet fletværk voksede hifi interessen en faktor million på hjemmefronten- og sørme om jeg ikke fik fortalt at det lille l**te anlæg hun havde at spille på lød ---- og nu havde jeg bare at --etc etc--bla .bla.
Se når man så spiller kostbar og først sige nej tre eller fire gange og man så til sidst overgiver sig er der ingen der bagefter kan sige man har prøvet at presse nogen til noget - så det gjorde jeg selvfølgelig
Jeg har forbedret lyden en del på Sansuierne inden de kom hjem - ændret dæmpning afstivet dem og proppet gode skisokker i basrefleksen så de nu lyder rigtig godt - det er selvfølgelig ikke hifi i den tunge ende men det er trods alt lykkedes mig "by accident" at få noget hifi indendørs " by her choice" og det er da trods alt et skridt i den rigtige retning af at bryde WAF koden
Hvis der herinde er nogen der har et tip til hvordan man kan smugle et duelund horn ind i en sansuihøjtalere uden den og hun lægger mærke til det er jeg lutter øre
Det aller klogeste man herfra kunne gøre var at hyre et PR bureau - et af dem der fortæller damebladene hvad de skal skrive, nu da de er blevet for dumme på redaktionerne til at kunne tænke selv - og så via dette PR bureau preparere bladene med hvor ûber cool og top dollar det er med et par store højtalere midt i stuen - når bare der er lidt trægitter og lidt skuret offwite maling eller måske lidt "fake" Louis Vuitton nappa på siderne - uh der er et helt marked - og når bare det får lov at se lige så åndsvagt ud som resten af moden så tror jeg ikke de har noget i mod at det lyder godt.
|
|
|
Du er bagud, min kone har bestemt farven på højttalerne de sidste 30 år (ganske problemløst når man er selvbygger)
Du skjuler ikke Duelundhornene, du giver dem nyt overtøj. Hvad med nogle kvadratmeter blød filt og en rulle tyndt skind (som det man bruger til tøj) og en kasse møbelsøm. I løbet af en week-end har du et par ægte Chesterfield horn. Lad datteren eller konen bestemme farven. Frontstoffet skal blot være polyesterjersey, lyden er ligeglad med farve/mønster.
Jeg prøvede engang at lokke Duelund til at beklæde et sæt (mindre) højttalere med Grønlandssæl. Jeg havde skaffet 2 stk. men det var langt fra nok og så løb det ud i sandet
Kun fantasien sætter grænsen
|