Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste ECC82 rør p.t. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 November 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Ja, dér er Telefunken ECC802S LAAANGT at foretrække, men da også til en lidt anden pris!

Ingen tvivl om det - men prisen, den plejer at være heftig. Så hvis de JJ nu bare kom i nærheden af et par Telefunken.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Kender ikke JJ´s lydideal. Hos mig står der Siemens på æskerne, når Telefunken´s pris er lige lovlig høj.

Man skulle være startet for bare 10 år siden!

Hvad gør I af "samlingen"?

1: Jeg har kun ganske få; de kan mageligt ligge ved siden af anlægget.

2: De er skam sirligt ordnet i fine albums, efter type og årgang. (Jeg samler på hele verden)

3: Jeg aner ikke hvad jeg har; fruen har stort set fået de sidste kasser ud af soveværelset, men i entreen, på loftet, i skuret og gemt i bunden af mit klædeskab.....

(Jeg lander selv på rundt 1,5)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hehe ikke dårligt!

Nah jeg har faktisk som det eneste en komplet sæt (6 stk.) nye Siemens e88cc NOSser liggende klar - købte 12 for noget tid siden til min preamp.
Købt af en tysker - "ordnung muss sein" siger jeg bare! Han havde, udover de var selvfølgelig i nye æsker (stammede fra en stor batch), i en flamingo plade skåret et hul ud til hvert rør/æske så de lige på mm passede. Her til et passende låg i flamingo. Dette var så sirligt igen taped 2 brede på hver led - præcist. Herefter havde han viklet brun papier om selve æsken og lavet pæne folder som den fineste julegave. Til slut, ja den er altså god nok, havde han plomberet pakket med god gammeldags plombér voks - og slutteligt skrevet min adresse med fyldepen!
De gloede godt nok på posthuset da jeg afhentede den!

Mvh.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Blæret indpakning!

Jeg har mokket min samling ned i 2stk 30x30x20cm skuffer, sirligt lagt i æsker og par-vis (kvartet såmænd også) nedpakket i 1 liters frostposer og stablet efter type-nummer og fabrikat.

Men jeg "arver" snart en købmandsdisk fra Borup Design (kraftige sager), og så skal snedkeren lave ruminddelinger til den store guldmedalje. Der skal selvfølgelig også være plads til CD-samlingen.

Nå-ja; stuebordet! Jeg har været flink idag, og sorteret nyeste høst, lagt dem i æsker, men så skal jeg have småsignalrør-skuffen frem igen, og der er vist ikke megen plads, og så må jeg nok lige bruge lidt tid på endnu en sortering, og så bliver det vist ikke til noget alligevel, men i morgen er det jo torsdag, og så....

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Blæret indpakning!

Jeg har mokket min samling ned i 2stk 30x30x20cm skuffer, sirligt lagt i æsker og par-vis (kvartet såmænd også) nedpakket i 1 liters frostposer og stablet efter type-nummer og fabrikat.

Men jeg "arver" snart en købmandsdisk fra Borup Design (kraftige sager), og så skal snedkeren lave ruminddelinger til den store guldmedalje. Der skal selvfølgelig også være plads til CD-samlingen.

Nå-ja; stuebordet! Jeg har været flink idag, og sorteret nyeste høst, lagt dem i æsker, men så skal jeg have småsignalrør-skuffen frem igen, og der er vist ikke megen plads, og så må jeg nok lige bruge lidt tid på endnu en sortering, og så bliver det vist ikke til noget alligevel, men i morgen er det jo torsdag, og så....

Cool!

Hvor høster du henne?

Mvh.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Nå-ja; ret skal være ret: Der står SQ-da også et sæt Edison (one og twelve) på et bord i køkkenet (ellers er det jo ikke et rigtigt køkkenbordsprojekt). Så dér ligger også et pænt lille udvalg af ECC81-82-83-88 og EL84, både nyfabrikat, NOS, used og old sh*t.

Hvor høster jeg? Pyndtshop har leveret en del NOS-rør, det er lidt halvdyrt (som normalt i dette dejlige sikkerhedsssamfund), men det går hurtigt, og varerne er af højeste kvalitet.

Men der er også meget guld at grave op, ved i dette forums udmærkede rubrik for køb/salg/bytte, at skrive "rør" i søgefunktionen. Dér har jeg købt "millioner" af rør.

Blander man sig i tråde omhandlende rør, så dukker der også tit en eller flere sælgere op, forummedlemmer vi normalt ikke hører så meget til i trådene, men de er der. Selv "notabiliteter" som hr. Thorhauge har jeg handlet med (nå, diskretion).

Vil man have/købe noget, så er der også een som vil sælge.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 December 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

lidt liv i tråden igen

Nogle der kender de Østtyske RFT 12AU7 rør

http://www.tubemonger.com/v/vspfiles/photos/728-2.jpg

de ligger da i et rimeligt prisleje, eller måske er der ikke den store forskel på dem og simens EE82C fra Pyndt.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Østyske rør er ikke kendt for deres ypperlige lydkvalitet, så er det sagt!

Siemens rør, underordnet hvem der leverer, vil du blive glade for.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej igen igen

Faldt over nogle MAZDA ECC802S– made in France. Silver anode, NOS and ribbed anode plates, måske fra 50erne.

Nogen der kender dem, køre med nogle Siemens E82CC.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes