| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja-ja, lad nu manden prøve sine nyerhvervelser! 
De er nemlig ypperlige, omend de gamle med sorte anoder (vistnok) lyder bedre.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu der er større forskel på ribbed og smooth plate, med den sidste som den bedste.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Den her til 70kr er jeg sikker på er bedre som jeg kan se det er den med sorte anoder og de andre med grå, dem med de sorte anoder lyder bedre.
 |
|
|
Pyndt skriver "DIVERSE FORSKELIGE FABRIKATER OG KONSTRUKTIONER", hvilket gør at jeg ikke ønsker at satse på dem - det lader til at jeg ikke ved hvad jeg får, billedet viser måske bare det bedste i kategorien, men det er ikke nødvendigvis det rør jeg køber. Lidt for meget lotto til mig.
Men ja, til prisen på 70 kr. kunne jeg egentlig godt have købt en four-pack for at sammenligne dem op mod Siemens.
Siemens blev valgt pga. de beskrivelser af deres lyd jeg har læst om rundt omkring, det passer vist meget godt til det jeg er ude efter.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meeen derfor behöver det ikke at väre dine 2 sidste ECC82´ere; näh, du vil garntrisse blive helt bidt af det! 
Hvis du spörger hr. Pyndt om hvilke fabrikater det handler om, bestemmer dig for 2 ens (de er nok mange af dem lavet på samme fabrik) og afgiver en bestilling, så er det også det som kommer frem (som der også står skrevet).
Der er intet forgjort i at pröve til den pris, og man kan altid läre noget nyt. Husk at der er ingen facitliste!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Meeen derfor behöver det ikke at väre dine 2 sidste ECC82´ere; näh, du vil garntrisse blive helt bidt af det!
Hvis du spörger hr. Pyndt om hvilke fabrikater det handler om, bestemmer dig for 2 ens (de er nok mange af dem lavet på samme fabrik) og afgiver en bestilling, så er det også det som kommer frem (som der også står skrevet).
Der er intet forgjort i at pröve til den pris, og man kan altid läre noget nyt. Husk at der er ingen facitliste! |
|
|
Jeg skal bruge 4 styk Men ja, jeg kan selvfølgelig altid prøve at spørge om de kan match'e 4 styk af et rør jeg selv bestemmer - hmm, I'm intrigued 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han lever af tilfredse kunder, ikke discount-priser. Så vær du helt 100 på det!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ankom rørene, og de fire Siemens E82CC har lige været på test-bænken - ECC99'erne venter lidt, jeg ville hurtigt have indtryk af "de nye" uden at der skulle være forskel på de kendte.
Umiddelbart, efter ca. en times opvarmning, har jeg fået det jeg var ude efter. Først og fremmest fremviser de en mere opryddet lyd end (de gamle, aldrig udskiftede) JJ ECC82, og er noget mere sprøde i lyden. Der er også mere luft, ikke som at der er så meget mere bredde og/eller dybde, men bare mere plads imellem de enkelte ting. Den ekstra loftshøjde er meget hørbar, og lyden lader nærmest også til at have lidt mere krop i bunden, samtidig med at den er slanket lidt opefter. I direkte sammenligning vil jeg sige at JJ ECC82 nærmest lyder "svampede" og en anelse sluggish 
Er der indkørselstid på sådanne rør?
Den anvendte musik var side 1 på Sara K. - Water Falls.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 100 timer plejer at være et godt bud på "burn in" på småsignalrør - men jeg kender ikke specifikt Siemes E82CC. De 100 timer har jeg dog erfaring med for E88CC'ere og mange forskellige ECC83 / E83CC. Jeg plejer at forforstærkeren stå tændt i en uge (ca. 170 timer) før jeg lytter seriøst.
mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
| Jeg plejer at forforstærkeren stå tændt i en uge (ca. 170 timer) før jeg lytter seriøst. |
|
|
Ja det får de sgu ikke lov til hos mig Min forstærker er integreret, så det ville også røve tid fra mine otte 6550 rør, med mindre jeg fremfinder nogle af de gamle KT88. Det vil dog stadig koste en del strøm.
Jeg synes det er en del af charmen at følge udviklingen, men det er jo altid godt at vide hvornår der ikke er mere at hente.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim, det er nøjagtig min erfaring med Siemens rør.
Tilkøring, jeg syntes ikke de ændrer sig ret meget.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Siemens-rør jeg har prøvet (ECC88/E88CC/ECC85/ECC83/E83CC) har udviklet sig en smule de første små 100 timer. Det er mest tydeligt på detaljeringsgraden, mikrodynamik og småfinesser ved indspilningerne. Vi taler vel subjektivt om en kærkommen 10%´s forbedring.
Tillykke!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| De Siemens-rør jeg har prøvet (ECC88/E88CC/ECC85/ECC83/E83CC) har udviklet sig en smule de første små 100 timer. Det er mest tydeligt på detaljeringsgraden, mikrodynamik og småfinesser ved indspilningerne. Vi taler vel subjektivt om en kærkommen 10%´s forbedring.
Tillykke! |
|
|
Tak - dejligt når manøvren lykkes Og så havde du ret med at Siemens rørene er noget bedre end JJ. Endnu bedre efter lidt tilkøring vil bestemt være velkomment, men resultatet er allerede overbevisende.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Siemens-rør jeg har prøvet (ECC88/E88CC/ECC85/ECC83/E83CC) har udviklet sig en smule de første små 100 timer. Det er mest tydeligt på detaljeringsgraden, mikrodynamik og småfinesser ved indspilningerne. Vi taler vel subjektivt om en kærkommen 10%´s forbedring.
Tillykke!
Det kan jeg kun give dig ret i.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Siemens rocks! (Ihvertfald e88cc...)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan dog være lidt svært at finde dem som ægte NOS og stadig til at betale...
Har dog fundet en glad tysker... Så jeg har vel rør til de næste 15 år!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa jeg har da også et pænt lager af ECC188, ECC801s og ECC803S så jeg kan klare mig et stykke tid. Plus nogle E80CF til min tuner.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Jeg får snart brug for et par rør af ecc82 eller ecc81 typen. Er der nogen af jer der har erfaring med dette rør fra firmaet JJ ecc802s gold?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et sæt NOS Telefunken ecc 802s - Diamond - i org kasser og med måleblade. 100% matchede og ubrugte
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, dér er Telefunken ECC802S LAAANGT at foretrække, men da også til en lidt anden pris!
|
| Til top |
|
| |