| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Ja, dér er Telefunken ECC802S LAAANGT at foretrække, men da også til en lidt anden pris!  |
|
|
Ingen tvivl om det - men prisen, den plejer at være heftig. Så hvis de JJ nu bare kom i nærheden af et par Telefunken.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke JJ´s lydideal. Hos mig står der Siemens på æskerne, når Telefunken´s pris er lige lovlig høj.
Man skulle være startet for bare 10 år siden!
Hvad gør I af "samlingen"?
1: Jeg har kun ganske få; de kan mageligt ligge ved siden af anlægget.
2: De er skam sirligt ordnet i fine albums, efter type og årgang. (Jeg samler på hele verden)
3: Jeg aner ikke hvad jeg har; fruen har stort set fået de sidste kasser ud af soveværelset, men i entreen, på loftet, i skuret og gemt i bunden af mit klædeskab..... 
(Jeg lander selv på rundt 1,5)
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ikke dårligt!
Nah jeg har faktisk som det eneste en komplet sæt (6 stk.) nye Siemens e88cc NOSser liggende klar - købte 12 for noget tid siden til min preamp. Købt af en tysker - "ordnung muss sein" siger jeg bare! Han havde, udover de var selvfølgelig i nye æsker (stammede fra en stor batch), i en flamingo plade skåret et hul ud til hvert rør/æske så de lige på mm passede. Her til et passende låg i flamingo. Dette var så sirligt igen taped 2 brede på hver led - præcist. Herefter havde han viklet brun papier om selve æsken og lavet pæne folder som den fineste julegave. Til slut, ja den er altså god nok, havde han plomberet pakket med god gammeldags plombér voks - og slutteligt skrevet min adresse med fyldepen! De gloede godt nok på posthuset da jeg afhentede den!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blæret indpakning!
Jeg har mokket min samling ned i 2stk 30x30x20cm skuffer, sirligt lagt i æsker og par-vis (kvartet såmænd også) nedpakket i 1 liters frostposer og stablet efter type-nummer og fabrikat.
Men jeg "arver" snart en købmandsdisk fra Borup Design (kraftige sager), og så skal snedkeren lave ruminddelinger til den store guldmedalje. Der skal selvfølgelig også være plads til CD-samlingen.
Nå-ja; stuebordet! Jeg har været flink idag, og sorteret nyeste høst, lagt dem i æsker, men så skal jeg have småsignalrør-skuffen frem igen, og der er vist ikke megen plads, og så må jeg nok lige bruge lidt tid på endnu en sortering, og så bliver det vist ikke til noget alligevel, men i morgen er det jo torsdag, og så.... 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Blæret indpakning!
Jeg har mokket min samling ned i 2stk 30x30x20cm skuffer, sirligt lagt i æsker og par-vis (kvartet såmænd også) nedpakket i 1 liters frostposer og stablet efter type-nummer og fabrikat.
Men jeg "arver" snart en købmandsdisk fra Borup Design (kraftige sager), og så skal snedkeren lave ruminddelinger til den store guldmedalje. Der skal selvfølgelig også være plads til CD-samlingen.
Nå-ja; stuebordet! Jeg har været flink idag, og sorteret nyeste høst, lagt dem i æsker, men så skal jeg have småsignalrør-skuffen frem igen, og der er vist ikke megen plads, og så må jeg nok lige bruge lidt tid på endnu en sortering, og så bliver det vist ikke til noget alligevel, men i morgen er det jo torsdag, og så.... 
|
|
|
Cool!
Hvor høster du henne?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå-ja; ret skal være ret: Der står SQ-da også et sæt Edison (one og twelve) på et bord i køkkenet (ellers er det jo ikke et rigtigt køkkenbordsprojekt). Så dér ligger også et pænt lille udvalg af ECC81-82-83-88 og EL84, både nyfabrikat, NOS, used og old sh*t.
Hvor høster jeg? Pyndtshop har leveret en del NOS-rør, det er lidt halvdyrt (som normalt i dette dejlige sikkerhedsssamfund), men det går hurtigt, og varerne er af højeste kvalitet.
Men der er også meget guld at grave op, ved i dette forums udmærkede rubrik for køb/salg/bytte, at skrive "rør" i søgefunktionen. Dér har jeg købt "millioner" af rør.
Blander man sig i tråde omhandlende rør, så dukker der også tit en eller flere sælgere op, forummedlemmer vi normalt ikke hører så meget til i trådene, men de er der. Selv "notabiliteter" som hr. Thorhauge har jeg handlet med (nå, diskretion).
Vil man have/købe noget, så er der også een som vil sælge.
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Østyske rør er ikke kendt for deres ypperlige lydkvalitet, så er det sagt!
Siemens rør, underordnet hvem der leverer, vil du blive glade for. 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen
Faldt over nogle MAZDA ECC802S– made in France. Silver anode, NOS and ribbed anode plates, måske fra 50erne.
Nogen der kender dem, køre med nogle Siemens E82CC. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |